Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävää olla oikeassa  (Luettu 42703 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
solnesko
Vieras
« Vastaus #30 : 23.11.2005 11:28:17 »

Ooookei...onko täällä vähän tunteet kuumentuneet.  :Smiley
Ei täällä vielä kuumennut kuin keho...

Lainaus
Nämä kirjoitukset jotka tänne on tullut....ne on pelkkää toisten lainauksia. Eihän noita huvita edes lukea. On niin sekavia.
Sekavia? Lainaukset ovat erittäin selkeyttäviä, JOS ne on huolella tehty.

Lainaus
Keho, kerro lisää jos sinulla on ollut samankaltaista kuin minulla... Smiley
Tarkoitushakuisille kaksinpuheluille on yv:t... jooko?[/size]
tallennettu
Patty
Vieras
« Vastaus #31 : 23.11.2005 11:38:36 »

Solnesko...ei se ole hyvä jos aletaan kirjoittelemaan yksityisviestejä !  Shocked
 Ihmiset joilla on vaikea elämäntilanne tai jotain on varmasti mukava lukea muiden selviytymistarinoita. Varsinkin jos ei itse jaksa osallistua.  Eiks niin ?  coolsmiley
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #32 : 23.11.2005 12:06:44 »

Solnesko...ei se ole hyvä jos aletaan kirjoittelemaan yksityisviestejä !  Shocked
Ihmiset joilla on vaikea elämäntilanne tai jotain on varmasti mukava lukea muiden selviytymistarinoita. Varsinkin jos ei itse jaksa osallistua.  Eiks niin ?  coolsmiley
Tiedät kyllä hem****n hyvin, mitä tarkoitan, I hope.
Foorumi on foorumi eli yleinen keskustelu, mutta jos joku haluaa kysellä ja kuulla vain tietyltä ihmiseltä vain tietynlaisia lausuntoja 'omaa korvasyyhyään' helpottaakseen (=sanonta), niin minun mielestäni YV on silloin oikea paikka. Pssst: Kohtahan jo loistavat pohjolan valot omilla sivuillaan... joten kaikki kehostaan riippuvaiset voivat iloisin mielin liimautua sinne...
  2funny Olipas taas hienosti sanottu...  Grin idiot2 2funny[/size]
tallennettu
Patty
Vieras
« Vastaus #33 : 23.11.2005 12:23:09 »

Olen edelleen sitä mieltä mitä tuossa edellisessä kirjoitin.  Wink
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #34 : 23.11.2005 14:17:15 »

Moi Patty,

Alussa, kun tämän omankin nopean kasvuni siis aloitin, jouduin heti kohta "napit vastakkain" monenkin silloisen "ystäväni" ja myös joidenkin läheistenikin kanssa vain sen tähden, etten enää kuunnellutkaan, miten he halusivat minun elävän vaan aloitin omille ajatuksilleni teot.
Asioita vieläpä "pahensi" se, että jouduin heille kertomaan vain sen totuuden enkä enää ruokkinutkaan egojaan siten kuin on ollut tähänkin saakka meillä ihmisillä tapana eli kertomalla vain niitä asioita, joita kukin halusikin kuulla, joten siitä sainkin sitten sen "huu haa-ihmisen"  maineen, jonka kuulen vieläkin egojemme suusta.  coolsmiley  2funny

Alussa olin myös surullinen, kun en tajunnut Luojamme tekoja ennen kuin sain sen kanavoinnin avulla opetusta siitä, miten se teki tekojaan heille jokaiselle samoilla tavoilla kuin omillekin mieleni puhdistuksille, kun emme enää suostuneetkaan sen vanhan kaavan mukaan edes puhumaan. Sillä nehän olivat sen egomme luomisen tekoja eivätkä Jumaluuden.
Voitaisiinko sanoa se vaikka myös siten, että aloittamalla sen aivojemme uuden työn voimmeko ensin rikkoa vain sen vanhan ja vasta sen jälkeen voi kukin saada, sen aidon luomisen vapauden. Joten sitä vain egomme vastustavat, sillä valtansahan silloin on heiltä mennyt eivätkä sitä tahdo sulatella.  tickedoff

Ystävät siis olivat auttajiani niin suurenmoisella tavalla, etteivät ehkä vieläkään sitä tajua minkälaisen palvelun he tekivät silloin minulle, kun löivät hanskat tiskiin ja lähtivät omille teilleen, sillä minähän toin vapauden myös heille. Sillä sehän auttoi molemmille vapauden olla vain sen OMAN Olevaisuutensa tietoisen mielen ohjauksessa emmekä enää kumpainenkaan olleet sidoksissa kollektion mieleen. Joten sen työn olet sinäkin Patty saanut näemmä aluilleen, joten oletko vain omille Itseillesi ollut avuksi ja samalla auttanut myös omille Sieluillesi mahdollisuuden vapautua kollektiosta kokonaan, kunhan senkin aika ensin on, että saamme itsemme riuhtaisuta tästäkin teoistaan lopullisesti irti.

Sillä piirun verran ollaan vielä kiinni sen magneettisessa vallassa, jos totta puhutaan, sillä odotamme vielä muutaman egomme mielen irtipääsyä sen vallasta kokonaan, jonka jälkeen sille Pohjolamme Valolle tehdään aidot teot.
Ja sehän tarkoittaa sitä, että voimme aidoilla sydämemme teoilla, luoda itsellemme sellaisen elämän kuin voidaan vielä edes vain kuvitella eli Rauhan ja Rakkauden teot ovat silloin ne, jotka ovat sydämessämme päällimmäisenä eikä enää koskaan ilkeät teot.  smitten
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #35 : 24.11.2005 00:14:33 »

.... monenkin silloisen "ystäväni" ja myös joidenkin läheistenikin kanssa vain sen tähden, etten enää kuunnellutkaan, miten he halusivat minun elävän vaan aloitin omille ajatuksilleni teot.
Ystävät siis olivat auttajiani niin suurenmoisella tavalla, etteivät ehkä vieläkään sitä tajua minkälaisen palvelun he tekivät silloin minulle, kun löivät hanskat tiskiin ja lähtivät omille teilleen, sillä minähän toin vapauden myös heille. Sillä sehän auttoi molemmille vapauden olla vain sen OMAN Olevaisuutensa tietoisen mielen ohjauksessa emmekä enää kumpainenkaan olleet sidoksissa kollektion mieleen. Joten sen työn olet sinäkin Patty saanut näemmä aluilleen, joten oletko vain omille Itseillesi ollut avuksi ja samalla auttanut myös omille Sieluillesi mahdollisuuden vapautua kollektiosta kokonaan, kunhan senkin aika ensin on, että saamme itsemme riuhtaisuta tästäkin teoistaan lopullisesti irti.

Ninpä.... tuon saman jo sanoin, tosin selvällä suomenkielellä...
Huuhaarunomuoto on siis uskottavampaa kuin tavallinen puhe?
Huh. Mitä pentuja!  buck2

Oletan siis, että tämän threadin alkuperäisen viestin asettajalla on pikkuhiljaa ystäväpiiri "vaihtumassa". Niin voi käydä, mutta se tarkoittaa vain, että silloin elämäsi on menossa paljon parempaan suuntaan!  Grin
 smitten
[/size]
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #36 : 24.11.2005 07:56:31 »

Paska lähtee, ystävät jää.  knuppel2

Ei kannata huolestua turhista, sitäpaitsi oikeassa oleminen on joskus hauskaa!  uglystupid2 Pääsee tokaisemaan tämän kuolemattoman lauseen: "Mitäs minä sanoin..."  2funny

Henkilökohtainen kriisi on aina kasvun paikka ja siitä on otettava kaikki irti, että kasvaisi, vaikka se välillä ihan skeidalta tuntuisikin!  Smiley Mitä sitä turhia jeesustelemaan suuntaan tai toiseen? Anna palaa vain,  katso mitä tulee, jos vaikka tulisi eheämpi immeinen! Vaikka itse aihe meinasikin jo hukua provoamisen syviin vesiin...  knuppel2 niin kasvustahan tässä ilmeisemmin lienee kyse?  Wink
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Patty
Vieras
« Vastaus #37 : 24.11.2005 11:20:02 »

Heips kaikki taas !
Kiitos Keho.  Smiley
Joo paska todella lähtee, mutta minun tapauksessa mitään ei jää paitsi läheiset.. No aluksi kaikki olikin tavallaan hauskaa kun sai sanoa vastaan mutta pikkuhiljaa porukkaa alkoi tippua ja huomasin yllättäen olevani aika orpona  :Smiley
Mutta asiaa pähkäiltyäni tajusin että en ole sanonut mitään ilkeyttäni vaan tosiaan puolustin itseäni. Eli silloin kolahti  knuppel2 Ja pelästyin yksinäisyyttäni. Palasin hetkeksi siihen mielistelyyn kunnes huomasin että paskat...jos en saa olla niinkuin muut niin mikä järki hei  crazy2
Eli tässä ollaan ja yritän jatkaa hiukan katkerana. Aina vaan mieleen tulee se että se olin MINÄ joka pidin yllä "ystävyyttä" joka ei antanut mitään. Eli kiusasin itseäni vuosia aijjai että potuttaa!! uglystupid2
Eli vaikka tässä nyt ollaan vähän kriisiä potemassa niin kai tämä on sen arvoista. Haluaisin vaan tämän pelon pois itsestäni koska syyllisyys painaa !!
Saisin kaikki "ystävät" takaisin pitämällä turpani kiinni !! Mutta en pysty.
Miten saan tämän pelon pois?? Ajan kanssa ehkä, I don´t know  Undecided
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #38 : 24.11.2005 11:28:41 »

Pattiseni, älä turhaan pode syyllisyyttä. Vaikka tietenkin tuo tunnehan se tulee väkisin mukaan. Ensiksi annat itsellesi anteeksi. Sitten opettelen elämään itsesi kanssa. Se ei ole ollenkaan hullumpaa. Ja kohta et enää kaipaa "hoviasi".
Hetken kuluttua sinulla ovat ympärilläsi ne "oikeat" ihmiset, jotka sillä hetkellä kuuluvat elämääsi.

Tsemppiä! smitten
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Keho
Vieras
« Vastaus #39 : 24.11.2005 11:48:02 »

Syyllisyyden tunne voi tulla myös muistakin syistä nyt esiin vain sen puhdistamisen takia, joten älä kanna turhaa murhetta nyt mistään tunteista vaan tunne vain, miten kullakin hetkellä tuntuu niin niitä muunnetaan aidoilla universaalin Rakkauden energioilla nyt urakalla.  angel

Yksin taidamme aina ollakin loppujen viimeksi, sillä muitahan ei ole kuin se Luoja!  :Smiley
tallennettu
Patty
Vieras
« Vastaus #40 : 24.11.2005 14:48:53 »

Oli kiva tuo "Pattiseni"  !!!  Grin Ihanaa Dorian  smitten ...yritän sitä anteeksiantoa itseäni kohtaan. Olenhan ihan ihana ihminen omasta mielestäni... jos täällä saa kehua itseänsä niin siinä se nyt tuli  Grin
Keho..uskonkin tuohon että kaikki "lika" pitää päästää ulos että "puhdistuu". Ja yrittää kestää ne tunteet..eihän ne kimppuun hyppää (toivon).
 
Kiitos Omnima kivasta näkökulmasta !

Jään odottelemaan sitä ihka uutta hoviani.... Cheesy  smitten
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #41 : 24.11.2005 14:57:48 »

Yhteisellä tiellä yksin
Yhteydessä elämään itse
Moninaisina yhtä kuin me
Yhdessä kaikki
 
 smitten
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Lentsus
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #42 : 24.11.2005 22:57:16 »

Minusta on niin kovin kummallista lukea näitä viestejä, joissa kaikki kannustavat jatkamaan sitä linjaa, että ystävät saavat mennä menojaan ja syytä huoleen ei ole. Itse olen sitä mieltä, että rehellisyyden takia ystävät eivät kaikkoa, mutta vilpillisyyden tähden kyllä. Eli jos ystäväni alkaisivat oikein joukolla häipymään, minusta olisi syytä olla todella rehellinen itselleni ja pohtia olenko ollut vilpitön heitä kohtaan vai onko kysymys jostakin muusta. Kateudesta? Jostakin muusta? En tarkoita, että tälle palstalle tarvitsisi kenenkään kirjoitella noloja tunnustuksia, mutta itselleen olisi hyvä olla rehellinen.

En silti teilaa ajatusta, etteikö kyse voi olla kasvusta. Olen vain miettinyt näitä asioita niin toisesta näkökulmasta. Nimittäin siitä, milloin on viisaampaa pysyä etäämmällä jostakin ihmisestä.

Itse en ole kuin pari kertaa elämässäni tietoisesti hylännyt ns. ystävyyden ja kummassakin tapauksessa on mielestäni ollut kysymys siitä, että toinen ihminen ei pysty näkemään eikä käsittelemään omia tekemisiään realistisesti, hyökkää, ei keskustele, ei pysty sopimaan. Tosiaankin lataa kaiken paskan toisen niskaan. En tiedä sitten, olettaako tällainen ihminen toisen ryömivän jalkojensa juuressa vai mitä. Yes, toinen juttu näistä sattui vuosia sitten ja nykyään olemme aivan väleissä, vaikka yhteydenpito on satunnaista..
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #43 : 25.11.2005 03:15:18 »

Minusta on niin kovin kummallista lukea näitä viestejä, joissa kaikki kannustavat jatkamaan sitä linjaa, että ystävät saavat mennä menojaan ja syytä huoleen ei ole. Itse olen sitä mieltä, että rehellisyyden takia ystävät eivät kaikkoa, mutta vilpillisyyden tähden kyllä. Eli jos ystäväni alkaisivat oikein joukolla häipymään, minusta olisi syytä olla todella rehellinen itselleni ja pohtia olenko ollut vilpitön heitä kohtaan vai onko kysymys jostakin muusta. ....
Dear Lentsus, saatoit osua tarkalleen kohteen ytimeen vaikutuksen jäädessä silti mitä todennäköisimmin minimaaliseksi.

Toinen vaihtoehto mielestäni on, (mikäli thread ei ole kokonaan tekaistu yksinomaan tiettyä peitettyä tarkoitusta varten,) ja olen se jo kyllä tässä monesti sanonutkin - että olisi ehkä kysymys vain ja ainoastaan siitä, mitä tarkoittaa "ystävä". Teinipennuille ystävät ovat tosiasiassa ainoastaan samanikäisiä kavereita, jotka menevät kukin joka tuulen mukaan ja kuten omatkin kakruni heittelevät "mä en oo tänään sen kaa"... Jos nyt ko. henkilö muuttuu jollakin tavalla johonkin suuntaan muusta porukasta poiketen (kysymyksessä voi siis toki myös olla "negatiivinen" suunta), porukka ei osaa suhtautua luontevasti ja mieluiten häipyvät vähin äänin.[/size]
« Viimeksi muokattu: 25.11.2005 03:17:16 kirjoittanut solnesko » tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #44 : 25.11.2005 09:32:48 »

Viisaita sanoja, eskoseni, viisaita.

Tuotakin näkövinkkeliä kannattanee jokaisen pohdiskella, että miten määrittelee eron ystävän ja kaverin ja tuttavan välillä.

Ja eivät ne "oikeat ystävätkään" aivan mitä tahansa keneltäkään ota vastaan...   coolsmiley
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: