Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kalojen päättämättömyys?  (Luettu 7265 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 11.08.2008 16:08:04 »

Minulla on kalat-serkku, joka vierailee varmastikin joka kesä täällä päin.

Ihana ihminen, mutta voi! En vain aina kestä, kun hän ei tiedä mitä laittaisi päälleen ja mitä tekisi... Ja usein vastaa 'en tiedä'.

Vetipä sellaisen oivalluksen taskustaan, kun tietää astrologiharrastukseni: Katsos, kun kalat eivät osaa päättää! :Smiley

Toinen kalaystäväni voihkii usein, että miksi toiset ihmiset tietävät paremmin mitä minun tulee tehdä kuin minä itse. No kun...

Siis onko kala päättämätön, 'päätön'? Vai tuntuuko se vain sellaiselta 'hosupekan' näkökulmasta?  Shocked

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 11.08.2008 16:20:20 »

 Minulla on sisaruksena kalaihminen ja hän elelee kyllä vähän omissa maailmoissaan, toisaalta tosi diplomaattinen ja tutustuu ihmisiin helposti, luovii ihmisten välillä kuin kala vedessä. En tiedä onko hän päättämätön omasta mielestään, epäilen. Minä ehkä olen oinaana vain niin kärsimätön emmekä elä saman kellon mukaan  Smiley.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 12.08.2008 10:09:15 »

Siis onko kala päättämätön, 'päätön'? Vai tuntuuko se vain sellaiselta 'hosupekan' näkökulmasta?  Shocked

Päätön, kyllä juu! Grin Mutta jaa-a, itse en kylläkään tunnustaudu ihan hirveän päättämättömäksi, onhan kartallani kasa planeettoja 1. huoneessa (mm. mars) ja lisäksi venus oinas aspect_opp pluto. Mutta voin kuvitella, että Kalat jolla on kartallaan lisäksi esim. Vaakaa, voisi ollakin päättämätön. Esim. Vaaka-ystäväni seurassa se olen kyllä minä, joka hermostuu siihen pähkäilyyn.

Kyllähän jotkut Kalat voivat vaikuttaa "tahdottomilta", ainakin tulimerkkien tai johtavien merkkien näkökulmasta. Smiley Kysymys voi kuitenkin olla siitäkin, että Kalat ovat yleisesti ottaen kilttejä ja mukautuvia persoonia, eivätkä halua määräillä. Ehkä Kalojen "vitsaus" on myös luontaisesti nähdä asiat niin laajasta näkökulmasta, että se kääntyy joskus jo itseään vastaan..? Ei aina tarvitsisi ottaa kaikkien mielipiteitä ja kaikkia vaihtoehtoja huomioon.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 12.08.2008 15:38:14 »

ei kumpikaan ollut vääränlainen, vaan erilainen...

Täähän se olisi tärkeintä muistaa, suhteessa kuin suhteessa. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.08.2008 18:06:24 »

Ajatukselta:

Lainaus
Ehkä Kalojen "vitsaus" on myös luontaisesti nähdä asiat niin laajasta näkökulmasta, että se kääntyy joskus jo itseään vastaan..? Ei aina tarvitsisi ottaa kaikkien mielipiteitä ja kaikkia vaihtoehtoja huomioon.

Tuossapa se! Ehkä he kulkevat niin syvällä ihmisten tunteiden viidakossa kalastellen ne kaikki suureen myötätunnon verkkoonsa, että itsensä unohtavat! Sehän vie valtavasti energiaa. Siksipä en ihmettele miksi kalat-ystäväni on niin sairas. Mutta huomaan ihaillen kyllä, kuinka hän kiperissä tilanteissa ottaa niin paljon muuta huomioon kuin itsensä.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #5 : 12.08.2008 18:20:43 »

Minulla on melko paljon kala-ystäviä, enkä myöskään yhdistäisi päättämättömyyttä kala-merkkiin.

Tuossa jo aiemmin näitä samoja tuntemuksia tulikin esille: kalat elävät omassa maailmassaan, tuntosarvet ovat ulkona muulle maailmalle mikä ohjaa sosiaalisissa tilanteissa heidän käytöstään. Harvoin näkee räväkkää toimintaa heiltä. Se voi antaa kuvan, että jahkailevat (mitä varmasti myös tekevät aina silloin tällöin).

Vaaoilla on tuota päätämättömyyttä, ainakin tuntemillani vaaoilla. Jos näillä kaloilla on vaakaa kartalla.  Smiley Smiley 
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6 : 12.08.2008 18:23:28 »

Itse olen kyllä huomannut tuota väliin raivostuttavaa päättämättömyyttä enimmäkseen vaaoissa..

Mutta toisaalta olen itse juuri sellainen joka sopeutuu mihin vaan eikä osaa päättää koska joskus ja usein näkee kaikki vaihtoehdot hyvinä ja mahdollisina.. Ja jos joku kysyy lempikirjaani, lempielokuvaani, lempiväriäni, lempikukkaani, niin vastaan usein "en tiedä" tai "kaikki".. Tai jos joku kysyy multa kumman leffan haluun katsoa, tai kumpaan baariin mennään niin sanon aina "ihan sama, päätä sä"...

Mutta kun suurin osa asioista on oikeasti "ihan sama"... idiot2

Jos ei ole mielipidettä, niin tuntuu kamalalta jos joku alkaa tivaamaan sitä.. smitten
Ja useimmiten ajattelen että joku leffan tms valinta on niin pieni juttu että voin toisen mieliksi katsoa sen, minkä hän haluaa katsoa...

Onkohan tää neptunus 1. huoneessa vaikutusta vai 7. huonepainotusta...

Vai olisiko myös kaksosten piirre..?  idiot2
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #7 : 12.08.2008 19:06:12 »

Grin

Jossain määrin olen iloinen siitä jos olen liikkeellä sellaisen kaverin kanssa joka tietää mitä tahtoo..
Jos kaksi "ihan sama" ihmistä on aikeissa mennä vaikka syömään ja leffaan, voi siitä tulla rasittavaa spekulointia.

Tykkään myös että minulla on aikataulu, että tiedän mihin mennessä minun pitää olla jossakin ja vielä mielellään niin että minulla ei ole liikaa aikaa valmistautua lähtöön. Jos olen yksin lähdössä jonnekin ja on aamusta iltapäivään asti aikaa, minulla voi mennä tuhottoman kauan aikaa pelkästään siihen että vaihtelen vaatteita. Olen aina ihaillut ihmisiä jotka menee vaatekaapille, ottavat sieltä vaatteet, laittavat ne päälleen ja lähtevät ulos... Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6594


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 12.08.2008 20:46:31 »

musta tuntuu että  kalat on meistä vesimerkeistä eniten se "musta tuntuu" ihminen,
ettei voi oikein toimia vastoin tunne-tilaansa,
ja tunnetilaansa ei taas voi etukäteen tietää,
kuin olisi (ja on) suuri synti toimia vastoin alitajuntansa viestiä,
ja miten sitten menet perustelemaan järki-ihmiselle "selittämättömiä" syitä,
muuten kuin en tiedä-tyyliin,
miellyttämishalu voi taas saada kalat mukaan sellaiseen mihin olisi pitänyt vastata ei,
ja tämä taas pitemmän päälle alkaa närästää,kun ei se tunnu oikealta itsestä

tuntuma  aurinko kalat ihmiseen,
ettei hän pidä siitä että häneen kohdistetaan odotuksia,vaatimuksia,oletuksia,
"katetaan pöytä valmiiksi"
ja hän ei saavu ollenkaan 18-vuotissynttäreilleen
ja
 kuu kalat ihmisiin,
joilla on erittäin vahva intuitio siitä miten asioiden heidän kohdallaan tulee mennä,
vaisto on ns. oikeassa,vahvat visiot,
ja yrittäjänä suostuu miehensä  oinas tahtoon,
ja joutuu palaamaan lähtöruutuun,kun on ensin katsonut että mönkään menee ja taistellut itsensä irti tuosta toisen tahdosta,
ja
nämä myös viime hetken toimijoita,
deadline oltava näkyvissä eikä viikon päässä,
ja aina he selviävät

itellä  jupiter chiron kalat
 aspect_kvi kuu leijona
ja  aspect_squ askendentti jousimies
ja oikeesti erittäin vahva tuntuma milloin ja mistä ovesta sisään,
tai ainakin milloin ei,
ja jos mitä vihaan niin aikatauluja
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 12.08.2008 22:34:36 »

Juuri...

miellyttämishalu ja sisäinen tieto siinä kamppailevat ritirinnan!

Ystäväni kalat: mies ryyppää, räyhää, ajaa vaimon ja pelokkaan lapsen pois kotoa.
Kaikki vaativat häntä jättämään tuon hullun miehen.
Arvaahan siinä tunteikkaan ihmisen. Mitä minä teen, hän kysyy.
Hän tietää kyllä...hän tietää enemmän.

Sitten en saa yhteyttä moneen päivään. Hänen pitää vain saada rauhassa miettiä, löytää vastaus.

Hän on palannut miehensä luo. Kuitenkin siinä on jotakin ihailtavaa. Hän vain lämpimän varmana sanoo, että tämä on hänen paikkansa, kuitenkin.

Kalat käyvät syvissä vesissä, monelle tietämättömissä. Onkohon eettinen ymmärrys siinä se kehittynein?  Kirkkaimmillaan? Tai sen etsintä?

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #10 : 13.08.2008 07:02:35 »

Kala tyypithän ovat sinne tänne päättömästi uiskentelevia, joiden päämääräämättömyys ja piittaamattomuus vetää ainakin mun pinnan kireelle Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #11 : 13.08.2008 11:15:16 »

Onkohan tää neptunus 1. huoneessa vaikutusta vai 7. huonepainotusta...
Vai olisiko myös kaksosten piirre..?  idiot2

Sanoisin, että nuo kaikki yhdessä. Smiley Minulle myös moni asia on "ihan sama", mutta toisaalta taas tiedän hyvinkin selvästi välillä, mitä haluan ja mitä en (se venus oinas aspect_opp pluto). Jos esim. ruokapaikan valinta uhkaa mennä pähkäilyksi, niin olen (varsinkin nälkäisenä) ihan mielelläni se, joka tekee päätöksen. Muuten kuljen kyllä esim. kaupungilla ihan sujuvasti toistenkin päätösten mukaan. Itselläni ei toisaalta Kaloissa ole muuta kuin aurinko aspect_con jupiter, tosin neptunus on näkyvästi MC:llä jousimies:ssa. Tämä jouskarimainen vaikutus kuitenkin osaltaan varmasti tekee sen, etten kuulu depressiivisiin enkä niihin kaikkein päättämättömimpiin Kaloihin.

Dawnchild, myös minun Vaaka-ystäväni (minulla aurinko Vaa'an dwadissa) on kaunis, nuorena hän oli aina se, joka sai poikien huomion ja kadehdinkin häntä joskus siitä. Onneksi meillä oli erilainen miesmaku, niin ettei mitään varsinaista kilpailua päässyt koskaan syntymään. Sitäpaitsi hän on jo naimisissakin, niin että ison päätöksen on saanut tehtyä. Tosin hän sai päätettyä sukunimestään vasta hääpäivän aamuna, kun istuimme kampaajalla. Grin

Esmiraldalla oli minusta hieno, "vanha ja viisas" näkemys tuohon ystävänsä paluuseen miehensä luo. Niinpä, ehkä hänen paikkansa ON siellä - kuka meistä sen voi mennä sanomaan. Vaikka aina itse paasaan naisen oikeudesta itsenäiseen elämään enkä missään nimessä puolusta väkivaltaisuuden sietämistä, on elämässä kuitenkin asioita joita ei välttämättä ulkopuolinen voi ymmärtää saati mennä niissä neuvomaan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sissell
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 42



Profiili
« Vastaus #12 : 13.08.2008 23:50:45 »

Itse olen omasta mielestäni hyvä päättämään asioista, etenkin isoista ja tärkeistä asioista (mikä on tietysti tärkeää jo tulevan ammatinkin suhteen). Ja pidän itseäni erittäin määrätietoisena, ja olen hyvällä tiellä unelmieni toteuttamisen suhteen  Smiley Mutta välillä on kyllä tilanteita etten oikein osaisi päättää kumman värisen paidan tai jonkun vaikkapa hiuskorun ostan, jos näen kaksi itseäni miellyttävää. No ratkaisen kuitenkin ongelman yleensä nopeasti ostamalla molemmat  Cheesy

Tärkeämpien asioiden suhteen tiedän kuitenkin tarkalleen mitä haluan, ja päätöksiini ei juurikaan muilla ole valtaa...välillä ne ovat myös muita loukanneet. Olen loppujen lopuksi aika itsekäskin ihminen, mutta olen kehittynyt asian suhteen, ja yrittänyt tässä viime vuosien aikana opetella jakamista toisten ihmisten kanssa ym Smiley En kuitenkaan edelläänkään voi sietää jos joku yrittää komennella, ja kertoa että asia tehdään nyt näin vaikka toisaalta joskus kaipaankin, että joku pistää vähän ruotuun  :Smiley
tallennettu

Aurinko-Kalat
Nousu-Vaaka
Kuu-Oinas
Merkurius-Kalat
Venus-Oinas
Mars-Jousimies
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #13 : 14.08.2008 11:03:48 »

Sissell, sinulla toimii sitten hyvin tuo kuu oinas! Itsekin olen ihan tyytyväinen omista 1. huoneen planeetoistani, jotka tasapainottavat muuten niin "maailmallista" merkkipainotusta. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: