Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maskuliinisuus ja Feminiinisyys  (Luettu 12896 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 20.01.2006 14:12:49 »

Noh, laitoin tämän nyt linkkipuolelle pitkän pähkäilyn jälkeen.

Piirsin tuossa normaalissa meditatiivisessa tilassani viikolla, kun paperille syntyi jotain sellaista, mitä en odottanut: suora symbolinen kuva Maskuliinisuudesta ja Feminiinisyydestä. En ole ikinä saanut noin suoraan mitään viestiä piirroksieni välityksellä (yleensä en edes saa viestejä piirtämällä), joten voitte uskoa miten järkyttynyt olin!  Shocked Oli pakko sulatella kuvaa seuraavaan iltaan ennen kuin pystyin jatkamaan, sekä soittaa parhaalle ystävälleni "Et arvaa mitä...?!"

Halusin jakaa sen teidän kanssanne. Kuvaus on työn yhteydessä, sen alapuolella.

Huomautan vielä, että kyseessä on GORE-tyylinen kuva, eli amputoitua kättä ja jalkaa löytyy. Ei välttämättä sovi herkille, tosin itse herkkänä henkilönä en nähnyt kuvassa mitään pahaa.

Niin, ja minä EN ole masentunut tai ahdistunut, jos kuva siltä näyttää!  Grin Ajatus gore-kuvasta oli ollut mielessäni jo pitkään ja nyt se syntyi. Kyse on vain taiteesta. Pitää valloittaa uusia alueita...  :Smiley

Kuva: Maskuliinisuus ja Feminiinisyys
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #1 : 20.01.2006 16:07:38 »

Hei AthaMaarit  Smiley

Oot todella lahjakas piirtäjä. Itseeni tuollainen taide ei vain vetoa ja jos olisin psykologi niin voisin sanoa että olet masentunut ja ahdistunut. Onneksi selvensit, ettei näin kuitenkaan ole.  Smiley

Toisaalta sitten jos joku piirtelisi valtavasti vaalenpunaisia ruusuja, kukkasia niin voisin kyllä silloinkin olla että just... kiva.  2funny

Mutta mä oonki sellanen maisemamaalausten ystävä. Tai sitten todella surrealistista tyyliin Dali tai jotenkin geometristä. smitten

Oon kyllä vähän "old school"  Embarrassed En esimerkiks osaa nähdä sarjakuvia taiteena, vaikka ne sitä epäilemättä on. Varsinkin jotku fantasiasellaset.  Smiley

No mutta siis jatka piirtämistä.  smitten
tallennettu
Mastodontti
Vieras
« Vastaus #2 : 20.01.2006 22:47:20 »

Kerrassaan hieno piirrustus, ylistystä teille arvon madam! angel Tiedättekös, minäkin olin kerran sangen oivallinen piirtäjä. Mutta jätin senkin, koska tiesin olevani lapsi. Olin myös hyvin, hyvin, hyvin pikkutarkka/vaatelias/ jne. Saatoin piirtää useita tunteja putkeen ja silloin muuten surkea keskittymiskykyni oli parhaimmillaan. Tosin minulla ei ole kuvamuistia, mutta osasin piirtää hyvin yksityiskohtaisesti ja tarkasti. Silloin tajusin vain, että kun oikein keskittyy johonkin itseään kiinnostavaan alueeseen niin voi saada vaikka mitä aikaiseksi. Lähinnä koska en pidä itseäni lahjakkaana, mutta kunnianhimoisena kyllä.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #3 : 22.01.2006 15:54:42 »

Upeasti piirretty ja yllättäen tuo kyllä kosketti jotain sisältäni...
Jotain oivalsin itsestäni.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2006 23:29:16 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #4 : 23.01.2006 15:54:50 »

Kuva yllätti minut brutaaliudellaan. Minunkin kuvat yleensä hohkaavat kuolemaa käsittelevillä asioilla kuten pääkalloilla ja verellä, sen tarkoittamatta sitä että ahdistunut olisin. Tuossa on sellaista manga tyylittelyä, olen katkera ihmisille jotka osaavat käyttää värejä, kun olen itse punavihreä värisokea, en osaa käyttää värejä mitenkään, mutta näen valmiin teoksen värimaailman kuitenkin kauniina. Valkoinen yang paistaa ensin läpi enemmän kuvasta koska siinä on kaksi miestä, mutta brutaalius tuo mustan yinin esille joten ne on siltikin tasapainossa, siis minun päässäni. hiano!
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 23.01.2006 17:21:01 »

Näistä piirroksista tulee väkisin mieleen, että pari entistä elämääsi on melko "pinnassa". Viittaan siihen sadisti-elämään ja toiseen, missä sitten hoidit silvottuja ihmisiä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Felisia
Vieras
« Vastaus #6 : 23.01.2006 18:39:50 »

Ottaen huomioon kuinka pitkään olet piirtänyt niin ei tuo kuva niin kovin hyvä ole.
Se on minun silmääni jotenkin lattea ja tunteeton.

Voi johtua puuttuvista kasvoista.
Ja ehkä varjostuksesta myös.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 23.01.2006 19:24:26 »

Varjostuspa joo... Felicia, jos olisit seuraavaksi sanonut siitä, että "eeeiiii, tuo ei täytä koko tilaa, pitää täyttää tila... niin olisin ollut aivan varma, että olet lukioaikainen kuvaamataidon opettajani, HUI!  2funny 2funny
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #8 : 23.01.2006 19:30:17 »

Lilli mielenkiintoinen huomio.
AthaMaarit oletko kertonut jossain noista Lillin mainitsemista entisistä elämistä?

Olen kiinnostunut valtavasti eri taideterapia muodoista ja siksi tuo pisti silmiini.

AthaMaarit, jos suot niin haluaisin laajentaa aihettasi kysymällä ovatko muut kokeneet edellisten elämien "tulleen läpi" piirustuksissa, kirjoittamassaan... ? Tai vastaavasti lukiessa, kuunnellessa musiikkia... olisi muistunut mieleen jotain todella kaukaista?
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #9 : 23.01.2006 19:38:02 »

Kauanko olet ahtamaarit piirtänyt?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #10 : 24.01.2006 11:30:27 »

Ohhoh, onpas tähän tullut paljon juttua, kiitos!  smitten

Felisialle haluan sanoa ihan ensiksi, että minulle piirtäminen EI ole suorittamista, vaan rentoutumista  Wink En ole opiskellut kuvaamataitoa millään lailla, en edes peruskoulussa, joten en tiedä mitään tekniikoista tai välineistä, toisin kuin 90% koulun käyneistä ihmisistä. Se on surullista, se, että kuvaamataidon opettajat olivat aina luokkaa "Minähän en teitä opeta, tehkää mitä teette, siellä on kyniä".
Tämän vuoksi en osaa käsitellä myöskään värejä, eikä minulla ole värisilmää. Väriympyrä on täysin käsittämätön asia minulle, sitä ei ole käyty minun 12 vuotisen koulu-urani aikana kuin kerran läpi vartissa.
Oikeastaan sama asia, jos joku haluaisi vaikka huippuluistelijaksi täysin omin nokkinensa. Luistelua koulussa on ollut, mutta sen sijaan että opetaltaisiin jotain ollaankin vain luisteltu ympyrää ja siksakkia samalla, kun opettaja puuhailee omiaan jossain kentän reunalla.
Enkä varmaan edes haluaisikaan opetusta, sillä se latistaisi minua. Käskisi tekemään asiat niin kuin kaikki muutkin, samojen kaavojen mukaan. Itse en esimerkiksi käytä minkäänlaista perushahmotelmatekniikaa vaan piirrän vapaalla kädellä.

Treenailen värien kanssa yhä. Alaani ovat lyijykynätyöt, eivät värilliset kuvat. Töihini voi tutustua lisää klikkaamalla tuon Gore-työn oikeassa alalaidassa olevaa nimeäni.

Toisaalta kaikkia ei voi miellyttää ja periaatteessa asia on ihan sama minulle.  ::)Itsellenihän minä piirrän, en muille tai faneilleni.  Wink

Hurmalle vastaisin, että olen piirtänyt koko elämäni, siitä lähtien kun kynä pysyi kädessäni. Se on jo elämäntapa.  Grin

Jotainhan sieltä on ulos tullut tuon piirroksen myötä. Pidän siitä aivan tuhottomasti ja se tulee jäämään henkilökohtaiseen piirroshistoriaani yhtenä merkkipaaluna tuhansien muiden töiden seasta! ^__^

Katsotaanpas...
Alzbeta kysyit menneistä elämistä, joista Lilli mainitsi.
Sen kummemmin en asiaa vielä itsekään tiedä, koska se on hyvin uusi muisto, mutta elin jossain joskus elämääni hyvin sadistisena miehenä. Minusta oli mahtavaa silpoa ja kiduttaa ihmisiä, sillä sain siitä suurta tyydytystä. Jos en itse silponut, annoin jonkun muun tehdä sen niin, että saatoin itse katsella vierestä.
Seuraavassa elämässä maksoin tuota velkaani pois hoitamalla silvottuja ja kidutettuja ihmisiä. Sain puolestani tästä hoitotyöstä suurta tyydytystä ja se oli todellinen kutsumus ja sydämen asia minulle.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 24.01.2006 12:55:11 »

Hieno kuva, vaikkakin "raaka", mutta elämä on  Smiley
Kumpa olisin yhtä lahjakas piirtäjä, mutta tikku-ukkoja vaan väsäilen..
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #12 : 24.01.2006 15:26:44 »

Niin mutta Ahtamaarit ei pahalla kukaan tuota sanonutkaan mitä Felicia tarkoitti.

Itse ainakin otan negatiivisen palautteenkin kiukutellen tauluistani vastaan. Kaikessa voi kehittyä, piirtämisessä suurin taito on varjostus. Ilman sitä se on kylmä ja tökerö. Myös värien harmonia on tärkeä.

Tosin tuskin taidottomuus sinua haittaa, jos vain itsellesi piirrät ja silti esittelet töitäsi kehuja kerjäten.  Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #13 : 25.01.2006 10:21:08 »

Voi ei, ei Hurma!

Halusin kuitenkin kertoa, etteivät värityöt ole alaani, vaan olen lyijykynätaiteilija, etteivät ihmiset nyt saa väärää käsitystä. Samoin tuo nyt piirretty ja tässä esitetty kuva ei ole minulle mitenkään perustaidetta. Kyse on nyt erikoisesta kuvasta minulle erikoisella tavalla tehtynä  Wink Minulle kaikkein tärkeintä elämässä on se, että ihmiset ymmärtävät minut oikein ja siksi olen korjaamassa vääriä käsityksiä. Mistä lie sitten moinen tulee....?  :Smiley

Tietenkin surettaa se, että yleisesti ajatellaan, että piirtäminen ja värittäminen ovat kaksi samaa asiaa. Vähän kuin puhuminen ja kirjoittaminen. Liittyväthän ne toisiinsa mutta ovat kaksi eri asiaa kuitenkin.  Wink
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #14 : 25.01.2006 11:43:32 »

Shocked JESTAS miten hyvä piirtäjä olet...* wauwauwauwauwau*
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: