Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taas ura-asioita  (Luettu 3871 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« : 27.07.2010 16:13:54 »

Minua on häirinnyt jo pitkään se, että en ole löytänyt selkeää selittävää tekijää ura- ja ammattivalinnoilleni omalta syntymäkartaltani. Tiedän, että asia kuulostaa hieman hölmöltä, mutta jollain tapaa sitä jää vain miettimään, että olenko nyt tehnyt hölmöjä ratkaisuja. Täytyy sanoa, että jos muutama asia olisi mennyt vähän toisin olisin luultavasti hyvinkin erilaisella alalla, joten pieni katumus tiettyjen päätösten edessä nostaa päätään. Kyllä jossain ketjussa tätä minun ammattiasiaani taidettiin jo pohtia, mutta en nyt sitä löytänyt ja noh, ei siitäkään hirveästi vahvistusta saanut sille, että oma kartta sopii omalle alalle.

Olen siis ammatiltani ompelija ja opiskelen vaatesuunnittelua. Suunnittelin tämän koulutuksen jälkeen hankkivani täydentävää koulutusta kaupalliselta alalta, koska ilman selkeää ja vankkaa tietoa ja taitoa bisnesmaailmasta ei oikein pärjää. Mutta niin. Itse ainoita tekijöitä mitä olen löytänyt tukemaan tätä muotiasiaa on MC vaaka, jonka voisi ajatella olevan jollain tavalla estetiikkaan liittyvä, samoin kuin kuu härkä. Muuten en oikein löydä mitään järkevää. Alassa ja noin yleensäkin työssä pidän tärkeänä sitä, että tietyllä tapaa täytyy ilmiöiden ja asioiden suhteen elää vähän enemmän tulevaisuudessa kuin muiden. Jollain tapaa tiettyjen asioiden "ennustaminen" kulttuuria ja maailmaa tutkimalla on minusta kiehtovaa.

Mutta niin, mitkä asiat kartalla voisivat liittyä näihin tai no mitkä omalla kartalla lähinnä?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1 : 27.07.2010 16:45:12 »

Itsekin aloittelijana otan mielellään ihan kaikkien huomioita vastaan. =)
Niin, en tiedä miksi ei näy, olen kyllä ihmetellyt asiaa. Astro.com kuitenkin näyttää tuonkin aspektin. Niin, kaiketihan tuo venus neliö MC:hen ainakin toisi tiettyä taiteellisuutta ja luovuutta ja rapu herkkyyttä.  
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 27.07.2010 17:26:20 »

Rapu vahvistaa tuossa yksityisyrittäjyyttä, molemmat kun ovat johtavia merkkejä,  vaaka ja  rapu.
Mutta siis tuo neliö kuvastanee tuota, koskapa itellä on myös MC- vaaka ja vesimerkin  venus skorpioni tekee sille semisekstiiliä ja olen saanut kutojan koulutuksen ja just tuunasin t-paidasta ja trikoopalasta itelleni hellemekon eli olen tuolla asetelmalla ommellut paljonkin aikoinaan.
Minulta "uupuu" sitä tahtoa ja halua yksityisyrittäjäksi, luultavasti siihen tarvittas 1 huoneen painotusta, jota iteltäni ei löydy, eikä 12 huoneen  aurinko välitä olla esillä julkisesti. Oon kyllä ommellut tilauksestakin vähän jotakin joskus mutta hyvin vähän.
 pallas on myös taiteen suojelija ja uranainen ja onhan tuo neliössä sun kuulle ja sekstiilissä Nousullesi.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #3 : 27.07.2010 17:55:03 »

Kiitos nikki =)

Niin, tuo yrittäjyys kyllä kiinnostaa, mutta koska itsellä suku on niin yrittäjäpitoista niin olen nähnyt miten hankalaksi se on tehty täällä Suomessa. Joten jos yrittäjyyttä lähden toteuttamaan niin suuntaan varmaan jonnekin muualle. Jos nyt en varsinaisesti yrittäjäksi, niin tähtäimessä kuitenkin johtavat asemat (hyvä huomio nuo johtavat merkit), koska koen olevani parhaimmillani delgoidessa ja suunnitellessani asioita, en niinkään siinä itse työssä, kuten ompelussa, koska olen niin suurpiirteinen ja isojen linjojen vetäjä. (mikä on kyllä kaiketi outoa  aurinko  neitsyt :n suusta) Tiedän siis itse erittäin hyvin miten asiat pitää tehdä ja miten ne tulee hoitaa, mutta itseltä puuttuu tiettyä pitkäjänteisyyttä, koska vaihtelunhalu on suuri.

Sitä olen paljonkin miettinyt, että olisiko pitänyt suuntautua vähän akateemisemmalle alalle, koska rakastan julkista esitelmöintiä ja puhumista, jolloin olisi voinut suuntautua sen tyylisiin tehtäviin. Mutta kaiketi sitä pääsisi tälläkin alalla toteuttamaan.

Mielenkiintoista kyllä nähdä mitkä asiat johtavat esimerkiksi yksityisyrittäjyyteen käsityöalalla. Oma äitinihän on käsityöalalla ja yritystäkin pyörittänyt, joten pitää tutkailla sitäkin karttaa. Hänellä MC  vesimies, joten hänellä ainakin minun nähdäkseni se yrittäjyys oli enimmäkseen oman vapauden asia, samoin kuin hänen  aurinko vesimies 10. huoneessa. Hän siis verhoilija ja entisöijä. Ensimmäisenä tulee mieleen noista vanhoista huonekaluista jotain uutta  rapu ja hänellä se onkin  askendentti. Joten onko se sitten vähän niinkuin vesimies tekee jotain uutta siitä vanhasta mitä rapu arvostaa. Voi olla että kyllä meni ihan metsään. Kunhan vaan mietiskelin. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 63



Profiili
« Vastaus #4 : 27.07.2010 18:10:50 »

No kyllähän tuossa jo tuo  keskitaivas vaakakuu harka tuovat tosi paljon estetiikan tajua sekä todellisen tarpeen sille, että ympärillä on kaunista tai on kauniiden asioiden kanssa tekemisissä. Sanoisin, että estetiikka ja kauneus ovat sinulle elintärkeitä, että pysyt hyvässä kunnossa. Ja kun on  kuu  harka:ssä 4. huoneessa, niin varmaankin tarvitset mahdollisuuden tehdä ainakin osan töistäsi kotona. Se varmaankin on joko tietoisesti tai alitajuisesti ajanut sinut ompelijan uralle.

Vaikka olet  aurinko neitsyt, niin se ei tarkoita, että pikku detaljit yksinään saisivat sinut kiinnostumaan jostain.  jousimies askendentti haluua nähdä ison kuvan, sitten  aurinko neitsyt hahmottaa ne yksityiskohdat, miten se iso kuva saadaan kasaan.  jupiter kaksoset 7. huoneessa varmasti tukee sinua siinä, jos haluat enemmän "kertoa/neuvoa/opastaa" kuin varsinaisesti tehdä.

Mitenkäs olisivat esimerkiksi kurssien vetäminen työväenopistossa tai omaan piikkiin? Esimerkiksi ideoita vaateiden tuunaukseen, oman puvuston luomiseen, vinkkejä vaatesuunnitteluun tms? Kädentaitojen osaaminen käytännön tasolla antaa uskottavuutta vaikka vain puhuisi alan asioista. Pidätkö jostain tämän tyyppisestä asiasta esimerkiksi blogia?

Ihan pieni sivukommentti äitiisi liittyen: olet varmasti oikeassa, että häntä on kiinnostanut yrittäjyys sen vapauden tähden (tai illuusio vapaudesta  Wink). Itselläni on nimittäin  aurinko vesimies  keskitaivas:llä ja  rapu  askendentti:lla. Teen aika perinteisiä luontaishoitoja  Grin eli jotain vanhaa, jotain uutta - ja ennen kaikke vapautta laugh Erittäin hyvä, oivaltava analyysi sinulta tästä kombinaatiosta.
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #5 : 28.07.2010 23:37:50 »

Kuulostaisi kyllä ihan mielenkiintoinen tuollainen kurssien vetäminen. Vielä enemmän jonkinnäköinen luennoiminen, koska koen olevani parempi saamaan kontaktin suureen joukkoon ihmisiä kerralla kuin yhteen ihmiseen kerralla. Mutta joo, kyllä jossain määrin kiinnostaisi. Ehkä täytyneekin laittaa blogi pystyyn. =)

Mukava, että tuli varmistusta tuolle veskari-rapu asialle. =)

Olen vain miettinyt, että stressaankohan nyt vähän liikaa tätä uraani, kun jatkuvasti sellainen olo, että pakko menestyä. Opiskeluthan tässä vielä kesken, joten kaiketi vähän turhan painehtia siitä, että saako menestyneen uran luotua itselleen. Mahdollisesti liian suuri prioriteetti itselle tuo ura. Ja niin, ehkä pitäisi itsekin mennä tämän nykytrendin mukaan ja ruveta pitämään työtä vähemmän tärkeänä ja harrastaa downshiftingiä. =D

Olen muuten miettinyt, että onko jollain planeetoilla ja sukupolviaspekteilla tekemistä sen kanssa, että tämän hetken 20-35 vuotiaat pitävät työtä vähemmän tärkeänä kuin edeltävät sukupolvet. Kun olen miettinyt aika paljon näiden nykyisten uratrendien ja elämäntapa-asioiden taustoja.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2010 23:56:27 kirjoittanut Ratkaisu » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: