Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88928 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #75 : 18.04.2011 14:50:35 »

Lainaus
Minä kun nostin tuon harmaan talouden keskusteluun, tarkoitin NIMENOMAAN niitä jotka ottavat ns. vapaaehtoisen maksun "lahjastaan". Ne jotka eivät ota mitään vastinetta hoidosta eivät tietenkään kierrä veroja

Itse tiedän, että kahdessa paikassa, jossa joukko ihmisiä antaa hoitoja ilmaiseksi kaikille, joille vain ehditään illan aikana antaa niitä, kiertää kolehtilipas jonka tuotolla katetaan tilavuokra. Käytännössä siis esimerkiksi siitä että 5 ihmistä hoitaa illan aikana 20 muuta, kertyy ehkä jopa 20 euroa rahaa.  Grin
Paitsi silloin, kun kaikkilla paikalle tulleilla on köyhä ajankohta, eikä lipas kata edes tilavuokraa, jolloin tilaisuudet järjestävät yhdistykset kattavat tilavuokrat omista rahoistaan.  Ja näissä paikoissa lippaan rahat menevät yhdistykselle, eivät yksittäiselle hoitajalle.

Luulenpa, että vähän joka ammattiryhmä välillä käyttää ammattitaitoaan kavereittensa hyväksi ja saa siitä sitten jonkun korvauksen. Eli veronkiertäjiä tässä mielessä kyllä löytyy ihan joka ammattiryhmästä. Miksi hoitajat olisivat tästä poikkeus? Ongelmahan se tietysti on kansantalouden ja verokertymän kannalta. Itse olen ns. iloinen veronmaksaja, käytän esim. kirjastoa niin paljon että maksan tyytyväisenä veroni, joilla sekin palvelu katetaan.

Juu olit oikeassa sen lahjaveron suhteen, eli tosiaan 3999 per kolme vuotta. Käytin summaa havainnollistaakseni mitä laskelmia täytyisi tehdä, jotta ilmaisia hoitoja antamalla ylittäisi lahjaveron rajan. Ajatusleikki siis, joka liittyi edellisen viestini aiheeseen.

Tavaran myynnillä voi teoreettisesti rikastua aivan toisella tavalla, kuin palvelulla. Jos oletetaan että meillä on yksi ihminen joka jaksaa hoitaa 6 potilasta päivässä à 50 euroa + alvi per asiakas. Tällöin maksimitulot päivässä ovat 300 euroa + alv. Tuosta noin puolet menee firman yleiskuluihin, omiin eläkemaksuihin ja siihen että säästää rahaa jotta voisi pitää edes lyhyen kesäloman.

Yksi ihminen sen sijaan voi lähettää postiennakkopaketteina aika monta sellaista pakettia päivässä, joista kate yritykselle on 50 euroa per paketti. On ihan mahdollista, että postittaakin jotain tavaraa vaikka 100 pakettia päivässä ja jos kate on 50 euroa per paketti, on päivän tuotto 5000 euroa. Huomaathan, että se on se kate per paketti joka on relevantti näissä laskelmissa, ei suinkaan yhteissumma jossa on kate + tavaran hinta.

Summa summarum: Yhden ihmisen kapasiteetti postittaa paketteja per päivä on suurempi kuin hoitaa ihmisiä per päivä. Tämän vuoksi tavaralla rikastuu helpommin kuin palvelulla, jos palvelu on sellainen että sitä antaa yksi ihminen toiselle yksi kerrallaan.

Tämä liittyy ketjun aiheeseen siten, että tästä teoreettisesta (ja mielestäni epätodennäköisestä) mahdollisuudesta rikastua hoidoilla on keskusteltu jo muutamankin sivun verran tässä keskustelussa. Käytkö myös muissa ketjuissa vahtimassa, että pysyvät tiukasti otsikon aiheessa eivätkä poikkea siitä lainkaan?  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #76 : 18.04.2011 15:29:05 »

Tarkoitatko siis, että se mitä sinä sanot on se ainut oikea vastaus joka asiaan. Ja mitä itse sanon on tuota löpinää, jota kukaan muu ei jaksa edes kunnellakaan? Sillä sellaiselta tuo viimeinen sinun vastauksesi silmissämme näyttää ja siksi aina itse kyllä perustelen aisaa niin kauan kuin on tarpeellista, että ei jää niitä "väärinymmärryksiä".
Olet sinä aikamoinen vääntäjä - ei voi muuta sanoa.
Näytät vielä puhuvan kaikkien puolestakin - taisin jää-
dä vähemmistöön.  2funny
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #77 : 18.04.2011 15:35:35 »

Samaa vanhaa puutaheinää löpäjät. Ja loppua ei näy,
vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta asioita. Näinhän
on käynyt kaikille keskustelukumppaneillesi - minkä ta-
kia varmaan kukaan ei enää innostukaan kanssasi ja-
kamaan mielipiteitä. Huoh...  Tongue

Niin, mitä tuosta nyt sitten oikeastaan mitään edes voisikaan "vääntää", koska on niin suorin sanoin sanottu.  Grin
Eiköhän kaikki lukijat osaa lukea tuostakin itse, mitä sillä tarkoitat. Mutta hyvä vain, että mielipiteesi olet täälläkin saanut lausua ääneen eikä kukaan sinua täältä sen takia poista. Eli vapaus olla sitä mitä on mitenkään häpeämättä mitään itsessään, on päivän sana, jonka Reiki saa aikaan ennemmin tai myöhemmin jokaiselle, joka siihen leikkiin mukaan käy!  Smiley

Ja tämä kyllä kuuluu aiheeseen, koska tässä Reikistä ja sen teoista oli kysymys, että kannattaako lähteä niille kursseille, joka saa tällaistakin aikaan.  Smiley
tallennettu

Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #78 : 19.04.2011 19:02:51 »

 Grin

Eikun vaan aivot ja liika ajattelu ja lokerointi sammuksiin ja sydän auki. Mitä se on? SE ON  smitten
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #79 : 20.04.2011 11:34:10 »

Kaarunan päättömiä sananväännöksiä uglystupid2 tämä ketju täynnänsä.

Mutta yhteen asiaan voisin tässä vastatakin eli tiedätkö sen
japanilaisen kaverin, joka kehitti reikihoitomuodon? Eli sellainen
Mikao Usui. Hyvin pätevä tyyppi.

Tässä enkunkielinen lainaus hänen muistokivestään liittyen
siihen, että uudistajilla ei aina ole ihan helppoa, kun niitä
uusia juttuja tuovat esille. Eli tässä:

Lainaus
He wanted to be a success in life, but couldn´t achieve it;
often he was unlucky and in need. But he didn´t give up and
he disciplined himself to study more and more.

Vastavoimaa siis liikkeellä jo 1900-luvun Jaappaniassa.  Wink
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #80 : 20.04.2011 15:32:18 »

Minulla Reikiä vastaan!  Shocked

Teen reikihoitoa itselle ja muille joka päivä.
Tekisinkö jos olisi jotain vastaan?

Höh.

Miksiköhän muuten minulla ei ole puheoikeutta sitten?

Lue ja tutki energioita - voi selvitä. Tässä ketjussa on
kyllä jo ihan tarpeeksi rakennusaineita ymmärtämiseen
niille, jotka oikeesti pystyy näkemään. Wink

Juu, en tiedä miksi tähän mäntyyn pitää päätään hakata.
Olet siinä oikeassa kaulakoru. Tai no ainakin selviää asioi-
den tila, mutta tosiaan on parempaakin tekemistä jep.  Cool
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011 15:36:00 kirjoittanut Alcedo » tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #81 : 21.04.2011 11:33:24 »

En ole pyytänyt ketään olemaan ilmaisematta mieli-
pidettään. Jotain muuta pyysin kyllä siellä ihan alus-
sa - turhaan. Tässä ketjussa on monia asianhaaro-
ja ja näyttää siltä, että omaa mielipidettäni ei sallita.
Siirryn taas taka-alalle tällä foorumilla niin ehdin sit-
ten tehdä hommiakin välillä. Kaikkea hyvää.  Smiley
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #82 : 22.04.2011 14:55:30 »

Vielä lisäystä alkuperäiseen aiheeseen, koska toisellakin foorumilla joku kyseli tuosta samasta asiasta ja siihen sain tällaisen vastauksen tuolta korkeammalta tietoisuudelta, kun joku epäili sen aktivoinnin saamista "omin avuinkin, kun aukaisee sen oikean Lähteen":

"Tuossa varmaan se "vika" piileekin, kun ihmiset eivät löydä sitä oikeata kehonsa uomaa, jossa virtaa se Lähteen vesi eli energioiden "kuningatar", joka ei ole samaa siis kuin kundaliinienergia, joka on ihmisen se maskuliininen voima. Eli monille tuottaa vaikeuksia aukaista se oikea kanava omin voimin ja sen tähden ehkä niiden kurssien pitoa kannattaakin jatkaa niiden osalta, jotka eivät tuollaiseen oma-aloitteiseen, energioidensa täydelliseen käyttöönottoon ole kykeneviä taikka vielä valmiita. Sillä se vaatii ENSIN sen kundaliinienergian käyttöön ottamisen ja sen ohjaamisen oikeaan kanavaan, jotta se toinenkin, vielä siihen saakka salassa oleva ihmisen oma voima, voidaan ottaa käyttöön ilman toisen ihmisen aktivointeja.

Se, että aikoinaan se Usuikin sai sen meditaatiolla, ei aivan pidä paikkaansa, koska hän teki todella monet vuodet ensin töitä, että sai aikaan tuollaisen aivoihinsa kohdentuneen tietoisuuden avautumisen, jonka seurauksena sai itselleen tuon aidon Reikin voiman. Eli monien tekojen seurausta se kaikki oli ja sen tähden totuutta on se, että siihen tarvitsemme toisen ihmisen apua sinä vaiheessa, kun pitää oppia tuntemaan ensin se todellinen Itse ja siihen se aktivointi auttaa todella monellakin eri tavalla. Mutta siitä aktivoinnista alkaa myöskin se oman oivalluksen kautta oppiminen, joka helpottaa sekä nopeuttaa Reikin kokonaisuuden tuomista tähän omaan kehonsa energiaan ja auttamaan näin sitä muuntautumista, jonka se aloitti ihmiskunnalle jo kauan sitten".
tallennettu

Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #83 : 24.04.2011 19:30:50 »

Jos on halua oppia tehokkaita ja monipuolisia energiahoitoja niin käykää tutustumassa Suomen Energiahoitajien tarjontaan.

www.suomenenergiahoitajat.fi
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #84 : 27.04.2011 19:11:52 »

Karuna ja Alcedo, olette molemmat huonoa mainosta reikille ja ylipäätään henkisyydelle.

Kummankaan hoitoon en astuisi jalallanikaan (enkä Kalevan tähteen), ennenkuin hoitajat saavat egonsa suitsittua ja Sydänrakkauden itsessään avattua.

Enkä suosittele kumpaakaan kenellekkään, vaikka minulta usein kysytään hyviä hoitajia ja kurssittajia.

Missä on Rakkaus?
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #85 : 28.04.2011 11:50:25 »

Karuna ja Alcedo, olette molemmat huonoa mainosta reikille ja ylipäätään henkisyydelle.

Kummankaan hoitoon en astuisi jalallanikaan (enkä Kalevan tähteen), ennenkuin hoitajat saavat egonsa suitsittua ja Sydänrakkauden itsessään avattua.

Enkä suosittele kumpaakaan kenellekkään, vaikka minulta usein kysytään hyviä hoitajia ja kurssittajia.

Missä on Rakkaus?
Mietipä sitä samalla kun koitat keksiä sen,
mihin se rakkaus tässä kohdassa itseltäsi
hävisi. Jepjep...  Sad
tallennettu

unelmassa
Vieras
« Vastaus #86 : 28.04.2011 12:22:48 »




           Sori vaan jos sanon sanottavani.. Lips Sealed

             Miten te jaksatte..päivästä toiseen.

              Tuota... ihan samaa.   Huh
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #87 : 28.04.2011 17:03:24 »

Karuna ja Alcedo, olette molemmat huonoa mainosta reikille ja ylipäätään henkisyydelle.

Kummankaan hoitoon en astuisi jalallanikaan (enkä Kalevan tähteen), ennenkuin hoitajat saavat egonsa suitsittua ja Sydänrakkauden itsessään avattua.

Enkä suosittele kumpaakaan kenellekkään, vaikka minulta usein kysytään hyviä hoitajia ja kurssittajia.

Missä on Rakkaus?
Mietipä sitä samalla kun koitat keksiä sen,
mihin se rakkaus tässä kohdassa itseltäsi
hävisi. Jepjep...  Sad
Olette molemmat asemassa, jossa opetatte toisia. Teillä itäisi olla enemmän vastuuta ja ennenkaikkea viisautta. Taitaisi Sielunpeilin lukijoita kiinnostaa, millainen todellisuudessa olet.
Itse en pyri esille "Suurena Opettajana"
Tuota samaa sälää olen seurannut Reikifoorumillakin jo vuosia...
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #88 : 28.04.2011 17:20:19 »

Karuna ja Alcedo, olette molemmat huonoa mainosta reikille ja ylipäätään henkisyydelle.

Kummankaan hoitoon en astuisi jalallanikaan (enkä Kalevan tähteen), ennenkuin hoitajat saavat egonsa suitsittua ja Sydänrakkauden itsessään avattua.

Enkä suosittele kumpaakaan kenellekkään, vaikka minulta usein kysytään hyviä hoitajia ja kurssittajia.

Missä on Rakkaus?
Mietipä sitä samalla kun koitat keksiä sen,
mihin se rakkaus tässä kohdassa itseltäsi
hävisi. Jepjep...  Sad
Olette molemmat asemassa, jossa opetatte toisia. Teillä itäisi olla enemmän vastuuta ja ennenkaikkea viisautta. Taitaisi Sielunpeilin lukijoita kiinnostaa, millainen todellisuudessa olet.
Itse en pyri esille "Suurena Opettajana"
Tuota samaa sälää olen seurannut Reikifoorumillakin jo vuosia...
No sepäs sitten selvisi - eli taitaa olla vanhoja kaunoja
vaan niskassa. Kiva homma sellaistakin sitten täällä nimi-
merkin suojassa puhista ulos. No, hyvä kuitenkin kun
selvisi mistä kiikastaa. Tiedoksesi vaan Yep että ko.
foorumilta on näitä häiriköitä heitelty ulos (tässäkin ket-
jussa kirjoittanut), kun ovat kiusanneet tavallisia käyttäjiä.
Ei ole kiitollinen homma se - vaan jonkun on sekin tehtävä.
Itse en haluaisi olla sellaisen foorumin ylläpitäjä, joka an-
taa kiusailun jatkua tekemättä mitään. Kiusaaminen on
kuitenkin yhteisön ongelma. Tässä ketjussa satoi sontaa
niskaan, kun uskalsin pyytää apua yhteisöltä. Voi voi...
tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #89 : 28.04.2011 19:23:54 »

Minulla ei ole mitään vanhoja kaunoja reikifoorumilta. Minua ei ole "heitetty ulos". Tuskin olet koskaan edes noteerannut minua. Ainoa, mikä siellä ärsytti oli teidän kahden oppiriidat siitä, kumman kehittämä oppi on ainoa oikea. Sinäkin olet muuttanut Usuin oppeja, vaikka niihin tässä ketjussa vetosit. Ihan hyvä niin, kaikki elää ja muuttuu. Anna muidenkin muokata oppeja oman näkemyksensä mukaisesti.

Voitko sanoa käsi sydämellä, että nämä oppiriidat Karunan kanssa ovat Reikin periaatteiden mukaisia?

Miten opettaisit oppilaitasi vastaavassa tilanteessa? Neuvoisitko antamaan anteeksi ja hyväksymään jokainen sellaisena, kuin on? Kertoisitko, että kaikkia tarvitaan ja että erilaisuus on rikkaus?

Kun oppilas on valmis, hän löytää opettajan. Sillä hetkellä itselleen parhaiten sopivan.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: