Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ravintolisät ja vitamiinit  (Luettu 47871 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #60 : 20.10.2007 18:25:03 »

Noista hyvistä rasvoista, oletteko muut huomanneet, että mainio camelina-öljy olisi hävinnyt markkinoilta? Täältä meiltäpäin sitä ei enää löydy kaupanhyllyltä ja harmittaa kovasti, se oli sentään kotimaista ja siinähän oli hyvin juuri omega-3:a  Undecided
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #61 : 20.10.2007 19:13:02 »

Keijussahan on camelinaa, sitä ainakin täällä vielä on  Wink
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
selkälokki
Vieras
« Vastaus #62 : 20.10.2007 19:21:42 »

Niin juu, Keijussa kyllä on, tykkäisin naukkailla sitä öljyä ihan sellaisenaan, mutta hävinnyt on.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #63 : 20.10.2007 19:26:00 »

Yritin äsken googlettamallakin etsiä, en löytänyt  :Smiley

Jos löytyy jostain, niin ilmoittelen  Smiley
http://www.maatilan.pirkka.fi/mp5_00/otsikko12.htm

http://www.finfood.fi/finfood/finnfoo1.nsf/newsbyid/EA1A3E83B6610CB0C2256C4F003C484A?opendocument
« Viimeksi muokattu: 20.10.2007 19:27:56 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #64 : 21.10.2007 22:16:23 »

Palatakseni tähän!
Elektra, jos nyt satut lukemaan tämän (ja toki joku muukin voi vastata, ajattelin vain kun Elektra vaikuttaa niin asiantuntevalta..)  Wink

Kysymykseni siis..

Syön nyt bioteekin JÄTTIHELOKKI GLA+E kapseleita 5 kpl päivässä, (yksi enemmän kuin purkissa suositellaan) SEKÄ E-EPA 500mg kapseleita 3 kpl päivässä (yksi enemmän kuin suositellaan) ja lisäksi syön päivittäin ruokalusikallisen kylmäpuristettua oliiviöljyä.

Kuten sanoit, helokkiöljyn kanssa pitää syödä kalaöljyä, niin onko minulla nyt tässä oikeat suhteet, vai pitäisikö vähentää helokkiöljyt 4 kapseliin?  idiot2[/color]

Hellou Tigrinum Smiley

Kiitos kauniista sanoistasi Wink

Äkkiseltään katsottuna määriä, suosittelisin tosiaankin ottamaan mielummin kolme kapselia helokkia ... viitaten aiempaan kirjoitukseeni ...

Mikäli sinulla ei ole verenhyytymisongelmia, niin omega 3 voit ottaa kyllä huoleti tuon määrän ja jos on tarvetta (esim. v-käyrä koholla, ajatushäröjä tms)niin vaikkapa pari lisääkin. Kernaasti sitten samassa satsissa omega yhtäaikaa helokin kanssa. Jos otat helokit issekseen, niin tuplaa sitten omegat, ettei tule ongelmia.

Helokkia voit myöskin käyttää ulkoisesti - reikä vaan kapseliin ja tehotippoja kuivalle iholle laugh

Camelinasta vielä...

Omega3 -rasvahappojahan ei saa muusta kuin mereneläväisistä... kasvikunnan tuotteissa se on korkeintaan esiasteena, josta terve elimistö kykenee muodostamaan sitä.

Kasvimargariinien terveysvaikutukset kumoutuvat hydroksoitujen kasvirasvojen myötä. Eli nikkeliä valmistusprosessissa ja transrasvoja ... en ehkä menisi kokeilemaan vapaaehtoisesti  Cheesy

Mitenkäs pellavaöljy Camelinan puutteessa ?  Smiley
« Viimeksi muokattu: 21.10.2007 22:26:19 kirjoittanut Elektra » tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #65 : 21.10.2007 22:44:58 »

Mitenkäs pellavaöljy Camelinan puutteessa ?  Smiley

Tai sitten rypsiöljy soveltuu mainiosti kun siinä on OMega 3 ja 6 oikeassa suhteessa toisiinsa ja sitten se on hyvin käyttökelpoinen moniin ruokiin lempeän makunsa vuoksi..

Hamppuöljy on kanssa gutaa, mutta tuppaapi olemaan hiukka kallista..
« Viimeksi muokattu: 22.10.2007 07:13:36 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #66 : 21.10.2007 22:55:47 »

Noille leivänpäällisille löytyy ravitseva ja terveellinen vaihtoehto hummustahnasta, jos viitsiipi pyöräyttää! Ite oon tahinitahnan hintavuuden takia laittanut seesaminsiemenet valurautapannulle ja siinä kuumottanut ne sopivan ruskehtaviksi, joskaan niiden sulaminen mahassa ei taida olla ihan täydellistä..

Täältä löytyypi reseptejä tuolle maukkaalle levitteelle:

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=1580
« Viimeksi muokattu: 22.10.2007 17:58:38 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
anathema
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #67 : 21.10.2007 23:11:25 »

hmm.. mielenkiinnolla lueskelin ihmisten kommentteja. Itse olen käynyt ravintolisä koulutuksissa vuodesta 95 lähtien, jo tuolloin sai amerikan puolelta paljon sellaista tietoa mikä alkaa suomeen valumaan vasta 2007! Suomessa ravinto- suositukset ovat kyllä päin honkia, ja oliiviöljyllä voisi periaatteessa voidella suksenpohjat.itse olen käyttänyt gnld tuotteita jo kymmenisen vuotta reilut, ja todennut ne erittäin toimiviksi ja ovat kyllä hintansa väärti. Ei ole tarvinnut sairastella ja on kaikinpuolin pysynyt kunnossa kun on huolehtinut tarvittavasta vitamiinien saannista. Ois kyllä mahtavaa ajatella että siitä appelsiinista sais sen päivän c-vitamiini annoksen, mutta näinhän se ei todellakaan ole.. itse olen myöskin käynyt satu silvon luennoilla, suurimmalta osalta heillä on homma hanskassa ja pakkohan sitä on kaupallisuuttakin harrastaa, jotta ihmiset oppisivat pitämään huolta itsestään.. kaupan hyllythän notkuvat ns. turhia vitamiini purkkeja, joista ei ole yleensä mitään taikaa. aika raakaa mutta näin on. hyvästä kannattee maksaa. tickedoff
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #68 : 22.10.2007 07:00:38 »



Camelinasta vielä...

Omega3 -rasvahappojahan ei saa muusta kuin mereneläväisistä... kasvikunnan tuotteissa se on korkeintaan esiasteena, josta terve elimistö kykenee muodostamaan sitä.

Kasvimargariinien terveysvaikutukset kumoutuvat hydroksoitujen kasvirasvojen myötä. Eli nikkeliä valmistusprosessissa ja transrasvoja ... en ehkä menisi kokeilemaan vapaaehtoisesti  Cheesy

Mitenkäs pellavaöljy Camelinan puutteessa ?  Smiley

Ai jaa, miten minä olen ihan käsittänyt, että on juuri tuossa kitupellavaöljyssä (camelina) ja jopa rypsiöljyssä.. idiot2
Noh, meikäläisellehän pitkääkin kaikki vääntää rautalangasta...

Tässä muuten suora lainaus mm. tuosta Camelinasta, sen ja muidenkin lausuntojen perusteella luulin, että se ja rypsiöljykin sisältää omega3:a...
Onko se esiaste sitten juuri tuota alfalinolenihappoa?


Lainaus
Camelina haastaa rypsin

Uusimpana tulokkaana kasviöljyjen joukkoon on tullut kotimainen Camelinaöljy. Camelina sativa eli ruistankio on peräisin Välimeren alueelta ja Keski-Aasiasta. Camelina on "uusvanha" viljelykasvi, jota on viljelty Euroopassa rauta- ja pronssikaudella. Keskiajalla se oli yksi tärkeimmistä öljykasveista. Sen jälkeen sen viljely on kuitenkin ollut hyvin vähäistä.

Noin metrin korkuiseksi kasvavan vaaleanpunakukkaisen Camelinan viljelystä kiinnostuttiin uudelleen 1980-luvulla, koska se on aikainen ja runsassatoinen.

Camelinaöljyn tyydyttymättömien rasvojen kokonaisosuus on lähes sama kuin rypsiöljyn. Camelinaöljyssä on kuitenkin lähes kaksi kertaa enemmän monityydyttymättömiä rasvahappoja kuin rypsiöljyssä, mutta kertatyydyttymättömiä lähes puolta vähemmän.

Monityydyttymättömät rasvahapot alentavat tehokkaimmin kokonaiskolesterolin määrää. Haittana on, että liian suuret määrät pienentävät myös hyvän eli HDL -kolesterolin pitoisuutta. Kertatyydyttymättömät rasvahapot eivät pienennä kokonaiskolesterolin määrää yhtä tehokkaasti, mutta ne eivät myöskään vähennä hyvän kolesterolin määrää.

Camelinaöljy sisältää runsaasti ihmiselle välttämättömiä alfalinoleenihappoa (omega -3) ja linolihappoa (omega-6). Omega 3- rasvahappoa camelinaöljy sisältää lähes kertaa enemmän kuin rypsiöljy ja yli 20 kertaa enemmän kuin oliiviöljy. Tämän vuoksi camelinaöljy soveltuu erittäin hyvin sellaisille henkilöille, jotka eivät syö kalaa.

Rypsi-, oliivi- ja camelinaöljyn koostumuksen vertailu

rypsi / oliivi / camelina
Tyydyttyneet rasvahapot % 6 /14 /10
Kertatyydyttymättömät rasvahapot % 60 / 69 / 31
Monityydyttymättömät rasvahapot % 32 / 11 / 58
Linolihappo (omega-6) 22 / 11 / 15
Algalinoleenihappo (omega-3) 10 / 1 / 39
E-vitamiini mg/100g 24 / 12 / 8

Lähde:  http://www.kuntolehti.com/kirjasto/popup_kirjasto_rypsioljy.html

« Viimeksi muokattu: 22.10.2007 07:03:15 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #69 : 22.10.2007 09:57:15 »

hmm.. mielenkiinnolla lueskelin ihmisten kommentteja. Itse olen käynyt ravintolisä koulutuksissa vuodesta 95 lähtien, jo tuolloin sai amerikan puolelta paljon sellaista tietoa mikä alkaa suomeen valumaan vasta 2007! Suomessa ravinto- suositukset ovat kyllä päin honkia, ja oliiviöljyllä voisi periaatteessa voidella suksenpohjat.itse olen käyttänyt gnld tuotteita jo kymmenisen vuotta reilut, ja todennut ne erittäin toimiviksi ja ovat kyllä hintansa väärti. Ei ole tarvinnut sairastella ja on kaikinpuolin pysynyt kunnossa kun on huolehtinut tarvittavasta vitamiinien saannista. Ois kyllä mahtavaa ajatella että siitä appelsiinista sais sen päivän c-vitamiini annoksen, mutta näinhän se ei todellakaan ole.. itse olen myöskin käynyt satu silvon luennoilla, suurimmalta osalta heillä on homma hanskassa ja pakkohan sitä on kaupallisuuttakin harrastaa, jotta ihmiset oppisivat pitämään huolta itsestään.. kaupan hyllythän notkuvat ns. turhia vitamiini purkkeja, joista ei ole yleensä mitään taikaa. aika raakaa mutta näin on. hyvästä kannattee maksaa. tickedoff




Olen kanssasi aivan samaa mieltä - GNLD = hyvä = Ei keinotekoisia
aineita = kallista, mutta luonnollista ja mikä tärkeintä > ei tarvitse
sairastaa = siitä kannattaa maksaa = olen myös 1998 lähtien niitä
ostellut >10.000 € edestä, josta olen antanut muillekkin terveyttä.

KASVISRASVOJA ei kannata nauttia...
(kuin terveiden, kuka = terve?)
Kasvisjäätelö = myrkyn PESÄ,
lihottaa, keinomyrkkyjä, jne...

Omega sana ei tarkoita vielä mitään, vaan mitä SE sisältää...

Suomessa annetaan aivan väärää kuvaa oikeasta ravinnosta..
Aivan TAHALLAAN = KAUPALLISUUS, MARKKINATALOUS

Esim. >  kun syöt liian vähän hiilihydraatteja kulutukseen nähden,
elimistösi SYÖ LIHASSOLUJA puuttuvaan energia vajeeseen >
EI rasvasoluja > tämän opetti LIHASTAUTILIITON ravintoterapeutti,
meille vaan toitotetaan muusta > EIKÄ RASVA MUUTU RASVAKSI,
SE = jo rasvaa > siksi rasva EI LIHOTA.

t.timo

 smitten
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #70 : 23.10.2007 22:11:43 »


Ai jaa, miten minä olen ihan käsittänyt, että on juuri tuossa kitupellavaöljyssä (camelina) ja jopa rypsiöljyssä.. idiot2
Noh, meikäläisellehän pitkääkin kaikki vääntää rautalangasta...

Tässä muuten suora lainaus mm. tuosta Camelinasta, sen ja muidenkin lausuntojen perusteella luulin, että se ja rypsiöljykin sisältää omega3:a...
Onko se esiaste sitten juuri tuota alfalinolenihappoa?


Elähän nyt ... elähän nyt...

Tässä on finelin sivulta lainaus:

Kuvaus
Alfalinoleenihappo on ihmiselle välttämätön rasvahappo. Se on monityydyttymättömien, pitkäketjuisten omega-3-sarjan rasvahappojen esiaste. Näitä alfalinoleenihapon johdannaisia on runsaasti aivoissa ja silmän verkkokalvolla. Alfalinoleenihappo toimii eikosanoidien lähtöaineena. Eikosanoidit ovat hormonien kaltaisia yhdisteitä, joilla on useita fysiologisia tehtäviä verenkiertoelimistössä ja ruoansulatuskanavassa. Alfalinoleenihappoa on paljon kasviöljyissä.

http://www.fineli.fi/component.php?compid=2097&lang=fi


Nämä rasva-asiat ovat vaan niin monisärmäisiä, ettei äkkiseltään arvaisikaan. Siispä muutamia ajatelmia lisää rasvoista:


Kylmäpuristetut kasviöljyt ovat aivan hyviä ja käyttökelpoisia ravintoaineita. Suksivoiteita saa urheiluliikkeistä. Muut kuin kylmäpuristetut kasviöljyt ovat aivan oivallisia saranoiden voiteluun yms.

Omegaa on kolmea lajia, kolmosta, kuutosta ja ysiä. Kroppa tarvitsee niitä kaikkia. Tällä hetkellä vaan saamme ruokavaliostamme suhteessa liian paljon kuutosta (sitä on pääasiassa kasvirasvoissa) ja liian vähän kolmosta (jota on meren elävissä lähinnä) ja tämä epäsuhde tuottaa solujen toiminnalle melkoisia ongelmia.

Anathema ja Auttaja kiittävät ravintolisiä, ja olen samaa mieltä niiden tarpeellisuudesta. Käytän itsekin luonnonmukaisesti tuotettuja sekä GMP-standardin mukaisia ravintolisiä, mutta koska ne ovat pohjoismaista tuotantoa (NOS) niin ei ole tarvinnut laittaa niihin kymmentätuhatta escudoa.  Wink



 
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #71 : 23.10.2007 22:24:12 »

Meillä on nyt eye-q kokkeilussa  Wink hyvältä maistuu (öljynä)  Tongue

Muoks: http://www.harmonia.fi/index.php?mid=132
 smitten
« Viimeksi muokattu: 23.10.2007 23:06:44 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #72 : 24.10.2007 10:50:49 »




Pahin ongelma onkin ruokateollisuuden "runtelema"
omega - 6, jota öljyä = joka paikassa eli SE tuhoaa
välttämätöntä omega - 3 rasvahappoa, joka tulee
saada RASVAISESTA LUONNONMUKAISESTA MEREN
KALASTA, ei rehuilla kasvatetuista "lohista"ja tietty
sen lihasta, ei sisäelimistä.

Siis epäsuhteesta, josta ELEKTRA ilmoitti...

IPPUSKALLA = menossa hyvä aine suukkoon...
Ota ensimmäinen kuukausi vähän reippaammin,
2-3 kk kestää vaikutuksien ilmaantuminen täydellisesti.

Hyvä öljy = vielä NEITSYT KOOKOSÖLJY, jota saa vain
maahantuojilta ja netistä.
Se ei lihota = menee suoraan maksaan energiaksi,
siinä = runsaasti TYROKSIINIA, erittäin hyvää myös
suoraan iholle...

Älkää sekoittako KOOKOSRASVAAN = aivan eri tuote,
sellaista älkää ostako.

Sitten vielä TONNIKALASTA, älkää ostako säilykepurkeissa,
KAIKKI hyvä kalan rasva = poistettu ja tilalle laitettu öljyä
= sitä liikaa saamaamme tai vettä, siksi, koska tuote ei
säilyisi omassa rasvassaan.
Ostakaa tuoretta tai pakastettua = japanilaiset syövät
yleensä "raakana" ja tuoreena, juuri pyydettynä.

t.timo

 smitten
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #73 : 24.10.2007 11:06:47 »

Lainaus käyttäjältä: AUTTAJA
Sitten vielä TONNIKALASTA, älkää ostako säilykepurkeissa,
KAIKKI hyvä kalan rasva = poistettu ja tilalle laitettu öljyä
= sitä liikaa saamaamme tai vettä, siksi, koska tuote ei
säilyisi omassa rasvassaan.
Ostakaa tuoretta tai pakastettua
Kiitti tiedoista  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #74 : 24.10.2007 17:26:22 »

Kipaisenpas tuhon lähikauppaan ostamaan tuoretta tonnikalaa  Cool
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: