Äänestys
Kysymys: Kumpi on "valaistuneempi", kissa vai koira?  (Äänestys päättynyt: 23.11.2014 13:20:52)
Kissa - 8 (61.5%)
Koira - 5 (38.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 10

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Valaistuneempi" lemmikki: kissa vai koira?  (Luettu 12866 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 05.12.2014 13:13:41 »

Kissan käytös on kissalle luontaista.
Koiran käytös on koiralle luontaista.

Mikä on valaistuneempaa, kuin se että elää hetkessä ja toimii oman luonnollisen luontonsa mukaisesti?
Suht kaikki eläimet elävät sillä tavoin.

Voihan sitä tietysti kikkailla miettimällä millaista on erilaisten eläinten käytös ihmisluonnon mittapuulla, mutta moisella on lähinnä vain viihdearvoa.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2014 13:21:03 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #16 : 05.12.2014 13:25:07 »


Voihan sitä tietysti kikkailla miettimällä millaista on erilaisten eläinten käytös ihmisluonnon mittapuulla, mutta moisella on lähinnä vain viihdearvoa.

"Gallupin" tarkoistus oli lähinnä testata sitä, minkälaisia mielikuvia ihmisillä on valaistumisen ulkonaisista
ilmenemismuodoista. Toki ihan hupimielessä!

 Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 05.12.2014 13:28:57 »

Ai niin, siinä oli se galluppikin... hyvää viihdettä joo.
(Jos lukee viestejä vain 'keskustelualueen viimeisimmät viestit' osiosta, siitä ei näe galluppeja ollenkaan.)

(Itse en arvioi niin muiden ihmisten kuin eläintenkään valaistumisastetta. Korkeintaan sen oman pohtimisesta voi olla ehkä joskus mahdollisesti jollekulle hyötyä, mutta ei välttämättä siitäkään.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #18 : 19.03.2015 00:04:42 »

Pakko kommentoida tähän ketjuun että olen äärettömän kissarakas ihminen,voisin kutsua itseäni ihan surutta jopa kissaihmiseksi  smitten Grin
Mutta jokatapauksessa minun tämän hetkiset kissani kokenut 8.vuotias kolli sekä pelastettu n.6vuotias narttu ovat äärettömän herkkiä aistimaan ainakin energioita jos ei muuta  Smiley

Kissat aistii ihmisten tunteet todella hyvin ja jopa toimivat sen mukaan esimerkkinä. oma synkistely silloin tällöin,jos olen surullinen tai murheellinen ni toinen,juurikin tuo kolli on koko sen ajan vierellä ja tulee syliin,nuuskii ja puskee.Ei jätä hetkeksikään yksin ennenkö olen piristynyt  Grin Sama tapahtuu jos olen sairaana niin kissa tulee rinnan päälle makaamaan ja makaa vieressä niin pitkään ennenkö olen terve  Cheesy

Toinen,tuo narttu on sitten taas kovempi aistimaan vihamielisiä ja negatiivista energiaa.
Kun esimerkiksi olen vihainen tai tapellaan puolison kanssa niin tuo neiti änkee heti meidän keskelle,alkaa naukumaan ja tuijottaa silmiin  Grin On tavallaan hädissään ja tulee ohjaamaan keskustelua lempeämpään suuntaan tyyliin "älkää tapelko" tai "älä ole vihainen"  :Smiley

Hirveen sielukkaita otuksia,salaperäisiä ja hienoja.Kyllä niissä jotain mystistä ainakin on  Grin
Koirista en niin tiedä,kai niilläkin jotain saman tyyppistä on  Smiley
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #19 : 20.03.2015 23:34:21 »

Mielestäni koira, koska se jakaa rakkauttaan puhtaasti, kun taas kissat käyttää mielellään hyväkseen esim. ruokkijaansa Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: