Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kun henkimaailma ahdistaa  (Luettu 3276 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yggdrasil
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« : 13.03.2013 01:04:48 »

Tällainen aloitus, en puhelimella selaillessani löytänyt aikaisempia vastaavia keskusteluja. Mutta jos sellaisia on saa tämän aloituksen vapaasti joku osaavampi siirtää Smiley

Olen aika aloittelija henkimaailman asioissa. Tänä iltana sain sitten karsean ahdistuksen itselleni aikaan miettimällä henkiä. Varsinkin vainajahenget ahdistaa ja tuntuu että joudun paniikkiin. Haluaisin kehittää kykyäni ottaa huomioon myös näkymättömän maailman asiat, mutta tunnen olevani suojaton. Selkeästi minulla kuitenkin on hinkua näihin juttuihin - vaikka en aina haluaisikaaan!
Olen elämänkatsomukseltani pakana joten en osaa luottaa/uskoa esim. Jeesuksen suojelevan minua. Vinkkejä, neuvoja, apua?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 13.03.2013 10:37:56 »

Tärkein asia sinulle, ihan otsikkosi perusteella on tämä:
Kaikki ahdistus aiheutetaan itse omilla ajatuksilla. Jos ahdistaa, on niissä omissa ajatuksissa jotain 'vialla,' ne sisältävät usein yliyleistyksiä (sanat kaikki, aina, ikinä, koskaan ovat tästä varoitusmerkki) tai niissä on ihan suoranaisia epäloogisuuksia ja/tai järjettömyyksiä. Tämän huomaa hyvin, jos kirjoittaa ahdistavat ajatusketjunsa paperille: Niiden hassuus on silloin huomattavasti selkeämpi kuin jos vain antaa niiden pyöriä päässä. Mikään muu, kuin omien ajatusten sortteeraaminen järkevämmälle mallille ei auta ahdistukseen ja sillä mistä aiheesta ahdistuu - olipa se sitten maallinen tahi hengellinen - ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Jos englanti sujuu, googlaile "10 kognitive distortions" niin löydät aiheesta tarkempaa tietoa ja parhailta sivuilta myös neuvoja asiaan. Suomeksi on hyvä kirja 'Vapaaksi Ahdistuksesta' joka löytyy kirjastosta.

Sitten henkimaailman asioihin. Itsekin olen pakana, peräti kolmannessa polvessa. Tärkein asia muistaa on, että henkimaailman on pakko kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa. Henkimaailma ei voi tehdä meille yhtään mitään ilman että annamme sille luvan. HUOM: Jo se, että uskoo henkimaailman voivan sössiä vapaata tahtoamme, voi toimia luvan antamisena. Mutta voit siis olla rauhassa.

Vainajat eivät jää (minun eklektisen pakanallisen uskoni mukaan siis) tänne pyörimään, vaan sieluilla on ihan omia hommia toimiteltavanaan ja uusia inkarnaatioita joihin syntyä. Itse uskon että kaikenlaiset kummittelut tms. ovat ikään kuin rakennuksiin jääneitä energeettisiä 'nauhoituksia' jotka herkät ihmiset aistivat, mitään muuta ei ole jäljellä, vain energiajälki. Ja siinä ei ole sen enempää pelättävää kuin vaikkapa elokuvassa tai äänilevyssäkään.

Sinulla on tukenasi ns. opassoppa, jossa on auttavia energioita (myös omaa sielunenergiaasi, olemme kaikki myös omia oppaitamme). Vapaan tahdon kunnioituksen vuoksi oppaatkaan eivät kuitenkaan voi auttaa ellet anna niille erikseen lupaa joka kerta. Ja jos se yhtään helpottaa, voit visualisoida itsellesi 'suojakentän' joka sitten suojaa aistimasta liikaa, jos niin sattuisi käymään.

Meidän vapaata tahtoamme kunnioitetaan täysin ja vain toiset ihmiset voivat tehdä mitään energeettisiäkään tunkeutumisia sinua kohtaan, niiden fyysisten lisäksi. Toiset elävät ihmiset ovat ainoat jotka voivat meitä vahingoittaa millään tavoin, tapahtuipa se sitten fyysisesti tahi energeettisesti.

(Ylläoleva perustuu omaan eklektisesti koottuun maailmankatsomukseeni, eiköhän joku muu jossain vaiheessa tule kertomaan jotain ihan muuta myös.  Wink )
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #2 : 13.03.2013 14:35:14 »

Kannattaa pyrkiä siihe, että ei usko mihinkään ahdistavaan, niin ei niitä ahdistuksia sitten tulekkaan.. Helpommin sanottu kuin tehty..
Eli jos niitä ahdistuksia tai pelkotiloja tulee.. Itsellä myös välillä heikkoina hetkinä.. Kuitenkin aivan uusi ajattelutapa tarvitsee pienen hetken oppetteluun.. Niin siis jos tulee, ei tarvitse pyytää apuja jumalalta tai jeesukselta.. Pyydät apua siihen mihin itse uskot.. Minä luokittelen itseni myös jokseenkin pakanaksi.. ja itse pyydän apua suojelusenkeliltäni (valo-olento/henkiolento) ja/tai henkioppaaltani/oppailtani.. Jos on hankaluuksia uskoa, että niitä pahoja henkiä ja muita ei ole olemassa, oma auttava joukkosi pitää kyllä huolen, että sinulle ei voi tapahtua mitään pahaa.. Muista pyytää siis apua.. niinkuin Eklektikko tuossa aiemmin jo mainitsikin.. Jos kuitenkin tunnet edelleen, että jokin sinua ahdistaa tai et halua kokea suurempia juttuja, voit suoraan ääneen sanoa, että menkää pois.. Tämä on sitä vapaata tahtoa, että kukaan henkimaailmasta ei voi sinuun "kajota".. Voi hyvinkin olla mahdollista, että jos esim. aisit jonkin läsnäolon negatiivisena, paikalla saattaa olla joku sinun ystävistäsi, mutta joidenkin aiempien kokemuksien/ajatusten/opittujen asioiden vuoksi koet heidät negatiivisena.. Ei se henkimaailma oo niin paha paikka ollenkaan mitä luullaan.. päinvastoin.. siellä on oikein hassua porukkaa.. Wink
 smitten

Olen aiemmin uskonut täysin, että sielu voi jäädä tänne oleilemaan jopa vuosituhansiksi, mutta usko tähän on alkanut horjua.. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että kuoltuaan esim. yllättäen sielu voi olla hämillään ja hetkeksi jäädä tänne kikkailemaan tai jäädä katsomaan miten läheiset pärjää, mutta ei kuitenkaan ikuisiksi ajoiksi.. On tosiaan parempaakin tekemistä.. Tästä asiasta varmasti on monia eri mielipiteitä.. Tässä on kuitenkin omalla kohdallanikin vielä useampi kysymysmerkki.. Siitä kuitenkin olen itse varma, että kuolleet läheiset voivat tulla moikkaamaan tarvittaessa tai haluttaessa.. Siitä on itsellänikin kokemusta, mutta yleensä heillä saattaa olla kiire jatkaa matkaa varsinkin jos ovat hiljattain kuolleet..
tallennettu

..just go with the flow..
Yggdrasil
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #3 : 13.03.2013 19:50:35 »

Suurkiitos vastauksistanne!  Smiley Eklektikko: googlasin tuon ja kyllä täytyy sanoa, että osuu ja uppoaa oikeastaan suurin osa noista kohdista. Jotkut hyvin vahvasti, esim. mustavalkoisuus ja emotional reasoning (jälkimmäinen etenkin eiliseen ahdistukseeni liittyen...). Aion pitää nuo muistissa ihan maallistakin elämää ajatellen!
Nostit Nefarian tärkeän jutun esiin; eihän uusi ajattelutapa ihan hetkessä ota onnistuakseen ilman erilaisia tunteita, kestää aikansa totutella. Hengellisissä asioissa sitä helposti joutuu hysteriaan kun ei alkuun tiedä, voiko henget vahingoittaa tms.  Teidän viestit auttoivat mua tosi paljon, kiitos!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: