Sivuja: 1 ... 96 97 [98] 99 100 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2118383 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6591


Profiili WWW
« Vastaus #1455 : 05.09.2010 12:21:29 »

Sinulla on kuuden minuutin tarkkuudella tr  pluto kauris aspect_sex mars kalat,tarkentuu,
johon mustat viemäritunnelit sopivat. Ehkä käyt läpi "pelkojasi" tai ylipäätään asioita pintaa syvemmältä.
Kauris sopii rautateihinkin.
Perääntyvänä Pluto voisi olla mummolan vasenta seinää, menneisyyttä. Onko siinä ripaus katkeruutta tai epäoikeudenmukaisuuden tunnetta?
Menneet kaupat lie myös retro-Merkuriuksen aatelmia.
Ruusut Venusta, Härkää.

Luku 4 esiintyy unessa. Se on työn ja järjestyksen, maan luku. Organisointia ,arkea.
Sulla tulee MC:n asteista supistamalla luku 4.
Samoin pelkkä  pluto :n ja  chiron:n aste on 4 (ilman minuutteja) eli näitten transiiteilla tahi aspekteilla lie merkitystä samoin kuin MC-IC-akselille tulevilla.

Nainenkin oli 4-kymppinen. Toisaalta tästä tuli myös ikäkausitransiitti eli nelikymppisten  uranus mieleen, vapauttavaa muutosta, mitä vielä voisin tehdä.
Tuleva Uranuksen transiitti?
Punatukkainen viittaa Marsiin ja Oinaaseen. Uutta alkua, ja kaikki hoituu.

Rautatie liittyy parisuhteeseen, 2 raidetta, yhdessä kohti samaa päämäärää.
Seisoit asemalla, ehkä mietit suuntaa, ehkä suhteessa pitäisi tehdä jotakin  uranus radikaalia, (järjestäytymätön mielentila, kuulostaa hyvin  uranus  kalat meiningiltä tai proge  kuu kalat joka kohta yhtyy natal- mars:iin)
tiedostaa tila noilla vihreän, sinisen, turkoosin väreillä. Pukeutua paljettiin, tehdä arjesta välillä juhlaa?
Vai oliko unessa ehkä reilaamisen muistoja ja jotakin sieltä pitäs käsitellä?

Tuo Kreikka ja tumma kupari viittaa Venukseen, Afroditen rantautumiseen meren kuohuista.
tr Venuksen tulo IC:lle ja sitten retroillen?

« Viimeksi muokattu: 05.09.2010 12:23:48 kirjoittanut nikki » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1456 : 05.09.2010 12:36:05 »

Viime yönä tuli taas nähtyä unia.
Ensimmäisessä (?) unessa oli paljon lunta. Laahustin metsästä eräältä polulta ja oikaisin pellon kulman poikki tielle. Tiellä kulki jonkun verran ihmisiä. Katsoin n. puolen kilometrin päässä sijaitsevaa kotipihaamme ja näin että siellä pyöri iso pyörremyrsky/trombi. Pyörre oli hennon vaaleanpunainen ja se pyöri vanhan navetan edessä.
  Kysyin vastaan tulevalta mieheltä että onko tuolla trombi, vaikka tiesin itsekin että oli. Mies vastasi että ei. Pian olin meidän pihatiellämme ja juoksin äkkiä hevosaitauksen vieressä olevaan 'syvennykseen', tai se oli eräänlainen monttu siinä rinteessä. Hautauduin lumeen piiloon trombia, joka kulki aivan vierestäni pihatiellä katkaisten vanhan koivun keskeltä poikki. Pian pyörre oli hevosaitauksessa ja teki tuhojaan siellä. Sitten se katkaisi taas hieman nuoremman koivun joka kaatui nuoremman hevosemme selkään ja tämä kaatusi (hevosella selkäkipuja muutenkin oikeasti juuri parhaillaan). Vanhempi hevosemme sitten auttoi tämän nuoremman takaisin jalkeille ja siihen se uni sitten vissiin päättyi.
  
Seuraavasta unesta en muista kuin joitain kohtia, joissa tuntuu että oon nähnyt ne ennenkin. Eli isovanhempieni mökillä (tai ainakin siltä seudulta se näytti, mökkiä ei tosin ollut, pelkkää järveä ja metsää) oli rannassa soutuvene, vaalean vihreä väriltään. Meitä oli 5 ihmistä. En muista ketä ne ihmiset olivat, mutat itse istuin veneessä keskellä semmoisella 'poikkipuulla'. Niitä poikkipuita oli kaksi ja sillä toisella puulla istui joku joka souti venettä. Veneen kärjessä istui kaksi ihmistä vierekkäin. Mielestäni mies ja nainen. Veneen perässä istui myös joku, hänestä en muista enempiä.
  Lähdimme soutamaan. Istuin veneessä kasvot menosuuntaan mutta katselin rannanpuolelle. Yhtäkkiä joku kanssaolijoista havahdutti minut ja katsoin takaani, veneen perässä istujaa. Häntä ei ollut siinä enään ja hänen tilallaan oli ruskea, todella pieni, pitkäpartainen mies. Unessa käsitin että hän olisi tiputtanut veteen sen ihmisen kuka oli siinä aiemmin istunut. Kaikki olivat peloissaan ja lopulta tämä kummallinen olio katosi.
  Aloimme ilmeisesti juonia jotain kostoa sille ruskealle oliolle, ja pian olimme kotipihassa vanhan navetan edessä ja olimme napanneet parrakkaan pikkumiehen kissan. Kissa oli mustanvärinen ja hieman harmahtava ja luinen. Kaksi ihmistä pitelivät kiinni kissasta ja minä tartuin kissan päähän. Se yritti purra minua järkyttävän isoilla, kaarevilla hampaillaan. Joku kysyi halusinko apua pään pitelyssä mutta sanoin että kyllä tämä ihan sujuu.
  Tarkoituksenamme oli tappaa miehen kissa (ennenkin olen nähnyt unia joissa kissa pitää tappaa, mutta ympäristö on ollut vaan eri). Otimme reilun nyrkin kokoisen kiven siitä hiekkaiselta pihatieltä ja painoin sillä kissan selkärankaa (kaveri oli juuri eilen kertonut kuinka omalla kissalla oli ollut häntä ja koko takapää halvaantunut kun oli törmännyt autoon tms). Kissa ei hetkahtanutkaan ja joku ehdotti että litistän katin hartioita sillä kivellä.
  Mikään ei auttanut ja pian joku meistä ilmoitti että vanha ruskea pieni mies oli kauempana meistä ja nauroi. Siihen joku lisäsi että kissaa ei saa tapettua sen pikkumiehen takia koska se hallitsee sitä jotenkin uglystupid2
  Lähdimme taas veneellä rannasta ja kaikki ihmiset, myös se veteen tiputettu, olivat veneessä jälleen. Katselin taas rantaa samalla tapaa kuin aiemmin, mutta katsoi myös puiden latvoja. Erään rantakoivun latvassa havaitsin tämän pienen ruskean parrakkaan miehen ja osoitin kädellä sitä ja huusin 'tuolla'. Vene vaan lipui kauemmas pikkumiehestä ja siihen se uni kai loppui.

Seuraavaksi olimme perheen kanssa asuntovaunussa jossain 'äidin puolen isovanhempien kotiseudulla'. Asuntovaunu oli parkkeerattu hiekkatielle keskelle rinnettä. Aurinko paistoi ja oli hellettä. Tiellä kulki harvinaisen paljon ihmisiä ja muita asuntovaunuja. Asuntovaunussamme oli melko pimeää ja minulla oli jokin punainen, oisko ollut peitto. Katsoimme tv'tä. Se oli vähän kuin olisin katsonut toista uneani tv'stä.... (eli tämä uni jäi ikäänkuin katki keskeltä ja sen väliin tuli toinen uni ja tämä jatkui myöhemmin  2funny )
  Mutta jottei mene liian sekavaksi niin kerron nyt tämän unen loppuun ja palaan myöhemmin siihen tv'stä tulleeseen uneen... Eli kun olin katsonut tv'stä uneni niin ilmoitin porukoilleni että lähden. Kaivoin tavaroitani ottaakseni tarvitsemani tavarat mukaan. Isossa matkalaukussa oli joitain pienempi laukkuja ja valitsin niistä punaisen kirjekuorilaukun jossa oli hapsuja. Poistuin asuntovaunusta ja perheeni lähti sillä pois. Rinteessä ei ollut enää yhtään ihmisiä, ainoastaan minä ja punainen skootteri. Sitten muistin jättäneeni avaimet asuntovaunuun.
  Perheeni ajoi takaisin vaunulla ja hyppäsin kyytiin saadakseni avaimet. Unohduin kuitenkin kyytiin ja vastan vähän matkan päästä muistin että minun piti ajaa skootteri kotiin. Hyppäsin pois asuntovaunun avoimesta ovesta ja juoksin skootterin luo. Siihen se uni sitten päättyikin....

Ja sitten se uni joka tuli sieltä tv'stä...
Eli katsoin tv'tä ja siinä hieman 'Harry Potter ja Kuoleman varjelukset'-tyyppistä materiaalia siinä ohjelmassa/unessa.. Siinä oli jotain arvoituksia. Ensimmäisessä kohdassa oli aavenainen, hänen kasvonsa olivat aivan valkeat mutta kaulan alueesta alaspäin normivärinen joten aloin unessa hieman epäillä että onko hän oikeasti haamu. Nainen oli ikäänkuin haastateltavana jollekkin ja puhui jotain. Seuraavaksi näytettiin kohtaa, jossa veden alla, jonkin järven pohjassa oli koristeltu kivi jossa luki jotain. En saanut selvää siitä tekstistä.
  Kelasin ohjelman takaisin alkuun ja zoomasin kummituksen vieressä olevalle pöydälle jossa oli paperilappunen. Unessa sain luettua sen mutta nyt en enää muista että mitä siinä luki.
  Vedenalaisessa kohdassa sulkelsin itse sinne kiven luokse (kivi muuttuikin sydämen muotoiseksi) ja siinä kivessä luki 'rhythm'. Aloin kirjaamaan sitä paperilapulle mutta kysyin sitten pikkusiskoltani että miten se oikein kirjoitetaan vaikka tiesin itse kyllä myös...
  Sitten yhtäkkiä olin meidän alapihalla ja oli syysilta. Siellä oli vierelläni myös pari ihmistä joiden kasvoja en muista eikä ollut ketään tuttujakaan. Kaivon vieressä seisoskeli se sama vanha pieni parrakas mies joka oli esiintynyt aiemmassa unessani, mutta nyt hän ei ollut enää pieni tai ruskea vaan ihan normi kokoinen ja värinen. Parta oli kuitenkin, valkoinen sellainen.
  Hän oli napannut koirani ja piti sitä kaivon kantta vasten makuullaan ja uhkasi viiltää sitä jollain terävällä. Huusin ja valitin miehellä ja tämä säikähti ja juoksi piharinteemme ylös ja katosi. Siihen se uni sitten loppui.


Ja olisin kyllä todella kiitollinen jos joku ihana ihminen vaivautuisi selittämään nämä unet mulle  smitten
« Viimeksi muokattu: 05.09.2010 12:38:29 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6591


Profiili WWW
« Vastaus #1457 : 05.09.2010 12:53:24 »

Aattele,
tämmönenkin löytyi netistä:
http://tyylitaivas.fi/asu/pieni-ruskea-mies

kissa naisellisutta,
asuntovaunu, automobile, mobiili-yhteydet,
avaimet Vestaa, keskittymistä,
5 Merkuriuksen luku, kommunikointia,
suomalaiset ovat soutaja-finne-kansaa,
vesillä ollaan "elämän merellä"
rytmi Saturnuksen ajoitusta, kivessä vielä
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1458 : 05.09.2010 12:58:37 »

Kiitos Nikki ! (: Nyt alkaa mulla sitte oikee unien tutkinta urakka ku varmaa esim. tuo kohta tuossa pyörremyrsky unessa, jossa kysyin mieheltä vaikka tiesin itsekin vastauksen, tarkoittaa juuri sitä että turhaan muilta kyselen kun itsekin tiedän kyllä vastauksen kunhan vaan vaivautuu ottaa selkoa :------D

Pitääkin etsiä lisää noita unisymboleiden merkityksiä sieltä yhestä topicista (;
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6591


Profiili WWW
« Vastaus #1459 : 05.09.2010 13:10:54 »

Mulle tuli intuitiona tuosta "pieni ruskea mies" unessasi ja sitten tuo tyyliblogi,
että josko sun pitäs vaihtaa tuo pieni-ruskea-mies maurimourulainen johonkin naisellisempaan? angel
Vaaleanpunaista, naisellista.

Trombi ja pyörremyrsky on taivahan  jupiter rx oinaspointissa,
uutta alkua.
Kuin myös tätä Jupiterin lukua 3,
unia on näköjään muillakin kolmen sarjassa.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1460 : 06.09.2010 11:30:03 »

Keskiyön Vahinko..Katselit tuota touhua hitsausmaskin takaa,mitä tehtiin.Uni kääntyy itseesi.Sinun otteesi elämään vahvistuu,käy rautaisammaksi.Messinki tuotetaan maasta,maan antimia siis.Jalostut.Ote maahan vahvistuu.  Wink
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1461 : 06.09.2010 11:49:45 »

Indiima..unet voivat olla sellaisia,joissa purat pettymyksiä.Mummulan myynnin tunnot toistuvat luultavasi nyt jonkin asian takia.Samankaltaisia tuntoja.
Saat jotakin parempaa(laukun kuparilaatat....muuttuu vielä paremmaksi)
Soittimen päällä ruusuja....siis elämänsävelten mukana hienoja tunteita.
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1462 : 06.09.2010 21:05:34 »

Indiima..unet voivat olla sellaisia,joissa purat pettymyksiä.Mummulan myynnin tunnot toistuvat luultavasi nyt jonkin asian takia.Samankaltaisia tuntoja.
Saat jotakin parempaa(laukun kuparilaatat....muuttuu vielä paremmaksi)
Soittimen päällä ruusuja....siis elämänsävelten mukana hienoja tunteita.

Ja mieheni on pianisti  Smiley  smitten

Kyllä jotain on tulossa, ja kovaa vauhtia. Kiitos taas tulkinnasta.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1463 : 07.09.2010 12:47:36 »

Näin taas vaihteeksi unta viimeyönä (: Jännä juttu kun ei aluksi täällä asuntolassa mitään unia tullut nähtyä mutta nyt viime viikosta lähtien ovat unet ilmestyneet. Johtuneeekohan siitä että nyt alkaa jo pikkuhiljaa tottua täällä asumiseen ja pystyy rentoutumaan paremmin tjn ? Smiley

Mutta kuitenkin nyt niitä viime öisiä unia:
Olin taas vaihteeksi äidin vanhempien asuinseudulla. Oli keskipäivä, aurinko paistoi korkealta taivaalta ja metsässä oli semmoinen oja. Vettä oli vähän enkä nyt kyllä muista millaista se vesi oli, kasveja siinä ainakin kyllä kasvoi. Ojaa pitkin meni jonkinlaiset tikapuut, ikäänkuin se oja olisi peitetty niillä tikapuilla  uglystupid2 .
  Minä sitten kuljin niitä tikapuita pitkin ojan yllä ja vanhempi koirani oli mukana ja kulki perässäni. Pakenimme jotain, en tiedä nyt enää ainakaan mitä, mutta koirallani oli jonkinlaisia ongelmia niitä tikapuita pitkin kulkiessa ja se putoili välillä sinne tikapuun puiden väliin ja minä autoin sen sieltä ylös.

Sitten tää taitaa olla jo seuraavaa unta:
Muutin asumaan johonkin ihme taloon. Unessa pidin sitä japanilaisena talona tjn ja siellä asui myös äidin äiti. Talon oleskelutila oli oranssilla värillä sisustettu ja siellä oli semmoinen lämmin valaistus.
   Vein tavarani erääseen huoneeseen joka oli sisustettu vihreällä, mm. päiväpeitto, verhot yms. Ikkuna oli pyöreä ja siellä oli joku kulmahylly jossa oli hammasharjoja  idiot2
  Olin sitten asunut siellä yhden yön ja sitten harjasin hampaita sen kulmahyllyn luona ja huomasin ottaneeni väärän hammasharjan, semmosen sinisen ja leveäharjaksisen vaikka omani oli vihreä.  Sinne tuli sitten joku pitkähiuksinen mies ja sanoi että tämä on hänen huoneensa ja käski minun mennä yläkertaan etsimään tyhjä huone. Sanoin miehelle etten tiennyt että siellä on yläkerta.
  Kiipesin portaat yläkertaan ja siellä oli kaksi 'laatikkotelevisiota'. Ihmettelin että kun kerta japanilaisia ollaan niin miksi siellä on sitten vanhaa elektroniikkaa Cheesy:D Näin myös olohuoneen nurkassa kampauspöydän. Pöydän vieressä oli jalkalamppu joka valaisi pöytää että se erottui hyvin muusta huoneesta.
  Kuljin yläkerrassa ja käytävän vieressä oli ovi auki vessaan. Vessa oli väritykseltään vaaleanpunainen ja siellä oli paljon lokeroita ja hyllyn päällä oli kaunis hajuvesipurkki (oisko nää nyt sitä naisellisuutta vastapainoksi sille pienelle ruskeelle miehelle joka seikkaili unessani pari yötä sitten? Cheesy ).
  Yhtäkkiä olin taas alakerrassa vihreässä huoneessa ja minulle tuli kauhea kiire pakoon jotain/jotakuta. Kiipesin pyöreästä ikkunasta pihalle ja pakenin.


tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1464 : 07.09.2010 13:59:27 »

Hei Maurimourulainen..mukavastippa alat rentoutumaan,kun unia sielläkin tulee.
Unissa on sitä pakenemis teemaa.En ihmettele.Paljon sinulla on uutta siellä.Siitä johtuen uni vie metsäänkin ja laittaa pakenemaan tikapuita myöten ojaa pitkin.Ehkä joudut jollain lailla varomaankin,ettet näytä kaikkia tunteitasi.Mutta sinulla sujuu,auttelit "ystäväkoiraasi"eteenpäin.

Unet kertovat tosiaan enimmäkseen niistä muutoksista,joita otat vastaan.Ehkä rankkaakin toisinaan,lisäksi on se naiseksi muuttuminen vauhdikasta,kaikkine lämpimine väreineen,naisellisine vaaleanpunaisineen,kauniine hajuvesi purkkeineen.
Sitten oli sitä vanhaa elektroniikkaa,joka tuo mieleeni,että huomaat joidenkin asioiden todella olevan vanhentuneita,muutumista kuvaavaa sekin.
Peset hampaita,valmistaudut siis puraisemaan.Aika ennakoiva asia.Rakastutkohan tosissaan,on sen oloista unta.Onpa kuin olisi rakkautta ja sen mukanaan tuomaa sähköä ilmassa.   smitten

Tiivistelin vastausta tähän muotoon.Itsellä on tosi työllistetty syyskausi nyt menossa....
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1465 : 08.09.2010 00:01:31 »

Kiitos Sansai kun vaivauduit jälleeen selvittelemään unieni kiemuroita  smitten Toivottavasti rakkautta ilmenisi ja sitä sähköä, on nimittäin pari viimeistä viikkoa ollut kaikinpuolin harvinaisen tylsiä jne (:
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1466 : 08.09.2010 04:11:11 »

Taitaa vilkastua...laita kangät valmiiksi oven suuhun,että ehdit hypätä niihin...    :Smiley
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1467 : 08.09.2010 11:38:43 »

Hih, pitää laittaa Cheesy Voisi muuten kurkata hieman että miten ne planeetat täl hetkel että oisko rakkauteen/rakastumiseen/ihastumiseen ymsymsyms liittyviä transiitteja tulossa/meneillään (;

Edit. Tällaista löytyi:
 juno yhtymässä synt.kartan venus (15 astetta Leijonaa) (orbi 3 astetta tosin, hiippaillut tuo juno jo venuksen ohi...)
mutta sitten Aphrodite 7 astetta Leijonaa, eli 8 asteen päässä  venus ja lähenee sitä :d Tosin en tiedä tuosta Aphroditesta että kuin sutjakkaasti se sitten liikkuu Cheesy

 ceres asteen päässä 5. huoneen kärjestä ja 2 asteen kuluttua tarkassa oppositiossa synt.kartan  ceres

Transitoiva  venus oppositiossa (orbi 1 aste) Onnenpisteeseen

  pallas tekee transiitttiyhtymää syntymäkartan  kuunsolmu (orbi 3 astetta)
« Viimeksi muokattu: 08.09.2010 11:49:27 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #1468 : 08.09.2010 14:42:01 »

Kunnostauduin päikkäreillä näkemään muistettavia unia.

Olin taas jossain talossa, olisko ollut joku kiinteistöesittely tms ja taloa en sinällään ulkoapäin muista, mutta sisältä se oli sangen mutkikas. Keittiössä oli pyöreä pöytä, jonka ääressä oli joko 6 tai 7 tuolia, mietin heti siinä katsellessani, että jos tähän tällainen määrä jengiä tulee, niin ahdasta on. Sitten sieltä keittiöstä lähti alakertaan ihan avorappuset, siellä sun täällä oli ovia, mitkä meni ulos ja mitkä mihinkin, kai se oli joku paritalo. Sitten löysin jonkun oven takaa tosi pitkät raput ja mua pelotti mennä niitä yksin. Vaikka arvelinkin, että siellä on vaan pannuhuone tms, niin halusin silti käydä siellä ja jostain matkaan oli tullut vauva/taapero. Muistaakseni selitinkin jotain odotusjuttuja, että ilmeisesti se oli mun oma. En kuitenkaan uskaltanut sitä pitää sylissä niissä pitkissä rappusissa, joku kantoi sen sinne alas ja kun oltiin kurkattu, et no juu, pannuhuone ja tekninen tilahan tämä on, niin kun lähdettiin takaisin ylös, se taapersi itse niitä rappuja ylöspäin, mun vahtiessa vieressä. Ei ne rappuset mitenkään muuten pelottavat olleet, ainoastaan niiden pituus teki sen huimaus-efektin yläpäässä.

Mut huvittavinta oli se, että herätessäni ajattelin ensimmäisenä, etten ikinä ostaisi sellaista (monikerroksista ja moniulotteista) taloa pikkulapsi-aikana.. ja joku muu saa kertoa, että mitäs mä sitten näin ja koin Wink

Smiley Kyllikki
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #1469 : 10.09.2010 10:17:08 »

 Olen nähnyt ihmeellisiä unia kartanoista, ensimmäisissä asuin niissä poikakaverin kanssa mutt nyt viime yonä olin siellä ilman häntä, (hän nimittäin ilmoitti eilen ettei jatka tätä suhdetta). Kävelin ympäriinsä siinä kartanossa tutkiskelemassa ja kysyin joltakin, että kuinka iso tämä oikein on. Etsinko sieltä kumminkin poikakaveria koska se kartano sijaitsi venäjällä?  Huh
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Sivuja: 1 ... 96 97 [98] 99 100 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: