Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nimimerkkisi tarina?  (Luettu 24379 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Absintti
Vieras
« : 01.03.2007 12:45:03 »

Olisi kivaa tietää miksi kukakin on valinnut minkäkin mielenkiintoisen nimimerkin itselleen täällä. Laittakaa siis halutessanne tarinaa tänne.

Vaihdoin juuri nimea ja Avatarta. Antilooppi on voimaeläimeni.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2007 17:03:41 kirjoittanut Antilope » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 01.03.2007 12:59:48 »

Tästä aiheesta olikin aikaisemmin keskustelua ketjussa Mistä nimimerkkisi on peräisin? täällä Yleistä-osiossa.

Jos joku ei ole ketjua lukenut tai on jo unohtanut minun nimimerkkini tarinan, niin kyseessä on ydistelmä omasta nimestäni (Maarit) ja suojelusenkelini nimestä (Athamaijos). Aikoinaan hyvä ystäväni kertoi laittaneensa puhelimeensa numeroni kohdalle nimeksi Athamaarit. Se kolahti välittömästi ja onkin ollut nyt käytössäni netissä usean vuoden ajan, lukuunottamatta yhtä galleriaa, jossa minulla on eri nimi. Käytän AthaMaaritia myös taiteilijanimenäni.

tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #2 : 01.03.2007 13:27:53 »

Minerva oli roomalaisessa mytologiassa sodankäynnin, viisauden, tieteen ja taiteen jumalatar, jonka vastine kreikkalaisessa mytologiassa on Pallas Athene. Syntymävuoteni jouduin lisäämään mukaan, koska jossain täällä foorumilla majailee Minerva-kaima... Olisi muuten kiva törmätä joskus  Wink

Musta tuli mytologia-ihminen luettuani Marja-Liisa Niemi-Mattilan kirjan "Ajattomat arkkityypit". Jostain syystä kiinnyin juuri Minervaan, joka on myös lähellä omaa nimeäni  Smiley. Siitä lähtien on ollut nimimerkkinäni ja "lisänimenäni", eli suunnilleen seitsemän vuotta.

Kiitos linkistä, AthaMaarit  smitten Pitääkin käydä tutustumassa!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Absintti
Vieras
« Vastaus #3 : 01.03.2007 13:51:33 »

On ihana kirja tuo ajattomat arkkityypit. Kore/Persephone -teema kiehtoi mua kovasti. Oikeastaan niin hieno opus että vois saalistaa omaan kirjahyllyyn. Kävin katsomassa tuota edellistä ketjua Athamaarit, siellä näkyi paljon nimimerkkejä joihin täällä ei nykyään törmääkään. Mietin että pitäiskö poistaa tää ketju ja nostaa vanha ylös, mutta ehkä pysyy selkeämpänä näin?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 01.03.2007 13:53:09 »

Kyllä tämä ketju voi täällä olla - moni on nimittäin muuttanut hiljattain nimimerkkiään. Päivitykset eivät siis olisi yhtään pahitteeksi1 Grin
tallennettu
slslsl
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #5 : 01.03.2007 16:56:44 »

Nimeni alkukirjaimet kolmeen kertaan. Todella, todella omaperäistä  Smiley
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #6 : 01.03.2007 17:02:53 »

Ohhoh, nostin tuon toisen ketjun ja täällä olikin uusi tällainen... postataanpa sitten tähänkin.

Aya = The Mother Goddess.
The Goddess of The Cosmic Matrix. She who gave birth to the Universe.

Ja mikäs sen sopivampaa, oma nimenikin viittää syntymään.

Aya (Inanna) sang:
"Last night as I, the Queen, was shining bright,
Last night as I, the Queen of Heaven, was shining bright,
As I was shining bright and dancing,
Singing praises at the coming of the night"

Ja

Nuit = The Goddess of the Sky. Myöskin yö ranskaksi  Smiley
Eli kosmisen maailmankaikkeuden, taivaan ja yön jumalatar.. näin vapaasti suomentaen.

Että näinkin "vaatimattomasti" valittu nimimerkki!    :Smiley  Cheesy
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #7 : 01.03.2007 17:34:17 »

Nimimerkkini johtui tyostani jossa jouduin n i i n paljon kasittelemaan timantteja-ja muutenkin pidan niista.
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 01.03.2007 17:56:23 »

oman nimimerkkini vaihto tuli tietona tuolta korkeammalta taholta. avattareni kuvan löysin kiitos tämän meidän rakkaan rakkaudenliekkimme joka lähetti sen minulle mailissa ja sanoi vielä että olen sielunsiskonsa keijukaisenkeli...joten kuten kuvasta näkyy olen siis nyt keijukaisenkeli Jadeania.

kiitosta vielä noille meitä korkeimille voimille ja sielunsisko rakkaudenliekille muodonmuutoksesta...
tallennettu

Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #9 : 01.03.2007 20:01:34 »

Nimimerkistäni saan kiittää maailman valloittavinta uhanalaista pientä kissaeläintä, pallaskissaa eli manulia.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.03.2007 22:59:07 »

Oiskohan nimissä jotain taikaa? En tiedä, jotkut sanovat että ne ovat hyvinkin symbolisia ja niiden takana on arvaamattomia merkityksiä.

Oiskohan nimissäkin jotain syklejä? Olen ollut noin 30 vuotta 'metsätonttu' monelle ystävälleni, siksi tiesin heti, että tottakai käytän sitä täälläkin.

Sitten profiilini meni jotenkin sekaisin, itse sotkin, joten piti tulla foorumille uudella profiililla. Koska olen tanssi-ihmisiä ja tällaiseen melankoliseen slaavilaiseen ja flamenco-tyyliseen musiikkiin ihastunut, niin nimi joka on aina jotenkin seurannut mukana on ollut Esmeralda.

Nyt foorumilla oli jo nimimerkki Esmeralda, joten vaihdoin yhden kirjaimen ja olen nyt sitten Esmiralda. Muutenkin metsätonttu tuntui jo kuluneelta. Uusia tuulia puhaltaa, haluan kömpiä ulos metsästäni!  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sula
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 90



Profiili
« Vastaus #11 : 01.03.2007 23:41:44 »

En ollut varma millä nimellä olen täällä joskus kauan kauan sitten ollut ja piti uusi keksiä. Enkelin höyhentä, sulkaa ajattelin ja tiivistin koko homman nimeksi sula  uglystupid2 Toisaalta ajatus jäällä olevasta sulasta kohdasta on mielenkiintoinen. Sula mistä ei saa otetta..epämääräinen läjä Grin  Cheesy
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 02.03.2007 00:19:08 »

Tosi kaunis nimi muuten, Sula, kävisi aivan hyvin nykynimistä. Kumma kun sitä ei ole vielä keksitty.

Toivon kuitenkin, että saat pitää omasi, Sula!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Absintti
Vieras
« Vastaus #13 : 02.03.2007 10:13:46 »

En ollut varma millä nimellä olen täällä joskus kauan kauan sitten ollut ja piti uusi keksiä. Enkelin höyhentä, sulkaa ajattelin ja tiivistin koko homman nimeksi sula  uglystupid2 Toisaalta ajatus jäällä olevasta sulasta kohdasta on mielenkiintoinen. Sula mistä ei saa otetta..epämääräinen läjä Grin  Cheesy

Kuva ja nimi sointuvat toisiinsa tosi kauniisti.
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #14 : 02.03.2007 12:38:51 »

Haluan kimaltaa.  Grin Sisäinen valoni hohtaa jossain.. Ehkä vielä vähän etäämällä, mutta siellä se on ja vahvana. Tuikkii kuin kaukainen tähti tai pilke kyyneleestä kostuneessa silmäkulmassa..

Toivo keskellä epätoivoa, rakkaus hylätyksi tulemisen hetkellä, koko ajan kasvava siemen mullan alla, joka pyrkii pinnalle.. Ilo ja suru sylikkäin..
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: