Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pimeän pelko  (Luettu 17108 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #15 : 07.11.2011 15:32:52 »

Minä EN katsele Kauhuleffoja.
Mulle ihan liian kauheita. En pidä siitä että alan pelätä omaa varjoanikin, tai siitä että tulee ihan fyysisesti paha olo pahuudesta.
Ei kaikki ne sitä tee, mutta joistain on kyllä tullu ihan karsee olo...
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #16 : 07.11.2011 20:06:25 »

On se hyvä jos ketä ei kauhuelokuvat pelota. En saa nukutuksi jos katson illalla kauhua, tulee niin inhottavan raskas olo ja tuntuu mörköjä hipsivän joka nurkassa. Taitaa olla turhan vilkas mielikuvitus   Cheesy


Minulla oli astrokartalla asettunut Vesimies jotenkin niin, että se tekee minusta hirviöiden ja mörköjen parhaan kaverin (plus tietysti tuo ASC Kauris ja kartan hallitsija Skorppari). Minua ei olisi voinut lapsena pelotella sillä, että "Jos et nyt ole kunnolla, mörkö tulee kellarista hakemaan sinut". Olisin vaan odottanut, että milloin se mörkö tulee, jee jee jee! Cheesy

Minulla on onneksi ystävä, joka on samanlainen kuin minä. Voidaan katsoa kauhuelokuvia kahdestaan ja nauraa niille, sekä ihastella kaiken maailman mörköjä ja hirviöitä yhdessä. Harvassa vaan on semmoset tosi hienot möröt... Cool
tallennettu
eailu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #17 : 08.11.2011 22:26:59 »


Ja sit tosiaan jännä se juttu, että kohdussahan on pimeää... Mutta siellä ollaankin "tiiviissä suojassa", ts. voidaan olla varmoja siitä, että ollaan turvassa pimeydestä huolimatta Wink


Eipä kuulemma ole ainakaan kaikkien vauvaoppaiden mukaan, kun valo kajastaa läpi. Vai onkhan ne kirjotettu vaan rauhottamaan äidin mieltä?! Smiley

Mie luulen, että osa on vaan oppinut, että pimeää ei tarvi pelätä. Emmiekään pelkää, mutta pääasiassa siks, kun lapsena ei voinu koskaan näyttää pelkääväni, kun pienempien sisarusten kanssa kuljin ja ne hyppi jo valmiiksi paniikissa joka rasauksesta.  Cheesy Mitäpä sitä enää aikuisena pelkäämään. Mie ite asiassa oon aina pelänny enempi katuvaloissa kulkea, kun näkee jo kaukaa vastaantulijat, eikä voi itsekkään tervittaessa enää "kadota" tieltä, kun vastaantulijaki näkee, että joku on tulossa..
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #18 : 09.11.2011 01:37:43 »

Mun mielestä pimeä on jees kun on kotona turvassa ja kynttilöitä tuikkii siellä ja täällä...takkatuli kun olis viä  smitten
Ja mitä enemmän tuuli vinkuu ja vihmoo, niin sen kivempaa on omassa kotipesässä käperrellä..ei kesällä ole niin kvia olla kotona kun talvella...ja ehkä erityisesti marraskuussa Smiley

Joo samaa mieltä. Ehkä se pimeän pelko on jotenki geeneissä... Ehkä se periytyy sieltä luolaihmisten ajoilta.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #19 : 16.11.2011 12:43:45 »

Ja nyt hilpasee ohi aiheen vähän, mutta tuli noista vaistoista mieleen.
Kiljuminen on myös vaisto Cheesy
Naiset ja lapset kiljuvat, miehet sitten karjuvat, ja tällehän on syy, että  naiset ja lapset ovat kiljuneet jotta miehet kuulisivat ja hälyttyisivät...miehet mörisevät, jotta uhka pelästyisi tiehensä Cheesy

Minä olen nainen, joka en juuri apua odota, mutta kyllä minäkin kiljahtelen hyvin lady like, kun pelästyn jtn..esim. hämähäkkiä Cheesy
( joita en niitäkään oikeasti pelkää, mutta se vaisto!)
Mutta jos oikeasti, todella pelästyn, kiljuntaan liittyy myös toiminta, joka on yleensä sitten vähän vähemmän leidiä...
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #20 : 16.11.2011 15:22:07 »

Ja nyt hilpasee ohi aiheen vähän, mutta tuli noista vaistoista mieleen.
Kiljuminen on myös vaisto Cheesy
Naiset ja lapset kiljuvat, miehet sitten karjuvat, ja tällehän on syy, että  naiset ja lapset ovat kiljuneet jotta miehet kuulisivat ja hälyttyisivät...miehet mörisevät, jotta uhka pelästyisi tiehensä Cheesy

Minä olen nainen, joka en juuri apua odota, mutta kyllä minäkin kiljahtelen hyvin lady like, kun pelästyn jtn..esim. hämähäkkiä Cheesy
( joita en niitäkään oikeasti pelkää, mutta se vaisto!)
Mutta jos oikeasti, todella pelästyn, kiljuntaan liittyy myös toiminta, joka on yleensä sitten vähän vähemmän leidiä...

Minä naisena en kilju ja ystäväpiiristäni löytyy montakin naista, jotka eivät kilju Smiley Sen sijaan naisia, joiden suusta pääsee pelästymisen aikana kirosana tai tuollainen miehekäs älähdys, löytyy sitäkin enemmän. Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #21 : 16.11.2011 15:28:12 »


Onhan siitä jo aikaa, kun kiljumista on tarvittu Cheesy
Eihän se enää ole niin tarkoituksenmukaista kun joskusvanhaan Cheesy

Tiedän itsekin paljon naisia jotka eivät kilju vaikka pelästyvätkin.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #22 : 18.11.2011 22:45:00 »

Ja nyt hilpasee ohi aiheen vähän, mutta tuli noista vaistoista mieleen.
Kiljuminen on myös vaisto Cheesy
Naiset ja lapset kiljuvat, miehet sitten karjuvat, ja tällehän on syy, että  naiset ja lapset ovat kiljuneet jotta miehet kuulisivat ja hälyttyisivät...miehet mörisevät, jotta uhka pelästyisi tiehensä Cheesy

Minä olen nainen, joka en juuri apua odota, mutta kyllä minäkin kiljahtelen hyvin lady like, kun pelästyn jtn..esim. hämähäkkiä Cheesy
( joita en niitäkään oikeasti pelkää, mutta se vaisto!)
Mutta jos oikeasti, todella pelästyn, kiljuntaan liittyy myös toiminta, joka on yleensä sitten vähän vähemmän leidiä...

Minä naisena en kilju ja ystäväpiiristäni löytyy montakin naista, jotka eivät kilju Smiley Sen sijaan naisia, joiden suusta pääsee pelästymisen aikana kirosana tai tuollainen miehekäs älähdys, löytyy sitäkin enemmän. Grin

Myöskään minä en kilju.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #23 : 18.11.2011 23:09:45 »

Mä en oo koskaan pelännyt pimeää.  Lapsuudenkotini oli metsän keskellä, lähimmät katuvalot oli kilometrin päässä. En koskaan osannut ajatella, että siellä pimeässä olis ollu jotain pelottavaa.  Mun kaverit oli kauhuissaan, jos ne tuli meille iltahämärissä, niitä aina pelotti pimeä metsä.

Muistan äitini kertoneen sellaista tarinaa, missä mun piti iltaisin mennä sammuttamaan navetan valot meidän vanhasta talosta, kun sähköjohtoja ei oltu vielä vedetty uudesta talosta navettaan.  Ison pimeän tuvan keskellä oli avonainen kellarinluukku, enkä koskaan pelännyt mennä sinne pimeään tupaan, enkä sitä, että putoaisin sinne kellariin.  Olin ekalla luokalla kansakoulussa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #24 : 20.11.2011 22:59:37 »

Mä rakastan pimeää ulkona, mutta öisin yksin kotona täysin pimeessä ajatus lentää. Tosin onko ihmekään kun entisen himan energiat oli jostain..... Huh
Toisaalta jos on paskat fibat kotona, on sama onko yö vai päivä: ne tuntee ja tunnistaa valoisaan aikaankin
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #25 : 20.11.2011 23:25:13 »

Lainaus
Toisaalta jos on paskat fibat kotona, on sama onko yö vai päivä: ne tuntee ja tunnistaa valoisaan aikaankin

No tää on kyllä täysin totta, aina huvittanut kaikki ghostbusters-ohjelmat kun keskellä yötä pitää remuta..  Wink

En ole koskaan pimeää pelännyt ja täällä korvessa missä ei edes katuvaloja ole 5km.n säteellä mihinkään suuntaan ei paljon ole varaakaan pelätä. Lähimmän naapurin pihavalot sarastaa tuolta pellon toiselta puolen, muuten on säkkipimeetä ellei kuu loimota. Metsästä kuuluu välillä kaikenlaisia mörinöitä ja rasahduksia jos illemmalla vaikka puita hakee uuniin, mutta eipä sieltä oo mikään vielä kimppuun käynyt. Ja jos alkaa pelottaa niin sit alan laulaa, siinä kohtaa kaikkoo viimesetkin rohkeimmat syvemmälle metsään.  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #26 : 20.11.2011 23:28:44 »

Kuulostaa ihanalta Solnishko Smiley Metsämörrejä naapurina  smitten
Paljon enemmän sitä tarvii kaupungissa niitä naapureitaan pelätä, jotka siellä pimeässä örisee...
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #27 : 20.11.2011 23:34:32 »

No aivan totta tuokin, ei täällä ainakaan mitään känniläisiä ja huumeveikkoja tarvi väistellä. Ja niitä pelkään huomattavasti enemmän kuin mitään metsänelävää.  Smiley

Saas nähdä onko mun suteni vielä kulmilla, oon joka talvi bongannut sen pienet tassunjäljet aina jostain päin tosta pihan laitamilta.  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #28 : 20.11.2011 23:41:18 »

Ai sulla on oma hukkakin  Smiley
Meillä täällä kanssa sudet talvisin pyörii vaikka keskellä kylää asutaankin Cheesy Ja tuolla vähän syrjemmällä heittiä pyörii sitten enemmän.
Kai niitä on aika paljon, muttei niistä ole ollu ongelmaa kun metsästäjille..syövät koiria ja metsästäjät ei saa metsästää niin paljon hirviä kun haluisivat että jää susillekin.
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #29 : 23.11.2011 11:46:43 »

Maalla on mukavaa.  Smiley

En ole hukkaa kertaakaan nähnyt, mutta muutaman kerran olen kyllä tiedostanut sen jossain lähellä tuolla pimeydessä. Oravatkin voi olla yllättävän "jänniä" iltahämärissä, kun liikenteenkään ääntä ei ole niin kaikki luontoäänet kuuluu vahvempina. Kohta 7 vuotta on viihdytty näin vaikka monet naureskelikin meille silloin kun kaupungista itsemme irti reväistiin, että tuutte maitojunalla takasin ekan talven jälkeen.. Monelle nimenomaan hiljaisuus ja pimeys tuntuu olevan suurimpia pelon aiheita.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: