Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun huone...salaperäinen peräkammari  (Luettu 113974 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #150 : 17.09.2010 12:44:22 »

Kauniistippa kirjoitat kuusta ja kaikesta Esmiralda!! Kuu kiinnostaa minuakin kovasti, mitäs näistä sanot?  kuu huoneessa 8, mukana  jupiter ja  juno, ja jos oikein karttani katsoin niin  kuu tekee neliötä  aurinko, mikä on  jousimiessmitten Ainakin itse huomaan olevani älyttömän huolehtivainen ja rakastan paapoa lapsiani..  smitten Ja rakastan muuten vettä äärettömästi. Onneksi asumme ison vesistön äärellä, rannalla on niin helppo olla ja hengittää. Ja siellä on tilaa!!  Grin

tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #151 : 17.09.2010 13:39:52 »

Minulla on kuu skorpionissa ja ensimmäisessä huoneessa. Tekee yhtymää nousumerkkiin (joka myös skorpioni). Voiko tästä vetää jotain johtopäätöksiä?  Smiley Itse olen näissä vielä aika aloittelija, vaikka jotain olen kyllä yrittänyt selvitellä  Smiley

Onko sinun 1-huoneessasi muita planeettoja? Ja nyt noin skorpionipainoitteisena haluasiin tietää myös aurinkomerkkisi, kiitos...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #152 : 17.09.2010 16:41:54 »

voisitkohan kertoilla jotain meistäkin??
mulla  kuu  vesimies huoneessa IX jossa on vielä  kalat ja  oinas ja sitten on   kuu  aspect_opp  venus

ja miehelläni tai poikaystävällä Smiley on  kuu  oinas huoneessa VIII jossa on..ei ollukkaa muita, ja sitten on  kuu  aspect_con  merkurius
                       aspect_tri  neptunus
                       aspect_opp  pluto

sitten tarkottaako mitään kun mulla on  keskitaivas samassa huoneessa IX
ja sitten vielä sellanen homma että miehen kuu ei ole ihan sata varma (kellon ajassa on 15 min. epävarmuus) nii se voi olla myös härkä hmmhmm.. muuten samat noi systeemit olis kyllä siellä kartalla.

Tuota niin, ensinnäkin en ole opetellut synergiasta mitään, eli en osaa tuota kytkentää, johtuen ehkä siitäkin, koska miehelläni ei ole synt.aikaa tiedossa enkä ole opiskellut esim. hänen karttansa kanssa sitä. Mutta jos jotakin yritän katsoa...

Sinullahan on laaja Kuukammari! Monessa merkissä...huh sentään kuin suuri salonki! Tai nyt tulee mieleen jokin avara toritunnelma, Kuu Vesimiehen merkissä etsii laajuutta sielulleen, tilaa ja huone 9 on tuollainen korkeamman opiskelun, filosofioiden alue, totuutta janotaan.  Wink Eihän sinulla vain olekin ahtaan paikan kammo, sillä pienissä tiloissa et varmaankaan viihdy. Jo äitisi luona opit, että tilaa pitää olla ja mahdollisuutta kulkea. Tilaa ehkä myös henkisessäkin merkityksessä sillä sinua ei varmaankaan ole rajoitettu ahtaisiin raameihin.

Jos se toritilasi on vielä meren tai järven äärellä, olet onnen pekka, sillä kalat tarvitsevat välillä pulahtamista kylmään veteen selvittääkseen päätään. Tulimerkkiin en nyt puutu. Mutta kaiken lisäksi kun tuota 9.huonetta oikeasti hallitsisi Jousimies, niin sekin siellä torilla hiippailee suurin matkamainoksin ja sinunhan voi silloin tällöin tehdä mieli maailmalle. Varo vain liian kiinnipitäviä kavereita, sillä heitä peloittaa sinun 'laajuutesi' ja he yrittävät sitoa sinua tiukemmin kiinni (  aspect_opp :venus)

Ja se voi ollakin mahdollista, sillä Kuu Oinaasta voi löytyä sellaista energiaa.  Wink kun hänen Kuullaan on jopa oppositio Plutoon, niin hänestä voi löytyä jääräpäisyyttä (Skorpionin huone) ja muutoshalua sinuun asti. Hän voi haluta tehdä helposti elämän sellaiseksi kuin itse näkee hyväksi. Tosin hänessä on vaistonvaraista herkkyyttä aspect_tri neptunus ja sisäistä viisautta  aspect_con merkurius. , jonka avulla ymmärtää sinua ehkä aika pitkälle.  angel  ...jos kuun paikka pitänee kutinsa.

Se että sinulla on Kuun lisäksi huoneessa MC, niin tuossa 'maailman turuilla, torielämässä, on jotakin joka sinua kiehtoo ehkä tulevaan ammattiin asti.  Wink Tai sitten henkinen tila sosiologisesti tai filosofisesti.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #153 : 17.09.2010 16:46:36 »

Kiitos Lupita, kun kerrot siitä, mikä ei pidä paikkaansa, kuten

Lainaus
itse asiassa kavahdan niitä sään vaihteluita enkä pidä ailahtelevista ihmisistä

sillä tässähän näitä juttuja testaamme. Minulla ei tämä astrologiaan tutustuminen on vasta alullaan, mutta tässä testaantuu myös mielikuvat, joihin ei ole luottaminen.  Wink

Tosin sinun Neitsyt-merkki kertonee juuri sen mitä itse sanoitkin. Tuota Kuu-Leijona vaikutukseen voit vielä ehkä löytää lisää Kertooko kuu sinun äitisuhteestasi (jos nyt oikein muistan) täällä samalla synt.kartantulkinta-osastolla.

Heips!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #154 : 17.09.2010 16:48:35 »

Kauniistippa kirjoitat kuusta ja kaikesta Esmiralda!! Kuu kiinnostaa minuakin kovasti, mitäs näistä sanot?  kuu huoneessa 8, mukana  jupiter ja  juno, ja jos oikein karttani katsoin niin  kuu tekee neliötä  aurinko, mikä on  jousimiessmitten Ainakin itse huomaan olevani älyttömän huolehtivainen ja rakastan paapoa lapsiani..  smitten Ja rakastan muuten vettä äärettömästi. Onneksi asumme ison vesistön äärellä, rannalla on niin helppo olla ja hengittää. Ja siellä on tilaa!!  Grin



Onko tuo Kuusi Ravun merkissä, tai Härän?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Nanna- Kristiina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #155 : 17.09.2010 17:18:47 »

Esmiralda,

Ensimmäisessä huoneessa ei ole muuta kuin kuu. Aurinkomerkki on oinas (kartta: http://www.astro.fi/images/radix_web/05.04.1988_23:56_1_-02:00_60.121_-24.395_00.png , jos siitä on jotain apua:)).

Kiitos  smitten
tallennettu

Aurinko Oinas
Nousumerkki Skorpioni
Kuumerkki Skorpioni
Merkurius Oinas
Venus Kaksoset
Mars Kauris

Kiinalainen: Lohikäärme
Maya: Sininen Magneettinen Käsi
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #156 : 17.09.2010 17:50:23 »

No kattoppas vain, unohdin vallan laittaa sen että kuu on kaloissa..
tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #157 : 17.09.2010 17:53:02 »

No niin!  :Smiley Tässä jotakin Nanna-Kristiinalle!

Skorpioni Kuu kertoo syvämietteisestä äidistä, ehkä hän ymmärtää sinua aika pitkälle. Oletkohan rakentanut elämääsi aika lailla myös äiti-keskeisesti? Tarkoitan että hän näyttelee aika vahvaa roolia elämässäsi. Ehkä senkin vuoksi, että varhaisnuoruudessasi Skorpioni Pluto on vaeltanut yhtymällään Ascendenttiisi ja myös Kuuhusi ja on jollakin muutoksellaan vaikuttanut paljon elämässäsi. Olisiko juuri äiti tullut silloin sinulle tärkeäksi?

Sinun karttasi on yöpuolen kartta, tarkoittaen, että melkein kaikki planeettasi ovat kartan alaosassa ja tekee sinusta ehkä aika vaikeasti lähestyttävän ihmisen, et helposti kerro itsestäsi ainakaan syvimpiäsi. Kuukammarin pidät itselläsi, se on 1-huoneena muutenkin sinun persoonallisuutesi kasvun aluetta. Ja Asc samalle merkille vain sitä vahvistaa. Jotenkin vaikka äiti on taustalla, kasvatat itse itseäsi aika jääräpäisesti etkä helposti anna muiden vaikuttaa elämääsi. Sitä vahvistaa vielä tuo 1.huoneen haltija Oinas, joka on myös sinun Aurinkomerkkisi. Sinulla on sisua, vaikka joskus vaivut johonkin, mitä en osaa nimetä...

Sinulla on siellä myös  kuu aspect_sex mars eli nostat aika äkkiä päätäsi ja toimit, jätät kammiosi ja kukaan ei tiedä mitään huolistasi. Sinulla on Kuusi kanssa myös positiivinen  aspect_tri merkurius eli innostut helposti uusista asioista, haluat oppia, kokeilla jotain uutta.  kuu aspect_opp venus voi osoittaa että on vähän vaikea luottaa rakkaussuhteissa toiseen. Mutta elämä rohkaisee noissa edellisissä kuvioissa ja päättäväisen innokkaassa Oinaassa tapahtuu aina eteenpäin menoa!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #158 : 17.09.2010 18:28:19 »

No kattoppas vain, unohdin vallan laittaa sen että kuu on kaloissa..

Eli Kalat Kuu tekee todella huolehtivan äidin sinusta ja tunnepohjalta olet tuntenut ehkä omankin äitisi samanlaiseksi. Sanotaan, että lapsi imee jo rintamaidossa äidin tunteet itseensä.  smitten
Kun itselläkin on tuo sama Kuu, tiedän sen. Minulla oli hyvin herkkä, kaunissydäminen ja huolehtiva äiti, ymmärsi minua niin pitkälle kuin minua riitti!

Mutta aika rankassa huoneessa Kuusi sijaitsee, 8.huoneessa, joka on astrologeja taas lainatakseni 'jatkuvan uudistumisen ja menetyksen kohtaamisen alue'. Itse ymmärrän tuon huoneen kasvamiseksi, jossa luo aina vain nahkansa uudelleen joskus aika tuskallisellakin tavalla ja puurtaa eteenpäin. 8. huonetta hallitsee Skorpioni, syvien vesien luotaaja.

Ja kyllähän tuo Kuukammarisi on aikamoinen terassi siellä vesiesi äärellä. Viihdytät ja otat mielelläsi vastaan vieraita ja nautit, kun kaikki nauttivat ( jupiter juno ) perhettäsi myöten. Ja onkin hyvä, että sinulla on siinä tekemistä, ettei vain pääse yllättämään kaukokaipuut (se  aspect_squ aurinko). Luulenpa kun joskus jäät yksin Kuuterassillesi istumaan ja vesille tähyämään, tulee mieleen monenlaista unelmaa.  :Smiley

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #159 : 17.09.2010 19:01:09 »

Jep. Kaikki meni muuten kyl nappiin, mut tuo minun oma äitini ei. Eli on minulla äiti ollut joka kyllä huolehti että on vaatteet ja ruoka, mutta hän ei koskaan sietänyt minua ja oli aina etäinen. Ja siitä jäi kovat opit joita työstän varmaan aina. Oikeastaan äiti ja äidin kosketus (muu kuin tukkapölly ja syylistys), ovat asioita mitä tulen aina kaipamaan..  Embarrassed Ja hän ei itseasiassa koskaan ymmärtänyt minua, ei ymmärrä vieläkään. Valitettavasti, en tiedä millainen hänen kartta on.  aurinko kauris on ainoa minkä tiedän. Mutta oman lapsuuteni takia ymmärrän, millainen äidin oikeasti olisi hyvä olla, kaikille lapsille, ei vain toiselle, niinkuin minun perheessäni kävi.

Tuo kaukokaipuu on kokoajan siinä jossain nurkilla näyttelemässä naamaansa, kaipaan aivan sairaasti muihin maihin, ja muuttaisin jos voisin. Ja jostain syytä rakastan Ruotsia, olen varma, että olen joskus elänyt siellä onnellisena!  smitten toisen lapseni isäkin on sieltä kotoisin.. Heja Sverige!!  Grin
tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #160 : 17.09.2010 19:04:24 »

Piti vielä siitä huoneesta sanoa, että kyllä tämä melkoista luomisen tuskaa on!! Väliin tuntuisi, että voisi oikeastaan alkaa rasvaamaan köyttä.. He.  uglystupid2 Ja pidän kyllä vaikka millaisia kekkereitä, paapominen ulottuu sinnekin!  Grin On se kivaa kyllä!
tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #161 : 17.09.2010 19:20:24 »

Jep. Kaikki meni muuten kyl nappiin, mut tuo minun oma äitini ei. Eli on minulla äiti ollut joka kyllä huolehti että on vaatteet ja ruoka, mutta hän ei koskaan sietänyt minua ja oli aina etäinen. Ja siitä jäi kovat opit joita työstän varmaan aina. Oikeastaan äiti ja äidin kosketus (muu kuin tukkapölly ja syylistys), ovat asioita mitä tulen aina kaipamaan..  Embarrassed Ja hän ei itseasiassa koskaan ymmärtänyt minua, ei ymmärrä vieläkään. Valitettavasti, en tiedä millainen hänen kartta on.  aurinko kauris on ainoa minkä tiedän. Mutta oman lapsuuteni takia ymmärrän, millainen äidin oikeasti olisi hyvä olla, kaikille lapsille, ei vain toiselle, niinkuin minun perheessäni kävi.

Tuo kaukokaipuu on kokoajan siinä jossain nurkilla näyttelemässä naamaansa, kaipaan aivan sairaasti muihin maihin, ja muuttaisin jos voisin. Ja jostain syytä rakastan Ruotsia, olen varma, että olen joskus elänyt siellä onnellisena!  smitten toisen lapseni isäkin on sieltä kotoisin.. Heja Sverige!!  Grin

Juu, astrologiaahan tämä vain on. Ja sehän ei saa tulla fanaattiseksi eikä missään nimessä fundamentalistiseksi. Siksi onkin terveellistä kuulla asioita, jotka eivät vain sovi kuvioihin. Siinä elämän mieli!!

Mutta aina voi jossitella ja jaaritella ja väännellä ja käännellä, niin missähän äitisi tunne-elämä on saanut lukkoja, tai onko ollut jotakin niin vaikeaa elämssä, että päällimmäiseksi on otettu vastuu ja velvollisuus, muu pistetty piiloon. Osaanpas minä....käännellä.  Cheesy

Sinä kuitenkin olet osannut tappion kääntää voitoksi ja se on hyvä!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #162 : 18.09.2010 19:56:39 »

mullakin kuu kaloissa ja tuo söpöliinin vastaus oli kuin omani....mun äiti on niiiiiin kultturelli ja hieno ihminen ettei sillä ollu aikaa lapsille....mä en sitä ihmistä ymmärrä ollenkaan edelleenkään....mä en siis myöskään ole koskaan oppinut halaamaan tai näyttämään tunteitani, kiitos äidin. Mä yritän omille ipanoilleni olla kiva äiti, jopa kaveri, ja joo, vanhimman tyttären kanssa käydäänki eri paikoissa yhdessä jopa baarissa sillon tällön....ja mitä isommaksi noi muutkin kasvaa sen paremmin tulen toimeen...sillon kun lapsi on alle 3 v mun on hirveen helppo osottaa rakkautta mutta kun ne kasvaa ja niille tulee omia juttuja mä jotenkin kylmetän itseni, että ne oppii että maailma on kova paikka, ja taas melkein aikuisina ollaan kavereita....en tiedä ymmärtääx kukaan mitä ajan takaa? mut silti mä uskon että kaikella on tarkotus..... buck2
 kuu kalat huoneessa 1.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2010 20:01:43 kirjoittanut suski7 » tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #163 : 18.09.2010 20:13:43 »

Ehkä ymmärrän hyvinkin, Suski7.

Minä itse hellittelin poikiani Rapu-äitini, Kuu-Kalana, kun he olivat pieniä. Kun he olivat 5 ja 6, menin töihin ja pojat hoitoon. Kun pojat olivat 11 ja 12, lähdin ihan toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. (huom! Jupiter Jousimies 1.huoneessa tekee näitä)
Silloin kasvettiin erilleen, ja pojat lopettivat halailemisen. Ajattelin että ehkä parempi. Jälkeenpäin toinen heistä on kertonut, että kun lähdin opiskelemaan, jotakin loppui heidän elämässään. Ehkä ne päivittäiset rutiinit ja isä ei huomannut kaikkea.

Ja kun pojat lähtivät maailmalle, en tosiaankaan soitellut joka päivä, tuskin kerran viikossakaan, enkä nytkään usein. Joillekin äiteille se on kauhistus, sanovat, että joka päivä HE soittavat...juu ja käyvät siivoamassa ja syöttävät ja ostavat kaiken valmiiksi, jopa osakkeet. En minä, eikä ollut varaakaan. Ja halusin, että pojat oppii ottamaan vastuuta omasta elämästään.

Niin on pojista kasvanut itseensä luottavia ja itsenäisiä ihmisiä. Kuitenkin olen luottanut henkiseen yhteyteen, turvallisuuteen että on kun tarvitaan puolin ja toisin. Ja avoimuuteen silloin kun tavataan.

Jopas innostuin. Mutta en tunne itseäni huonoksi äitiksi, joskus jopa viisaaksi. Rakkaus voi olla yhtä lailla tyhmää ja viisasta. Rakkaudella monet äidit ovat lihottaneet lapsensa jopa muodottomiksi tai vanginneet itselleen.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #164 : 19.09.2010 08:36:28 »

Ihanaa Esmiralda ja Suomityttö, just noin mä ajattelin! Mäkin ajattelen just että kun se on kuitenkin omillaan tultava toimeen ja se äiti ei aina ole siinä vieressä paapomassa, niin parempi tuottaa "pettymyksiä" niin lapsista kasvaa vahvempia eikä ne kaadu heti ensimmäisen vastoinkäymisen kohdalla.
Ja totta mullakin on jo lapsenlapsi, ja sitä mä voin lelliä.... smitten
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: