Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun huone...salaperäinen peräkammari  (Luettu 113973 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #90 : 27.05.2010 23:39:29 »


Kiitosta vaan! Innostun silloin tällöin jostakin pienestä, en jaksa vielä suurempia kokonaisuuksia.  Huh  Joten teen sitä mihin satun innostumaan.  :Smiley

Kuule, sinullahan taitaa Kuunkammarissasi olla itse hoitohuone! Tai näen siellä ystäviä istumassa 8 aspect_tri jupiter ja  saturnus, keskustelemassa syntyjä syviä teekupin kanssa tai jopa meditoimassa. Tietenkin teitä voi olla vain kaksikin.  :Smiley Mutta kun se on ihan sinun omasi, Vaa'an huone, jossa aina sumplit miten tehdä että kaikilla olisi hyvä olla, eikä kukaan jäisi paitsioon. Jos tuo Pluto Neitsyessä on Kuusi edelläkävijä, niin isosti ovat ovet aina auki tulla ja Uranus pitää huolen että kaikki tulevat kuulluksi ja ymmärretyksi . Kuunsolmua en nyt oikein ymmärrä, olisko jotakin tekemistä tuon Chironinkin kanssa...Ja kun huone hiljentyy, sinun pitäisi pystyä hoitamaan itseäsikin ja elämääsi, olisko tuo sitä päättämättömyyttä joskus ( aspect_kvi  chiron) Se ei ole niinkään helppoa. Onko sinun helpompi sanoa muille, mitä tehdä kuin itselle? Ja helpompi ymmärtää muita kuin itseä? Tuo  aspect_squ askendentti voi teettää töitä. Etkä menevänä Jousimiehenä aina viitsiisikään jäädä näitä sumplimaan.  Cheesy Mutta Vaaka-Kuu kutsuu omillensa...1-huone siellä vastapäätä myös. Missähän se MINÄ meneekään!? Cheesy
Kiitos Esmiralda tulkinnastasi!  Olet ehkä kaivannut kommenttiani, mutta mun on pitänyt lukea tuo niin monta kertaa ja miettiä asioita, ennenkuin olin valmis kommentoimaan.

Kovin on osuva tulkinta.  Sumplin nimenomaan, että kaikilla olisi hyvä olla ja pyrin siihen, että kaikki tulisivat kuulluksi.  Mua hermostuttaa välillä joissain palavereissa, kun osa porukasta ei saa suutaan auki ja kuuntelevat silmät ymmyrkäisinä kuin vierasta kieltä, vaikka puhutaan  heidän töistään.  Patistelen heitä välillä sanomaan oman mielipiteensä.

Mitä tarkoitat sillä, että onko Pluto Kuun edelläkävijä?  Pluto on neitsyessä ja Kuu vaa'assa, ja vastapäivään kierrettäessä Pluto tulee ennen Kuuta, sitäkö ajat takaa?  Kyllä, läheiset voivat tulla koska vaan, mutta ihan helposti en päästä uusia ihmisiä lähelleni.

Sekin on totta, että tajuan helposti, mitä muiden ihmisten pitäisi elämälleen tehdä, mutta oman elämän kanssa on niin ja näin.  Pitäisi sitäkin oppia hoitamaan, olet ihan oikeassa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #91 : 28.05.2010 13:32:43 »

Hei! Koneeni meni huoltoon. Mutta palailen. Kiitos Suljin kun tutkailet! Tulen pian juttelemaan, sitkeälle Fawnetelle myös!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #92 : 28.05.2010 20:19:12 »

Haa! Tajusin vasta näitä juttuja lukiessani mielenkiintoisen seikan: aurinkoni on vastamerkkinsä huoneessa (tästä olikin puhetta jo aiemmin) mutta niin on kuunikin!

Eli siis  neitsyt kuu 12.huoneessa, jonka kärki on  leijona

 kuu aspect_tri uranus mars
 kuu aspect_opp aurinko
 kuu aspect_sex jupiter
 kuu :aspect_squ:MC
 kuu bQ  merkurius

..jos joku osaisi itsensä kanssa hukassa olevalle neitokaiselle vähän valaista olisin enemmän kuin kiitollinen, tähän asti teistä onkin ollut suuri apu.  smitten


Olipa hieno juttu, kun muistutit, Fawnette, sillä Neitsyt-Kuusi luulin jo tulkinneeni, mutta eräällä toisellakin oli tämä sama. Anteeksi epähuomioni! Omiakin pyyntöjä on joskus jäänyt unholaan ja sitten olen vain Rapuna antanut olla... Embarrassed  Se on itseltäni väärin. Pitäisi sanoa...

Kun Aurinko on 12. huoneessa (alitajunnan ja itsensä voittamisen huone), olen lukenut, että sen voima ei ole niin voimakas, ainakaan nuorena, vaan jää vähän jälkijunaan. En tiedä onko 12. huoneen kuulla sama juttu. Sehän tarkoittaisi sitä, että sinun on vaikeampi oppia kuulemaan sisinpäsi ääntä ja samalla oppia tuntemaan itseä. Tai sitten se on aivan toisinpäin juuri tuon huoneen merkityksen myötä. Mutta katsotaanpas... Cheesy

12.huoneen ilmapiiriä Hallitsee Kalat-merkki, joka vaikuttaa sinun tunteisiisi aika lailla, voisi tehdä sinusta välillä vetäytyjän, mutta onneksi tuo Neitsyt on tarkka ja tietyissä asioissa osaa vaatiakin. Yhdessä tuon Kuukammarin ilmapiiriin se luo jännitteitä, joskus epämääräistä olotilaa, lelluvaa tunnetta, jolloin ei tiedä oikein mitä tehdä, vaikea joskus päättää asioista. Tulee mieleen, että tuo Kuukammarisi on kuin purjeveneen kaunis mahonkinen hytti, jota hoidat, kiillotat puuta, pidät puhtaana, mutta osaatko ohjata purtta? Hm! Sinulla onkin aikamoiset perämiehet Uranus ja Mars, jotka sen kyllä osaavat, jos vain annat heidän hoitaa asiansa. Eli sieltä kautta uskallat toimia ja rohkeasti halkoa aivan uusiakin vesiä. Mutta jos olet Kalatmaisella päällä kurssi voi mennä päin honkia  aspect_opp aurinko ja  aspect_squ keskitaivas. Toivottavasti olet oppinut elämänsuunnista, jossa on seinä tullut vastaan tai aava todellisuus. Joskus kannattaa kuunnella muitakin. Ja ystäviä sinulla näyttääkin olevan ihan mukavasti  aspect_sex jupiter, sillä Neitsyt-Kuu (ja tausta Kalat) takaa sinulle lahjan ottaa toiset huomioon ja auttaa heitä.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #93 : 28.05.2010 20:40:54 »

Heips,

Minun kuuni on oinaassa ja huoneessa viisi, samasta huoneesta löytyy mm. venus ja mars.

Kuulle tulevat aspektit:

 pluto aspect_opp kuu
 neptunus sulkeutuva kolmio  kuu
 uranus sulkeutuva kvinkunssi  kuu
 saturnus avautuva kolmio  kuu
 jupiter avautuva kolmio  kuu
 venus  aspect_con  kuu

Ihanaa jos saan vähän valaistusta hieman monimutkaiseen tunne-elämääni...


Hei Brida! Kuusi on herkässä huoneessa, luovuuden ja innostuksen huoneessa. Seillähän istuu kammarin haltiattarena Leijona kuin kakluunissa tuli, joka lämmittää ja innoittaa, samalla rauhoittaa sitä Oinas-menttaliteettia, jonka pitäisi onnistua heti asioissa kuin asioissa ja olla näkyvillä. Voit väliin olla vähän kärsimätön, innostut yhdestä ja toisesta, ja jos se ei onnistu, lyöt kintaat pöydälle ja tunnet olevasi maailman murjoma. Venus siellä luo sinulle unelmia ja estetiikan kaipuuta ja jos Mars-poikakin on vielä Oinaassa, niin kaiken pitäisi tapahtua kuten mielikuvissasi olet asiat nähnyt.
Mutta kun asioilla on monta puolta. Ei ole kenenkään syy jos epäonnistuu, vaan tarkoitus on oppia henkisen puolen juttuja. Kun sinulla on tuo  aspect_opp pluto, niin sehän on kuin ankara isä oven takana koputtelemassa ja muistuttelemassa ettei elämä helppoa ole, ainakaan, jos jää itseään suremaan.

Saturnuksen kolmio kyllä hoitaa, että löydät taas itsesi maan kamaralta ja osaat tarttua uusiin yrityksiin. Onneksi unohdat hankalat asiat aika nopeasti. Neptunus taas kuiskii sinulle uusia asioita tarttua. Kunhan muistat, että se voi viedä sinua yhtä hyvin maata vailla oleviin illuusioihin kuin myös sanoa sinulle miten toimia, että kammariisi tulee hyvä olo. Olet seurallinen ja sinulla on ystäviä ( aspect_tri jupiter), joille voit kertoilla tuntemuksiasi, itkeä ja nauraa yhdessä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #94 : 28.05.2010 20:52:02 »

Murheenkryyni  kuu sijaitsee 1. huoneessa  kaksoset -merkissä.
Olen herkkä tyyppi, eikä yhtään auta, että tuo  neptunus sattuu olemaan vielä  oppositiossa kuuhun  Tongue Onneksi  venus  jupiter ja  pluto tekee helppoja aspektia siihen.

Hei! Suljin tuossa meinasi, ettet ihan hirveän herkkä tyyppi ole. Ja varmaan sellaisen vaikutelman helposti annatkin, mutta olen oppinut että Kaksoset kyllä mielellään nieleskii ja kätkee sen herkän puolen itsestään. Juuri sitä herkkää puolta sitten yrität kurittaa mielessäsi, kun pähkäilet elämää ympärilläsi siellä Kuunkammarissasi. 1.huone on kyllä 'minuuden kasvupaikka', ja sinne on vaikuttamassa myös Oinaan ilmapiiri, mikä sanoo kyllä 'missä kaappi seisoo' ja tietää mitä tahtoo. Sekin puoli voi hämätä näkemään sinussa aivan toisenlaisen ihmisen kuin mitä olet. Neptunus oppositiossa vaatii sinua enemmänkin keskittymään tuohon herkkään puoleesi ja kanavoimaan sitä ulos. Sillä herkkyys on myös voimavara. Todelliset ystävät löytyvät sieltä, missä he tutustuvat herkkyyteesi ja vaillinaisuuteesi, mitä Oinas-Kaksosen on vähän vaikea myöntää. Sillä reippaalla, iloisella puoliskollasi saat kyllä jengiä ympärillesi helposti ( aspect_tri jupiter aspect_tri pluto) mutta tyydyttääkö sinua ehkä sen ilmapiirin jonkinlainen pinnallisuus kaikkina hetkinä?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Brida
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 298


" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "


Profiili
« Vastaus #95 : 28.05.2010 23:01:16 »

Heips,

Minun kuuni on oinaassa ja huoneessa viisi, samasta huoneesta löytyy mm. venus ja mars.

Kuulle tulevat aspektit:

 pluto aspect_opp kuu
 neptunus sulkeutuva kolmio  kuu
 uranus sulkeutuva kvinkunssi  kuu
 saturnus avautuva kolmio  kuu
 jupiter avautuva kolmio  kuu
 venus  aspect_con  kuu

Ihanaa jos saan vähän valaistusta hieman monimutkaiseen tunne-elämääni...


Hei Brida! Kuusi on herkässä huoneessa, luovuuden ja innostuksen huoneessa. Seillähän istuu kammarin haltiattarena Leijona kuin kakluunissa tuli, joka lämmittää ja innoittaa, samalla rauhoittaa sitä Oinas-menttaliteettia, jonka pitäisi onnistua heti asioissa kuin asioissa ja olla näkyvillä. Voit väliin olla vähän kärsimätön, innostut yhdestä ja toisesta, ja jos se ei onnistu, lyöt kintaat pöydälle ja tunnet olevasi maailman murjoma. Venus siellä luo sinulle unelmia ja estetiikan kaipuuta ja jos Mars-poikakin on vielä Oinaassa, niin kaiken pitäisi tapahtua kuten mielikuvissasi olet asiat nähnyt.
Mutta kun asioilla on monta puolta. Ei ole kenenkään syy jos epäonnistuu, vaan tarkoitus on oppia henkisen puolen juttuja. Kun sinulla on tuo  aspect_opp pluto, niin sehän on kuin ankara isä oven takana koputtelemassa ja muistuttelemassa ettei elämä helppoa ole, ainakaan, jos jää itseään suremaan.

Saturnuksen kolmio kyllä hoitaa, että löydät taas itsesi maan kamaralta ja osaat tarttua uusiin yrityksiin. Onneksi unohdat hankalat asiat aika nopeasti. Neptunus taas kuiskii sinulle uusia asioita tarttua. Kunhan muistat, että se voi viedä sinua yhtä hyvin maata vailla oleviin illuusioihin kuin myös sanoa sinulle miten toimia, että kammariisi tulee hyvä olo. Olet seurallinen ja sinulla on ystäviä ( aspect_tri jupiter), joille voit kertoilla tuntemuksiasi, itkeä ja nauraa yhdessä.

Kiitos, kuulostaa kovin tutulle ja niissä haavemaailmoissa tulee oltua liikaakin... Mutta herkkä olen vaikkakin flirttailevaa sorttia... Mutten tee sitä iskeäkseni vaan halusta olla viehättävä ja saada aikaan hyviä fiiliksiä ja mukavaa yhdessä oloa. Smiley Niin, se mars-poika ei ole oinaassa vaan kalassa ja varmaan omalta osaltaan lisää sitä illusiioissa oloa ja luovuutta. Olen taide-alalla... Kova halu on rakastaa mutten päästä ketään lähelleni kovin helposti... vain ne hankalat tapaukset. Ystävät on korvaamattomia ja onnekseni olen saanut rinnalleni kulkemaan mahtavia ja rakkaita ystäviä. Ja tässä siteerasin myös niitä piirteitä joita Suljin kertoi tossa sivua aikaisemmin. Smiley
« Viimeksi muokattu: 29.05.2010 15:51:18 kirjoittanut Brida » tallennettu

May your day be uplifted
filled with sunshine and warmth
the shining rainbows of hope
the white clouds of dreams
the gentle softness of breeze
the sweet smell of fresh air.

May your day be uplifted
from start to end
filled with joy and happiness
untroubled and serene.

May your day be
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #96 : 29.05.2010 00:20:41 »

Minulla on  kuu harka 3.huoneessa.

Löytyy:

 aurinko aspect_ssx kuu
 venus aspect_con kuu
 mars aspect_con kuu
 jupiter aspect_squ kuu
 neptunus aspect_tri kuu
 pluto aspect_opp kuu

Olen kyllä erittäin materialistinen ihminen ja kauneudenrakastaja. Käytän vähät rahat mieluiten kauniiden esineiden hankkimiseen niin että ympärillä on silmäniloa. En voi myöskään elää ilman herkkuja. En opiskelijanakaan kerta kaikkiaan pysty vetämään hernekeittolinjaa kovin kauaa, sillä seurauksena on vain ankea mieli. Aistinautinnot rules. Rakastan vaatteita ja niiden suunnittelua (nuorempana), ja olen suunnitellut paluuta luovien harrastusten pariin. Ne jäivät nuorena jonnekkin matkan varrelle. Äitini on hyysäävä ja vähän ylihuolehtiva, mutta jakaa materiaa (rahaa ym.) erittäin auliisti. Tuntuu vain että häntä ei oikein saa kuuntelemaan mitenkään, emmekä näin ole mitenkään erityisen läheisiä.
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #97 : 29.05.2010 11:57:07 »

2. huone, merkki jousimies, aspektit  aspect_squ chironaspect_tri marsaspect_sex merkurius.Chironin neliön on kerrottu kuvaavan haavoittavia kokemuksia lapsuudesta, ja osaan yhdistää tämän täydellisesti tiettyihin kokemuksiini lapsuudessa.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #98 : 29.05.2010 17:41:20 »

Voi voi! Toivon, että ette ota minua liian vakavasti, sillä olen tosiaan vain harjoittelija ja käytän paljon mielijohdetta. SE voi olla vaarallisen ojaan menevää, kun kuitenkin on kyse vain osasta karttaa.
Kuitenkin, olen oppinut, että kun 'tunnustelen' sitä kokonaisuutta jota luen, sillä kaikkien sanat kertovat jo hyvin paljon jostakin, jostakin jota ei osaa selittää. Siis kun tunnustelen, jostakin tulee mielikuva tai olkoon se sitten intuitiota eli sisäistä näkemystä, niin sitten pitää se lausua.

Kuitenkin olen hyvin varovainen tuon INTUITIO- sanan kanssa, sillä minusta se toimii parhaimmillaan silloin, kun on kyse jonkinlaisen 'ryhmän' merkityksestä asiaan, ei niinkään yksityiselle osoitettua tietoa. Siksi mielikuva voi olla hyvin paljon lähempänä jopa tutkitun teorian osoittaman tiedon kanssa kuin puhdas 'jumalallinen intuitio'. 

Ja taas...kuitenkin, nämä astrologiset asiat ovat myös jotenkin 'ryhmän' asioita. Monella on samoja huoneita, samoja merkkejä, samoja aspekteja ja sitä kautta ehkä muutkin voivat kokeilla sanoja omaan elämäänsä. Niinhän me luemme kirjojakin.  Wink smitten

Siis olen hämmentynyt, jos te tutkimalla ja miettimällä ja lukemalla tarkkaan yritätte löytää sieltä viestiä itsellenne. Vaikka tätähän astrologia on. Ei viestiä tule, jos ei se jotenkin kolahda omassa mielessä ja laita ajatusta liikkeelle.  smitten

Tarkoitus on tutkia ja ihmetellä, mutta myös tukea ja penkoa esiin erilaisia mahdollisuuksia.  smitten smitten

Mitä te ajattelette?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #99 : 29.05.2010 18:37:45 »

Kammarisi on risteysasema, jossa vaihdat vain junaa (Jupiter ja Mars).


tää jäi mulle mieleen...vaikken osallistunut ketjuun, oli Kato Vegalle tulkinnasta...


kun mulla on  mars jupiter aspect_con kuu ja olen syntynyt junien risteysasemakaupungissa Wink

mistähän mahdoit tuon mielikuvan vetää.... Cool
tallennettu

Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #100 : 29.05.2010 18:56:26 »

^^Minusta on ollut ihana lukea Esmiralda sinun tulkintojasi aiheesta. Astrologia perustuu kuitenkin tulkintaan, joten tällaisissa tulkinta/symboli asioissa tuskin voidaan julistaa kenenkään olevan täysin väärässä tai oikeassa. Muiden tulkintoja lukemalla sitä oppii lisää ja saa uusia näkökulmia omiin pohdintoihin. Itse olen vielä todella noviisi koko hommassa, niin saan kyllä paljon irti tällaisista topikeista Smiley
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #101 : 29.05.2010 20:25:09 »

   
   
   Ihana on Esmiralda ollut tämä ketju.Ystäväni ja tuttavani ovat tarkasteleet kuun kammareita,löytäneet omaansa.Yksilöitä kun olemme,niin ovat mielessään lisäillet asioita,tai ottaneet pois jotakin,omia vivahteitaan,persoonaansa,luoneet kammaria  itselleen,ketjun avulla,viitteillä.

Minä itse tunsin kuun kammarini oven oleva paksu,se oli minun yksilöllinen ovi,kenties toisella ei ole mitään ovea,minulla se vain oli,itse paikalleen pannut.Vaihdoit oven keveämpään,se on hyvä nyt.Oivalsin.
Myös tuo äitiemme osuus kammariimme on tuonut huomaamista,äitiemme kalustuksiin.Tosi paljon herättänyt oivalluksia,keskustelua hyvin iäkkäidenkin ystävieni kesken.Voi miten monelle helpottaviakin ajatuksia,pitkän elämän jälkeen.
Kiitos sinulle Esmiralda       smitten           Kukka kimppu sinulle  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #102 : 29.05.2010 22:07:16 »

Voi ihme teidän kanssanne!  smitten

Kylläpäs tuitte ja rohkaisitte minua paljon! Nöyrä kiitos siitä!  Smiley

Symboliikan tai metafoorien kanssa ollaan aina eri tasolla ja huomataan uudella tavalla juttuja, olkootpa ne sitten vaikka leikkimielelläkin. Sadutkinhan ovat täynnä symboliikkaa ja mielikuvia, joista voidaan tehdä hyvinkin syvällisiä ja koskettavia huomioita. Silti tällainen astrologinen 'semantiikka' on minulle vielä outoa.

Kuu liikuttaa vesiä. Vedet ovat tunteiden sisältöä. Sanotaan, että valtameret kantavat koko Maan pitkän historian muistia. Makea vesi on meidän sisältöä ja siihen koskee Kuu hellän herkästi, vetää puoleensa ja kaikontaa, mutta ei onneksi niin voimallisesti kuin mitä se tekee merien kanssa. On psykologisesti tutkittua ja todettua, että Kuun vetovoima yltää paksujen muurienkin sisään. Kumma yhteys sillä on. Jos se vielä herkästi ottaa puoleensa muiden planeettojen energioita, niin Kuulla on todella merkittävä lataus pieneen ihmiseen ja yleensä sen alueen ihmisiin, mihin se vaikuttaa.

Ensin nuo Kuun energiat lyövät meihin aivan omalaisensa leiman, kun synnytään. Ja sitten se kierrollaan tökkii meitä milloin milläkin tavalla. Siksi esim. tuo Nikin Kuunkierto-topikki on ollut todella mielenkiintoista lukea, vaikka itse en osaa vielä noita kiertoja sijoittaakaan karttaan.  Wink

Mutta jatketaan...

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #103 : 29.05.2010 23:11:21 »

Niinpä jäin tuolla saunanlauteilla mietiskelemään... :Smiley

Joten tässä puntaroin tällaista yleistä eli sitä miten se Kuun merkki vaikuttaa ja miten äiti tulee siihen kuvioon mukaan. Tai se miten me itse miellämme äitimme. Mietin noiden henkilökohtaisten (oinas,härkä,rapu ja kaksonen), sosiaalisien (leijona, neitsyt, vaaka ja skorpioni) sekä kosmisten (jousimies, kauris, vesimies, kalat) merkkien kautta.

Nuo henkilökohtaiset merkit, itsekkäät, itsekeskeiset ja omaan napaansa takertuneita, tosin näin karrikoiden, toisaalta myös keskittyvät itseensä, hoitavat itseään, raivaavat itselleen elintilaa ja yleensä pärjäävät (tietenkin synt.kartalla on sitten paljon muutakin), mutta yleisesti he osoittavat yksilön merkitystä ja siitähän elämä alkaa. Näin he muistuttavat muitakin hyvällä ja pahalla, mutta heillä on selvä oma pointi, joka sitten jo kaksosissa heijastuu enemmän ulospäinsuuntautuneena. Jos tutkitte kuuta tämän kautta, ehkä tunne-elämä myös voi avautua paremmin, samoin se miten äidit ovat meitä hoitaneet.

Taas sosiaaliset merkit huomioivat usein enemmän lähipiiriään, huolehtivat suvusta, naapurustosta, ovat avarampimielisiä, kiinnostuvat ulkoisen hoitamisesta, yhdistyksistä, politiikasta ja oma itse jää vähemmälle huomiolle. Usein he sitten pönkittävät itsetuntoa sillä miten he toimivat yhteisössä tai jopa niin, että turvautuvat enemmän myös siihen ulkoiseen sillä usein heilläkin on näitä itsetunto-ongelmia kuitenkin. Skorpionit heistä se haastavin, koska heillä on jo utopioita laajemmista aiheista ja kantavat usein taakkaa maailman epäoikeudenmukaisuudesta.

Ja kosmiset merkit saattavat liidellä sitten jo vähän eteerisimmissä ilmapiireissä. He saattavat vaikuttaa perhepiirissä etäisiltä, kiinnostuvat kulttuureista ja filosofioista (huuhaasta mm.), tuntevat usein että heitä ei ymmärretä. Kuitenkin he voivat ajaa suuria asioita esiin ja vaikuttaa yhteiskunnallisesti, koska näkevät laajempia kokonaisuuksia. Mutta ymmärtävätkö he pitää huolta itsestä, usein se voi mennä äärimmäisyyksiin jonkun kultin, huumeen tai sairauksien kanssa. Ja läheiset kärsivät, kun ei heitä huomioida.

Tämä on hyvin särmikästä huomiota, mutta jos katsoo tästä näkökulmasta myös tunteikasta Kuuta, johon nämä kaikki laajat tähtikuviot siellä avaruudessa heijastavat energiaansa, niin sitä voi ymmärtää paremmin.

Onneksi kartalla on kaikille kaikkea jaossa, joten ei näin raakaa vertailua voi todellisuudessa tehdä.  Wink
« Viimeksi muokattu: 03.06.2010 21:31:17 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #104 : 29.05.2010 23:31:20 »

Minulla on  kuu harka 3.huoneessa.

Löytyy:

 aurinko aspect_ssx kuu
 venus aspect_con kuu
 mars aspect_con kuu
 jupiter aspect_squ kuu
 neptunus aspect_tri kuu
 pluto aspect_opp kuu

Olen kyllä erittäin materialistinen ihminen ja kauneudenrakastaja. Käytän vähät rahat mieluiten kauniiden esineiden hankkimiseen niin että ympärillä on silmäniloa. En voi myöskään elää ilman herkkuja. En opiskelijanakaan kerta kaikkiaan pysty vetämään hernekeittolinjaa kovin kauaa, sillä seurauksena on vain ankea mieli. Aistinautinnot rules. Rakastan vaatteita ja niiden suunnittelua (nuorempana), ja olen suunnitellut paluuta luovien harrastusten pariin. Ne jäivät nuorena jonnekkin matkan varrelle. Äitini on hyysäävä ja vähän ylihuolehtiva, mutta jakaa materiaa (rahaa ym.) erittäin auliisti. Tuntuu vain että häntä ei oikein saa kuuntelemaan mitenkään, emmekä näin ole mitenkään erityisen läheisiä.

Totta puhut Amber! Ehkä äitisikin oli niitä, joiden oli vaikea heittää mitään pois, kun sitä voi joskus tarvita. Härässä on hamsterin ainesta. Valitin kerran, että kun minulla ei ole sinisiä verhoja, niin ystäväni Härkä nauroi ja sanoi: Tule meille, on vara mistä valita! Hänellä oli kaikki mahdolliset värit verhoissa edustettuna.  :Smiley

No, jos äitisi keräsi pahan päivän varalle (Kuukammarisi täyttyi myös äidin vanhoista tavaroista, ennen kuin sinun kauneudentajusi on raivannut niitä pois.) niin sinä valitset niitä harkitummin, koska Kuusi on elämän sopeutumisen ja kanssakäymisen huoneessa. Mietit miten muutkin siellä viihtyisivät. Tuo huone kun on Kaksosen hallitsema ja varmasti sillä vaikutus myös siihen miten ystäväsi näkevät sinut. Kuukammarisi voikin olla henkeä salppaavan kaunis salonki ( aspect_con venus), jossa pidetään kauniisti kiinni kahvikupista tai viinilasista ja herkutellaan. Nautit muiden huomionosoituksista, sillä olet tehnyt sen eteenkin jotakin ( aspect_con mars). Kyllä varmaan tuollainen sisustusala tai kuten sanoit suunnittelu voisi olla sinun alasi jo tuon auringonkin vaikutuksesta.

Sinulla on vaikeat aspektit Jupiterin ja Pluton taholta, mikä voi vaikuttaa tuolla sosiaalisella puolella ja äidinkin suhteen. Kammarisi ikkuna taitaa olla pohjoisen puolella ja sieltä tulee joskus kylmä vinkka. Ainahan voi ikkunan tilkitä tai muutta kokonaan maisemaa. Pluto vaatii muutoksia elämääsi.  Wink

Huomasin sitten tuon sinun Neptunuksen. Eikö se olekin juuri kuiskinut korviisi noita taiteen mahdollisuuksia, joita olet suunnitellutkin.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2010 23:33:12 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: