Sivuja: 1 ... 200 201 [202] 203 204 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2117800 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #3015 : 17.05.2013 16:08:00 »

Ok.
tallennettu
Vaakatytt
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #3016 : 17.05.2013 18:00:12 »

Auttakaa tulkitsemaan nämä unet tai edes joku niistä! Smiley

1) Unessa olin ala-asteen luokkani kanssa ostoskeskuksessa. Kiertelimme ympäri ostaria ilman opettajaa ja löysimme kellarikerroksesta oven, joka johti harmaaseen, betoniseinäiseen huoneeseen. Vasemmalla oli kaksi pientä ikkunaa, joista kantautui valoa muuten pimeään huoneeseen. Vasemmalla oli myös lasiseinäinen huone, jossa ei ollut ovea eikä mitään sen sisäpuolella. Lasihuoneen ulkopuolella, eli siinä tilassa, jossa olin luokkatoverieni kanssa, roikkui katosta hopeinen ketju. Yksitellen joku luokkatoverini vetäisi ketjusta ja katosi. Minusta asiassa oli jotain kummallista ja pelottavaa, mutta muut pitivät sitä mukavana juttuna. Tuli minun vuoroni ja vetäisin ketjusta. Vaivuin sekavaan tilaan hetkeksi. Sitten olinkin lasihuoneen sisällä alastomana valkoisten höyhenten ympäröimänä ja olin täysin rentoutunut. Luokkatovereita ei enää näkynyt. Edessäni oli peili, mutten nähnyt peilikuvaani.

2) Tämän unen näin samanikäisenä kuin 1. unen. Olimme jälleen kerran ala-asteen luokkani kanssa retkellä, mutta tällä kertaa eläintarhassa. Muiden mielestä kaikki oli hauskaa, mutta minulla oli taas olo, että kaikki on pelottavaa. Kun olimme lähtemässä eläintarhasta, kuulimme, että eläimet ovat villiintyneet ja karanneet. Valtavat ihmissudet alkoivat jahdata meitä, mutta onneksi ehdimme bussiimme turvaan. Koulun pihalla menimme ulos bussista, mutta huomasimme ihmissusien seuranneen meitä. Bussikuskit säälimättömästi ajoivat pois pihalta ja oppilaita jäi ihmissusien raadeltavaksi. Pääsin karkuun, mutta huomasin pian, että yksi ihmissusi on kintereilläni. Juoksin ja juoksin. Sitten saavuin kauniiseen omenatarhaan ja joku kaunis ihminen (en ole varma oliko nainen vai mies) heitti keltaisen puutalon yläkerran ikkunasta minulle vihreän omenan. Heitin omenalla ihmissutta ja se kuoli. Tunsin valtavaa tyytyväisyyttä itseäni kohtaan.

3) Pikkusiskoni oli unessa vauva (oli unennäkökohtana myös vauva tai ainakin tosi nuori muuten, en muista tarkalleen). Hän hyppeli jollain temppuradalla ja putoili välillä alas korkealta. Luita murtui, verta tihkusi yms., mutta pikkusiskoani tämä ei hetkauttanut lainkaan. Minulla oli suunnaton huoli koko unen aikana, vaikkei tosielämässä näin ollut.

4) Unessa juoksin tosielämässä rakkaan kummitätini ja ihanan äitini kanssa kilpaa. Voitin nuorimmaisena ja hyväkuntoisimpana, mutta tätini väitti, että saavuimme samaan aikaan maaliin, minkä äitini uskoi. Tämän jälkeen menin pieneen varastoon, jossa oli pölyttyneitä tuoleja, jotka oli koristeltu horoskooppimerkkien symboleilla. Omaa horoskooppiani, vaakaa, ei kuitenkaan löytynyt. Sitten mummoni, joka on myös vaaka (,joka oli unessa kuollut, mutta tosielämässä ja vieläkin siis elossa ja hyvässä vireessä) ilmestyi vierelleni ja sanoi: "Anteeksi, en pystynyt". Sitten minua lyötiin takaraivoon. Heräsin samasta varastosta sohvalta ja poskeani sattui, sillä sohvatyynyssä asustaneet muurahaiset olivat raadelleet poskeani ja vilisivät poskessani. Mummoni seisoi vierelläni ja sanoi uudelleen: "Anteeksi, en pystynyt". Tajuni lähti taas. Kun tajuni palasi, olin polvillani maassa sininen haalari päälläni vilisivien rottien ympäröimänä. Nyt varastossa oli muitakin tyttöjä (joita en tunnistanut) ja minulla oli tunne, että me kaikki olimme huonompiarvoisia. Joku laski kolmeen ja sitten aloimme ahtaa rottia suihimme ja syödä niitä elävänä.

5) Olin tosielämässä palavasti ihastunut erääseen poikaan. Unessa olin vihdoin aloittanut seurustelusuhteen tämän täydelliseltä tuntuvan pojan kanssa ja olin onneni kukkuloilla. Heti ensimmäiseksi lähdimme viemään poikaa näytille äidilleni. Poika söi aivan valtavasti kahvipöydässä. Ehkä pussillisen leipää, purkin marmeladia yms. Itse en syönyt mitään. Äiti ja poika keskustelivat valtavasti. Itse olin hiljaa. Poika väheksyi minua puheissaan ja tunsin itseni erittäin huonoksi, mutta äitini ei huomannut mitään. Äiti oli kova flirttailemaan pojalle, mutta poika ei reagoinut mitenkään. Tunsin kuinka poika samalla rakasti minua täydestä sydämestään, mutta samalla tuntui kuin hän ei voisi vihata ketään yhtä paljon kuin minua.
Sitten olin parhaimmalla ystävälläni yökylässä, kuten lähes joka viikonloppu tosielämässä. Nauroimme ystäväni kanssa pojan viesteille, sillä luulimme niiden olevan vitsejä. Viesteissä luki esimerkiksi, että "nyt on jo ikäväääää", "kultaa, mikset vastaa?" yms. kaikkea tosi lapsellista, vaikka olin itse pari vuotta nuorempi. Kun en vastannut pojalle minuutissa, poika suuttui suunnattomasti.
Sitten näin kuin eräänlaisesta filmistä kuinka kyseinen poika oli baarissa ympäri kännissä (ei tosielämässä juo kuin ehkä lasin viiniä aterian kanssa jos sitäkään) ja hajotti jotain soitinta, kunnes vartijat veivät hänet ulos.
Menin käymään pojan luona. Poika oli aivan kalmankalpea, hänen silmänsä olivat itkusta punaiset ja ranteet viilleltyinä. Lattia lainehti verisistä nenäliinoista, joihin hän oli verisiä haavojaan pyyhkinyt. Poika raivostutti minua sisimmässäni aivan valtavasti ja minun teki mieli sanoa hänelle suoraan kuinka lapsellinen on, kun tällaiseksi alkaa kun en yhteen viestiin vastaa!!! Sanoin vain, että kyllä kaikki järjestyy ja lohdutin. Poika alkoi pahoitella ja lupasi ostaa minulle koruja, kukkia, ulkomaanmatkan yms. hienoa korvatakseen minulle tämän kaiken. Olisin halunnut lopettaa suhteen siihen paikkaan, mutten viitsinyt pahoittaa pojan mieltä.
Kun tulin omaan kotiini, soitin ystävälleni ja sanoin olleeni yötä poikaystäväni luona. Ystäväni käsitti, että olimme harrastaneet seksiä ja kyseli millaista se tämän ihmisen kanssa oli ollut. Ystävä mainitsi myös aikaisemmista seksikumppaneistani. Tämän kuullessani järkytyin, sillä olin tosielämässä neitsyt, ja suutuin ystävälleni.

6) Muutimme perheeni kanssa uuteen taloon. Talo oli erittäin hieno, moderni ja uusi, mutta hirvittävän sokkeloinen. En löytänyt melkein koskaan edes omaan huoneeseeni. Oma huoneeni oli täydellinen, mutta minua harmitti, koska vanhempani olivat pakanneet tavarani ja heittäneet suurimman osan rakkaista vaatteistani ja tavaroistani pois. Vanhemmat olivat kuulemma jättäneet vain säädyllisimmät ja heidän mielestään parhaimmat vaatteet. Ihmettelin asiaa, sillä en ollut tosielämässä lähes koskaan pukeutunut mitenkään paljastavasti tai seksikkäästi. Vanhempani kielsivät minulta täysin yhteydenpidon parhaaseen ystävääni.

7) Unessa asuin isäni ja tämän uuden venäläisen naisystävän kanssa. Tosielämässä biologiset vanhempani ovat edelleen avioliitossa, vaikka rakkaus heidän välillään on aivan nollassa ja he riitelevät useasti. Eräänä päivänä olin vanhempieni makuuhuoneessa kysymässä pikkusiskoltani, miksi veljeni on alkanut yhtäkkiä puhua venäjää. Siskoni totesi, että höpsis, mitä sinä siinä sekoat. Samassa isäni rikkoi makuuhuoneen ikkunan vasaralla (?) ja lähdin karkuun. Isäni alkoi jahdata minua ympäri taloa. Ajattelin karata ulos alakerran oven kautta, mutta kaikki ovet olivat lukittuina. Isäni sai minut kiinni ja minut istutettiin huoneeseen. Huoneessa oli isä ja venäläinen naisystävä. Nainen kertoi heidän olevan veloissa ja että siksi minut lähetettäisiin Venäjälle nuorten vaimojen markkinoille myytäväksi. Työskentelisin myös prostituoituna. Vastustelin tietenkin. Nainen ihmetteli kovasti, miksi olen asiaa vastaan ja totesi: "Se voi olla ihan antoisaa (tarkoitti, että saisin prostituoituna toimimisesta itselleni mielihyvää). Olen itse kokenut saman". Sanoin edelleen ei. Sitten isäni alkoi kuristaa minua, jotta suostuisin. Happi alkoi loppua ja suostuin. Herätessäni minulla oli suuria vaikeuksia hengittää, sillä tuntui kuin minua olisi oikeasti kuristettu.

KIITOS ETUKÄTEEN! Smiley

tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #3017 : 21.05.2013 09:07:48 »

Vaakatyttö, hienoja unia, hyvin muistat yksityiskohtia ja tunnelmia Smiley

Oman kokemukseni mukaan aika moni uni on vain viime aikojen tapahtumien ja fiilisten (mukaan lukien pelot ja toiveet, joista osa salattuja) kelailua ees taas, ja myös ihan kirjaimellistakin kokeilua että mitäs jos näin, miltäs tämä tuntuisi, tms. Vähän kuin tuo uni jossa vauva-siskosi teloi itseään, ehkä vain fiilistelit minkälaista olisi jos hänelle kävisi niin. Ja sinä huolestuisit ja pelkäisit, koska välität hänestä.

Toi vanhempien kanssa uuteen taloon muutto, heidän tapansa valita mitä puet... Kuulostaa teini-iän/aikuistumisen unelta, jossa pohditaan omaa tahtoa, omaa tilaa, omaa hallintaa. Toisten määräämät puitteet eivät riitä vaikka olisivat kuinka hienot. Eikä niiden tarvitsekaan riittää. Smiley Toisaalta talon sokkeloisuus kuvannee sitä, että aikuistuessa elämä tulee paljon monimutkaisemmaksi, kun on uusia vastuita ja velvollisuuksia.
tallennettu
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #3018 : 21.05.2013 14:41:34 »

Näin unta, että yksi lempibändeistäni oli esiintymässä klubilla, joka on kuin toinen koti minulle (klubin status sama myös valvemaailmassa). Saavuin myöhässä paikalle, he olivat soittaneet jo suurimman osan kappaleista mitä olivat soittamassa. Tiesin, että paikalla olisi myös henkilö, jonka kanssa minulla on ollut erittäin vaikea ja mielenkiintoinen ihmissuhde, viittattakoon häneen nimellä E.

E totta tosiaan oli paikalla, hänen hiuksensa olivat tosin lyhyemmät kuin ennnen, ehkä sen pituiset kuin ne olivat meidän kohdatessamme vuosia sitten. Menimme juomaan viintä klubin pihalle penkille. Koska ulkona oli kylmä, menimme takaisin sisään heti kun olimme juoneet viinin jämät. Viintä oli enää vähän pohjalla jäljellä. Sisällä ollessamme olimme kuin vieraat toisillemme, emme puhuneet tai olleet samassa seurassa. Ystäväni oli tekemässä meikkejä klubilla (kai keikan vuoksi) ja hänen tuli aika lähteä kotiin. Minun piti lähteä samaan aikaan, mutta en halunnut, koska halusin kutsua E:n luokseni. Tiesin, ettei minun pitäisi, koska minun pitäisi kertoa asiasta miehelle, jonka kanssa olen jonkinlaisessa suhteessa (suhde totta myös valvemaailmassa). Kuitenkin pyysin E:n luokseni ja hän lähti. Kummallista kyllä, en nauttinut lainkaan E:n seurasta ja minun oli todella vaikea olla.

Seuraavaksi olikin aamu ja olin autossa, istuin takapenkillä kahden ruumiin kanssa. Ruumiit oli kääritty valkoisiin muovipusseihin, enkä tiedä/muista kuka ajoi autoa. Tiesin, etten saa ruumiita haudattua tai piilotettua niin, etteikö kukaan niitä löytäisi. Ajoimme kerrostaloalueelle ja kävimme jossain asunnossa, mutta en muista mitä siellä tapahtui. Kun lähdimme ajamaan pois kerrostaloalueelta, työnsin ruumiit liikkuvan auton ikkunasta ulos, koska tiesin, etten saisi niitä piilotettua. Toinen ruumiista oli E:n ja tiesin myös sen, että hänen ruumistaan etsittäisiin pian. Heti kun ruumiit tippuivat kadulle tajusin, että muovipussit ovat täynnä sormenjälkiäni ja jäisin varmasti kiinni.

Huh! Itse pidin mielenkiintoisena sitä, että valvemaailman nykyinen suhde vaikutti tekemisiini unessa. Epäilen sen johtuvan siitä, että olen tukossa tunteideni kanssa, joten ne näyttäytyvät sitten unissa... Mutta mitä tarkoittavat ruumiit unissa? Voisiko tässä olla kyse siitä, että E:n ruumis symbolisoi tunteiden kuolemista? Että olen itse tappanut tunteeni häntä kohtaan, tämän nykyisen suhteeni vuoksi? Sellainen tuli mieleeni, mutta en tiedä onko se kauakaa haettua.
tallennettu

plutonic power
Indium
Vieras
« Vastaus #3019 : 24.05.2013 12:52:18 »

Kheh, pakko kertoa kun pukkasi hyvä esimerkki ihan vaan fiilistelystä ja juttujen kokeilemisesta omaan uneen. Oli tossa hiljattain tosielämässä tilanne, että näin kaverini ja olin niin iloinen, että olisin pussata voinut (poskelle, kaveripusun). Ja nytteppä näin unen jossa tilanne toistui, paitsi että pääsin muiskauttamaan just sillain kuin ajattelin. Turvaläheisyyttä, hih.  Grin smitten
Että eipä noi aina niin ihmeellisiä merkityksiä kanna. Mulla ainakaan.  Smiley

Isla-Vera, kyllä omia unia kannattaa miettiä just tohon tyyliin, "unessa joku kuolee, no tunteet on kyllä kuolleet". Sillai ne unisymbolit monesti syntyvät, omien havaintojeni mukaan - sanaleikkien, moninkertaisten merkitysten ja sen sellaisten kautta.
Ja jos omia tunteitaan patoaa ja kieltää, niin kyllä ne sitten aika usein uniin änkevät symbolisesti.
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #3020 : 24.05.2013 20:35:59 »

Näin unta että äitini osoitteli yhtä nuorta, elinvoimaista tyttöä jankuttaen, kuinka hyvin tämän elämä sujui ja kuinka minun pitäisi ottaa tästä mallia.
Sitten äkkiä tyttö seisoi lähelläni nojaillen etukenossa johonkin seinään/ tiskiin. Kosketin häntä tjsp, ja tunsin, että hänen kehonsa oli "tyhjä", näin ja tunsin hänen ääriviivansa ja muotonsa, mutta tavallaan vain ääriviivoina. Samassa tytön kasvojen "takaa" minua katsoi avaruusolento. o_O

Ehkä tuo kuvasi omaa vaiheiluani, kuinka tavallaan olen sekä tuo "tyhjä" tyttö että avaruusolento, siinä elinvoimainen ja jo itseni löytänyt.. Emmätiä. Ehkä. Omituinen tunnelma tuossa, oli mitä oli.  Huh
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Kirsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili WWW
« Vastaus #3021 : 28.05.2013 16:31:37 »

Näin viime yönä unessa kaksi käärmettä ne olivat toisen kädessä. Toiselta katkaistiin pää toinen vielä jäi?
tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #3022 : 29.05.2013 14:20:11 »

edellisyönä näin unta että oksa/tikku meni korvaani.aloin kiskoa sitä ulos ja huomasin että sen toinen pää näkyi ihono sisällä ohimon lähellä.

oksa vaan jatkui ja jatkui sitä tuli ja tuli korvastani ja yhtäkki se meni poikki,luulin jo saaneni sen ulkos mutta huomasin sen liikuvan edelleen ohimoni kohdalla.siinä vaiheessa pelästyin ja olin varma että saan jonkin verenvuodon ja kuolen. Siihen heräsin...

mitäköhän toi vois olla?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #3023 : 29.05.2013 17:45:14 »

Liveforever on vissiin kuullut jotain "ylimääräistä" jota ei enää millään saa mielestään pois?   idiot2

Kittyn unessa käärmeeltä katkaistiin pää...öööö kuin valheelta/juorulta siivet? No voin olla hakoteillä.  crazy2
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3024 : 30.05.2013 13:52:35 »

edellisyönä näin unta että oksa/tikku meni korvaani.aloin kiskoa sitä ulos ja huomasin että sen toinen pää näkyi ihono sisällä ohimon lähellä.

oksa vaan jatkui ja jatkui sitä tuli ja tuli korvastani ja yhtäkki se meni poikki,luulin jo saaneni sen ulkos mutta huomasin sen liikuvan edelleen ohimoni kohdalla.siinä vaiheessa pelästyin ja olin varma että saan jonkin verenvuodon ja kuolen. Siihen heräsin...

mitäköhän toi vois olla?


Kummasta korvasta sisälle ja kummasta ulos? Olennainen tieto, jotta voisin tulkita. En käy koneella joka päivä. On iso projekti, vie tuhottomasti aikaa. Käyn 'lepo'päivänä. Tarkoitan, että käväisen vastaamassa joskus ensi viikolla. Kait.

Jatkoa 04.06.13 - Nyt jaksan jo hiukan ajatellakin...

Olet saanut uusia ajatuksia mieleesi ja sisin toivoo ajan kanssa voivansa ottaa ne käyttöön. Ovat kuitenkin liian pakottavia, jonka vuoksi yrität niitä poistaa - nyt vain ei ole sellaisten ajatusten seurauksena toiminnan aika.
Ajatukset eivät kuitenkaan kokonaan suostu haihtumaan - hyvä niin. Niistä kehittyy sinulle kokonaan uudenlainen elämä ja tyyli - mutta aikanaan, kun olet vahvempi kestämään ja kun aikaa on enemmän käyttää muhineitten ajatusten toteuttamiseen.

(Eilen vedin erään juhlan, vaikka olin ihan  tiltti. Kyllä huomasi. Onneksi juhlakalu on sydämellinen ikinuori.
Ei muistuneet mieleen laulujen nuotit, mutta eläkeläisyhteisö on kasvanut eri maailman aikaan kuin me pian eläköityvät. Ovat huomanneet, että mieliala ja tahtotila vaikuttavat kaikkein eniten yhteisöllisyydessä, rakentavat sitä. Meidänkin ikäpolvellemme maailma oli kutakuinkin valmis. Sota oli jo loppunut ja -korvaukset liki maksettu. Mikäs siinä oli kouluttautua, kun kaikki kiinnosti ja opettajat olivat omissa aiheissaan todella huippuja tässä maassa.

Miksiköhän minua on näin siunattu...)
« Viimeksi muokattu: 04.06.2013 12:38:31 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #3025 : 30.05.2013 13:54:33 »

Näin viime yönä unessa kaksi käärmettä ne olivat toisen kädessä. Toiselta katkaistiin pää toinen vielä jäi?


Selkenee elämäsi. Toinen ääni vaimenee. Vain toinen valikoitavissa oleva tie jatkuu.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Indium
Vieras
« Vastaus #3026 : 02.06.2013 10:16:10 »

Jaha toinen lentokoneuni lyhyen ajan sisällä. Molemmissa olen ollut hyvin tietoinen, että olen koneessa ensi kertaa (totta, en o ikänä lentänyt). Molemmissa olen pelännyt myös. Kummassakaan ei ole silti sattunut mitään.
Matkustajakoneita tosiaan, bussillinen ihmisiä sisällä. Hmm.
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #3027 : 04.06.2013 21:19:07 »

Kiitos, t.touhula.
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
käpykakku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Hetkessä elämisessä vaikeaa on löytää se hetki.


Profiili
« Vastaus #3028 : 04.06.2013 23:57:06 »

Näin unta lentävästä pöllöstä joka muuttui haukaksi ja haukasta häntäänsä syöväksi käärmeeksi.
tallennettu

Etsivä löytää ja kysyvälle vastataan Smiley
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #3029 : 06.06.2013 11:37:51 »

Viime yönä synnytin unessani pojan. Synnytys oli tosi helppo, vähän vain kyykistyin ja otin pojan vastaan.
Outoa unessa oli se, että myöhemmin kerroin tästä tapahtumasta jollekin henkilölle, ja sanoin nähneeni unta jossa synnytin. Eli se unessa synnytys olikin unen unta.
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Sivuja: 1 ... 200 201 [202] 203 204 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: