Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vetovoima - miehessä/naisessa?  (Luettu 52110 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #60 : 29.01.2009 21:59:48 »


Totta. Feromoneilla  tosin ei ole oikeastaan mitään tekemistä ominaistuoksun kanssa. On nimittäin tehty myös kokeita, joissa on todettu, että  varsinkin naiset - joilla on parempi hajuaisti kuin miehillä - kokevat seksuaalisesti vetoaviksi sellaisten miesten ominaistuoksut, jotka ovat geneettisesti suhteellisen "kaukana" heistä. Tällöinhän mahdollisilla jälkeläisillä on mm. pienempi riski sairastua perinnöllisiin sairauksiin.  Samoin on todettu, että e-pillerit heikentävät naisten hajuaistia niin, etteivät he enää välttämättä erota "geneettisesti" sopivia miehiä epäsopivista.  Siksi ainakin siinä vaiheessa, kun aletaan katsella miehiä myös perheenperustamismielessä, olisi alkuvaiheessakin hyvä turvautua johonkin muuhun kuin hormonaaliseen ehkäisyyn. Wink


Tuotapa olen omalla kohdallanikin miettinyt, olen nimittäin käyttänyt e-pillereitä jo siinä vaiheessa kun tutustuin nykyiseen poikaystävääni. Aika häiritsevä ajatus, että jos nyt lopetan pillereiden käytön, en enää tunnekaan vetoa häneen. Sad Mutta ehkä se ei kuitenkaan käytännössä ihan niin menisi...ehkä tuo tuoksu vaikuttaa enemmän siinä vaiheessa, kun sitä kumppania valitaan? Sitä paitsi itse uskon aika vahvasti jonkinlaiseen sielunsopimukseen ja siihen, että jokainen meille tärkeä ihminen on elämässämme jostain syystä ja että kaikella on tarkoituksensa... Siinä mielessä ajatus siitä, että olisin tuoksun perusteella valinnut itselleni jotenkin väärän miehen tuntuu hassulta.  idiot2

Ja voiko tai pitääkö kaikkea edes selittää biologialla, vaikka niin nykyisin näyttää olevan trendinä? Se tekee kaikesta jotenkin niin...kliinistä. Tongue
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #61 : 29.01.2009 22:28:09 »


Miehessä "haasteellisuus" kokonaisuuteena kiinnostaa. Voe, se ei ole hyvä juttu, mutta riittää siinä sarkaa ja mielenkiinto ei heti lopahda.
Tumma tietty ja pitkät hiukset,viep jalat alta, juu ja tiettyä "kovuutta" kasvoilla. Ja kun hänet saap avautumaan ja herkistymään...huh heijaa  Cheesy
No se voip olla vain hetkenkin juttu, ei välttis kuulu elämänkuvioihin pitkällä juoksulla, mut jos kuuluupi niin siinä sitä taistoa riittääpi ja haastetta (  skorpioni )
Hyvä ois kiinnostaa muunlaiset ukkelit  Tongue
Hää tuoksuupi mehtälle, savulle, tervalle, alkukantaiselle  Grin



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #62 : 30.01.2009 17:07:49 »

Tuotapa olen omalla kohdallanikin miettinyt, olen nimittäin käyttänyt e-pillereitä jo siinä vaiheessa kun tutustuin nykyiseen poikaystävääni. Aika häiritsevä ajatus, että jos nyt lopetan pillereiden käytön, en enää tunnekaan vetoa häneen. Sad Mutta ehkä se ei kuitenkaan käytännössä ihan niin menisi...ehkä tuo tuoksu vaikuttaa enemmän siinä vaiheessa, kun sitä kumppania valitaan? Sitä paitsi itse uskon aika vahvasti jonkinlaiseen sielunsopimukseen ja siihen, että jokainen meille tärkeä ihminen on elämässämme jostain syystä ja että kaikella on tarkoituksensa... Siinä mielessä ajatus siitä, että olisin tuoksun perusteella valinnut itselleni jotenkin väärän miehen tuntuu hassulta.  idiot2

Ja voiko tai pitääkö kaikkea edes selittää biologialla, vaikka niin nykyisin näyttää olevan trendinä? Se tekee kaikesta jotenkin niin...kliinistä. Tongue

No hei, voihan olla, että olet ihan summassakin tehnyt oikean valinnan.  Grin Mutta tuo tuoksu yhdessä muutamien muiden tekijöiden kanssa (esim. miehillä on todettu jonkinasteista korrellatiota "uimareiden" kunnon ja kasvojen symmetrisyyden välillä)  kertoisi siis meille, ketkä ovat yhteensopivia kanssamme biologisesti, l. kenen kanssa saisimme paljon terveitä jälkeläisiä. Ei sitä, kenen kanssa pysytyisimme viettämään loppuelämämme tulematta hulluiksi. Wink

Ja ihan omakohtaisesti olen kokenut, ettei tuo tuoksuteoriakaan toimi kaikissa tapauksissa. Esim.  eksäni tuoksui mielestäni aivan taivaalliselta sekä silloin, kun en käyttänyt hormonaalista ehkäisyä kuin silloin, kun sitä käytin. Kuitenkin jo erottuamme ilmeni, että silmävaivat, joista hän kärsii, johtuvat perinnöllisestä silmänpohjan rappeumasta, joka on sokeuttanut isoäitini, ja tulee ilman lääketieteen suuria harppauksia sokeuttamaan eksän. Vaikka itse en silmänpohjan rappeumaa saisikaan, niin mahdollisesti kannan tuota geeniä, ja tulevilla lapsillamme olisi ollut erittäin suuri mahdollisuus sairastua.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #63 : 30.01.2009 17:20:57 »

Tutkimus: Ehkäisypillerit saavat valitsemaan väärän kumppanin
11.8.2008 14:53
A A Helsingin Sanomat

Ehkäisypillerit vaikuttavat naisten miesmieltymyksiin, selviää Liverpoolin yliopiston tekemästä tutkimuksesta. Tästä saattaa olla haittaa, koska pillerit häiritsevät naisen kykyä valita perimältään erilainen puoliso.


Tutkijat selvittivät, kuinka ehkäisypillerit vaikuttivat naisten hajuviehtymykseen. Sadan naisen pyydettiin valitsemaan itselleen kuusi miellyttävintä mieshajua ennen ja jälkeen ehkäisypillerien käytön aloittamisen. Hajut oli kerätty lähes sadalta vapaaehtoiselta mieheltä.

Tulokset osoittivat, että ehkäisypillerien käytön alettua naiset alkoivat suosia miehiä, jotka olivat geneettisesti samankaltaisia.


Geneettinen samankaltaisuus voi heikentää parin mahdollisuutta saada lapsia. Lisäksi lapsi saattaa kärsiä tavallista heikommasta puolustusjärjestelmästä. Luonnostaan naisia viehättää partneri, jolla on mahdollisimman erilainen geeniperimä kuin tällä itsellään.

Tutkijat varoittavat lisäksi, että naisen viehtymys miestä kohtaan voi heiketä, kun tämä lopettaa ehkäisyn.


Lähde: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Ehk%C3%A4isypillerit+saavat+valitsemaan+v%C3%A4%C3%A4r%C3%A4n+kumppanin/1135238526821
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #64 : 30.01.2009 20:47:22 »


No hei, voihan olla, että olet ihan summassakin tehnyt oikean valinnan.  Grin Mutta tuo tuoksu yhdessä muutamien muiden tekijöiden kanssa (esim. miehillä on todettu jonkinasteista korrellatiota "uimareiden" kunnon ja kasvojen symmetrisyyden välillä)  kertoisi siis meille, ketkä ovat yhteensopivia kanssamme biologisesti, l. kenen kanssa saisimme paljon terveitä jälkeläisiä. Ei sitä, kenen kanssa pysytyisimme viettämään loppuelämämme tulematta hulluiksi. Wink


Hih, hyvä pointti, näinhän se menee...



Geneettinen samankaltaisuus voi heikentää parin mahdollisuutta saada lapsia. Lisäksi lapsi saattaa kärsiä tavallista heikommasta puolustusjärjestelmästä. Luonnostaan naisia viehättää partneri, jolla on mahdollisimman erilainen geeniperimä kuin tällä itsellään. 


Poikaystäväni ei ole suomalainen, eli siinä mielessä meidän ei kai pitäisi olla geneettisesti samankaltaisia...  :Smiley Tulikin tästä mieleen, että voisiko (joidenkin) naisten ja miesten viehättyminen erimaalaisiin johtua osittain juuri erilaisesta geeniperimästä, joka siis välittyy tuoksuna...?
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #65 : 30.01.2009 22:06:45 »

Anteeksi etukäteen! Jos osun arkaan paikkaan...
 Embarrassed
Miumau -tarkoitatko biologinen kyllästyminen sisäsiittoiseen populaatioon?
Sillä sitähän Suomen kansa on  police meillä on eniten perinnöllisiä ja harvinaisia sairauksia ja tilannetta ei helpota se, että olemme hyvää vauhtia kohta yhtä lihavia kuin Jenkit.

Mutta Sasha - sama kokemus. Pillerit pois, homma alkoi toimia. Mutta alkoi myös lapsia tulla  2funny kun tämä "ongelma" saatiin kuriin pienellä operatiivisella toimenpiteellä  Wink on homma ollut taivaallista ja toimivaa. Todellinen parisuhteen renesassi  smitten  Tämä myös sitten sinun hedelmöityskilpailu ajatuksen mukaan, kyllä selittää myös hieman noita muiden äijien toimintaakin  buck2 Pitäiskö pistää kirjoittaen johtiin, että ei-hedelmöittyvä enään!  2funny
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #66 : 31.01.2009 09:16:58 »

miumau kirjoitti: Poikaystäväni ei ole suomalainen, eli siinä mielessä meidän ei kai pitäisi olla geneettisesti samankaltaisia...   Tulikin tästä mieleen, että voisiko (joidenkin) naisten ja miesten viehättyminen erimaalaisiin johtua osittain juuri erilaisesta geeniperimästä, joka siis välittyy tuoksuna...?

- Tätä olen itsekkin tuumaillut. Mulla on ollut vain yksi ulkomaalainen miesystävä. Voin sanoa, että hänen tuoksu oli kerrassaan taivaallinen vaikka suhteesta ei pidemmänpäälle tullutkaan mitään. Sen kaltaista tuoksua en ole suomalaisessa miehessä ikinä haistanut. Ja ihan varmasti voi johtua geeniperimästä.

Mutta jos suomalainen mies esim kantaa geeniperimässään ulkomaalaista verta mukana, senkin voin sanoa, että miehen tuoksu on vetovomaisempi. Cheesy
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #67 : 31.01.2009 12:39:45 »

Poikaystäväni ei ole suomalainen, eli siinä mielessä meidän ei kai pitäisi olla geneettisesti samankaltaisia...  :Smiley Tulikin tästä mieleen, että voisiko (joidenkin) naisten ja miesten viehättyminen erimaalaisiin johtua osittain juuri erilaisesta geeniperimästä, joka siis välittyy tuoksuna...?

Myöskään minun taivaalliselta tuoksunut eksäni ei ollut suomalainen. Oikeastaan olemme varmaan geeniperimältämme niin kaukana toisistamme kuin Euroopassa kaksi ihmistä voi olla, kaikissa populaatiogeneettisissä tutkimuksissa nimittäin hänen viiteryhmänsä ja minun viiteryhmäni ovat kentän eri laidoissa. Jännää sinänsä, kun esim. miehen sisko sopisi oikein hyvin meidän sukuumme, on niin isoisoäitini ja monien suvun naisten näköinen, että häntä on kuvista luultu yhdeksi meistä. Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #68 : 31.01.2009 18:28:34 »

Onkos se niin, että E-pillereiden kanssa ovulaatiota ei tule? Huh

Jos niikseen, niin eikö sekin vaikeuta osaltaan kumppanin löytymistä,
koska olihan tuolla jo aiemmin puhetta siitä, että miehet "haistavat",
milloin nainen on hehkeimmillään, jolloin tarjontaa on myöskin enemmän.

Allekirjoitan tuon tuoksu-keskustelun.
Olen mixattu suomalainen, mutta minun nenääni suomalaismies,
edes scandinaavinen mies ei tuoksu hyvälle. Ei sitten millään tempuilla.
Olisikohan niin, että geeneissäni on liian paljon samaa niiden kanssa? Huh
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #69 : 06.03.2009 10:19:47 »

Tytöt kun ootte saaneet kiikarii miehen ja siinä tehneet sitten pikkuhiljaa tuttavuutta, niin onko teillä muilla esim ruokahalu lisääntynyt?  Joo, tää voi tuntua hassulta kysymykseltä. Minulla on nyt näin käynyt. Oon kuulkaas ihastunut ja huomaan nauttivani ruuasta kuten makeastakin ihan erillailla kuin vuosikausiin  Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #70 : 06.03.2009 10:30:09 »

Siinä on käynyt ihan toisinpäin, silloin ihastuksen alkuaikoina on pärjännyt ihan ilman syömistä,
ja kilot ovat pudonneet  Cheesy
Toisille maistuu herkut  ilossa ja surussa ja toiset taas ovat kokonaan syömättä...Mistä lie johtuu  Undecided

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #71 : 06.03.2009 10:33:48 »

Minulla on myös toisinpäin. Esimerkiksi painoni saattaa onnenkukkuloilla nousta kilon, pari. Muuten olen normaalipainoinen ja hyvin liikunnallinen. Tässä on varmaan nyt kyse hyvää oloa tuottavista hormooneista Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #72 : 06.03.2009 13:41:24 »

 Smiley mulle myös käynyt ihan toisin päin kuin sulle Tuuli-Hiuksissa...elikkäs elän nälässä kun oon ihastunut  :Smiley
ja sitämyöten lähtee painoakin pois...kai se rakkaus sitten ruokkii siinä vaiheessa niin, että sitä pärjää tuon ihanan tunteen voimin  Wink
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #73 : 06.03.2009 14:29:08 »

Narsistin karismaattisuus johtuu sairaalloisesta minäkuvasta, eli minäkeskeisyydestä. Kaikki nähdään itsessään kuin jumalana. Pikku korjaus! Siis narsisti haluaa kaikin mahdollisin keinoin saada ittestään tehdä kuin palvonnon kohteen. Kait sen narsistisen ihmisen jossain vaiheessa huomaa?
« Viimeksi muokattu: 06.03.2009 14:32:45 kirjoittanut Tuuli-Hiuksissa » tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #74 : 06.03.2009 14:30:59 »

Smiley mulle myös käynyt ihan toisin päin kuin sulle Tuuli-Hiuksissa...elikkäs elän nälässä kun oon ihastunut  :Smiley
ja sitämyöten lähtee painoakin pois...kai se rakkaus sitten ruokkii siinä vaiheessa niin, että sitä pärjää tuon ihanan tunteen voimin  Wink

No onhan sitä rakkaudennälkääkni olemassa - voin miltei tuntea sitä. Tai sitten ole ihastumisesta niin sokaistunut, että nään rakkaudenhimoa ruokaankin Cheesy
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: