Sivuja: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2116543 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #2190 : 22.08.2011 20:56:09 »

Jos olet unessasi rampa tai näet ramman, henkinen tai fyysinen liikuntakykysi on todennäköisesti rajoittunut tällä hetkellä. Uni voi viestiä myös tuen tarpeestasi.

Itse asiassa olen ollut monta päivää flunssan kourissa joten tuo pitää sikäli paikkansa, että en ole uskaltanut juuri rasittaa itseäni fyysisesti ettei tule mitään vielä ikävämpiä jälkitauteja. (Sattumoisin kartallanikin on parhaillaan useita mun Neptunukseen kohdistuvia transiitteja.)
tallennettu
jaappa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #2191 : 24.08.2011 23:33:23 »

Osaisko joku selvittää miulle unien tarkoitusta? Erosta mies ystäväni kanssa on aikaa 1,5 vuotta ja nyt viime aikoina hän on seikkaillut unissani tiuhaan tahtiin, asuttu unissa yhdessä ja ollut muutenkin unimaailmassa onnellisena. Uusi pari suhteeni on kestänyt nyt vajaat 6kk, kumpuaako tämä jonain epävarmuutena?!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #2192 : 25.08.2011 09:19:17 »

Minä itse näen entisestä puolisostani juuri tuommoisia auvoisia unia. Mutta ainakin omalla kohdallani en usko sen tarkoittavan erityisesti entistä miestäni, vaan nimenomaan sitä suhdetta. Hänellä on ollut kanssani pisin ja syvin suhde mitä ollut on, ja jos uneksin parisuhteesta, niin onhan aika luonnollista, että hän on siinä, vaikka en varsinaisesti hänestä uneksikaan...taitaa olla vähän epäselvää?  Undecided Grin

Ja voi olla, että sinulla on vielä tuosta entisestä suhteesta käsittelemättömiä asioita, ja ne tarvittis saada käsiteltyä pois alta, ennenkö tämä uusi suhde voi vapaasti edetä sinne minne se nyt sitten onkaan menossa.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2193 : 28.08.2011 22:37:01 »

Näinpä unta, että kolme tammahevosta varsoivat peräjälkeen. Kaksi varsoista nousivat hetimiten jaloilleen, mutta se kolmas ei heti noussutkaan, vaan makoili maassa. Pohdin siinä aitauksen aitaan nojaten, että taidan mennä auttamaan kolmannen varsan jaloilleen, mutta minua kiellettiin menemästä. Hetken päästä emä tuuppi varsaansa turvallaan nousemaan pystyyn ja se nousi haparoiden, mutta nousi kuitenkin. Ja pysyi pystyssä. Hevoset olivat harmaan-valkolaikullisia. Aitauksessa oli heinää. Valaistus oli hämärä. Vuorokaudenajasta ei saanut selvää.


Varsaa tai varsomista ei löydy unikirjoista. Mitähän tää nyt merkkaa? Näin siis viimeyönä.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2194 : 29.08.2011 15:31:37 »

SancAstra, tuosta varsomisesta en oikein tiedä, mutta ehkä se meinaa vähän samaa kuin synnyttäminen yleensäkin unissa. Mutta tuosta, että sinua kiellettiin menemästä auttamaan varsaa, näyttäs välittyvän jonkunlainen viesti että kaikki järjestyy loppujen lopuksi itse eikä sinun kannata sotkeutua siihen. Onko sulla joku semmonen juttu, että haluaisit aina ohjata kaikkea tapahtuvaa? Ehkä tää oli joku muistutus ettei sun kannata turhaan stressata, kaikki hoituu kyllä aikanaan.

Oon pahoillani jos ihan metsään meni tää mun veikkaukseni, mutta noin itse ainakin tulkitsisin jos omalle kohdalle uni ois osunut.

---

Itse näin viimeyönä unta että nousin pihassamme valkoisen hevosemme selkään. Satulaa tai suitsia ei hepalla ollut päällä, ainoastaan joku huopa selässä. Ratsastin sillä sitten pihalla ja ravatessa se muuttuikin meidän toiseksi hevoseksi joka on isompi ja tummanruskea. Laukkasin sillä sitten pihalla ja hyvin se totteli vaikka vain harjasta pitelin kiinni.

Sitten seuraavassa unessa pakenin jotain ja tunkeuduin takaovesta tuntemattoman perheen taloon piileskelemään rappujen alle. Perheen nuori tyttö tuli kysymään mitä teen siellä, ja sanoin olevani yksityisetsivä ja suoritin salaista operaatiota (huijasin siis tyttöä ettei tää ois käskeny mun mennä pois piilopaikastani). Tytön äitikin sitten näki mut ja huijasin sitä samalla tavalla ja hänkin uskoi.

Kolmannessa unessa toistuu taas tuo valkoinen-tumma-juttu niinkuin aiemmin jo noissa hevosissa; Tiellä kulki paljon ihmisiä yhteen suuntaan sellaista loivaa alamäkeä ja tien keskellä oli saareke jossa oli sähkötolppa. Tolppaan nojaili eräs vaaka-skorpioni mies josta olen jonkun aikaa jo ollut kiinnostunut ja nähnyt ennenkin unia.
  Itse kuljin tien reunan ulkopuolella, sähkölankojen takana mutta huomattuani tän miehen kiipesin lankojen välistä ja menin hänen luokse. Luokse päästyäni huomasin pojan vieressä seisovan toisen henkilön joka oli tummaihoinen ja puhui ilkeään sävyyn ja oli muutenkin tosi tuima. Poika itse vaan nojaili tyynesti siihen tolppaan ja sanoi jotain. Käsitin tuon niin että se tumma henkilö oli pojan toinen puoli  Tongue

Ennenkin oon nähnyt unta jossa on aluksi vaalea mies ja sitten tumma mies, ja myös noita hevosunia joissa ensin meen vaalealla hevosella ja sitten se onkin yhtäkkiä tumma. Onko tää joku muistutus että asioilla on useitakin puolia vai varoitus tuosta pojasta että tyynen pinnan alla voi olla ns. pimeä puoli joka voi olla hyvinkin tyly? Itsekkin oon kyllä pinnalta aika rento ja tyyni, mutta tarvittaessa osaan sanoa kyllä niin pistävästi ettei mitään rajaa  buck2
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #2195 : 29.08.2011 17:11:48 »

olin pihalla, lähellä heinikkoa ja aitaa, kun huomasin että housunlahkeeni syttyi tuleen. se alkoi jo roihuta kun hihalla sitä aloin samuttaa. (olin enemmän hämmästynyt kuin järkyttynyt. lähettyvillä oli jotain ihmisiä.)

sitten olin sokkeloisen rakennuksen sisällä, hallimainen rappukäytävä ja tavarahissi, joka johti suureen asuinhuoneistoon. etsin vessaa, ja löysin käyttämättömänä pidetyn, ehkä unohdetun kylpyhuoneen. kylpyhuoneen sisustus oli jännittävä, puutarhamainen: kasveja, vesilammikoita, taidokkaita koriste-esineitä ja luonnon valoa. minulla oli vessahätä. wc-istuin oli eksoottisesta puusta, taidokkaasti tehty ja kaunis - mutta siinä ei ollut viemäriaukkoa. sitä ei siis voinut käyttää vaikka oli hätä.

mitähän tämä eriskummalinen uni voisi tarkoittaa?
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2196 : 29.08.2011 21:20:57 »

Se uni oli viesti omasta tyttärestäni, joka tänään lähti ekaa kertaa yksin kouluun. Tuli itkusilmään ja piti "tuuppia" vähän eteenpäin, että rohkeutta löytyisi. Kun tämä tilanne tuli päälle, oivalsin unen samantien.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #2197 : 30.08.2011 06:55:23 »

Selvähän se, ihan selvä  smitten
tallennettu
pepsodent
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #2198 : 30.08.2011 14:00:06 »

Näin unta että korkean kerrostalon katto ja ylin kerros irtosi talosta ja lähti leijaillen lentämään.
Kun katsoimme sen lentoa niin heräsi kysymys et minne se mahtaa laskeutua, mitä se tuhoaa ja montako kuolee.
Uneen ei liittynyt myrskyä sää oli selkeä.

Mitä tällainen uni tahtoo kertoa???
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2199 : 30.08.2011 15:08:59 »

Olisikohan alitajunnasta esiin nousevia asioita, joita ei voi pidätellä, vaan ne tempautuvat "ilmoille", kuten talon katto unessa. Ainakin jonkinlainen peitelty suojakuori alitajunnan/sisimmän päältä napsahtaa irti. Paljastuvat asiat voivat aiheuttaa huolta tuhosta ja mullistuksesta, mutta todellisuudessa paljon tuhoavampaa on se, jos sisin ei pääse esille.
tallennettu
pepsodent
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #2200 : 30.08.2011 15:53:37 »


Ihana kiitos vastauksesta!!
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2201 : 30.08.2011 22:52:20 »

Viimeyönä näin unta jossa sain koulupaikan Lahdessa, mutta muutin silti Jyväskylään takaisin asuntolaan. Ulko-ovella oli kaikkia asukkaita tupakalla. Oli syksyinen ilta kun saavuin sinne. Menin ovesta sisään ja siinä olikin Hesburger joka oli viiden minuutin päässä sulkemassa, mutta he silti myivät ruokaa minulle ja muille.
  Ihmettelin kun siellä myytiin jotain ihan ihmeellisiä littanoita leipiä joissa oli jotain täytettä, mutta muut pitivät sitä ihan normaalina ruokana Cheesy

Kiipesin sitten rappuset ylös koska menin katsomaan minkälaisessa tilassa entinen huoneeni oli. Siellä asui nyt eräät kaverini ja se oli sisutettu nallekarhuilla ja tosi tyttömäisesti. Kaksi sänkyä ja sohva - kaikki kiiinni toisissaan ja seinällä joku pitsikangas kiersi. Minä en saanut enää muuttaa siihen huoneeeseen mutta siskoni muutti.

Menin johonkin hämärään eteiseen jossa oli metallisia kaappeja. Tarkastelin kaappeja ja niiden sisältöjä ja tiesin kuka omisti minkäkin. Osa kaapeista oli auki, osa kiinni. (Tein tässä havainnon, että ne kenen kaappien ovet oli auki, eivät enää oikeasti asu tuossa asuntolassa.)

Huoneen perällä oli pieni puupöytä jonka päällä oli paljon tavaraa sekä pieni akvaario. Akvaarion seinät oli ihan mustuneet mutta vesi oli kirkasta. Akvaario oli täynnä vihreä-mustia kotiloita Smiley
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2202 : 31.08.2011 08:32:08 »

Mitäs hiusten letittäminen merkkaa? Unessa letitin sellaista hiuslisäkettä, mallailin sitä päähäni ja lopulta heitin kuitenkin hiiteen.. omistan siis kaksi vasenta kättä, mitä noihin hommiin tulee, näköjään myös unessa  buck2

 Smiley Kyllikki
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2203 : 31.08.2011 16:32:58 »

Viimeöisessä unessa kulki kaislanoksien peittämää järven/meren hiekkarantaa pitkin kaksi norsua/tms isoa eläintä, toinen oli vaaleansininen ja toinen pinkki Cheesy Kuljin niiden perässä ja unessa ajattelin nähneeni samasta jutusta ennenkin unta.

Sitten jäin kalastamaan vähän matkan päähän samaan rantaan. Mulla oli musta, paksu siima siinä virvelissä ja heitin sen veteen. Tummien aaltojen seassa joku nappasi siihen ja vedin rantaan todella ison hauen.

Näin että hauki kärsi kun vedin sitä hiekalla ja menin sen luokse istumaan. Pidin jalkaa sen naaman edessä ja pelkäsin sen puraisevan minua. Hauki oli kuitenkin vanha ja väsynyt ettei se jaksanut enää edes purra.

Minä ja jotkut muut ihmiset päätimme sitten laskea hauen vapaaksi. Yhtäkkiä olinkin meidän uima-altaan reunalla ja laskettua hauen sylistäni altaaseen, suukotin sitä ja se näyttikin veden alla edesmenneeltä koiraltani joka tuijotti suklaanruskeilla surullisilla silmillään vähän pelokkaasti.

Hyvästelin koiran ja toivoin sille kaikkea hyvää ja se alkoi muuttua vedeksi altaassa. Lähdin sitten pois altaan reunalta.

---

Unen alkuosassa vähän ihmetytti tuo, että missä rannalla olen ennen unissani ollut kun nyt ei tuu mieleen tuota rantaa että siitä oisin ennen uneksinut. Ehkä entisessä elämässä siellä kävellyt? Ja mitähän tuo vaaleansininen ja -punanen meinaa? Vaaleansinistä ennenkin unissa ollut mutta pinkki...Hmmm...

Loppu uni oli aika selkeä - vedin kärsivää haukea hiekalla, huomasimme että vanha hauki kärsi > päästimme sen vapaaksi = vanha koiramme kärsi, emme heti antaneet sille piikkiä vaan toivottiin että se paranisi, kärsi vaan turhaan lisää... > päästimme se vapaaksi tuskasta.

Ja tuo, että se tuijotti mua veden alta, meinasi varmaan sitä että rakas koiraystävä on edelleen alitajunnassani ja varmaan oli aluksi hieman peloissaan kuoleman jälkeisessä välitilassa, mutta hyvästelin ja annoin rakkautta, ja kun koira alkoi pikkuhiljaa muuttumaan vedeksi veden sekaan, uskon hänen nyt päässeen eteenpäin  angel RIP rakas koiraystäväni  smitten angel
tallennettu
noitatäti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Profiili
« Vastaus #2204 : 31.08.2011 23:54:57 »

Viime yönä paha olla ja kevyt delirium, nukahdin kolmen maissa kuolemanpelko olkapäällä.

Näin yhden elämäni uskomattomammista unista, scifi-novellikirjan filmiksi tuotettuna. Monessa pätkässä hirviöt ja avaruusoliot kävivät päälle, kuolemanpelko oli koko ajan läsnä. Novelleilla oli kuitenkin yhteys toisiinsa, ja yksi tulevaisuuden yhteiskunta johti toiseen. Elin joka kerta pääroolia, ja olin aina erinäköinen (enkä muistuttanut nykyistä hahmoani).

Loppuvaiheessa olin nuorehko, laiha tummatukkainen tutkijanainen, ja olin jossakin yliopiston kriisitilaisuudessa (päätösjuhlatilaisuudessa?), jossa puhuttiin, onko maapallolla enää mahdollisuuksia vieraiden hyökkäyksen jälkeen. Oli ollut vaikeaa päästä tilaisuuteen, monet pakenivat toiseen suuntaan, ja portaat olivat jyrkät (muutenkin julmahko yhteiskunta). 'Muukalaisia' liikkui ihmisten seassa, ja ne saattoivat yhtäkkiä haukata. Vanha, vaaleanharmaapartainen lääketieteen tohtori neuvoi, että minun pitäisi hakea pakkasesta lihaa, sillä käytäisiin kauppaa muukalaisten kanssa. Yritin kiskoa pakastelokerosta 300 kilon kimpaletta, mutta löysin kevyemmän...

Uni tai siis kirjan novelli vaihtui viimeiseksi. Oli kulunutkin 80 miljoonaa vuotta. Olin katsojana 'kirjaston' näyttelyssä, jossa kerrottiin universumin (tai jonkin) historiasta). Mainittiin, että maapallon ihmisten geenejäkin on populaatiossa yhä muutama, sen näki kulmahampaista. Olin yhä ihmishahmon kaltainen, näyttelyssä liikkui toisenlaisiakin olioita.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: