Sivuja: 1 ... 740 741 [742] 743 744 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5622534 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #11115 : 21.03.2010 02:48:15 »

Tuntemani  aurinko jousimies mies on seksuaalisuudeltaan täysin normaali, samoin 2  aurinko jousimies naista.
Mustasukkaisuuskaan ei heihin sovi.

Joo, totta kai on normaalejakin  jousimies :ä seksuaalisuudeltaan,
mutta mun oma huomio on se, että aika usein  jousimies :llä saattaa olla useimmin
joku hassu kieroutuma, -siis mitä minä olen ympärilläni huomannut ja kokenut. Smiley

Mutta tiedättekö mikä kiva juttu, mun Jouskari haluaa lähteä terapiaan! Cheesy smitten

Hän sanoi tänään illallisella, että olen ihan oikeassa huoleni kanssa,
että hänellä ei ole kaikki ihan balanssissa.
Hän mietti stressiään ja olosuhteita, jotka siihen (narsismiin ja huonoon itsetuntoon)
ovat mahdollisesti johtaneet.

Hän kokee myös, että hän ei ole riittävä ja tarpeeksi hyvä mies minulle
ja vertaa itseään aina johonkin toiseen mieheen häviökseen
ja pelkää kuollakseen, että päätänkin valita toisin ja hän jää rannalle.

Tuo kaikin puolin hyvä merkki, että se tajuaa ongelman ja on valmis työstämään sitä. Smiley
Ystäväni oli oikeassa, tuo saattaa olla vain narsistinen häiriötila,
joka ei tarkoita sitä, että hän on sitä koko ajan loppu elämänsä.

Eihän depressiivinenkään tarvitse olla koko elämäänsä, vaan se voi olla tilapäinen häiriö
ja ohimenevää, joko itsestään olosuhteiden muuttuessa tai terapialla. Smiley

Eri ihmisillä on eri taipumukset sairastua eri juttuihin, mutta ei se tarkoita
loppu elämän sairastumista.

Loisto homma joka tapauksessa, vaikka varmasti tulee vielä vaikeita hetkiä olemaan. Smiley
Pääasia on eteneminen parempaan.  Wink
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11116 : 21.03.2010 03:08:19 »

kuulostaa hyvältä.


minä en ainakaan aio alistua siihen, että jos minulla on jossain elämänvaiheessa ollut vakavia mielenterveysongelmia, että minun pitäisi olla loppuiäkseni tuomittu ja leimattu olemaan mielensairas idiot2


sitä vartenhan ne terapeutit ja hoitavat tahot ovat, että ihmiset voisivat parantua terveeksi.


ei terveys ole, myöskään mielenterveys, mikään staattinen tila, mikä ei muutu. mielenterveyteen pitäisi suhtautua samalla tavoin kun fyysiseen terveyteen.


entä sitten, jos syövällä tai psykoosilla on mahdollisuus uusiutua, kuitenkin on myös paljon mahdollista ettei ole!



olen paljon käsitellyt tätä aihetta itseni kanssa, koska joskus tuntuu että jopa mielenterveysammattilaiset suhtautuvat ihan turhan skeptisesti mahdollisuuteen parantua kokonaan.



mun kohdalla on esimerkiksi hyvin paljon mahdollista, etten enää koskaan tässä elämässä sairasta psykoosia.


en ala kuitenkaan rajoittamaan unelmieni toteuttamista sen takia, sanoi lääkäri mitä tahansa. oma on valintani, vastuuni ja elämäni.


esimerkiksi vaikka äidiksi tulon suhteen, jonka aion toteuttaa, mikäli luoja ja luonto suo. minulla on mahdollisuus tarjota ihan tasapainoinen äiti lapselle, vaikka olisin joskus aikaisemmin sairastanut.




ei sillä että tarvitsisin itselle tähän asiaan huomiota, koen vaan jotenkin sydämen asiana puhua mielenterveyden häiriöistä kärsineiden leimautumista vastaan. ja sitä, että he olisivat tuomittuja olemaan ikuisesti sairaita.


sairastamista ei ole laissa kielletty, eikä tervehtymisen mahdollisuutta poissuljettu.





« Viimeksi muokattu: 21.03.2010 03:10:50 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #11117 : 21.03.2010 03:19:38 »

Aivan! Mielenterveys on ihan samaa kuin kehollinenkin terveys -ei se aina tarkoita nupin sisällä
kroonista sairautta, kuten ei kehollisestikaan.

Olen minäkin ollut masentunut ja varmasti taipumus depressioon säilyy,
mutta tällä hetkellä olen terve ja kun tiedän tuon taipumuksen,
niin mie osaan tehdä sille ehkäiseviä toimia. Smiley

Simppeliä, kuten flunssankin hoito ja ehkäisy. Kun alkaa tuntua pieni flunssan poikanen,
niin C-vitaminia, paljon juomaa ja lepoa ja niin. Smiley
Flunssaa voi ehkäistä niinkin, ettei mene vähissä vaatteissa kylmään,
niin kyllä sitä voi estää ihan samalla tavalla mielensairauksiakin,
ettei vedä itseään tilanteisiin, jotka edesauttaa sairastumista.

Mulle kuitenkin on todella iloinen asia, että Jouskari haluaa terapiaan ja tajuaa tilanteen.
Se merkitsee myös sitä, ettei hän voi olla 100% narsisti.
Loisto homma kaikin puolin. Smiley
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11118 : 21.03.2010 03:23:24 »

Afro


minä oon kanssa aika varma, ettei isänikään ole 100% narsisti....hänelle oli vaan pakko antaa joku diagnoosi....joka sopi suht jotenkin.


jos olisi 100% narsisti, niin luulen ettei kykenisi oikein tuntemaan toista kohtaan mitään...


mutta en tiedä. nyt lähtis tää nukkumaan.



*hyv'yötä*

tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11119 : 21.03.2010 12:31:40 »

.......
Loisto homma joka tapauksessa, vaikka varmasti tulee vielä vaikeita hetkiä olemaan. Smiley
Pääasia on eteneminen parempaan.  Wink

Afro
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11120 : 21.03.2010 15:05:39 »

Minua ei enää koskaan saada tekemisiin narsistin kanssa. Nelisen vuotta elämästäni meni narsistin riepoteltavana ja piinattavana, en suosittele muille. Kauheinta aikaa elämässä ja oma mielenterveyskin rupesi heittämään silloin. Hmm, kannattaa pitää tiukka huoli itsestään ja siitä, että oma persoona pysyy "koskemattomana", eikä anna toisen tuhota sinua ja sinun vapauttasi. Onnea vaan koitokseen.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11121 : 21.03.2010 17:45:58 »

liekö täällä oma topic'kin narsisteille, mutta...


mietin vaan omaa isääni, että voikohan joku yksilö olla narsistinen suhteessaan johonkin tiettyyn yksilöön, kuten esimerkiksi parisuhde, mutta sitten ei johonkin toiseen, kuten vaikka jälkeläinen tai työkaveri. :Smiley

mietin vaan miten isäni pystyisi olemaan täysi narsisti, koska hän on saanut niin paljon hyvää aikaan minulle. olen miettinyt, että ilman häntä itsetuntoni olisi kasvuvuosina jäänyt kehittymättä, jos olisin jäänyt vaan pelkästään fundauskonnollisen latistetun ja typistetyn naiskuvan muovaamaksi, mikä tuli muualta suvusta, ei tosin äidiltä, kun hän hiljaa sitä vastaan kapinoi...luojan kiitos minun kannalta.


isä aina kannusti, kannustaa edelleen, ja voin tietää että on aina minun puolella ja haluaa hyvää....itseasiassa ainoita ihmisiä, joiden tiedän aina haluavan että olen 'voimissani'....(aina ihmiset eivät halua sillä tavalla toiselle hyvää, että toisen halutaan olevan voimissaan, sillä toisen voima koetaan turhaan itselle uhkana....)...isä myös aina huomioi minut tyttönä/naisena, mutta silti antoi ymmärtää etten ole älyllisesti tai taidollisesti mitenkään vähempi kuin pojat...



isä on jättänyt minuun niin paljon hyviä jälkiä, etten usko että voi olla täysin narsisti. mutta niin, ne pahimmat puolet tulikin esille hänen parisuhteessa. :Smiley meidän välillä ei mitään insestiä ole onneksi ollut....sain isästäni parhaat puolet, kun taas äitini ne pahimmat. Undecided


toisaalta, isän kanssa olen tapellut eniten kuin kenenkään, mutta aina se tappelu on ollut jotenkin reilua, sillä molemmat on yhtä pahansisuisia, ja oikeastaan ainoa suhde jossa on voinut rennosti tapella, kun tietää että se unohdetaan pian, eikä kumpikaan loukkaannu vakavasti.



no silti olen onnellinen että tuo tappelu on jäänyt nykyään enemmän menneisyyteen. onneksi. eli ei sillä, että jotenkin nauttisin tappelusta sen itsensä vuoksi.



no, kiteytys oli siis, että ehkä narsismi voi tulla eri tavoin esille eri ihmisten kanssa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2010 17:47:42 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #11122 : 21.03.2010 18:00:25 »

Iltapäivää tupaan!  Smiley

Mä halusin tulla kertomaan taas leijonamaisesti omia kuulumisiani loistokkaasta elämästäni. Koska tarinassa olisi liian monta lukua kerrottavaksi, niin tiivistän sen vain muutamaksi riviksi:

Se katsoo ulos kun aurinko paistaa,
se aurinko, joka pirtää sen mustaan leijonanharjaan sähkönsinisiä säikeitä.
Se miettii, kuinka asiat on nyt paremmin
muuttuneet,
haavatkin parantuneet.

Se käy koulua ja loistaa niin kunnianhimoisena kuin vain leijona osaa
vedellen huippuarvosanoja toistensa perään.
Se sai myös töitä,
eikä enää vain makaa
vaan ottaa vastuuta ja opettelee elämää
uudella tavalla.

Se osaa nyt myös rakastaa
itsensä lisäksi
myös sitä yhtä pässiä
jo vuoden ne on seurustelleet
niin eilen kerrottiin.

Niin se ajattelee
niin se miettii
kun katsoo aurinkoon taas
silmiään siristäen,
ja kun se aurinko laskee
ei leijona enää itke sen perään
vaan nukahtaa
ja odottaa uutta aamua,
jolloin näkee taas rakkaimpansa
loistavan
kuten se itsekin loistaa.


Tää jo isoksi kasvanut leijonanpentunen tuli näin jättämään luultavasti lopulliset hyvästit.

I luv ya all.   smitten

Lionheart kiittää, kuittaa ja kumartaa.
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11123 : 21.03.2010 18:09:29 »



Afro


Terve taas , pitkästä aikaa, oi Leijonakuningatar Cool


Lopulliset hyvästit? miksiköhän....


no tuntemattomia ovat leijonien tiet....mutta ainakin itsestäni olen huomannut että nuo lopulliset hyvästit on saattaneet jäädä aika lyhytaikaisiksi Grin


mutta sinusta en voi tietää. hmm, raksuttaa aivojen muistitiedostoja, raks, raks, taidat tulla tänä vuonna täysi-ikäiseksi ellen väärin muista. Smiley

no Hei nyt vaan sitten! :Smiley Smiley
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #11124 : 21.03.2010 19:08:53 »

Kyllähän narsismista kärsivän ihmisen kanssa oma huumorintaju joutuu kyllä
aikamoiselle koetukselle, mutta kun pitää mielessä, että ne narsistiset jutut ovat juuri niin
naurettavia kuin ne kuullostaakin, eikä mene niihin mukaan, niin kyllä ne sitten
alkaa itseasiassa naurattaa aika paljonkin. Grin

Hyväntuulisesta sarkastisesta huumorista on itseasiassa aika paljon apua narsistin kanssa,
kun sillä voi palauttaa narsistin maanpinalle realiteetteihin epäsuorasti
ja suhteellisen turvallisesti, koska muut yleensä nauraa niille vitseille
ja narsisti ei voi kuin nauraa mukana (ettei menetä kasvojaan),
mutta koska narsisti on epävarma itsestään, niin se miettii sitä vitsiä
ja saa tajun, missä menee realismin raja. Wink

Narsismista kärsivälle pitää vain jaksaa muistuttaa realistisista rajoista,
ettei ne jutut mene ihan mielikuvituksen puolelle (ja siten nolaa narsistia itseään).

Toinen on juttu on muistuttaa, missä menee normaalin ja epänormaalin käytöksen raja.

Siihen voi käyttää naristin omia aseita, esim. kertomalla kuinka kaunis käytös,
sympaattisuus ja kärsivällinen cooleus on ihailtavaa ja hurmaavaa hänessä
ja taas kuinka väkivaltaiset purkaukset, tälläinen sellainen kiukunpurkaus ja kuulustelu
(joltain toiselta esimerkki-henkilöltä) on mielisairasta ja kauheaa käytöstä,
ihan kuin se olisi jostain metsäkylästä kotoisin, eikä mitään koulutusta. Tongue

Naristihan aina haluaa olla se paras, ihailtu ja korostaa sitä omaa sivistyneisyyttä ja koulutusta jne,
eikä halua samaistua mihinkään epäarvostettuun ja huonoon. Wink


Mie uskon, mie olen nähnyt, että tuon minunkin narsisti-Jouskarin narsimin takana
on mahtava ihminen.  Smiley

Hän tänään ihmeteli aamulla, että miksi mie en jätä häntä,
vaikka hän päästään sekaisin.
Miksi jättäisin? Jättäisinkö, jos hän saisi flunssan tai syövän? Huh
Sama voi tapahtua mullekin koska vain ja en mie silloin yksin halua sairauteni kanssa jäädä.

...toki kyllä lisäsin, ettö mie olen perso rahalle ja ylelliselle elämälle,
että kyllä mie kuule tämän kestän.   Grin 2funny angel

Tuntuu, että miun tunteet on syventyneet tuota Jouskaria kohtaan viimepäivinä.
Siellähän on ihan inhimillinenkin ihminen olemassa.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 21.03.2010 19:11:44 kirjoittanut Sasha » tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11125 : 21.03.2010 19:22:37 »


Siihen voi käyttää naristin omia aseita, esim. kertomalla kuinka kaunis käytös,
sympaattisuus ja kärsivällinen cooleus on ihailtavaa ja hurmaavaa hänessä
ja taas kuinka väkivaltaiset purkaukset, tälläinen sellainen kiukunpurkaus ja kuulustelu
(joltain toiselta esimerkki-henkilöltä) on mielisairasta ja kauheaa käytöstä,
ihan kuin se olisi jostain metsäkylästä kotoisin, eikä mitään koulutusta. Tongue



 Grin Cool

minä en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaista, nokkelaa.... Wink


niin, minusta on kaunis tuo ajatus, ettei jätä toista sairauden takia, ja sekin on fakta, että kuka tahansa voi sairastua. se on oikeastaan tervettä nöyryyttä (jolla ei ole mitään tekoa nöyristelyn kanssa)...myöntää tuo.


ja kun saat siltä muitakin kauniita asioita kuten niitä timantteja ja turkiksia..... :Smiley


ihmisen on hyvä tiedostaa mitkä on tärkeitä juttuja juuri hänelle, ja pelata aidosti sillä.



ei sillä että minullakaan olisi mitään vaikka timantteja vastaan, päin vastoin, ehkä tyydyn tavallisiin helmiin tässä elämässä ja katotaan sitten seuraavassa uudestaan. Cool kaikkea ei voi saada samaan aikaan....sekin on vaan realismia. neitsyt


« Viimeksi muokattu: 21.03.2010 19:24:13 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11126 : 21.03.2010 21:50:13 »

 smitten


auh, tuntuu siltä, että seuraavan kerran kun matkustan haluan britteihin.


vtuttaa hattumiehet, kun näyttää siltä että skandinavian keikkaa ei ole luvassa tänä vuonna.


mutta oli mitä tahansa äijiä hatuilla tai ilman, tai ei ollenkaan, niin silti briteissä pitäisi päästä käymään. siitä on jo liian kauan kuin viimeksi, v. 1995.
 knuppel2


onneksi halpalentoja ja hostelleja on olemassa, että tällänenkin köyhis pystyy joskus matkustamaan.



tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11127 : 21.03.2010 23:57:00 »


ompa kaunis kissa. ja vielä noin isokin.


pyhä birma kissa olisi ihana. rotukissat vaan on niin kalliita ettei mulla sellaiseen ainakaan vielä olisi mitenkään varaa. Undecided


norjalainen metsäkissa on kanssa ihana.


ja tietty maatiaisissa ei ole mitään vikaa heissäkään.


toisaalta, vaikkei mulla ole koskaan ollut koiraa, tapasin yhden ihanan rauhallisen suuren koiran viime viikolla, ja tajusin jotenkin mikä koiran omistamisen idea voi olla. hän oli niin turvallinen ja rauhoittava. tuntui että teki mielenterveydelle hyvää heti, kun oli rapsuttanut ja halannut tätä rauhallista ja suurta viisasta koiraa.


tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11128 : 22.03.2010 00:18:51 »

hih hii...vai olisiko tuo vaihtoehto 2 myös saatu zombie-luokituksen piiriin ?angel

no....on niitä hyviäkin pappeja Wink


en pitäisi mahdottomana, että joskus voisi jopa hankkia sellaisen suuren viisaan koiran. tosin, olisi opetteleminen sen hoidossa, kun ei mitään kokemusta koirista, ja en viitsisi kerrostaloon hankkia. no.....


*jää haaveilemaan*
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11129 : 22.03.2010 00:35:27 »

Tulipas vaan muuten mieleen, kun mieheni tuossa lueskelee kvanttimekaniikasta ja siitä mihin perustuu se, että siinäkin kaikki on yhteydessä toisiinsa. Ja kun tuohon lisätään henkinen puoli, niin kaikki on energeettisesti yhteydessä kaikkeen. Niin kuulemma tämä johtuu siitä, että ennen alkuräjähdystä kaikki tosiaan oli yhtä, nyt se on vain suuremmalla alalla ja muuttujia on sen takia enemmän ja sen takia sitä yhteyttä on vaikeampi nähdä, saatikka sitten laskea.

Ihanan henkevää tuo tiede nykyään <3

Tai no baah, minusta tuntuu, että kaikki rupeavat ärsyyntymään näistä kvanttifysiikka ja henkinen maailma ovat niiiiin samoilla linjoilla jutuista xD Ehkä painun vain peiton alle visioimaan.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2010 00:41:50 kirjoittanut Ratkaisu » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 ... 740 741 [742] 743 744 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: