Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiuspohjan kiuvuus+ hiusten lähtö  (Luettu 35605 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #30 : 20.04.2011 10:40:42 »

Lainaus
No itseasiassa, kiinalainen lääketiede ei ole minkään sortin *semmoinen juttu* ..ja tuskin kukaan voi rueta rajaamaan ja päättämään sen verran laajaa lääketieteen alaa, buck2 mikä siitä on toimivaa ja mikä ei..Eihän se olekaan mikään mielipide-asia Wink
Joten, *sen kummemmin* kannattaisi tutustua eikä suoraltaan tuomita tiedonpuutteen vuoksi.

Olen, kiitos vaan, tutustunut kyllä siihen riittävästi tietääkseni että se ei ole minun juttuni.
Päällimmäinen eroavuus on kiinalainen käsitys elementeistä, minulle 'puu' ja 'metalli' eivät
ole elementtejä lainkaan, minun elementtikokonaisuuteni on japanilainen:
Maa, vesi, tuli, tuuli, tyhjyys.

Tiedonpuutteesta ei ole kyse, vaan siitä että olen aikanaan tutkinut asiaa riittävästi huomatakseni, että homma ei ole minun juttuni. Sen vuoksi en kommentoi kiinalaiseen lääketieteeseen liittyviä asioita, vaikka niistä jotain sattuisinkin tietämään. (Mikä on itse asiassa paljon enemmän kuin täällä kerron...  Wink )

Kaikki asiat ovat mielipideasioita sillon kun niitä sovelletaan omaan terveydenhoitoon ja elintapoihin.  Cheesy Kiinalaisen lääketieteen puolelta minulle soveltuu akupunktio ja käsitys meridiaaneista (olen käyttänyt painanta- ja sähköakupunktiota itsehoidossa menestyksekkäästi
yli 25 vuotta), muilta osin -  esim ravinto, elintavat - käytän muita metodeja, joista osa on aivan omiani.

Huomaathan nimimerkkini? Wikipedia sanoo siitä näin:
Lainaus
Eklektisyys (kreikan kielen eklektikos, "parhaan valitseminen") kuvaa suuntausta tai teoriaa, joka yhdistelee vaikutteita eri suuntauksista tai teorioista. Eklektisyyttä voi esiintyä esimerkiksi filosofiassa ja taiteessa. Eklektismi on suuntaus, esimerkiksi taidesuuntaus, joka yhdistelee eri suuntauksia. Eklektikko on henkilö, joka yhdistelee eri suuntauksia.

Lainaus
Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaan
.

?? Minulla ei ole ongelmaa. Vastasin toisen kirjoittajan kysymyksiin koskien hänen ongelmaansa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #31 : 20.04.2011 14:49:17 »

Aihe, josta minulla vlitettavasti on paljon kokemusta.

Ensinnäkin, osanottoni. Tiedän kuinka turhauttavaa on kuin hiuksi alkaa lähteä. Minua stressasi ensimmäisinä vuosia SUUUNNATTOMASTI hiustenlähtö. Itkin usein aiheesta ja minusta tuntui, että osa naisellisuuttani olisi hiustenlähdön myötä karissut pois.

Ajan kanssa ohuempaan tukkaan tottuu ja kai sitä sitten ensishokin myötä herää ajattelemaan, että elämässä on tärkeimpiäkin asioita.

Mutta toki hiustenlähtö on aina oire jostain, joten kannattaa ryhtyä etsimään syytä! Minulla rauhottui meno valtavasti kun lopetin ongelmallisen alkoholinkäytön (vaikka aluksi kun lopetin lähti hiuksia, mutta uskon, että se oli kehon puhdistusreaktioon liittyvä juttu), mutta kyse voi siis olla monenlaisesta epäbalannsista kehossa.

Tässä ketjussa olikin jo mainuttu esim. B-vitamiinit. Toisin kuin Elektrikko väittää, en henk. kohtaisesti usko, että tänä päivänä saa tarpeelliset vitamniinit / mineraalit normaalista ruokavaliosta...

Toisaalta ihmisten kehot ovat yksilöllisiä ja täytynee tähän lisätä, että minulla on imeytymishäiriö, jonka vuoksi osittain minulta lähti tuuhea tukka veke. Ainakin toistaiseksi joudun vielä syömään lisäravinteita.
B-vitamiinit tosin kyllä ovat rasvaliukoisia, joten kannattaisikohan sinun käydä verikokeissa määrittämässä kehon yleistilaa??

Sinkin lisäksi Piihappoon ollut minulle mainio huistenlähdössä!! Suosittelen. Tekee hyvää hiuksille, iholle ja kynsille. Lisäksi sillä on monia muita terveyttä edistäviä vaikutuksia. (Myös energeettiseen kehoon.)
Piihappoa saa nykyisin isoimmista apteekeista ja luontaistuotekaupoista.

Hyvät rasvat ovat myös oleellisia kuivaan hiuspohjaan sekä hiustenlähtöön! Esim. pellavansiemenöljy tai vaikkapa hampunsiemenöljy sisältävät runsaasti hyviä rasvahappoja ja ovat siis kasviperäisiä.

Kävin itse hiustenlähdön alkuaikoina Hiusakatemiassa tutkituttamassa hiuspohjaani ja sain sieltä hyviä vinkkejä:
1) Pese hiukset korkeintaan kerran viikossa! (liika pesu kuivattaa hiuspohjaa ja lisää hiustenlähtöä)
2) Huuhdo hiuspohja aina viimeiseksi KYLMÄLLÄ vedellä. (Auttaa ihohuokosia sulkeutumaan = vähentää hiustenlähtöä)
3) "Yksi LUOMUkanamuna päivässä ravtisee hiuksiasi." Väitti koulun perustaja...
4) Hiuspohjan hieronta! Eli hiero hiuspohjaa aina kun muistat. Näin vilkastutat verenkiertoa joka puolestaan elvyttää hiustenkasvua. Hiuspohjaa hierotaan niin, että et liikuta sormiasi VAAN päänahkaa sormien alla. Aseta ensin kyynerpäät pöydälle, jotta hartiasi pääsevät olemaan rentona. Käy sitten läpi koko päänahka sormin - liikuttaen päänahkaa (ei sormia päänahalla) pyörivin liikkein. Todella tehokas keino.
5) Itse käydän hiusvesiä, joista suosittelisin Dr. Hauskan Neem hiusvettä. Hiero päänahkaan iltaisin.
6) Rosmariini on aromaterapiaöljyistä hiustenkasvua edistävä. Joskus sekoitan sitä öljyyn ja levitän hiuspohjaan muutama tunti ennen pesua.
7) Turvenaamiot taas elvyttävät verenkiertoa. Hiusakatemiasta saa hiuspohjalle tarkoitettua vähän kalliimpaa turvetta, mutta totesin, että käytännössä koko keholle tarkoitetut halvemmat turpeet luontaistuotekaupasta ovat IHAN SAMAA TAVARAA. Smiley

Hiustenlähtö on nykypäivänä yleistymässä - näin uskon vakaasti. Kun rupesin puhumaan asiasta avoimesti huomasin, että monet kärsivät samantyyppisistä oireista. Henk. kohtaisesti uskon, että ravintomme laadun heikkeneminen on osatekijä tässä ilmiössä..
Toisaalta myös hormonaaliset epätasapainot myös tämän saman asian myötä ovat lisäntyneet ja hormoonituotanot voi myös vaikutta hiustenkasvuun.

Itse sain eräänä kauniina päivänä tarpeekseni ja ajelin koko lättänän paskan veke.  Grin Oli muuten aika pirun vapauttava juttu ja mielenkiintoinen kokemus. Tiedänpähän nyt miltä näytän kaljuna..

Toisaalta jos et halua ihan kaljuksi vetää niin lyhyet hiukset näyttävät mielestäni noin yleisesti ottaen paremmilta jos on hiustenlähtöä.

Tsemiä. Ja toivotaan, että hiustenkasvusi elpyy. Itselläni epäilen, että en koskaan saa takaisin nuoruusvuosieni tuuheaa pehkoa, mutta uskon kyllä, että tilanne ajan myötä paranee.

/Isda
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 20.04.2011 15:16:29 »

Lainaus
Tässä ketjussa olikin jo mainuttu esim. B-vitamiinit. Toisin kuin Elektrikko väittää, en henk. kohtaisesti usko, että tänä päivänä saa tarpeelliset vitamniinit / mineraalit normaalista ruokavaliosta...

En ole väittänyt mitään tuollaista, ole hyvä ja lue huolellisemmin!

Vastasin toisen kirjoittajan kysymykseen joka koski vain ja ainoastaan B12-vitamiinia, ei yhtään mitään muuta. Sitä saa mistä tahansa eläinkunnan tuotteista, myös maitotuotteista, joten saanti on ongelma ainoastaan täysvegaaneille. Tarvittavat määrät ovat myös todella pieniä, intian täysvegaani-hinduilla riittävät ne pienet lehmänlantajäämät joita tulee ruokaan, kun maaseudulla yleisin polttoaine on kuivattu lehmänlanta.  Cheesy Jos on imeytymishäiriö (tai lapamato...) voi B12 puutoksen kehittää vaikka söisikin eläinkunnan tuotteita. Muuten ei tarvitse olla huolissaan.

Lainaus
B-vitamiinit tosin kyllä ovat rasvaliukoisia, joten kannattaisikohan sinun käydä verikokeissa määrittämässä kehon yleistilaa??

Eivät ole rasvaliukoisia, ote wikipediasta, lihavointi omani:

Lainaus
B-vitamiinit ovat vesiliukoisia vitamiineja, joihin kuuluvat:
    * Tiamiini eli B1-vitamiini
    * Riboflaviini eli B2-vitamiini
    * Niasiini eli B3-vitamiini
    * Pantoteenihappo eli B5-vitamiini
    * Pyridoksiini eli B6-vitamiini
    * Biotiini eli B7-vitamiini
    * Foolihappo eli B9-vitamiini
    * Syanokobalamiini eli B12-vitamiini

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #33 : 20.04.2011 18:54:20 »

Kiitos oikaisusta, Elektrikko. Olen itse kuvitellut koko ajan ihan toista!
Smiley

/Isda
tallennettu
Lilia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #34 : 20.04.2011 19:28:33 »

Goitrogeenit olikin ihan uusi juttu, kiinnostavaa...L-tyrosiinia taidankin kokeilla seuraavaksi. Minäkin olin kauan kasvissyöjä ja voin pitkän aikaa hyvin. Sitten alkoi pikkuhiljaa hiipiä monenlaista vaivaa: masennusta, palelua, pyörrytystä ja sitten akne. Seuraavana hiustenlähtöä jota kesti vuoden verran. Onneksi tukkaa jäi paljon, koska sitä oli paljon ja onneksi rupesin kiinnostumaan terveysasioista. Kasvisruokaa söin noin kymmenen vuotta ja sitten lisäsin kalan. Olossa ei mitään muutosta...Vuoden päästä siitä otin kanan ja nyt olen miettinyt, että ottaisko riistaa mukaan pikkuhiljaa. Kiinalaisittain kasvisravinto helposti kylmettää kehoa liikaa täällä kylmässä suomessa....Niistä veriryhmä ruokavalioista kysyisin: Voiko oman veriryhmänsä päätellä joistain tuntomerkeistä vai onko se määriteltävä verikokeesta?
tallennettu

aurinko merkurius mars uranus:skorpioni
asc:kauris
kuu:kaksonen
venus:jousimies
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #35 : 20.04.2011 20:36:38 »

tänään kyselin apteekista priorinille vastaavaa tuotetta, täsmälleen semmosta ei ollu. mutta priorinilla mulla ainaki loppu hiustenlähtö 96% ainaki. muistelisin että farmaseutti olis puhunu e-vitamiinista myös että se olis hiuksiin liitettävä. voi olla että muistan omiani.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tanita79
Vieras
« Vastaus #36 : 20.04.2011 21:18:56 »

Olen, kiitos vaan, tutustunut kyllä siihen riittävästi tietääkseni että se ei ole minun juttuni.
Päällimmäinen eroavuus on kiinalainen käsitys elementeistä, minulle 'puu' ja 'metalli' eivät
ole elementtejä lainkaan, minun elementtikokonaisuuteni on japanilainen:
Maa, vesi, tuli, tuuli, tyhjyys.


Tiedonpuutteesta ei ole kyse, vaan siitä että olen aikanaan tutkinut asiaa riittävästi huomatakseni, että homma ei ole minun juttuni. Sen vuoksi en kommentoi kiinalaiseen lääketieteeseen liittyviä asioita, vaikka niistä jotain sattuisinkin tietämään. (Mikä on itse asiassa paljon enemmän kuin täällä kerron...  Wink )

No mutta kun sulla ei ole tiedonpuutetta niin silloin varmaan myös tarpeeksi ymmärrystä kunnioittaa toisten näkökulmia ja neuvoja, eikä kommentoida niitä kärkkäästi.
Ja kun satut niistä sitten aika paljon tietämään niin tiedät varmaan myös sen miten hyvin kiinalainen lääketiede toimii kokonaisuutena? Vai oliks tääkin joku mielipide-asia?


Kaikki asiat ovat mielipideasioita sillon kun niitä sovelletaan omaan terveydenhoitoon ja elintapoihin.  Cheesy Kiinalaisen lääketieteen puolelta minulle soveltuu akupunktio ja käsitys meridiaaneista (olen käyttänyt painanta- ja sähköakupunktiota itsehoidossa menestyksekkäästi
yli 25 vuotta), muilta osin -  esim ravinto, elintavat - käytän muita metodeja, joista osa on aivan omiani.


No mutta jos sulla ei ollut sitä ongelmaa niin miksi ihmeessä kommentoit sitä mulle, ei mun ekat viestit ollu sulle osoitettu, mutta kun vastasit mulle niin oletin sen olevan sulla..anteeksi vaan.

Ja ethän sä ollut soveltamassa niitä mihinkään kun ei ongelma ollut sulla?
Että annetaan sitten mahdollisuus muillekin tuoda omat neuvonsa, eikö vain? Jos et sitten koe olevasi ainoa oikeassa?  Cheesy

Ja en tiennyt tosiaan,..hienoa nimimerkkiäsi ja sen tarkoitusta Smiley
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #37 : 20.04.2011 21:25:10 »


Kävin itse hiustenlähdön alkuaikoina Hiusakatemiassa tutkituttamassa hiuspohjaani ja sain sieltä hyviä vinkkejä:
1) Pese hiukset korkeintaan kerran viikossa! (liika pesu kuivattaa hiuspohjaa ja lisää hiustenlähtöä)
2) Huuhdo hiuspohja aina viimeiseksi KYLMÄLLÄ vedellä. (Auttaa ihohuokosia sulkeutumaan = vähentää hiustenlähtöä)
3) "Yksi LUOMUkanamuna päivässä ravtisee hiuksiasi." Väitti koulun perustaja...
4) Hiuspohjan hieronta! Eli hiero hiuspohjaa aina kun muistat. Näin vilkastutat verenkiertoa joka puolestaan elvyttää hiustenkasvua. Hiuspohjaa hierotaan niin, että et liikuta sormiasi VAAN päänahkaa sormien alla. Aseta ensin kyynerpäät pöydälle, jotta hartiasi pääsevät olemaan rentona. Käy sitten läpi koko päänahka sormin - liikuttaen päänahkaa (ei sormia päänahalla) pyörivin liikkein. Todella tehokas keino.
5) Itse käydän hiusvesiä, joista suosittelisin Dr. Hauskan Neem hiusvettä. Hiero päänahkaan iltaisin.
6) Rosmariini on aromaterapiaöljyistä hiustenkasvua edistävä. Joskus sekoitan sitä öljyyn ja levitän hiuspohjaan muutama tunti ennen pesua.
7) Turvenaamiot taas elvyttävät verenkiertoa. Hiusakatemiasta saa hiuspohjalle tarkoitettua vähän kalliimpaa turvetta, mutta totesin, että käytännössä koko keholle tarkoitetut halvemmat turpeet luontaistuotekaupasta ovat IHAN SAMAA TAVARAA. Smiley


Itse olen joskus hieronut rosmariiniöljyä päänahkaani mutta se ei tuntunut lähtevän pesussa pois? Olikohan öljyä liikaa, uglystupid2..minkä verran laitoit pohjaöljyä ja mitä pohjaöljyä käytit?
Jossain aromaterapiakirjoissa sanotaan että lisäis shampooseen mutta ne shampoot sisältää sen verran kaikke peetä, et ehkä parempi ihan öjyn kans..
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #38 : 20.04.2011 21:32:39 »

Voiko oman veriryhmänsä päätellä joistain tuntomerkeistä vai onko se määriteltävä verikokeesta?

Kokeesta, ja kannattaa tarkistaa se rhesus-tekijä myös samalla, niin voi käyttää niitä ruokavalioneuvoja tehokkaammin sairastapauksessa.. Käy läpi sun terveyskortit ja esim vauva-ajan jos ei muuta löydy, siellä yleensä on maininta. (Tai kysy äidiltäsi, ehkä hän muistaa..)

Hyvä kirja tuo Peter J.D'Adamo/Catherine Whitney-Elä oikein oman tyyppisi mukaan Smiley
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011 21:35:12 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #39 : 21.04.2011 09:03:11 »

Tanita79 kirjoitti:
Lainaus
No mutta kun sulla ei ole tiedonpuutetta niin silloin varmaan myös tarpeeksi ymmärrystä kunnioittaa toisten näkökulmia ja neuvoja, eikä kommentoida niitä kärkkäästi.
Ja kun satut niistä sitten aika paljon tietämään niin tiedät varmaan myös sen miten hyvin kiinalainen lääketiede toimii kokonaisuutena? Vai oliks tääkin joku mielipide-asia?

Tiedoksesi, että kiinalainen lääketiede tuli ylipäätään puheeksi vain ja ainoastaan sen vuoksi,
että nimimerkki Lilia kysyi minulta seuraavaa:
Lainaus
Eklektikko! Tiedät paljon kiinnostavia juttuja...Olen oppinut kiinalaisesta lääketieteestä, että veren kunto näkyy hiuksissa. Voisiko rauta estää hiustenlähtöä, mitä mieltä olet raudasta tässä yhteydessä.

Minä siihen sitten vastasin raudanpuutteen osalta, minkä lisäksi kommentoin että kiinalainen lääketiede ei ole minun juttuni ja tein senkin vain, koska Lilia viittasi asiaan. Sinä Tanita79 tartuit sitten itse kiinni siihen ja aloit vängätä kanssani kiinalaisesta lääketieteestä. Jos olisit sen 'ei ole minun juttuni' -lausunnon antanut olla, emme kävisi nyt tätä keskustelua vaan asia olisi minun osaltani jäänyt siihen yhteen lauseeseen. Joten kumpi meistä onkaan kärkäs kommentoimaan?  Wink

Kiltisti vastailin kun kysyit, joten miksi ihmeessä nyt sitten ihmettelet että ylipäätään puhun aiheesta? Teen niin vain, koska sinä siitä ryhdyit kärkkäästi kyselemään.

Kenen neuvoja minä en ole kunnioittanut? En ole dissannut tässä ketjussa kenenkään neuvoja eikä tässä ketjussa ole myöskään annettu kiinalaisen lääketieteen neuvoja. Pitäisikö minun sinun mieliksesi valehdella sinulle, että joo onhan kiinalainen lääketiede se kovasti minun juttuni? Se on nimittäin ainoa toinen vaihtoehto.  idiot2

Mietiskele sanan eklektikko merkitystä, jonka löydät viestistäni aiempana, niin ehkä ymmärrät paremmin, että kyse on minun yksityisestä tavastani hahmottaa ja tehdä asioita, joita sovellan omaan elämääni. Se miten kukin omaa elämäänsä järjestelee ja mikä kenellekin sopii on mitä suurimmassa määrin mielipidekysymys ja vapaan tahdon kysymys. Tässä ei ole kyse siitä onko kiinalainen lääketiede esim. hyvä tai huono. Tässä on kyse siitä, tykkääkö nimimerkki Eklektikko soveltaa sitä omaan elämäänsä. Sinä jostain syystä otit itseesi minun henkilökohtaisesta valinnastani siinä, kuinka paljon käytän kiinalaista lääketiedettä.

Purkauksestasi noin muutoin tulee mieleen seuraavaa:
Et kai vain hahmota omaa persoonallisuuttasi ja arvojasi itse hyvänä pitämiesi asioiden kautta sen sijaan, että arvon ja persoonan tunteesi tulisi sisältä? Jos omanarvontunteesi on ulkoaohjautuva, saatat ottaa itseesi siitä, että joku ei tykkää vaikkapa rakkaimmasta harrastuksestasi, lempimusiikistasi tai siitä itsehoidon koulukunnasta jonka olet sattunut valitsemaan.

En suosittele, sillä saa nimittäin vain aikaan riitelyä muiden kanssa - joilla on oikeus omiin vastakkaisiin mielipiteisiinsä niistäkin asioista joista sinä satut tykkäämään. Tämä tilanne nyt ei eroa yhtään tilanteesta, jossa joku ottaisi itseensä siitä, etten satu tykkäämään hänen lempiruuastaan. Absurdia lähinnä.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 21.04.2011 09:09:28 »

Tanita79:
Vai ei muka ollut eka viestisi aiheesta minulle tarkoitettu, kirjoitit näin:

Lainaus
Eklektikko,
"...(Kiinalainen lääketiede on semmoinen juttu, että esimerkiksi noissa meridiaanijutuissa ovat aivan uranuurtajia planeetallamme, mutta joissain muissa jutuissa en sitten ole samaa mieltä asiasta. Itse asiassa missään muissa jutuissa, kuin niissä meridiaaneissa... niinpä en sen kummemmin ole kiinalaiseen lääketieteeseen tutustunut.)....."

No itseasiassa, kiinalainen lääketiede ei ole minkään sortin *semmoinen juttu* ..ja tuskin kukaan voi rueta rajaamaan ja päättämään sen verran laajaa lääketieteen alaa, buck2 mikä siitä on toimivaa ja mikä ei..Eihän se olekaan mikään mielipide-asia Wink
Joten, *sen kummemmin* kannattaisi tutustua eikä suoraltaan tuomita tiedonpuutteen vuoksi.


Kenelle tämä sitten oli tarkoitettu, kun lainasit osan viestistäni ja kommentoit sitä?
Ja tästä sitten koko keskustelu lähti. Sen sijaan en ole nähnyt tämän jälkeen niitä kiinalaisen lääketieteen neuvoja hiustenlähtöön. Eli mitäs neuvoja minä olen dissannut, kun et ole sellaisia ketjun otsikon ongelmaan antanut?
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011 09:12:17 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #41 : 21.04.2011 15:38:08 »


Itse olen joskus hieronut rosmariiniöljyä päänahkaani mutta se ei tuntunut lähtevän pesussa pois? Olikohan öljyä liikaa, uglystupid2..minkä verran laitoit pohjaöljyä ja mitä pohjaöljyä käytit?
Jossain aromaterapiakirjoissa sanotaan että lisäis shampooseen mutta ne shampoot sisältää sen verran kaikke peetä, et ehkä parempi ihan öjyn kans..

Muutama ruokalusikallinen luomu, kylmäpuristettua oliiviöljyä (jota käytän muuten koko kehoon ainoana kosteuttajana nykyään.) johonka sitten tiputan 4-6 tippaa rosmariiniä. Kyllä se minulla on vaan pesussa lähtenyt pois - joskin pesen hiukset pariin kertaan shampoolla. Kokeile toimiiko.

/Isda
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #42 : 21.04.2011 18:04:00 »

Neitsytkookosöljy + rosmariiniöljy hierottuna päänahkaan. Pesu luomupalashampoolla. Hiusten kuivauksen jälkeen Friskus-hoitonestettä.
Näillä mennään
Evonia-tabu kerran päivässä & koko PÄÄasian stressaamattomuus
Ei se kuontalo v##########lla parane. Rennosti vaan! Harva total kaljuuntuu ellei kyse ole sairaudesta.
Nokkonen on hyväks hiuksille ja koko immeiselle. Auttaa muuten siitepöly/heinäallergiaankin jos aloittaa kevättalvella kuurin
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011 18:09:55 kirjoittanut pikkari » tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #43 : 30.04.2011 21:07:49 »

nokkosista tehty hiusvesi kuulemma auttaa.
1 kimppu nokkosenlehtiä
½l vettä
½l valkoviinietikkaa
1tkl aromaattisia yrttejä(esim rosmariinia,laventelia)tai 10 pisaraa eteeristä öljyä

nokkosia keitetään vetes ja viinietikas hiljalleen 2h.sitte yrtit/öljyt sekaan ja annetaa jäähtyä
siivilöi ja pullota.
päänahkaan jokatoinen ilta tai voidaa käyttää hiuksiin jätettävänä hoitoaineena. säilyy n. kk
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #44 : 01.05.2011 21:56:31 »

Tässä on ollu ihan mielenkiintosia vinkkejä päänahan ja hiuspohjan hoitoon, erityisesti ite voisin kokeilla syödä enemmän tota neitsytkookosöljyä ja laittaa päänahkaankin, nokkoshiusvettä käytin joskus, tosin lähinnä kai kutinaan, dramaattista hiustenlähtöä mulla ei ole ollu - mutta joskus on lähteny hiuksia enemmän, näin jälkikäteen yhdistän ne vuodet stressiin.

Noin muuten kysyisin että teillä joilla hiuksia on paljon lähteny, niin oletteko jossain vaiheessa paljonkin värjäilly hiuksia vai onko sillä ollu mitään yhteyttä ? Juurikasvu.org-palstalla parikin ihmistä mainosti sitä kuinka parempaan kuntoon ja tuuheemmaks tukka tuli kun lopetti täysin hiusten värjäämisen.
tallennettu

.
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: