Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiuspohjan kiuvuus+ hiusten lähtö  (Luettu 35605 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #15 : 29.03.2011 21:25:38 »

Toi on oikeen mielenkiintosta ja sivuaa monilta osin esim nykyään yhä suositummaks tullutta VHH-dieettiä, siis ainakin ton vehnän ja lektiinien osalta.

Mutta toivottavaa tosiaan ois että muutkin kun pappa-D'Adamo ja hänen poikansa kiinnostuis tekemään aiheesta kunnon tutkimusta.

Jopa tossa Antti Heikkilän palstalla joku kysy veriryhmädieetistä, niin hänen oli pakko vastava ettei tunne asiaa -
Fiksu lääkäri tai tiedemieshän ei välttämättä tyrmää mitään jota ei tunne, mutta pystyy sen myöntämään.

-------

Tosta B12-vitamiinista: Sitä on todellakin myös kalassa, äyriäisissä, maidoissa ja jossain muussakin vielä - Lähinnä vegaaneille on ongelmallisinta B12:sta lisäks se ettämistä saa riittävästi niitä aminohappoja joita ihmisen keho ei valmista ? Tuskin pelkästään maidosta.....
tallennettu

.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #16 : 14.04.2011 23:08:15 »

Jaa-a, en kyllä suosittelis täysin lihatonta ja kalatonta ruokavaliota jos hiuksia lähtee....
tallennettu

.
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #17 : 14.04.2011 23:14:41 »

Jaa-a, en kyllä suosittelis täysin lihatonta ja kalatonta ruokavaliota jos hiuksia lähtee....

En minäkään. Jos kuitenkin on vegaani tai vegetaristi vakaumukseltaan, niin kannattaa yrittää löytää tarvittavat eri proteiinit ja vitamiinit, jotka normaalisti tulevat lihasta ja kalasta, purkista reiluilla yliannostuksilla pari kuukautta ja sitten ylläpitoannoksilla. Kun ne on kohdillaan, niin n. kuukaudessa pitäisi alkaa törröttää uutta lyhyttä hiusta päänahasta.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2011 23:17:38 kirjoittanut Unissa Kävelijä » tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #18 : 15.04.2011 12:37:14 »

Purkeista se on aika vaikeeta, proteiinihan on yleiskäsite, proteiinia on kaikessa, eläinkunnan tuotteissa, viljoissa, kasviksissa, maitotuotteissa mutta se ei riitä, tarvitaan aminohappoja.
B-12 -vitamiinia pidetään kulmakivenä mutta ei sekään oo se ongelma vaan noi hapot - nykyisten tutkimusten mukaan esim soijassa ei sittenkään oo kaikkia ihmisen tarvitsemia aminohappoja joita keho ei itse valmista ja soijassa on todettu olevan jopa myrkyllisiä aineita, ainakin länsimaissa myytävät soijavalmisteet - Yhdysvalloissa kilpirauhasen toimintahäiriöt on lisääntyny hälyyttävästi runsaasit soijaa syövillä - En tie oisko aito japanilainen tai kiinalainen soija terveellisempää mut eihän ne idässäkään sitä alvariinsa syö, se on ravinnossa vaan yks oheistuote.

Että en tie mistä vegaanit saa tarvitsemansa aminohapot, jos tietäisin oisin itsekin varmaan vegetaristi. Ehkä tällanen keinoaminohappotuote keksitään vielä, ehkä sen idea löytyy Amazonin viidakosta, se ois hienoa - itse olen kyllä aina diggaillu vegetarismia mut mulla se ei toiminu, - ehkä erilaisia palkokasveja tai siemeniä voi sekottaa tavalla jolla sitten aminohapot saadaan, mua viisaammat ehkä tietää.
tallennettu

.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 15.04.2011 13:02:23 »

Ne Intian hinduista, jotka elävät täysvegaanisesti saavat kuulemma B-12 vitamiinin seuraavasti:
Yleisin polttoaine ruuanlaitossa on kuivattu lehmänlanta. Siitä joutuu aina pikkuruisia jäämiä itse ruokaan ja lehmänlannassa on reippaasti lehmän vatsojen bakteeritoiminnan tuottamaa B-12 vitamiinia.  Shocked Grin

Vuosikausia ihmeteltiin mistä ne sen tarpeellisen B12:sta saavat, koska sen puutteen aiheuttamaa hermorappeumaa ei kuitenkaan esiintynyt ja tässä ihan muutama vuosi sitten tuo selvisi.

Maitotuotteissa on B-12 vitamiinia ja sitä tarvitaan niin vähän, että vaikka ei käyttäisi kuin vähän maitotuotteita, ei tarvitse olla yhtään huolissaan B-12:sta.

Mutta toistan vielä:
SINKKI, sinkki, SINKKI, sinkki!

Minulta rupesi tukka lähtemään sinkinpuutteen takia ja syynä oli lakto-ovo-fisu-vege ruokavalio. (Jos katsotte Fineli tietokannasta missä on eniten sinkkiä, sitä on eniten maksassa ja punaisessa lihassa.) Toisilla on sinkintarve suurempi ja lisäksi stressi lisää sinkintarvetta, koska kroppa neutralisoi stressihormoni kortisolia sinkillä. Koska kortisoli on immunosuppressantti, kroppa priorisoi: Tukka saa kyllä lähteä, kunhan vain tulee kortisoli neutraloitua. Jos on pitkä stressaava kausi, sinkin tarve siis nousee sen takia.

Lisäksi olen kuullut, että kasvikunnan sinkki imeytyy huonosti jos ruokavaliossa ei ole yhtään eläinproteiinia, mutta tämän väitteen todenperäisyydestä en ole varma. Purkkisinkki kuitenkin imeytyy hyvin. Nyt syön punaista lihaa 2-3 kertaa viikossa ja välillä sinkkiä purkista - tukka kasvaa taas hyvin!

Soija on syömäkelpoista vain, jos se on valmistettu perinteisin menetelmin pitkälllä fermentoinnilla. Tofu, natto, miso jne ovat ok, mutta tofustakin on nykyään teollisesti pikafermentoituja versioita, joista on epäilyjä siitä ovatko kaikki soijan myrkyt poistuneet. Nuo soijan myrkyt ovat siis ihan niitä tyypillisiä papumyrkkyjä, papujahan pitää liotella ja keitellä (tai fermentoida...) jotta niistä tulisi turvallisia syödä. Soijarouhe ja vastaavat tuotteet saattavat tehdä todella ikävää kilpirauhaselle pitkällä aikavälillä.

Auringonkukansiemenissä on jotakuinkin täydellinen aminohappokoostumus. Sellaisen saa myös yhdistämällä maissin ja pavut. Mutta: Kaikkia meitä ei ole luotu täysvegaaneiksi. Kaikkia aminohappoja ei tarvitse saada samalla aterialla, saman päivän aikana taitaa riittää.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2011 13:09:50 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #20 : 15.04.2011 14:19:51 »

Komppaan Eklektikkoa sinkin suhteen. Sinkki on tärkeä hivenaine limakalvojen ja ihon hyvinvoinnille, mutta myös immuniteetille. Huomasin itse, kovan stressin alaisena, ihoni alkavan parantua, kun aloitin lisä-sinkin syömisen. Samoin kynnet kasvavat taa sihan kamalaa vauhtia, vaikkei tarvitsisi. Hiusten kasvu on minulla ollut aina vilkasta, mutta eihän sekään pahasta ole, jos hiusnystyt saavat enempi ravintoa.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #21 : 15.04.2011 17:04:17 »


Hiuksia on alkanu lähteä ihan tukoittain, johtuu varmaan siitä, kun pari kuukautta sitten vaihdoin yhdistelmäpillerit minipillereihin, joitten haittavaikutuksissa on mainittu hiusten lähtö.. en osannut ajatella, että niitä hiuksia tosiaan lähtee tällä mallilla, joka päivä iso kasa.


Huomioithan, että vaikka minipillereillä olisi haittavaikutuksena hiustenlähtö, jo pelkästään se, että lopettaa/vaihtaa pillerit riittää aiheuttamaan hiustenlähtöä, sillä se on se hormonaalinen muutos mikä sen aiheuttaa! Elimistö on niin herkkä. Tuli tarve mainita tästä, kun toisessa ketjussa mainitsit, että onneksi pääsit eroon minipillereistä. Nehän eivät siis välttämättä kuitenkaan olleet se syy, vaan se vaihto pilleristä toiseen jo itsessään. Ja kannattaa myös muistaa, että hiukset eivät putoa yhdessä yössä, vaan siinä menee noin 2-3 kuukautta, eli niin kuin sinullakin se pillereiden vaihto sijoittuu sinne parin kuukauden taakse. Se miten elät/syöt nyt tällä hetkellä, ei vielä tukassa näy.

Minulla siis alkoi hiustenlähtö kun lopetin Diane Novat. Ne onkin vielä voimakkaammat kuin tavalliset e-pillerit, antiandrogeeninen vaikutus.  Embarrassed
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Lilia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #22 : 18.04.2011 23:25:38 »

Eklektikko! Tiedät paljon kiinnostavia juttuja...Olen oppinut kiinalaisesta lääketieteestä, että veren kunto näkyy hiuksissa. Voisiko rauta estää hiustenlähtöä, mitä mieltä olet raudasta tässä yhteydessä. Ja eikös silloin lähde tukkaa, kun kilpirauhanen ei toimi kunnolla. Itselläni on varmaan tätä vaivaa, mutta en halua hormooneja lääkäriltä, kun ovat kuitenkin keinotekoisia. Mikä ruoka hoitaisi kilpirauhasta?
tallennettu

aurinko merkurius mars uranus:skorpioni
asc:kauris
kuu:kaksonen
venus:jousimies
Lilia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #23 : 18.04.2011 23:33:48 »

Ja vielä, mitä sinkkiä käytätte? Olen kuulluut että pikolinaatti muodossa olisi hyvä ottaa, mutta en tiennyt, että kuureina...Minulle ei tule tästä sinkkipikolinaatista oksettavaa oloa, mutta esim.Kelasinin sinkistä tulee. On kuulemma normaali ilmiö se oksetus...
tallennettu

aurinko merkurius mars uranus:skorpioni
asc:kauris
kuu:kaksonen
venus:jousimies
Tanita79
Vieras
« Vastaus #24 : 19.04.2011 00:00:03 »

Kiinal lääketieteestä puheenollen, kuumuus saa aikaan hiustenlähtöä,..Olikohan jopa kuumuus ja kuivuus.. Muistan jossain kohtaa lukeneeni kahvin ja tupakan yhdistelmän olevan yksi pahimmista..
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #25 : 19.04.2011 00:09:15 »

Esim,..

"...Liika karvas maku vahingoittaa pernan qitä ja mahalaukkua, ja kuivattaa ihoa ja voi johtaa hiustenlähtöön. Tupakka joka on karvas ja kuuma, aiheuttaa juuri näitä oireita. Ne johtuvat veren ja qin vähenemisestä, mistä kielivät myös ohuet ja elottomat hiukset."

Tällasen löysin äkkiseltään opuksestani,..

Suosittelisin käymään kiinalaisen lääketieteen asiantuntijalla ja hyvällä homeopaatilla..Homeopatiaa käytetään myös paljon tähän ja homeopaatti katsoo samalla myös vitamiinit ja hivenaineet kuntoon..
Huom, mielellään kokenu Iridologi,..  Tre..kysy lisää priv jos kiinnostaa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 19.04.2011 09:21:03 »

Lainaus
Olen oppinut kiinalaisesta lääketieteestä, että veren kunto näkyy hiuksissa. Voisiko rauta estää hiustenlähtöä, mitä mieltä olet raudasta tässä yhteydessä.

Ei ainakaan minun kohdallani. Sinkinpuute sai tukan lähtemään, vaikka samaan aikaan hemoglobiinit pyörivät minun normaaleissani, eli välillä 150-160. Hiusten kuntoon vaikuttaa tosi moni asia ja eri ihmisillä eri asiat. Minulla se oli se sinkki, jollain toisella se on pii tai kalkki.

Hemoglobiinia ei kannata ruveta nostelemaan huvin ja urheilun vuoksi, ellei se ole anemialukemissa. Tai ainakin itse selvittäisin sellaisessa tilanteessa, olisiko joku piilevä tulehdus. Kroppa nimittäin laskee hemoglobiinia infektioiden aikana vaikeuttaakseen mikrobien raudansaantia, se on siis osa immuunipuolustusta. Jos siihen sekoillaan, voi käydä ikävästi: Takavuosina on onnistuttu vahingossa tappamaan tuberkuloosipotilaita, kun todettiin että 'voi sillä on anemiakin, hoidetaan se pois niin ehkä sen olo sitten paranee.'

(Kiinalainen lääketiede on semmoinen juttu, että esimerkiksi noissa meridiaanijutuissa ovat aivan uranuurtajia planeetallamme, mutta joissain muissa jutuissa en sitten ole samaa mieltä asiasta. Itse asiassa missään muissa jutuissa, kuin niissä meridiaaneissa... niinpä en sen kummemmin ole kiinalaiseen lääketieteeseen tutustunut.)

Lainaus
Ja eikös silloin lähde tukkaa, kun kilpirauhanen ei toimi kunnolla. Itselläni on varmaan tätä vaivaa, mutta en halua hormooneja lääkäriltä, kun ovat kuitenkin keinotekoisia. Mikä ruoka hoitaisi kilpirauhasta?

Juu, hiustenlähtöhän on ihan klassinen kilpirauhasen vajaatoiminnan oire.

Ruokapuolella osaan paremmin sanoa, mitä sinun pitää välttää kilpirauhasta auttaaksesi kuin mitä sinun pitää syödä:  Ensimmäinen on soija. Ei mitään soijatuotteita missään  muodossa, ei edes tofua sillä kaupan tofu valmistetaan nopeammalla fermentoinnilla kuin perinteinen tofu ja kaikki kilpirauhasta rasittavat myrkyt eivät ehdi hajota. Ns. goiterogeenit ovat ruokia, jotka kaikki rasittavat kilpirauhasta, niitä kannattaa välttää:
http://en.wikipedia.org/wiki/Goitrogen

Goitrogeeneistä ei valitettavasti ole suomenkielisessä wikissä artikkelia, koeta pärjätä tuon kanssa. Netistä löytyy ilmaisia englanti-suomi sanakirjoja, jos joidenkin ruoka-aineiden kanssa niitä tarvitset.
Voit vaikuttaa kilpirauhaseen myös väreillä: Kun sinulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa, pidä punaista huivia kaulassa. (Jos olisi yliaktiivinen kilpirauhanen, siihen auttaisi sininen huivi) Voit myös visualisoida punaista valoa kilpirauhaseesi.

Sitten on aminohappo nimeltä L-tyrosiini. Se siis ei nimestään huolimatta ole hormoni, vaan aminohappo eli proteiini. Sillä on vaikutusta kilpirauhaseen, yksi kaveri syö sitä talvisin koska sanoo sen piristävän. Itse syön sitä ruskettuakseni, sillä se on monikäyttöproteiini kropalle: Se lisää dopamiinin tuotantoa, piristää kilpirauhasta ja on lisäksi vielä pigmentin esiaste. Jos et halua syödä kilpirauhashormonia, voisit kokeilla auttaisiko L-tyrosiini. Kaupan päälle saat ehkä myös kauniin rusketuksen, jos kroppa ei käytä kaikkea L-tyrosiinia kilpirauhasen avuksi. Annostuksesta: Aminohappoja ei voi oikein yliannostaa, ainoa riski on rahanmeno. Jos sinulla on ihan todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, kannattaa ehkä kokeilla pari-kolme kapselia päivässä noin aluksi.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011 09:23:15 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #27 : 19.04.2011 12:13:40 »

Kerrotko, Eklektikko, millaisena tuotteena tuota L-tyrosiinia ostat? Mistä? Laita vaikka privana, ettei mene mainostamiseksi.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 19.04.2011 12:25:54 »

En harrasta privaviestejä, koko mahdollisuus tuntuu enemmän rasittavalta kuin hyödylliseltä.  Smiley

Aminohappo on aminohappo, eli ei ole mitään väliä minkä valmistajan L-tyrosiinia käytät. Edullisimmin aminohappoja saa jauheena (sekoitetaan veteen ja nautitaan), kapselit ovat sitten vähän kalliimpia. Mutta monet aminohapot maistuvat aivan karmealta, joten kapseleista saattaa haluta maksaa. Itse olen syönyt vain kapseleina, joten en tiedä onko L-tyrosiini niin pahaa.

Ja mistä sitä sitten löytää; samasta paikasta kuin muitakin aminohappoja:
Hyvin varustetut luontaistuotekaupat, sekä urheiluravinteita myyvät liikkeet sillä monia aminohappoja käyttävät esim. bodaajat. Lisäksi sitä löytyy monista nettikaupoista. Itse ostan yhdestä nettikaupasta sen vuoksi, että saman valmistajan purkki on luontaistuotekaupassa pari euroa kallimpi.

Kun sinulla on netinkäyttömahdollisuus, googlaa ja vertaile hintoja. Halvimmat ovat tosiaan ne jauheina myytävät versiot, usein bodareille suunnattu ja sen vuoksi löytyvät muiden kehonrakennusravinteiden (proteiinit, herajauheet yms) ohesta. Kapseleita/pillereitä taitaa myös olla monelta valmistajalta.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tanita79
Vieras
« Vastaus #29 : 20.04.2011 00:16:11 »

Eklektikko,

"...(Kiinalainen lääketiede on semmoinen juttu, että esimerkiksi noissa meridiaanijutuissa ovat aivan uranuurtajia planeetallamme, mutta joissain muissa jutuissa en sitten ole samaa mieltä asiasta. Itse asiassa missään muissa jutuissa, kuin niissä meridiaaneissa... niinpä en sen kummemmin ole kiinalaiseen lääketieteeseen tutustunut.)....."


No itseasiassa, kiinalainen lääketiede ei ole minkään sortin *semmoinen juttu* ..ja tuskin kukaan voi rueta rajaamaan ja päättämään sen verran laajaa lääketieteen alaa, buck2 mikä siitä on toimivaa ja mikä ei..Eihän se olekaan mikään mielipide-asia Wink
Joten, *sen kummemmin* kannattaisi tutustua eikä suoraltaan tuomita tiedonpuutteen vuoksi.


Kiinalaisen lääketieteen ravitsemuspuoli on omaa luokkaansa..Johon perustuu monen muunkin vaihtoehtoterapeutin/-terapian ravintoneuvot..+yrtit. (mm.homeopatia)
Ja toisella mantereella mm. Keski-Amerikassa käytetään myös samantyyppisiä ruoan energeettisen lämpötilan mukaan ravitsemista..

Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaan.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011 00:20:35 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: