Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tärkeä esine  (Luettu 46115 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #45 : 24.01.2006 08:02:14 »

Taitaa johtua enemmänkin horoskoopistani, että kerään vaan tavaraa ympärilleni enkä osaa luopua siitä pois. Toisinsanoen minulle on tullut monta esinettä, joista en yli kaiken voisi luopua....

Käydessäni Egyptissä minulle jäi mukaani pari muistoesinettä ja ennen kaikkea kuvia sieltä.niistä en kerta kaikkiaan voisi luopua.
Samoin ollessani Islannissa. Sieltä minulle tuli paljon kiviä! En muita muistoja ostanut/kerännyt sieltä. Ja jälleen kerran kuvat sieltänousevat ykköseksi...

Kyprokselta muutama viikko sitten minulle jäi jälleen paljon erikoisia kiviä...jotka eivät oikeastaan kuulu edes Kyprokselle...ja koralleja. no kuitenkin ne kuvat jälleen...

Toki minulla on paljon esineitä, jotka olen saanut mm. vanhemmiltani mutta jotenkin sitä on vain...seikkailunhaluinen ja haluaa kartuttaa omia kokemuksia ja arvostaa niitä.Mutta voitte kuvitella sen tarpeettoman ja tarpeellisen krääsän määrän....Ei vain onnistu olla ostamatta/ottamatta vaikka järki sanoo selvästi etten tarvitse mitään. Noh, jospa se itsekurin kautta vielä joku päivä....Mutta kivien keräilystä en luovu... smitten
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #46 : 24.01.2006 13:33:54 »

Taitaa johtua enemmänkin horoskoopistani, että kerään vaan tavaraa ympärilleni enkä osaa luopua siitä pois. Toisinsanoen minulle on tullut monta esinettä, joista en yli kaiken voisi luopua....

Toki minulla on paljon esineitä, jotka olen saanut mm. vanhemmiltani mutta jotenkin sitä on vain...seikkailunhaluinen ja haluaa kartuttaa omia kokemuksia ja arvostaa niitä.Mutta voitte kuvitella sen tarpeettoman ja tarpeellisen krääsän määrän....Ei vain onnistu olla ostamatta/ottamatta vaikka järki sanoo selvästi etten tarvitse mitään. Noh, jospa se itsekurin kautta vielä joku päivä....Mutta kivien keräilystä en luovu... smitten

Kivet ovat mineraalisesti osa ihmistä, osa Maata. Ja esineistä, jopa karkkipaperista, lahjapaperista tai purkista saatikka sitten kauniisti muotoillusta esineestä näin: Tuonkin on joku prosessoinut pienillä aivoilla, saanut ideaa, iloiten ehkä tuottanut ja saanut siitä elääkseen palkkaa.

Jopa se miten jokin purkki avataan, on jonkun suunnittelun tulos, jota haluan arvostaa. Kaiken tavaran takana on ihminen. Kuitenkin vältän niiden keräilemistä. Lahjaksi on niitä kiva antaa. Kuitenkin esine on ihmisen ajattelun tulos.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2006 13:35:25 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #47 : 25.01.2006 19:06:36 »

Shocked

               Koruja, kiviä ja killuttimia, no niitähän jokaisen laatikot

               perintöpiirongissa on pullollaan, kiusaksi asti.    knuppel2


               Jakoavain + RUUVIMEISSELI, AVOT ´jo pelaa !

                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #48 : 25.01.2006 19:53:23 »

Shocked

               Koruja, kiviä ja killuttimia, no niitähän jokaisen laatikot

               perintöpiirongissa on pullollaan, kiusaksi asti.    knuppel2


               Jakoavain + RUUVIMEISSELI, AVOT ´jo pelaa !

                        2funny

Kyllä, kyllä!  Cheesy

Minä pidän ruuvimeisseliä aina laukussa mukana, missäs sun on?
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #49 : 25.01.2006 23:36:42 »

:Smiley

             No lähin on tuolla taskussa, linkkariin kytkettynä,

             ja tarkempiin hommeleihin löytyy silmälasien kiristys

             ruuvari.
                                     angel
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #50 : 26.01.2006 20:20:26 »

Jäämeren rannalta poimimani kelta-valkoraidallinen kivi. Eikä sekään ole niin tärkeä  :Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #51 : 26.01.2006 22:22:31 »

angel

           Hienoa, oikea kivi oikeassa paikassa on toki paikallaan.

           Koti on kivelläkin, vienyt ehkä tuhansia vuosia päästä

           rannalle !

 A U R I N K O O O O N

                         2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #52 : 28.01.2006 18:31:15 »

Minulle yksi tärkeämmistä esineistäni on mummulleni 70-vuotislahjaksi ostettu uushopeinen silmälasikotelo. (Miksiköhän alkpakkaa sanottiin aikoinaan uushopeaksi) Äitini peri sen sitten mummuni jälkeen ja minä sain sen omistukseeni kun äitini tavaroita jaettiin. Siinä on siniset samettipehmusteet siällä ja se on muotoiltu käteen mukanvankokoiseksi. Joskus taisin lukiossa ollessani tehdä siitä kirjoitelman kun aiheena oli jokin elämäni tärkein esine tai jotain sen tyylistä. Harmissani olen ettei siihen ole kaiverrettu kuin mummoni nimikirjaimet vuosikin olisi ollut kiva siinä, samoin kuin ne vuodet miten se on kulkenut nyt kolmannelle omistajalleen. Toivon seuraavan omistajan suhtautuvan siihen samalla tunnelatauksella kuin millä minä olen siihen suhtautunut omana aarteenani.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #53 : 29.01.2006 19:18:14 »

Minulle yksi tärkeämmistä esineistäni on mummulleni 70-vuotislahjaksi ostettu uushopeinen silmälasikotelo. (Miksiköhän alkpakkaa sanottiin aikoinaan uushopeaksi) Äitini peri sen sitten mummuni jälkeen ja minä sain sen omistukseeni kun äitini tavaroita jaettiin. Siinä on siniset samettipehmusteet siällä ja se on muotoiltu käteen mukanvankokoiseksi. Joskus taisin lukiossa ollessani tehdä siitä kirjoitelman kun aiheena oli jokin elämäni tärkein esine tai jotain sen tyylistä. Harmissani olen ettei siihen ole kaiverrettu kuin mummoni nimikirjaimet vuosikin olisi ollut kiva siinä, samoin kuin ne vuodet miten se on kulkenut nyt kolmannelle omistajalleen. Toivon seuraavan omistajan suhtautuvan siihen samalla tunnelatauksella kuin millä minä olen siihen suhtautunut omana aarteenani.

Ja sinä Inke, voit puolestasi jatkaa myös esineen arvostamista kertomalla siitä.
tallennettu
sattumia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #54 : 20.02.2006 00:27:06 »

Meikäläisellä ihme-esineet on vallanneet koko kämpän (kala-ihminen, nouseva neitsyt,tai jellona). Painiskelen alati lisääntyvän kamamäärän kanssa - mitä heittää pois, MIKÄ on niin tärkeää, että pitää säilyttää...

...no KIVET tietenkin!!!  Ylläkseltä, Ailigas-tunturilta ja Jurmosta löydetyt, ympäri Eurooppaa haetut...rakkaat, rakkaat kivet!!!!!!!!!!!!
Myös 60-luvun lelukissa.
Ja tosta kirjotuspöydästä en luovu! Lahden Puukaluste Oy:n jykevä 40-,50-luvun kaunis puutyö.
Ja systerin 60-luvulla hankkima VILLAPAITA...

Mutta miksi myös minä tulen loppuikäni suremaan sitä kadotettua rippiristiä?Huh? Voiko se vielä löytyä? Jos joku selvänäkee missä se on, kertokoon, pliis!!!!!!
 Cheesy
tallennettu

"Lukija, syvenny tähän satuun niin tunnet olosi oudon levottomaksi."
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #55 : 20.02.2006 00:45:14 »

Hei Sattumia!
En todellakaan ole selvännäkijä, muuten varmasti auttaisin. Oletko kokeillut heiluria? Sinulla on niin paljon siellä tavaraa (herkullinen mielikuvani) että sehän voi olla siellä joukossa missä vain. Tai milloin viimeksi olet pitänyt kaappisuursiivouksia?

Kivet ovat ihania, minunkin rakkaimpia matkamuistojani. Kerran pyysin kyläläisiltä synttärilahjaksi erästä kiveä metsästä (ainoa lahjatoivomus). Se on valkoinen ja sen keskellä on hienoinen kuoppa, siis lämmin syli, jossa usein käyn istumassa. Mutta se on myös SUURI! Cheesy  Joten sinne se on jäänyt metsään vielä. Uneksin kyllä vieläkin, että se olis tuossa ikkunani alla.  smitten
tallennettu
sattumia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #56 : 20.02.2006 01:36:36 »

Voih,
se risti hukkaantui jo 70-luvulla Hämeenlinnassa, ehkä viemärissä...tai joku veljen kaveri pölli vessasta, jossa sen viimeeksi näin vuonna -77?  Shocked

Tuot niin mieleen mun siskovainaan, joka toivoi myöskin ISOA kiveä lahjaksi mökille - meillä suvussa kulkee tämä kivirakkaus - maastolohkare, jossa olisi näköä ja tunnetta!!!

Ihanaa kun tulee kevät ja kesä ja pääsee taas kutsumaan kiviä luokseen!!  Tongue
tallennettu

"Lukija, syvenny tähän satuun niin tunnet olosi oudon levottomaksi."
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #57 : 22.02.2006 00:59:01 »


Ihanaa kun tulee kevät ja kesä ja pääsee taas kutsumaan kiviä luokseen!!  Tongue

 Wink

         Kannattaa hakeutua kimberliitti piipun tykö, jospa löytyisi,

T I M A N T T I ,  J O S   T O I N E N K I N 
                   2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #58 : 18.03.2006 15:39:24 »

Oh yes ! Aivan mahtavaa, ihanaa !!
Tuo pitkään kadoksissa ollut kultainen Jeesus-ristini löytyi !  Cheesy Ja juuri, kun äitini ehti minulle torstaina ostaa uuden korun, etukäteis-synttärilahjaksi. Se on myös risti, joita siis RAKASTAN, mutta ilman Jeesusta ja taitaa olla valkokultaa.
WAHUU !! Molemmat älyttömän kauniita ja ihania koruja ! Nyt ne tulevat "killumaan" kaulassani AINA. Paitsi nukkuessa, kun olen niin armoton "riehuja" unissani... Etteivät vaan ketjut katkea tms.  smitten  angel
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #59 : 18.03.2006 15:45:00 »

Onnitteluni korun takaisinpaluusta!

Kuuntelelhan nyt, miksi korusi palasi luoksesi ja mitä se haluaa sinulle sanoa.
Tässä voi olla se suuri 'pointti' elämäsi suunnassa!

metsätonttu  smitten
« Viimeksi muokattu: 18.03.2006 15:48:44 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: