Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noususolmu ja laskusolmu ?  (Luettu 27764 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« : 19.10.2005 18:25:10 »

Heipä hei!

Minulla on kuun noususolmu leijonassa, joten laskusolmu on vesimiehessä. Eikö näin?

Elikäs, Pitäisikö minun tässä elämässä pyrkiä noususolmuni suuntaisesti ottamaan omakseni leijonan ominaisuuksia ja leijonamaista "elämäntyyliä"?

Laskusolmu taitaa tuoda mukanaan karmallisia ominaisuuksia ja toimintatapoja? Kun laskusolmuni on veskarissa, niin olenko omaksunut vesimehen negatiivisia toiminta/ajattelutapoja, joista pitäisi pyrkiä eroon?  idiot2

Kiitos jos vastaatte tietävämmät! 

Ihania nää uudet hymiöt  Smiley Lovea kaikille  smitten
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #1 : 19.10.2005 18:33:50 »

Aivan oikein olet oivaltanut asian!     Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.10.2005 20:49:15 »

Kaapokisu,

tosiaankin itsensä aito rakastaminen sen sijaan, että pyrkisit olemaan vain näkymätön osa suurempaa porukkaa, voisi olla sinun tämän elämän, Leijona-noususolmun viitoittama johtoajatuksesi. Ryhmässä toimiminen, niin mukavaa ja hyödyllistä kuin se yleensä ottaen onkin, voi estää henkilökohtaista onnellisuutta ja toimintaa omaksi hyväksesi. Tyytyväisyytesi kasvaa mm. itseilmaisun, inspiraation ja innostuksen kautta.

Leijona-yläsolmun/Vesimies-alasolmun mahdollisia ongelmia ja haasteita:
- etsii utopiaa, ihanteet ja tarpeet rakkaudesta ja ystävyydestä eivät vastaa toisiaan
- intellektuelli tunteiden kustannuksella
- käsittelee vain toisten ongelmia
- nauttii toisten järkyttämisestä, äärimmäisiä ideoita, yleistä vastaanpanemista
- traditioiden vastustamista

Myönteisiä taipumuksia:
- kekseliäisyys ja tulevaisuuteen suuntautuminen
- helppo ymmärtää ystävyyssuhteiden ja verkostojen merkitys
- helppous esim. tietotekniikassa

Leijona-Yläsolmun aktivointitapoja:
- uskalla olla esillä
- luota itseesi ja omaan karismaasi 
- rakasta itseäsi  smitten

Myös solmujen huonesijainnit ovat tärkeät!
« Viimeksi muokattu: 19.10.2005 21:06:57 kirjoittanut May » tallennettu

Timotheus
Vieras
« Vastaus #3 : 20.10.2005 02:38:00 »

Uskallanko, en, uskallan, en, uskallan idiot2..noh kun tuo Ammakin just hali mua niin kai mä uskallan kysyä omasta nousu-laskusolmu asetelmasta...

Mulla on nousu ravussa h. 11 6den asteen päässä auringosta ja 9 asteen päässä merkuriuksesta... Onko nämä yhtymiä? Eli päteekö samat säännöt kuin planeetoilla... huh tuohan olisi melkein stellium vai lasketaanko nousua siihen? mars ja saturnus tekevät nousuun neliöt... haittaako Embarrassed

Ja lasku kauriissa h. 5...kheiron kolmi, kuu sekstiili + jupiter ja pluto neliöt?
Mitätämäkaikkiyhdessätarkoittaa Shocked

Onko nousu ja lasku aina vastamerkeissä kuten mulla ja onko noilla aspekteilla jotain merkitystä?

Uskaltaisko joku ihana vastata?
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 20.10.2005 08:16:42 »

Heips Timotheus!

Kyllä kannatti uskaltaa! Ihanaksi en itseäni laske, mutta vastaan kuitenkin.  Wink
Ja toivottavasti muutkin vielä jaksavat heittää ajatuksiaan kehään.

Kyllä, Noususolmu ja Laskusolmu ovat aina kartalla toisiaan täsmällisesti vastapäätä. Hassua, sinulla on solmuissa sekä samat huone- että merkkisijainnit kuin minulla. Yhteisiä elämänläksyjä?  Cheesy

Yhtymän orbina käytetään yleensä 10 astetta, joten Merkuriuksesi ja Aurinkosi ovat siis hyvin väljässä yhtymässä Noususolmuun. Noususolmusi sanoman oppiminen on sinulle ehkä tavallista helpompaa, onhan rapumaisuus tuttua sinulle jo aurinkomerkkisi ansioista. Siis onhan Aurinko ja Merkurius myös Ravussa? Se ei oikein käy selvästi ilmi viestistäsi. Marsin ja Saturnuksen neliö Noususolmuun kertoo, että solmun oppien omaksumiseksi tarvitset kuitenkin myös ahkeruutta ja rankkaa työtä itsesi kanssa.

Kun Noususolmu on 11. huoneessa ja Ravussa, tämänkertaisen elämäsi kehityksen tarkoitus on johdattaa sinut irti kaurismaisesta hyötymisestä, oman edun tavoittelusta, uran luomisesta, itsekkyydestä jne.. Sinun tulisi kehittää hoivaavaa puolta itsessäsi, oppia pitämään huolta ystävistäsi, toimia erilaisissa aatteellisissa yhdistyksissä, toimia vesimiesmäiseen tyyliin (Vesimies on 11. huoneen hallitsija) yhteisen hyvän eteen.

Jotain tällaista nuo voisi tarkoittaa... Ainakin omassa elämässäni olen huomannut, että mitä kummallisemmat sattumat vuosien varrella pakottavat aina uudelleen oikealle tielle, kohti Noususolmun oppeja.
tallennettu

Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #5 : 20.10.2005 08:22:55 »

Ai Amma on halinut sua Timotheus  smitten

Hei uskallankohan mäkin kysäistä noususolmu-asetelmastani.
Sen merkitys on edelleenkin jäänyt hieman piiloon Undecided

Eli kaksosissa 7. huoneessa (true node on härässä.. mutta esim. astro.fissä ainoa solmun paikka on tuolla kaksosissa...) Ei tajua edes mitä true node ja vähemmän true node tarkottaa  Cheesy tickedoff
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 20.10.2005 13:18:02 »

Tervehdys,

minua jaksaa hämmästyttää tiettyjen solmuasetelmien kummitteleminen elämässäni. Tällä foorumilla näyttäisi huoneasetelmat 5-11 tai Leijona-Vesimies -akseli olevan oikein yleisiä sijainteja solmuille.

Itselläni noususolmu on huoneessa 11, laskusolmu siis huoneessa 5. Mutta mikäpäs sen somempaa huoneen 11/Vesimiehen teemalle kuin parveilla verkossa samanhenkisten ihmisten kanssa ja opiskella astrologiaa.  Wink

Toinen solmuasetelma, joka kummittelee toistuvasti on huoneet 2-8 tai Härkä-Skorpioni -linja. Itselläni siis yläsolmu Härässä, alasolmu Skorpionissa. Esim. ensimmäiseltä avomieheltäni yläsolmu löytyi huoneesta 8, toiselta Skorpionista. Kumpainenkin on entinen yrittäjä ja ovat taistelleet ankarien talousvaikeuksien kanssa tehtyään konkurssin. Mainittakoon, että kumpainenkin oli vielä aurinkomerkiltään Oinaita.

Merkillistä, kerrassaan merkillistä  Shocked
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #7 : 20.10.2005 13:28:23 »

Itselläni noususolmu Härässä 8.huoneessa. Kun huone ja merkki menevät tällä tavalla päinvastoin, en oikein osaa sanoa mitä tällainen oikein tarkoittaa. Ikäänkuin käänteisiä asioita, jotka kumoavat toisensa.
En tiedä. Undecided Pimeää elämää.
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #8 : 20.10.2005 15:36:06 »

Heips Timotheus!

Ihanaksi en itseäni laske, mutta vastaan kuitenkin.  Wink

 Noususolmusi sanoman oppiminen on sinulle ehkä tavallista helpompaa, onhan rapumaisuus tuttua sinulle jo aurinkomerkkisi ansioista. Siis onhan Aurinko ja Merkurius myös Ravussa? Se ei oikein käy selvästi ilmi viestistäsi. 

Kun Noususolmu on 11. huoneessa ja Ravussa, tämänkertaisen elämäsi kehityksen tarkoitus on johdattaa sinut irti kaurismaisesta hyötymisestä, oman edun tavoittelusta, uran luomisesta, itsekkyydestä jne.. Sinun tulisi kehittää hoivaavaa puolta itsessäsi:

Hörönlörön... Ihanahan sinä olet, ainakin tekstejesi perusteella! smitten

Kyllä, aurinko ja merkurius ovat ravussa tuon nousun keskellä... eli tuo on vähän niinkuin stellium. Ja mun "ura" on kyllä ollut aina nousujohteinen, mutta tuntunut riittämättömältä... tyhjältä.

Hyvin osui tuo tulkinta sinälläänkin kun saan aika usein yllättävää palautella, että ihmiset kokevat olonsa turvalliseksi seurassani, ikään tai sukupuoleen katsomatta... mä oon kyllä vähän sellainen joka paikan höylä ja kaikkien "höösaaja" - äiti Timotheus 2funny... hassua miten miehenä voi omata näin paljon "äidillisiä" tunteita... eh heh...noh joku mies  saa vielä musta hyvän kotirouvan angel
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #9 : 20.10.2005 15:40:29 »


hassua miten miehenä voi omata näin paljon "äidillisiä" tunteita... eh heh...noh joku mies  saa vielä musta hyvän kotirouvan angel

Sinusta tulee sitten varmaan aika hyvä äiti. Huh
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #10 : 20.10.2005 15:51:33 »

Olen itsekin miettinyt näitä noususolmuun ja laskusolmuun liittyviä karmallisia piirteitä ja miten ne vaikuttavat. Itselläni on noususolmu härässä, ja laskusolmu siten skorpionissa. Miten tuo pitäisi karman kannalta tulkita? Eikö Saturnukseenkin liitetä karma jollain tavalla? Minulla on sekin skorpionissa nimittäin. Asia on asteen verran hankalampi tulkittava, tai helpompi, miten sen nyt ottaa, mutta sama piirre toistuu kartalla... vanhemmillani on muuten sama Saturnuksen sijainti, sattumaa? En omaa, saati pidä, erityisesti härkämäisistä piirteistä. Niitä sitten pitäisi omaksua, vai...? Undecided
« Viimeksi muokattu: 20.10.2005 16:00:28 kirjoittanut Missa » tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #11 : 20.10.2005 15:54:45 »

En omaa, saati pidä, erityisesti härkämaisista piirteistä. Niitä sitten pitäisi omaksua, vai...? Undecided

Härkämäisiä piirteitä on ainakin syöminen! Sen minäkin osaan. coolsmiley
tallennettu
Capricorn
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


On vaikea olla rohkea, kun on vain hyvin pieni.


Profiili
« Vastaus #12 : 20.10.2005 16:10:34 »

Mulla on noususolmu vaa'assa 10 huoneessa. Laskusolmuni on siis oinaassa. Ilmeisesti läksyni on oppia pois oinaan äkkipikaisuudesta "hutkitaan ensin, sitten vasta tutkitaan"  knuppel2  tickedoff vaa'an tasapainoisuuteen  :Smiley. Helpommin sanottu kuin tehty...  Embarrassed
tallennettu

Aurinko ja Venus: Kauris, AC ja Kuu: Skorpioni, Merkurius: Jousimies, Mars: Leijona
Sininen Yliääni Käsi, Pihtakuusi, Tulikäärme
neitsyt energiaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #13 : 20.10.2005 21:55:41 »

Heips. Ajattelin ottaa kantaa tähän kuunsolmu keskusteluun kysymällä teiltä, koska itse en osaa tulkita ja mieli haluaisi saada tietää, koska jotain ne kertoo elämästä/entisistä elämistä ja tiettävästi ne ovat aika tärkeä osa kartan tulkintaa. Minulla on noususolmu huoneessa 12 neitsyt merkissä ja laskusolomu huoneessa 7 kaloissa. Minulla ei ole muita tekijöitä 7 huoneessa ja se minua vähän huolestuttaa, koska sehän on parisuhteen huone. Kertokaa minulle mitä noi mun solmut meinaa ja jäänkö paitsi omaa kultaa tässä elämässä? Olisin kiitollinen Teille jos voisitte valaista minua näissä asioissa.  Smiley
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #14 : 20.10.2005 22:21:44 »

Voihan äiti Timotheus sentään...  2funny

Tämä on aina, hmm, ajankohtainen aihe... Noususolmu on itselläni 12. huoneessa Ravun merkissä/ laskusolmu kauris 6.huone. Olen Ac Rapu ja tämä on yksi seikka, joka itseäni on mietityttänyt. Mitä kun noususolmu merkki ja Ac merkki ovat samat?

Entä kun 6. (laskusolmun huone) on täynnä tavaraa? Onko minun siis silläkin saralla kuitenkin jotain opittavaa vielä? Eli siis pitäisi opetella olemaan sekä rapumaisen tunteellinen ja hoivaava että kaurismaisen asiallinen ja viileä ja ahkera.   Huh

 tickedoff       crazy2

Jos olisinkin kalamainen ja vain ajelehtisin enkä olisi äidillinen enkä tunnollinen

 buck2
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: