Sivuja: [1] 2 3 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä nimimerkkisi on peräisin?  (Luettu 110613 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Outolintu
Vieras
« : 19.10.2005 14:33:59 »

Tervehdys kaikille!

Eilen illalla kun olin rekisteröitymässä tänne forumille, tuli mieleen pitäisikö vaihtaa nimimerkkiä. Jostain syystä Outolinnusta on kuitenkin tullut toinen minä ja olisi tuntunut murhalta hylätä ko. nimi.  Cry Niinpä Outolintu jatkaa.  Cheesy 

Outolintu kuvaa mielestäni hyvin tälläista Vesimiestä jolla vielä on Uranus nousussa.  crazy2 Toinen syy nimimerkin osumiseen itselleni johtuu siitä että kun olen joskus yrittänyt keskustella ihmisten kanssa astro/huuhaa asioista niin ihmiset katselevat kummastuneina ja pitävät outona.  Smiley

Mistä siis nimimerkkisi on saanut alkunsa?
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #1 : 19.10.2005 14:46:52 »

On vuosien varrella tarttunut vanhaa tietoa. Jota yritän jakaa eteenpäin. Ennenkuin aikani loppuu. :Smiley Mutta huonolla menestyksellä. Cheesy
Siitä johtuu nimimerkkini. Smiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #2 : 19.10.2005 14:56:17 »

Nimimerkkini olen valinnut erinäisistä ideologis-kielellis-matemaattisista syistä, mutta sanottakoon sen alkuperän olevan Regulus- eli Cor Leonis -tähdessä, joka sijaitsee kartallani Corvus-tähdistössä. police
tallennettu
Enki
Vieras
« Vastaus #3 : 19.10.2005 15:06:56 »

Mistä siis nimimerkkisi on saanut alkunsa?

 Grin Heh, kun ihan samaa kysymystä mietin minäkin aamulla junassa. Smiley

Enki kuulostaa minusta vaan kivalta, ja olin valinnut tämän netti-aliaksekseni sen verran kauan sitten, etten enää muista silloisia motiivejani. Nimi ei 100%:sti istu suomenkieleen, mutta nimi on muualla Euroopassa kuitenkin tavallinen, joskaan ei kovin yleinen miehennimi.

Eräs tunnettu Enki on jugoslavialainen piirtäjä-taiteilija Enki Bilal, joka on tehnyt mm. graafisesti upeita sarjakuvia. http://bilal.enki.free.fr/

Sumerin mytologiassa jumalan pojat Enki ja Enlil hallitsivat ihmiskuntaa, mutta riitaantuivat siitä, miten pitäisi hallita. Enki halusi rakkaudesta ihmisiin antaa heille kaiken tiedon ja sitä kautta vallan ja vapauden, mutta Enlil halusi salata ihmisiltä tiedon ja näin pitää vallan itsellään. En muista kuinka siinä lopulta kävi; jostain tuo tarina varmaan löytyy kokonaisuudessaan, mutten jaksa sitä nyt kaivaa.
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #4 : 19.10.2005 15:07:52 »

Muip!  smitten

Mun nimi tuli tavallaan vahingossa, koska en halunnut enää ottaa uudelleen käyttöön vanhaa nicciäni Firstkissiä, niin hommasin sitten toisen ah niin nuorekkaan ja fiksun kuuloisen nimen  Cheesy


Dark Rock toki kuvaa mua hyvin. Tummaa on sekä hiuksissa että musamaussa   angel
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Päivi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Myöhemmin ei tule koskaan...


Profiili
« Vastaus #5 : 19.10.2005 15:14:23 »

Kirjauduin edelliselle foorumille ensin syntymäajallani, kun en tajunnut, että mokoma numerosarja näkyy nimimerkkinä. Metsätontun kanssa joskus sitten ajatuksia vaihtaessa hän sitä sattui kommentoimaan, että "tulee mieleen nykyajan euronavetat" jne.. Totta, onhan se kovin persoonatonta kirjoitella jonkun numerosarjan takaa.. Otin selvää, miten saisin nimimerkkini vaihdettua ja vaihdoin sen AMMU:ksi.  :Smiley Perusteluna assosiaatiolle euronavetoista ja kaksi lasta tähän maailmaan saattaneena on jonkinlainen mielikuva millaista maidontuottaja-märehtijän elämä voi joskus olla, kun on ne "TISSIT". Joskus teki mieli jättää hinkit narikkaan tai miehelle lainaan, mutta aikansa kutakin. Lehmät on sitäpaitsi sympaattisia ja ainakin itse kuvittelen olevani sekä sympaattinen, että lempeä! smitten

Kiitos Outolintu hyvästä aiheesta!
tallennettu

Aurinko-Kauris/Nousu-Vaaka/Tuli-Käärme/Punainen Lunaarinen Maa
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #6 : 19.10.2005 15:19:42 »

Kuu on karttani hallitsija, ja se on myös T-ristini kärjessä. Niinpä halusin nimimerkikseni jotakin siihen liittyvää. Ranskalaiselta Baby Names-sivustolta löysin sitten nimen Lunea, josta sanottiin, että se tarkoittaa kuun ja auringon kirkasta valoa.

Nimi tuntui niin mukavalta ja omalta, etten osaisi vaihtaa sitä miksikään muuksi.  smitten
tallennettu
RistoPaavo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #7 : 19.10.2005 15:22:44 »

Mistä siis nimimerkkisi on saanut alkunsa?

M tulee etunimestäni Maria...
Dooris kun olen toisenlainen.... Embarrassed
* tulee taas rapumaisesta sähläyksestä....


Mdooris* odottaa aikaa kun surfailu menee kuin vanhallaTekijällä.... Cheesy
tallennettu

Ei mikään
Ladyliketupperwaretyllerö....
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 19.10.2005 15:26:16 »

May on ensinnäkin syntymäkuukauteni toukokuu. Ehkä juuri sen takia ja monestakin muusta syystä olen aina ollut armoton toukokuu-fani. Toisekseen sanan monimerkityksellisyys kiehtoi. Astrologiassa kun asiat eivät monestikaan ole pilkuntarkkoja ja täsmällisiä vaan asiat voivat olla tavalla tai toisella ja eri kuviot ilmetä eri ihmisillä eri tavalla eli siis ne "may be" , saattaa olla...
tallennettu

Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #9 : 19.10.2005 15:31:39 »

Lainaus
[Mistä siis nimimerkkisi on saanut alkunsa?
Heippa Outolintu Smiley

En minäkään vaihtanut nimimerkkiä.

Ihan eka forumille, kun kirjoitin, silloin mietin, että mikä olisi hyvä coolsmiley
18- kesäisenä eräs mies katseli mua ja sanoi: "sun silmät tuikkii kuin tähdet Cool"
Siitä se nimimerkki, enkä muuksi muuta tickedoff
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Tina
Vieras
« Vastaus #10 : 19.10.2005 15:41:09 »

Minäkin voin nyt osallistua näihin nimimerkkiketjuihin, jihuu! Enhän minä mitään metallia (edes heavy-) rekisteröityessäni ajatellut, kun olisin halunnut olla Urania (varattu), ja päädyin käyttämään omaa nimeäni. Kiitos Ikiajan Wink voin kertoa "nikkini" hyvinkin kuvaavan minua: kivikova, sulaa nopeasti ja on melkoisen muuntuva... ongelmajäte!
tallennettu
Päivi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Myöhemmin ei tule koskaan...


Profiili
« Vastaus #11 : 19.10.2005 15:42:26 »

Mitäpä sitä hyviä nimiä vaihtamaan. Tunnutte sitäpaitsi kaikki tutuimmilta kun käytätte samaa nimimerkkiä!  :Smiley Itse olen niin dementoitunut, ettei välttämättä osaa ajatella kirjoittajaa jonain, jonka jo "tuntee", vaikka vanha nimimerkki mainittaisiinkin. Mun visuaalinen mielikuvitus muodostaa teistä kaikista ainakin jonkun tietyn kuvan nimimerkin ja kirjoitusten perusteella ja niistä sitten tunnistan teidät. Ja kiva kuulla stooreja nimistä! Grin
tallennettu

Aurinko-Kauris/Nousu-Vaaka/Tuli-Käärme/Punainen Lunaarinen Maa
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #12 : 19.10.2005 15:46:41 »

Koska enkelit edelleen ovat lähellä sydäntäni ja jo edellisellä foorumilla tällä samalla nikillä liikuskelin, niin en nähnyt mitään syytä vaihtaa nikkiäni Smiley
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
solnesko
Vieras
« Vastaus #13 : 19.10.2005 15:56:06 »

Solnesko tarkoittaa Aurinkoa. Se on emäntäni minulle antama nimitys...  :Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #14 : 19.10.2005 16:00:27 »

Hei, hauska kysely. Smiley Sopiva myöskin näin uudella foorumilla, kun jokainen joutuu tekemään sen saman valinnan, että kirjautuuko vanhalla nimimerkillä vai ei. Ainakin omasta mielestäni olisikin tosi kiva, jos jokainen nimimerkkiä vaihtanut kertoisi, kuka oli vanhalla foorumilla. Näin olisi helpompi palauttaa mieleen niitä juttuja, joista siellä kenties oli kyseisen nimimerkin kanssa puhetta.

Enki, katsopas tämä linkki! http://www.mystae.com/restricted/streams/vela/enki.html  Wink

Ajatus-nimimerkin keksin kai siitä, että jokaisen teon - myös nettikirjoittelun - takanahan on aina ajatus. Ajatus on se, mistä kaikki lähtee ja minkä tasolla asioiden energiaan voi vaikuttaa. Haluan siis ikään kuin muistuttaa tällä nimimerkillä myös itselleni, että tärkeintä on se tausta-ajatus. Wink Myöskin tietysti ihmisille, jotka eivät minua IRL tunne, olen netissä pelkkä ajatus, abstrakti olio. crazy2
« Viimeksi muokattu: 20.10.2005 09:13:23 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1] 2 3 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: