Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millainen joulu sinulla oli?  (Luettu 6362 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Anno
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« : 29.12.2013 12:26:43 »

Luin juuri Luxoniasta alla olevan tekstin. Tuntui aivan uskomattomalta, että joku toinenkin on kokenut kuluneen joulun juuri samoin kuin minä. Täsmälleen samoin, terveysongelmia lukuunottamatta. Sama fyysinen todellisuus ja sama henkinen kokemus aiheesta. Huippua!  smitten

Onko meitä vielä lisää? Erilaisen joulukokemuksen saaneita?


"HAVAINTOTAPAMME MUUTTAMINEN SIITÄ, MITÄ PITÄISI OLLA
 
Kirjoittanut Jennifer Hoffman (enlighteninglife.com)
Uutiskirjeestä 25.12.2013
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine
 
Vaikka olen onnellisempi ja minulla on enemmän iloa ja rauhaa tänä joulunaikana kuin pitkään aikaan, se on ollut yksi epätavallisimmista pyhistä, minkä voin muistaa, ja jolloin olen tuntenut ajankohdan energiaa enkä paljon muuta.  Ja ensimäistä kertaa moneen vuoteen vietän joulua yksin, ilman perhettä tai lapsiani. En ole surullinen enkä yksinäinen, Täysin päinvastoin, olen itsekseni puhdistuakseni ja ollakseni tyyni, levätäkseni ja rentoutuakseni. Minulla on ollut stressaava ja vaikea vuosi vakavien terveysongelmien kera, jotka ovat viimeinkin ratkenneet, ja tarvitsen lepoa. Toisaalta en oikeastaan odottanut joulua sen materialismiin vuoksi, mutta se osoittautui parhaaksi jouluksi ikinä, vaikka se oli hyvin erilainen, kuin odotin.
 
Olin odottanut, että koristelisin paikkoja ja kävisin ostoksilla, mikä on normaalia tähän aikaan vuodesta, eikä mitään siitä tullut tehtyä. Minulla ei ole edes kuusta tänä vuonna, ei edes söpöä ja pientä vaaleanpunaista sädehtivää kuusta. En vain ajatellut sen esiin ottamista. Mutta olen laulanut joululauluja pari viikkoa joka päivä ja olen ollut täynnä joulumieltä, minkä jaan kaikkien tapaamieni ihmisten kanssa. Tämä on ollut upeaa aikaa minulle, vaikkei siinä mikään ole ollut sellaista, kuin pitäisi olla tai mitä pidettäisiin normaalina.
 
Jouluun voi liittyä niin paljon odotuksia, että se voi olla vaikeinta aikaa vuodesta monille, erityisesti niille jotka ovat yksin, ilman perhettä tai ystäviä. Se voi olla masentavaa ja onnetonta aikaa niille, jotka ajattelevat, että joulun olemiseksi aito, heillä täytyy olla ympärillä ihmisiä, jotka rakastavat heitä, heidän täytyy pitää hauskaa ja antaa lahjoja. Tämä on valitettavasti "photoshopattu" versio joulusta - useimmat ihmiset eivät vietä joulua niin.
 
Silloin kun tuomitsemme oman elämämme sen perusteella, miten ajattelemme asioiden pitävän olla, pohjustamme epäonnistumistamme ja laitamme liikkeelle ajatuksia, uskomuksia ja tunteita, jotka saavat vain olomme tuntumaan pahalta. "Pitäisi"-standardi on tavallisesti eri asia, mitä tapahtuu elämässämme, vaikkei voi olla mitään standardia, "yhtä kokoa" minkä mukaan kaikki elävät. Sitten kamppailemme, koska luulemme, ettemme ole normaali ja että elämässämme on jotain vikaa. Voimmeko olla sen ohjaama, mitä haluamme, ja selkeä aikomuksessamme, vertailematta itseämme toisiin, erityisesti silloin kun luulemme heidän olevan onnellisempia tai varakkaampia kuin me?
 
Vaikka sanomme voivamme, todellinen testi on joulun kaltaisina juhlapäivinä, joiden pitäisi suuntautua perheeseen, hauskanpitoon, hyvinvointiin, rakkauteen ja yhdessä nauttimiseen. Tämä laittaa kaikki aikomuksemme testiin ja joskus, parhaista aikeistamme huolimatta, annamme tunteiden viedä meiltä terän. Olemmeko valmis luomaan omat standardimme sen sijaan, että lankeamme uskomaan, että meissä on jotain vikaa, koska asiat eivät ole niin, kuin pitäisi olla, sen perusteella minkä meille on kerrottu olevan normaalia?
 
Mutta joulun 2013 tapahtumissa on toinenkin taso ja se on 3D-tietoisuuden sulautuminen 5D-tietoisuuteen, minkä vuoksi kaikki mikä on raskaasti suuntautunut 3D-tietoisuuteen, kuten jouluun liittyvä materialismi, ei yhtäkkiä enää viehätä eikä se vain kiinnosta. Mutta joulun toinen puoli mikä liittyy rauhaan, iloon, rakkauteen ja yhteyteen, tuntuu erittäin hyvältä. Itse asiassa vaikket olisikaan jouluhengessä, voit tuntea iloa ilman kuustakin tänä vuonna. (Näe hyvä puoli - jos et levitellyt kaikkia koristeita, sinun ei tarvitse kerätäkään niitä.) Tämä on uusi normaali ja se ennustaa siitä, mitä voimme odottaa 2014, mistä tulee haaste uskomuksillemme, miten asioiden pitäisi olla, ja se pyytää meitä luomaan oman versiomme ilosta, rauhasta, yltäkylläisyydestä, rakkaudesta ja jaetusta hyvästä.
 
Meillä kaikilla on tunne, että jotain tapahtuu, vaikkemme olekaan varma, mitä se on tai milloin se tulee. Olemme kaikki tietoisia odotuksen tunteesta ja sen tietämisestä, että jotain uutta on aivan nurkan takana. Se kaikki tapahtuu nyt, mutta tietääksemme sen, meidän on oltava hetkessä huolehtimatta, olemme liian myöhässä, liian aikaisessa, ettemme tee asioita oikein tai ole riittävän onnekas osallistuaksemme siihen. Ei ole mitään standardia emmekä voi ymmärtää väärin, kunhan luotamme omaan prosessiimme, uskomme ja tiedämme, että se mikä on oikein mielle, tapahtuu aina oikealla ja parhaalla tavalla. Muista, että jumalainen ajoitus toimii aina kaikessa ja vaaditaan kärsivällisyyttä näissä tilanteissa, koska kaiken olen oltava nyt linjassa. Anna siis kaiken asettua järjestykseen ja nauti siitä, mitä sinulle tapahtuu, miettimättä, pitäisikö sen olla noin vai teetkö väärin tai että kaikilla muilla on oikein tai paremmin kuin sinulla.
 
Hyvää joulua, onnellista joulunaikaa ja kiitos, että olet valo polullani, ja kiitos, että annat minun jakaa valoani matkallasi.
 
----------- "
http://www.luxonia.com/viestit/10-jennifer-hoffman/4186-25122013-havaintotapamme-muuttaminen-siitae-mitae-pitaeisi-olla
tallennettu
skipidoway
Vieras
« Vastaus #1 : 29.12.2013 13:33:09 »

Vietin myös täysin yksin joulun,eikä tuottanut ongelmia. Toivottavasti ensi jouluna olen Kuubassa coolsmiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 29.12.2013 14:17:53 »

Muutin kotoa vuonna 1988, enkä ole erityisesti laittanut joulua sen jälkeen - paitsi nyt. Tämä oli ensimmäinen kerta tuon jälkeen, kun huushollissani oli joulukuusi. Silläkin on oikein tarina.. Olen tehnyt pipareita, joulutorttuja, porkkanalaatikkoa, jäädykettä, saunonut, kirjoittanut joulupukille, hankkinut lahjoja ja syönyt runsaan aterian yhdessä veljeni perheen kanssa.

Mutta minulla onkin nyt 3-vuotias lapsi, joka on oppinut pitämään kaikista joulujutuista. Yksinäisiä jouluja olen viettänyt jokusen vuoden -88 jälkeen ja ne ovat olleet kyllä oikeita ankeuden huipentumia. Muistan esim. joulun -99, jolloin aioin mennä kauppaan iltapäivällä, mutta kaupat olivat jo kiinni. Oma moka, kun en katsonut tarpeeksi tarkkaan jouluaaton sulkemisaikoja. Olin nälissäni joulun ajan, koska jääkaapissa ei ollut juuri valoa kummempia aineksia ruuanlaittoa varten ja ravintolatkin olivat kiinni. Minulla oli myös hyvin tärkeä ihmissuhde, joka näki loppunsa juuri kyseisenä jouluna. Loppu oli minun kannaltani nöyryyttävä. Joulusta tuli minulle pitkäksi aikaa kuolemaa symboloiva päivä. Ehkä se on nyt jo muuttunut iloisemmaksi asiaksi.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #3 : 29.12.2013 15:51:30 »

Mää pakenin muorille jouluksi, en juur joutunu kotona hösään...tykkäisin kyllä, mutta en täällä, tuntuu ku koettas meikata kuppasta emakkoa siistimmäksi, tai jotain sellasta.
Reissujoulu, mut kyllä mä tahtoisin sen oman, oman näköisen joulunkin vielä joskus laspille antaa. Täällä kotona jos olen niiden kanssa ihan päikseen, niin siitä puuttu jotakin merkittävää, mut ei se oo kyllä hääppöstä olla muiden nurkisssakaan ja muiden tavalla...voi voi.
Onneksi se on ohi nyt taas Cheesy
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #4 : 29.12.2013 16:34:08 »

Oli rauhallinen joulu. Lapset ja ex vietettiin aattoa leppoisasti. Minä laitan aina joulun esille, riippumatta siitä onko mulle ketään tulossa tai ei, rakastan joulua omalla tavallani.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4393



Profiili
« Vastaus #5 : 29.12.2013 16:45:21 »

Meitsi vietti ekan kerran elämässään joulua Suomen ulkopuolella ja siten että seurana oli poikaystävä. Muuten tässä ei nyt paljoa mtn joulua ollut, koska keli oli mitä oli ja ainoa joulukoriste mitä laitoin esille oli kimppu valotulppaaneja. Varsinaista jouluruokaa (eli kinkkua jne) syötiin vasta eilen, mutta aattona oli sentäs riisipuuroa ja luumukeittoa Cool Kinkkuja ollaan tähän mennessä paistettu kaksi angel

Tunnelma rauhallinen siitä huolimatta, että joutui menemään töihin perjantaiksi. Olisi kyllä kannattanut ottaa vapaaksi koko jouluviikko tai vaikka loppiaiseen saakka Tongue

Seuraavan joulun vois viettää kaupunkilomalla Cool Olen siihen mennessä kerennyt vaihtaa jo työpaikkaa, joten mikäli saan duunin esim. Göteborgista, niin ehkäpä joulu menee sitten siellä tai jossain muussa kaupungissa joko Ruotsissa tai ihan toisessa maassa.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #6 : 29.12.2013 16:58:44 »

Yksin olin kotona kissoineni ja vain muutama toivotteli jouluja. Lahjoja en halunnut,  sain silti ja tulipa jouluateriakin syötyä joulupäivänä kummin luona ( kutsu kävi).
Erittäin kummallinen joulu, niin energioiltaan kuin yleiseltä ilmeeltäänkin buck2
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #7 : 30.12.2013 23:14:25 »

Normaali perinteinen perhejoulu niin kuin aina, eli hyvää ruokaa, muutama paketti ja telkkarin katsomista/rentoutumista. Sukulaisista sai kärsiä, mutta muuten oli mukavaa Cheesy

Tosin tänä vuonna joulu tuntui menevän tosi nopeasti ohi, liekö johtunut säästä?
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1335



Profiili
« Vastaus #8 : 18.01.2014 13:50:32 »

Tosi jouluinen. Joka päivälle oli adventista loppiaiseen asti joku teemaan liittyvä tilaisuus. Kaiken kruunasi Jouluevankeliumin lukeminen kolmessa eri kirkossa 'varhain' Jouluaamuna. Oli mukava kävellä muutama kilometri ennen aamu 6.tta, kun bussit ei kulje niin aikaisin. Ensimmäisestä kirkosta ehdin hyvin toiseen 8.ksi ja sitten pääsinkin kanttorin kyydissä kolmanteen 10.ksi.

Että oikein sellainen joulujen joulu. Kolme joulua samana päivänä.


Kompensoi muutaman vuoden takaista, kun en muistanut korttejakaan lähettää. Niinpä kirjoitin myöhään aatto-iltana tekstarin kaikille korttilistallani.

"On ollut tämä 'tonttu' hiukan hajamielinen,
 unohtanut ystävät, syntymäjuhlan Jeesuksen.
 Päivä - pari sinne tänne - hui hai!
 Koko kansa silti Vapahtajan jälleen sai!"

(Runo ilmestyy kokoelma-kirjassani 'piakkoin'. Eli kunhan saan kaikki materiaalin kasaan ja kustantaja sen hyväksyy.)

Kyllä tuona Jouluna soi puhelin, että olivat laatikot palaa uunissa ja kirkossakin pirahti, kun en ollut muistanut laittaa äänettömälle.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014 13:57:58 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: