Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henk.kohtaiset vs. muut planeetat synastriassa ja kompositiokartalla  (Luettu 3848 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« : 12.03.2014 22:39:51 »

Olen tullut viime aikoina vahvasti siihen tulokseen, ettei henkilökohtaisten planeettojen kaunis harmonia synastriassa (tai kompositiokartalla) ole tae tyydyttävään ja kestävään, tai ennenkaikkea kehittyvään ihmissuhteeseen. Muutaman kerran olen ihmetellyt, mikä siinä on että toisen ajatusmaailma, arvot, asenteet ei yhtään sovi omiini... mutta silti ei olla kuitenkaan täysin eri planeetoilta, vaan jonkinlainen henkinen kemia löytyy. 

Minulla meni välit poikki noin vuosi sitten kahteen hyvään lapsuuden ystävääni, olin aavistellut asiaa jo vuosikausia, että ei tämä ystävyys ikuisesti kestä. Että se että jos on hauskaa, ei riitä jos emme kuitenkaan ajattele elämästä samalla tavalla. Meillä oli juuri klassisia "yhteensopivia" kuvioita synastriassa,  kuu, aurinko, merkurius, venus... kaikki muodostavat kaunista kolmiota ja sekstiiliä keskenään synastriassa. Eli tullaan toimeen, kyllä. Asioita ei tarvitse vääntää rautalangasta ja toisen kanssa on luonnollista olla. Mutta sitten

synastriassa "rumaa jälkeä" muodostivat

 jupiter aspect_squ neptunus uranus kuu
 saturnus aspect_squ mars askendentti pluto
 saturnus aspect_opp mars

kompositiokartoilla

 neptunus aspect_squ mars jupiter aurinko merkurius
 uranus aspect_squ mars jupiter aurinko merkurius
 saturnus aspect_opp aurinko chiron
 saturnus aspect_squ pluto

eihän tuommosilla kuvioilla yksistään pitkälle pötkitä, ja huomasin että mitä laajemmin ja perusteellisemmin puhuimme asioista ja elämästä, ei käsitykset ja ajatukset menneet yksiin. Olen kuullut puhuttavat, että suotuisat Jupiterin aspektit voisivat jopa olla merkki siitä, että ihmisillä on samanlainen käsitys esimerkiksi työstä, opiskeluista, elämäntavoista ja että ei olisi vaikeaa sopeutua toisen elämänrytmiin ja tyyliin. Tässä oli ongelmia entisten ystävieni kanssa myös. Silti pidimme tiiviisti yhtä lähes 10 vuotta. Ja täytyy myöntää, etten oikein koskaan tuntenut olevani minulle oikeiden ihmisten seurassa  Embarrassed

Nyt olen alkanut lämmittelemään uudelleen "vanhaa", lähes kolmen vuoden takaista ihmissuhdetta. Tämä ihminen palasi elämääni alkuvuodesta, ja minusta tuntui aina että tiesin tämän henkilön olevan hyvinkin paljon samanlainen kuin minä, että meillä on paljon yhteistä, mutta voimme opettaa ja oppia toisiltamme paljon ja iltoja on vietetty puhumalla elämästä, haaveista... ja ajatukset ja ennenkaikkea unelmat menevät hyvinkin yksiin. Meillä henkilökohtaiset planeetat muodostavat ihan riittävän paljon oppositiota kompositiossa että synastriassa, että voisi luulla menevän homma jossain kohdin aika pahasti päin mäntyä, mutta sitten taas tästä todella hitaasta mutta hyvältä tuntuvasta etenemisestä voisi kertoa oikein mukavasti kompositiokartalla aspektoituneet

 saturnus aspect_sex venus
 saturnus aspect_tri kuu
(muita aspekteja ei  saturnus teekkään)
 jupiter aspect_tri aurinko

synastriassa
 jupiter aspect_tri jupiter
 jupiter aspect_con kuu
 neptunus uranus aspect_sex aurinko kuu merkurius

eli voisin sanoa, että kaiken kaikkiaan hyvin tärkeäksi olen kokenut  jupiter sekä  neptunus aspektit kartoilla, koska jos ne aiheuttavat harmaita hiuksia ei siitä koskaan ole seurannut mitään hyvää...  Undecided  saturnus kun pistää kapuloita rattaisiin, sen huomaa jotenkin selkeämmin eikä tarvitse arvailla että mistä kiikastaa.

kommentteja, kokemuksia?  Smiley
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 14.03.2014 16:08:17 »

Hitaiden planeettojen synastriassa on vain se, että tietyt samat kuviot ovat siinä sitten kaikkien suunnilleen saman ikäisten kanssa. Sen kautta kuitenkin voisi selittyä se, miksi ei tule jonkin tietyn ikäryhmän kanssa koskaan erityisemmin toimeen, näitähän on.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: leet



Profiili
« Vastaus #2 : 15.03.2014 16:25:59 »

Juupa, Yanni!

Noin vuosi sitten tutustuin vallan tasapainoiseen naiseen harrastusten parissa. Tavattoman helppo toimia hänen kanssaan projekteissa ja aikaa ei hukkaannu jahkaamiseen kumman mielipide  ratkaisee tekemisessä, vaan kumpikin heittää vuorovedolla uusia ideoita ilmaan ja hommat etenee koko ajan.
Aamulla vilkaisin pikana hänen karttaansa ja kas, siellä onkin melkoisen reilunkokoinen stellium, painottuneena ihmissuhde- ja hoitotyö- asioihin. Muutamaan itseni kartan vahvaan kohtaan hänen kartaltaan hyviä aspekteja löytyy. Omaa karttaani hallitsee melkoisen tasapainoinen Daavidin-tähti.
Yleensä tuttavuuksista syntyy melkoinen soppa, kun toinen kokee jäävänsä kantapääni alle, vaikka vain olen oma itseni. Teidän olevani todella vahva, enkä siksi tönäise toista - tai korota ääntäni, ellei tuo toinen ala minua tuuppia - henkisesti siis. Siksi onkin melkoinen nautinto, kun kumpikin tuo oman osaamisensa, eikä synny kilpailua siitä, kumpi missäkin asioissa päättää. Tulosta tulee sitäkin enemmän, kun kiistelyyn ei huku energioita.

Havaintoni on siis ihan sitä samaa, Yanni! Jos on liian samanlainen, talsii kumpikin vuoroin toisensa varpaille, eikä hyvän alun jälkeen ole kuin kummeksuntaa - mihin se kaikki hyvä katosikaan.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014 16:38:03 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: