Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Finnejä aiheuttavia ruokia/ruoka-aineita  (Luettu 36861 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #15 : 16.09.2009 22:23:03 »



 Liha kestää sulaa kauan suolistossa ja se mätänee siellä osittain. Siksi lihansyöjien paskakin haisee pahemmalle. Anteeksi kaunis kielenkäyttöni.  Grin



Tää on vähän vanhentunutta "tietoa", tätä toisteltiin nimenomaan -70-luvulla ja tästä T.Rautavaarakin puhuu kirjassaan; mutta kyse on sillon vertailukohteena vegetaristeista jotka syö runsaasti kasviksia muun ohella ja LIHANsyöjistä jotka ei syö juurikaan lainkaan vihanneksia vaan ravinto on selkeesti liha & hiilihydraattipainotteinen tyyliin läskisoossia ja perunamuussia; siis ei se pieni määrä lihaa riittävän runsaan kasvis-täysjyväviljatuotteiden-hedelmien sun muun kanssa aiheuta sitä pahaa p-kan hajua, vaan nimenomaan jos ravinto on liian emäksinen ja ykspuolinen, sama ilmiö voi olla henkilöllä joka syö melkeen pelkästään valkosia hiilihydraatteja tai jotain roskaruokaa - mahdollisesti myös, jos henkilö syö todella paljon lihaa; mun on vaikee sanoa koska en tunne sellasta tapausta enkä täten ole päässy haistelemaan....
Tunsin erään hyvin ykspuolista, kasviksetonta ravintoa syövän henkilön ja kyllä ei menny ainakaan puoleen tuntiin sen jälkeen samaan vessaan  Shocked
tallennettu

.
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 28.09.2009 13:00:52 »

Tää on vähän nolo juttu, mutta mikä ihme aiheuttaa pepun iholle sellaisia poksahtelevia näppyjä? Ne on tosi ärhäköitä välillä.  Embarrassed

Ei hätää, kenelle tahansa voi tapahtua.

No bakteerithan ne.
Nr. Kakkosen jälkeen kannattaa käyttää kosteita peppu-pyyhkeitä
(aikuisille on omiakin, täällä niitä myydään normaalin vessapaprujen yhteydessä)
tai ihan pideetä. Yleisissä vessoissa käy ihan että kostuttaa vessapaperia.

Housut liikkuvat liikkumisen myötä ja levittää näkymätöntä juttua, mikäli sitä siellä on.

Minulla on käsitys, että Suomessa noita aikuisten kosteita peppu-pyyhkeitä vierastetaan,
ja valikoimia ei taida oikein löytyä? Vauvojen kosteat peppupyyhkeet ovat ihan samoja
kuin aikuisillekin tarkoitetut, erilainen muoviboxi vain.


Vauvojen sinkkivoiteet ärtyneelle iholle auttaa siinä aikuisellekin.

Käytä mietoa saippuaa suihkussa, mielellään luonnonmukaista,
koska iholla on tapana ärtyä jostain kohtaa kehoa, voimakkaat saippuat ei ainakaan paranna asiaa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 28.09.2009 15:02:47 »

"Liha kestää sulaa kauan suolistossa ja se mätänee siellä osittain. Siksi lihansyöjien paskakin haisee pahemmalle. Anteeksi kaunis kielenkäyttöni"

Liha itse asiassa sulaa vähän liiankin helposti, joten jos suolen toiminta on liian laiskaa (liian vähän kuituja tai muuten ruokaa, josta vatsa ei pidä) niin sitten se liha viipyy suolessa liian kauan ja siinä luonnostaan olevat mädättäjäbakteerit ryhtyvät tekemään työtään.

Yksikään ihminen ei muuten voi olla lihansyöjä, eli syödä vain lihaa. Siihen kuolee tuskallisesti muutamassa kuukaudessa, Kiinassa ennen tunnettiin teloitusmuotona se, että tuomittu sai vain lihaa kunnes kuoli.

Sekasyöjä on se, mistä pitäisi puhua, ei lihansyöjä.

Vatsan tulisi toimia päivässä yhtä monta kertaa, kuin on aterioita. Kun söin elävää ravintoa, näin ei tapahtunut! Johtunee siitä, että elävässä ravinnossa on paljon immunotyyppi B:lle sopimattomia siemeniä, jyviä jne. Kyllä, veriryhmäruokavaliosta taas olen puhumassa. Elävä ravinto sopii parhaiten A:lle, kuten muutkin vegaaniset ruokavaliot.

Nyt kun noudatan B-ruokavaliota ja syön siis lihaa useita kertoja viikossa, vatsani toimii sen kolme kertaa päivässä! Tehkääpä kasvissyöjät perässä... "Merkkiaineita," eli mustikkaa tms. syötyäni voin päätellä, että ruokamassa kulkee lävitseni 6-8 tunnissa. Eipä ehdi liha mädäntyä, eivätkä tuotokset haise sen kummemmilta kuin elävää ravintoa syödessänikään.

Tiedättehän liukoiset kuidut, joista nykyään paljon puhutaan tärkeänä asiana? Niitähän on mm. marjoissa ja hedelmissä. Tiedoksi: Lihassa on 20% liukoisia kuituja.

Allergiasta: Lievästi allergisena olen pannut merkille, että jos saan naamaan allergianäpyn (sellaisen hyttysenpureman oloisen joka häviää pian itsekseen, niin seuraavana päivänä sen paikalla on pikkuinen finni. Teoriani on, että finnit johtuvat nimenomaan allergisesta reaktiosta, joka jotenkin lyö huokosen tukkoon. Tätä tukee se, että tiedän ihmisen, joka saa finnejä tavallisesta suklaasta, mutta ei valkoisesta suklaasta jossa kuitenkin on samat rasvat kuin tavallisessa. Tuntuu olevan se kaakao, eikä ne rasvat, mikä finnejä aiheuttaa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 28.09.2009 16:08:22 »

Kaakaon ihon talirauhasten toimintaa kiihdyttävänä aineena on tiedetty kosmetiikassa kauan.
Sillä osaltaan estetään ihon vanhenemista, vaikka se ei yksissään vielä riitä.

Jos iho on tukossa, kuivaa karstaa, liikaa meikkiä, allergia tms ja iho alkaa tuottaa enemmän
talia, joka sitten ei pääse tukoksen vuoksi normaalisti huokosesta ulos,
syntyy mustapää/finni.

Rasvan yhteydestä finnien syntyyn ei ole mitään tieteellistä näyttöä.
Yleensä se on yhdistelmä talirauhasta kiihdyttävää ainetta/ravintoa,
ihon huono tai rapistuva kunto, jota ei välttämättä näe heti päälle päin, paikallisesti.

Eri rasvojen vaikutuksesta ihmisen hormonitasapainoon sitten taas on
ja hormonitasapainolla on vaikutusta ihmisen ihon kuntoon. Wink

« Viimeksi muokattu: 28.09.2009 16:09:55 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 28.09.2009 16:14:32 »

Smiley testataan  siis Grin


 Smiley

Viikossa, parissa pitäisi parantua tuolla hoidolla ja pysyä poissa,
joten sitä sinkkivoidetta ei tarvitse käyttää koko ajan
-vain tarvittaessa. Wink

Wet Tissueita kylläkin ja joka päivä. angel Vauvojen sinkkivoide ei montaa euroa maksa,
mutta auttaa paitsi tuohon, niin myös muullekin ärtyneelle iholle. Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 28.09.2009 16:46:52 »

Nyt kun noudatan B-ruokavaliota ja syön siis lihaa useita kertoja viikossa, vatsani toimii sen kolme kertaa päivässä! Tehkääpä kasvissyöjät perässä...

Niin, no nämä ovat niitä henkilökohtaisia juttuja. Itse olen kasvissyöjä (syön kalaa kuitenkin) ja todellakin aineenvaihduntani toimii, aivan kuten sinäkin sanoit: jokaisen aterian jälkeen. Eli todellakin, tämä kasvissyöjä tekee perässä.  2funny Silloin kun syön lihaa, niin se tukkoinen olo kesti ja kesti ja suoli toimi ihan milloin sattui. Smiley Eli näin olemme erilaisia.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #21 : 28.09.2009 19:14:50 »

Komppaan Ebsukkaa. Olen huomannut elämäni aikana erilaisia ruokavalioita kokeilleena,
siis pitkiä aikoja, koska olen hyvin tarkka ruoan, kuntoni ja ihoni suhteen,
että eri ihmisillä on erilaisia ruoansulatussysteemejä.

Mistä se johtuu, siitähän on monia mielenkiintoisia teorioita ja tiedetäänkö siltikään kaikkea? Huh

Olen ollut 2-3 vuotta pelkästään kasvisravinnolla. Hyväksi iholle, mutta ei hiuksille  ja kynsille.
Väsyttikin aika lailla. Iho oli valkoinen.  Undecided
No sitten lisäsin siihen kalan ja muut merenantimet. Olo virkistyi, kuten myöskin aivot.
Iho sai väriä. Kynnet ja hiukset hiukan puhtia. Satunnaisia "allergisia-reatioita" iholla,
jonka kuvittelen johtuvan liiallisesta pastasta.

Rakastan nimittäin lohipastaa. :Smiley
Siinä on myöskin aikamoinen annos kermaa ja kalan ja maidon sekoitus ei kuulema hyvää tiedä,
kuten myöskään lihan ja maidon sekoitus, mutta tiedä tuota.

Kun olin Taikuissa sukeltelemassa puoli vuotta, niin söin pelkästään hedelmiä, kalaa ja vihanneksia
ja olin loistavassa kunnossa. Tosin merivesi on parasta iholle ja yksi sukellus vastaa 5 tunnin airobiciä.

No lisäsin sitten kanan ruokavalioon ja urheilessa ainakin lihakset palautui paremmin
ja muotoutui paremmin.

Nyt syön silloin tällöin pienen pihvin ja vatsa on kovempi ja hitaampi sen jälkeen,
mutta hiukset ja kynnet tykkää ja silmänaluseni eivät ole niin kuopalla.

Syön sen kalan, kanan tai pihvin runsaan tumman vihreän salaatin kanssa,
mutta ei mitään kiinankaalta tai jäävuorisalaattia, jotka ovat mitättömän makuisia,
eikä kunnolla vihreitä.
Myöskin pinaatin, parsan, brokkolin, kukkakaalin jne. kanssa.

En syö perunaa missään muodossa, enkä käytä lisättyä sokeria
ja välttelen sokerisia tuotteita, vaikka kyllä sen jäätelön, jugurtin ja pullan joskus syön.
Karkkia en syö juuri koskaan, suklaata joskus.
Pastaa silloin tällöin. Leipää/leivonnaisia 2-3 krt kk.
Mineraalivettä menee normaalisti n. 2,5 l/päivä, jos kuuma, niin enemmän.

Ei finnejä pahemmin, mutta tulee kyllä yksi tai kaksi, jos sen kermaisen lohipastan käyn syömässä
tai syön jonkun Marsin tai Snickersin tms -> seuraavana päivänä.

Finnien kanssa kannattaa olla tarkkana ja katsoa, missä vaiheessa se on äitynyt kunnon taudiksi
ja hakea asiaankuuluva lääkitys.
Nyt syksyllä se on hyvä ottaa, koska aurinko ei paista ja polta ihoa kuurin aikana.

Tauti se on siinä vaiheessa, kun sinulla on rykelmä tulehtuneita ja kipeitä finnejä
jossain kohtaa ihoa. Valitettavasti moni vielä siinäkään vaiheessa mene lääkärille. Undecided

Erilaiset aknet  myös tarttuvat ihmisestä toiseen kuten mikä tahansa muukin infektio.
Moni ei tiedä sitä!
Silloin ei kannata halailla tai muutoin olla ihokosketuksessa kenenkään kanssa.

Olen käsittänyt ystäväni Ulrikan puheista, joka on ihotautilääkäri, että se on paikalliskosketus tartunta,
eli suutelo tai poskihali jonkun finniturvan kanssa voi aiheuttaa infektion omallakin iholla.

Tästä minulla on kokemusta. Vuosia sitten seurustelin hetken miehen kanssa,
jolla oli selässä jonninmoinen paikallinen akne ja niin sitten viikossa, parissa ihoni meni huonon kuntoon
ja se piti hoitaa antibiotilla pois. Oli väli-aika siinä tapailussa ja kun tapasin uudestaan,
sain uudestaan ihoni huonoon kuntoon ja antibiotti-kuuri taas.
Se kierre loppui kun se mies tajusi hakea akneensa lääkityksen ja parani.

« Viimeksi muokattu: 28.09.2009 19:18:41 kirjoittanut Sasha » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #22 : 29.09.2009 09:07:42 »

ihanaa (oikeasti) lukea näitä ruokaohjeita täältä, koska näihinkin pitänee kiinnittää huomiota vaikka mieli kiitää galakseissa taas vaihteeksi.. huomenna tapaan muutenkin lentäjän, tänään Korealaisen diplomaatin.. tms.. pitäisköhän keskustella kaukoidän keittiöstä. eilen missasin yhden ruokaan liittyvän kirjallisuustapahtuman, kun teki mieli lukea filosofiaa, en yleensä jaksa keskittyä ruokajuttuihin.

kasvisruoka epäilemättä suotuisinta ja rasvat aiheuttanevat näppyjä ja kiloja  Cheesy
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 30.09.2009 00:41:41 »

Minulla on eräs vanhempi leidi, yli 40 v. ystävänä, joka näyttää 24-25 vuotiaalle
Ja sillä naisella ei ole edes silmäryppyjä! Shocked
No ei lapsia, mutta nuorempi mies ja nappaa 85-95% tummaa bio-suklaata palan tai kaksi
joka toinen päivä ihon rypyttömyyden vuoksi.

Hän opetti minulle loistavan naamion, mutta sen kanssa pitää olla tosi varovainen,
ettei vedä naamaansa aknelle.

Sulata pala 90 % suklaata, sekoita joukkoon teelusikallinen 100% kylmäpuristettua oliivi/manteliöljyä
ja sivele kasvoille ja anna olla 10 min - puoli tuntia/tunti.

Minä en pysty käyttämään tuota kuin silmänympäryksille.
Muualle kasvoille nousee ikäviä punaisia patteja -> kiihdyttää talin eritystä.

Täällä on kosmetiikkaliikkeissä ja terveyskaupoissa myynnissä "iho-suklaata" ryppyihin syötäväksi,
mutta se ei ole sen kummempaa kuin 90% tummaa suklaata. Wink

Sry off topic, mutta huomion arvoinen juttu tuosta kaakaosta. Wink

tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #24 : 18.10.2009 22:54:26 »



------

Kattelin tota sertifioitujen luontaiskosmetiikan listaa, houkutteleva mutta luulen että Suomesta ei suurinta osaa löydy kaupoista - mutta ainahan tässä voi tsekkailla, ja pistää´muistiin noiden sarjojen nimiä.

------

Yks tuote erilaisiin ihovaivoihin mitä tässä vielä pari vuotta sitte ylistettiin on/oli suomalainen pihka. Mistäköhän sitä nyt sais?
« Viimeksi muokattu: 19.10.2009 23:34:17 kirjoittanut body electric » tallennettu

.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 19.10.2009 09:40:31 »

Mikäs ois jatkuvasti (kerran puolessa vuodessa) uusiutuvaan lantion/pakaroiden seudulle samaan kohtaan tulevaan herpekseen/vyöruusuun (en ihan tie kumpi) ? Onhan mulla siihen estolääkkeitä reseptillä, joita pitäis ottaa aina ku ekat oireet tulee, mut onks mitään luontaistuotetta tai -voidetta joka auttais?

Stressittömyys! Vyöruusu laukeaa kehon stressireaktiosta, eli aikamoisen stressin alaisena taidat olla. Useinhan tuo puhkeaa, jos elämässä on joku suuri kriisi, että sinällään taitaa olla stressitasot aika korkealla sinulla? Kannattaa miettiä omaa tapaa selviytyä stressaavista elämän tapahtumista ja sitä, miten on tottunut hoitamaan ne. Esimerkiksi viikoittainen aggressioita purkava liikunta voi toimia todella hyvin.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 19.10.2009 21:35:59 »

Mikäs ois jatkuvasti (kerran puolessa vuodessa) uusiutuvaan lantion/pakaroiden seudulle samaan kohtaan tulevaan herpekseen/vyöruusuun (en ihan tie kumpi) ? Onhan mulla siihen estolääkkeitä reseptillä, joita pitäis ottaa aina ku ekat oireet tulee, mut onks mitään luontaistuotetta tai -voidetta joka auttais?


Kysyin tuossa ystävältäni, joka on ihotautilääkäri,
niin kaikki immuniteettia vahvistavat tuotteet kuulema auttaa ainakin siihen,
ettei se tule niin usein. Smiley
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #27 : 19.10.2009 23:30:43 »

Mikäs ois jatkuvasti (kerran puolessa vuodessa) uusiutuvaan lantion/pakaroiden seudulle samaan kohtaan tulevaan herpekseen/vyöruusuun (en ihan tie kumpi) ? Onhan mulla siihen estolääkkeitä reseptillä, joita pitäis ottaa aina ku ekat oireet tulee, mut onks mitään luontaistuotetta tai -voidetta joka auttais?

Stressittömyys! Vyöruusu laukeaa kehon stressireaktiosta, eli aikamoisen stressin alaisena taidat olla. Useinhan tuo puhkeaa, jos elämässä on joku suuri kriisi, että sinällään taitaa olla stressitasot aika korkealla sinulla? Kannattaa miettiä omaa tapaa selviytyä stressaavista elämän tapahtumista ja sitä, miten on tottunut hoitamaan ne. Esimerkiksi viikoittainen aggressioita purkava liikunta voi toimia todella hyvin.






--------

Heti kaikkea ei pysty toteuttamaan joten täytyy nyt vaan toivoa että iho pysyy jotenkin kondiksessa, sitä koivunpihkaa mä aion kyllä kokeilla - toi Betadine ja finnit ei oo kyllä mun juttu, ei mulla mitään finnejä ole , kerran eläissäni vuonna -90 puhkes 3 viikoks kasvoihin ns. reaktiivinen akne, ja se meni sen 3 vkn aikana pois käyttäessäni seuraavia tuotteita: Clinique - kuoriva kasvovesi, Ella Bache - desinfioiva Lotion pour peaux grasses (sisältää jotain kalaöljyä) ja Ella Bache - Creme Intex nro 2; näitä kahta viimemainittua oon kyllä aatellu jossain vaihees ostaa, kuluneesti sanoen: sikahyviä !

Tässä kuitenkin kaunis kuva talvisesta luonnosta, kauneus auttaa aina:
« Viimeksi muokattu: 20.10.2009 14:30:03 kirjoittanut body electric » tallennettu

.
Asterix
Vieras
« Vastaus #28 : 20.10.2009 22:08:02 »

Niillä joilla on finnejä, niin nyt on kaikista paras aika aloittaa lääkekuuri niihin,
koska aurinko ei ole polttamassa ihoa.
Useimmat miedommatkin akneen tarkoitetut lääkekuurit kestävät minimissä 3 kk.

Aknea aiheuttava bakteeri iholla on sitkeä ja se vaatii pitkän lääkehoidon
normalisoituakseen.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #29 : 21.10.2009 10:38:35 »

Pihkatuotteita kannattaa kysellä luontaistuote kaupoista tai netistä...
Voi pohjainen...
http://www.pihkavoide.fi/tilaus.htm

Hieman erilaisella koostumuksella...
http://kauppa.lehmuksenoksa.com/Pihkavoide

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/6272/Lehtopeat-Pihkavoide

https://www.silentia.com/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=60&option=com_virtuemart&Itemid=88&vmcchk=1&Itemid=88

http://auringonkukkametsa.wordpress.com/2008/09/10/kuusenpihkavoide/

Kyllähän noita löytyy....  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: