Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huoneiden rajalla olevat kiertolaiset kartalla?  (Luettu 6466 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 95


Let love be your energy


Profiili
« : 01.04.2007 20:17:19 »

Miten tulkitaan jos jokin planeetta sijaitsee huoneiden rajalla? Esim. mars joko 9. tai 10. huoneessa? Onko siinä sitten molempien vaikutusta?
tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #1 : 01.04.2007 22:15:43 »

Minun mielestäni on, mutta monet astrologit tulkitsevat huoneiden rajalla olevan planeetan seuraavaan huoneeseen. Esim. jos on 9 ja 10. huoneen rajalla, tulkinta tehdään 10. huoneen mukaan.

Omalla kartallani suurin osa planeetoista on huoneiden rajalla ( kuu chiron  saturnus  venus  merkurius  uranus  vesta sekä Pholus ja Lilith) ja jotenkin vaan tuntuu että eihän ne nyt ihan sattumalta niin ole järjestäytyneet. Jos olisivat tahtoneet selvästi johonkin tiettyyn huoneeseen, olisivat sitten menneet  Grin 2funny
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 95


Let love be your energy


Profiili
« Vastaus #2 : 01.04.2007 22:34:34 »

Jännä juttu sinun kartallasi tuo ilmiö! Melko erikoinen "sattuma". Kiitti vastauksesta muuten.
tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Where you stumble, there lies your treasure


Profiili
« Vastaus #3 : 02.04.2007 00:48:45 »

Minulla sattuu Venus olemaan 11. huoneen ja 12. huoneen rajalla.

Sepon tekemässä kartassa Venus on 12. huoneessa ja astro.com:n kartassa se sijaitsee 11. huoneessa.

Hieman ristiriitaista sinänsä kun astro.com tekee sen tulkinnan 11. huoneen perusteella mutta kuitenkin sanoo, että Venus on niin lähellä 11. huoneen loppua ja siksi se tulkitaan myös 12. huoneen mukaan.

Eli ilmeisesti siinä pätee kummatkin huoneet?

tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #4 : 02.04.2007 17:20:45 »

Huoneisiin liittyvissä tulkinta-asioissa kannattaa kai olla mahdollisimman joustava ja vapaamielinen, kun kerta eri huonejärjestelmät ne vasta viskovatkin planeettoja mielinmäärin sinne sun tänne... Minulla esim. on Kochissa Aurinko 6. huoneen kärjellä (asteen päässä), mutta Placiduksessapa Aurinko onkin selkeästi 5. huoneessa. Ota näistäkin sitten selko.

Minusta joskus tuntuu että minun alemmuus- ja ylemmyyskompleksini kuvastuvat erinomaisesti siinä että välillä olen leijonamainen ja välillä neitsytmäinen. Olen niitä niin vuorotellen, ettei kumpikaan ole järin dominoiva.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Where you stumble, there lies your treasure


Profiili
« Vastaus #5 : 02.04.2007 19:51:30 »

Tuo minun Venukseni on jokatapauksessa ravussa mikä on siinä hilkulla että kumpaan huoneeseen se kuuluu.
tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 11.04.2007 10:04:45 »

Minun mielestäni on, mutta monet astrologit tulkitsevat huoneiden rajalla olevan planeetan seuraavaan huoneeseen. Esim. jos on 9 ja 10. huoneen rajalla, tulkinta tehdään 10. huoneen mukaan.

Näin tuntuu olevan. Itse olen mieltänyt asian niin, että planeetta huoneen rajalla ollessaan on ikään kuin jo seuraavan huoneen "ovella" ja "valaisee" siten jo seuraavaa huonetta. Mutta tosiaan on ihan tulkinnasta kiinni varmaan tässäkin, miten tarkasti noita astelukuja tuijottaa. Monessa tapauksessa myöskään se huonerajoihin vaikuttava syntymäkellonaika ei ole ihan 100 % varma.

Omalla kartallani ainoa tällainen dilemma on noususolmu, kuten Saqirlatilla. Se sijaitsee 8. huoneen puolella, vajaan 2 asteen päässä 9. huoneen kärjestä, Jouskarin merkissä. Noista huonetulkinnoista olen ollut tunnistavinani enemmän 9. kuin 8. huoneen kuvauksia, mutta toisaalta "tuttuus" voi johtua myös tuosta Jouskarin merkistä. Samoin myös jos ajatellaan planeettojen yleensä liikkuvan eteenpäin eli kartalla myötäpäivään, on seuraavaan huoneeseen tulkitseminen ihan loogista, mutta kuunsolmuthan liikkuvat päin vastoin eli vastapäivään - täytyisikö siis niiden tapauksessa vaan hyväksyä se edellinen huone? :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #7 : 11.04.2007 10:40:24 »

Voi, minulla on montakin planeettaa huoneiden rajoilla:
 juno 7 ast. neitsyt 48' 3-4 huone ja  ceres 25 ast.  :kauris:41'5-6 huone ja  pluto 24 ast.  leijona 19'(31. 12 yhtyma)-onko se sitten hyva vai paha?
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #8 : 24.05.2007 00:52:08 »

Hmm no minulla ainakin on aurinko 6. ja 7. huoneen rajalla. Mitä tämä nyt tahtoo sanoa? Soutamista ja huopaamista työn ja (mahdollisen) aviosiipan välillä? Totta kyllä on, että välillä työ yms. tuntuu tärkeämmältä kuin ihmissuhteet, välillä päinvastoin. Vaikea päättää suuntaan tahi toiseen...
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #9 : 04.06.2007 17:26:37 »

 Minulla saturnus 10 huoneessa, 11 huoneen kynnyksellä, asteen päässä huoneen rajalta. Ainakin Nikula luki planeetan kuuluvaksi yhdennentoista huoneen puolelle.

Tiedä sitten, vaikuttaako ollenkaan huoneen 10 teemoihin...?

Ainakin 10 huoneen saturnus tuntuu natsaavan teemoiltaan elämääni. Huh
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Pentti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #10 : 04.06.2007 17:39:35 »

minulla  aurinko 7 huoneen puolella 8 rajalla vajaa puoli astetta enkä kyllä ole koskaan sitä sillä silmällä tulkinnut kun ei parisuhdetta ole vaan 8huone kyllä korostuu sit muutenkin et tällä tavalla mulla
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 06.06.2007 08:43:53 »

Minulla on uranus ja vertex 5. ja 6.huoneen rajalla mutta lasketaan kuitenkin vitoshuoneisiin kuuluviksi.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: