Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "paha silmä"  (Luettu 12307 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« : 21.07.2006 01:15:02 »

Sain tuosta Jinxin unensieppaajasta ajatuksen aloittaa aiheen tällaisesta toisesta mystisestä uskomuksesta...

Nimittäin pahasta silmästä, joka on myös tällainen koru ja suojelee kantajaansa kaikelta pahalta.

Itse sain tuliaisina Turkista muutama vuosi sitten rannekorun, jossa on tämä ns. paha silmä.

Tietääkö joku tämän uskomuksen taustasta tai mytologiasta paremmin?
tallennettu
valo76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78



Profiili
« Vastaus #1 : 21.07.2006 01:55:35 »

Minuakin kiinnostaa..
Sillä minun ulkoovessani sisäpuolella on "paha silmä", jonka pitäisi kreikkalaisten sukulaisteni mukaan suojella kotiani, mutta en sen enempää tiennyt ihmetellä kuin vasta kotisuomessa, että mikäköhän tarina sen takana on?  Shocked
tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 21.07.2006 07:57:45 »

Paha Silmä. Siihen olen kuullut kaksi teoriaa, joista tieteellisempi sanoo, että Paha Silmä on sen uhriksi joutuneen oman kuvitelman tuote. Henkilö luulee, että joku toinen kiroaa häntä Pahalla Silmällä ja alkaa kuvitella itselleen oireita ja onnettomuuksia. Universaali laki tukee tätä, koska ihminen vetää puoleensa kaikkea sitä, johon kohdistaa energiansa. Jos alat ajatella, että "Joku luo minulle Pahalla Silmällä päänsärkyä!" niin kohta päätäsi särkee.

Henkisellä puolella Paha Silmä tarkoittaa (minun käsityksen mukaan) toisen henkilön sinuun kohdistamia pahoja ajatuksia: kateutta, vihaa, inhoa, pelkoa, halveksuntaa. Ajatukset ovat suuri voima ja jos joku ajattelee sinusta jatkuvasta pahaa, se heijastuu sinuun itseesikin. Saatat tuntea itsesi väsyneeksi, huonovointiseksi ja voimattomaksi. Pahimmassa tapauksessa sairastut.

Pahalta Silmältä suojautuminen tunnetaan ympäri maailmaa eri kulttuureissa. Esimerkiksi nykyinen hevihemmojen käyttämä pirunsarvikäsimerkki on alunperin noidan kirouksia ja Pahaa Silmään torjuva hyvä symboli Wink
Pahoilta energioilta voi suojautua myös arkkienkeli Mikaelin avulla pyytämällä häneltä suojausta ja puhdistaa huonot energiat arkkienkeli Zadkielin avulla.
tallennettu
Margit
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #3 : 21.07.2006 16:55:54 »

Hei Lilja-82 !

Saamassasi Turkkilaisessa rannekorussa ei ole pahasilmä, vaan se on nazar amuletti eli hyvä silmä, joka suojaa kaikelta pahalta.Tätä ei pidä sekoittaa pahaan silmään.

Margit



tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #4 : 21.07.2006 17:07:33 »

Kiitos Margit. Enpäs tiennyt tuotakaan.  Huh  Smiley

Siis toisin sanoen paha silmä ei voi suojella pahalta... vaan edustaa sitä mitä voi ajatuksen tasolla luoda tai ottaa vastaan jne. tämä nazar amuletti taas on sitten eri. Ookei.

No ilmankos se nimitys paha silmä jotenkin... tuntui hieman kummalliselta... mutta olin kyllä kuullut siitäkin jne...  crazy2
tallennettu
Margit
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #5 : 21.07.2006 17:25:09 »

Hei Lilja-82

Pahalla silmällä tarkoitetaan itse asiassa kateellisia ja pahoja ihmisiä, jotka haluavat ns. katseellaan vahingoittaa toisia, paha silmä siis ei ole itse esine.

Voidaan sanoa että joku ihminen katsoo toista ns. pahalla silmällä, toivoen tälle pahaa.

Turkkilainen hyväsilmä eli nazar amuletti suojaa siis tältä pahalta silmältä, eli ihmisiltä jotka voivat toivoa onnettomuutta toisille.

Margit

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: