Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vampyyrit, ihmissudet ja muut muodonmuuttajat  (Luettu 30638 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 09.02.2007 16:39:30 »

Minua on mietityttänyt näin henkiseltä kannalta katsottuna vampyyrit, ihmissuhdet ja muut muodonmuuttajat varmaan sen 15 vuotta vähintään. Mihin heidän olemassaolonsa perustuu? Miksi heitä on olemassa?
Itse uskon siihen, että jos aiheesta on paljon tietoja saatavilla, ei kyse voi olla pelkästään ihmisten mielikuvitus hömpänpömpästä, joka on ruton lailla levinnyt ympäri maailmaa. Mukana on oltava jonkinlainen totuude ja aitouden siemen.

Muodonmuuttajien kohdalla olen järkeillyt asian niin, että kenties kyse on korkealle ehtineestä sielusta/sielusta, joka hallitsee ajatuksen voimansa niin hyvin, että kykenee muuttamaan fyysistä olomuotoaan esimerkiksi muuttumalla eläimeksi. Enkeleille ja oppaille tällainen muodonmuutos on aivan luontaista toimintaa. Siksi minusta tuntuukin hassulle ajatus, ettei se olisi sitä myös ihmissieluille (sillä ovathan oppaat ihmissieluja). Ymmärrän kuitenkin hyvin, miksei tällaista kykyä anneta muistua mieleemme kovinkaan herkällä - jumalatan kaaoshan siitä syntyisi!

Mutta mutta.
Entäpä sitten vampyyrit ja ihmisudet?
Muistan lukeneeni jo lapsena, että tällaisia vampyyreitä olisi maailmassa noin viitisensataa. Vampyyriksi luettiin tässä yhteydessä henkilö, joka kokee tarvitsevansa verta säilyäkseen hengissä. Juttuun haastateltu vampyyri (en tiedä sitten, oliko aito Wink) puheli, että vampyyrit eivät luonnollisestikaan huutele kaupungilla itsestään, vaan pysyttelevät omissa oloissaan.
Vampyyriauraiset ihmiset ovat sitten asia erikseen, mutta nyt mietin vain tällaisen vertatarvitsevien vampyyreiden olemassaoloa. Pakko heitä on tuolla jossain olla! Onko kyseessä ihminen, jonka aura on "saastunut" matalilla energioilla, kenties jonkun matalampivärähteisen olennon toimesta, joka saa ihmisen haluamaan verta elääkseen/muuttumaan vampyyriksi? Vai onko vampyyri ainoastaan henkimaailman olento, joka ilmentää itseään joskus fyysisessä maailmassa (vähän kuin Loch Nessin hirviö)?

Onko ihmissusi-ihmisten kohdalla tuollainen sama juttu vai onko kyseessä ihminen, jolle on jäänyt muistiin kyky muuttuu muotoaan, mutta muodonmuutostaan hän on käyttänyt tuollaiseen saalistukseen ja eläimellisyyteen hyvän asian sijaan? onko kenties käynyt niin, että muuttuessaan animaalisuus ottaa vallan tyrkäten sielun ja intuition sivummalle, jolloin ihminen ei oysty kontroloimaan tekoaa (tosin tässä kohtaa alkaa miettiä, miksi kukaan edes haluaisi muuttaa muotoaan, jos ei pysty hallitsemaan sitä).

En kaipaa nyt fyysisiä ja lääketieteellisiä selityksiä näihin aiheisiin, ne ovat ehtineet tulla erittäin tutuiksi! Grin

(Pohdinkohan minä ihan liian vaikeita? Cheesy)

tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 10.02.2007 11:05:00 »

mielenkiintoinen aihe athamaarit.itse olen myös viime aikoina paljon pohtinut että onko kyseisiä "olentoja" edes olemassa.vai ovatko nämä vain elokuva ja tv teollisuuden keksimiä tuotteita. toisaalta tuntuu että joku todenperä niissä täytyy olla...jostainhan niiden on vähintäänkin pitänyt esikuvansa saada.

muodonmuuttajana voi mielestäni olla kuka vaan jolla on hyvin korkea oma värähtelytaso.uskon että tämän saat lahjana jostan tuolta ylempää ja jos tämän lahjan saat on sillä jokin hyvin suuri tarkoitus elämässäsi jota ei tule käyttää väärin.

mutta voisiko sitten kenties ajatella että nämä ihmissudet ja vappyyrit ynnä muut vastaavat olisi sitten jotenkin sidoksissa tämän korkea värähtelyisen ihmisen,enkelin,muodonmuuttajan mikisi sitä sitten haluaakin kukin kutsua vastakohta? jos on olemassa hyvä ja paha ja oletetaan että enkelit ja muut oppaat elämässämme ovat se hyvä niin voiko sitten mieltää että nämä vamppyyrit yms. olisivat jotenkin sen pahan ilmentymiä tai kenties jotenkin hakoteille joutuneita oppaita?

tämä on kyllä mielestäni ihan pohtimisen arvoista asiaa...jos tästä taas kukaan mitään selvää ottaa..
tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #2 : 10.02.2007 11:18:04 »

minä en kyllä jaksa uskoa vapmyyreihin  Grin pidän niitä ainoastaan symbolisina mielikuvina, symbolina tietyn historiallisen ajan kollektiivisesta mielestä.  Grin

Samalla tavoin kuin "noidat" ovat syntyneet. "Noituuskin" on elämänenergiaa ja noh, täällä varsin tuttu ja ymmärretty asia. Näkisin kuitenkin vampyyrit kulttuurisina selitysmalleina, mihin aikakauteen ne nyt sitten liittyvätkin, en tiedä.
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #3 : 10.02.2007 12:21:30 »

minä en kyllä jaksa uskoa vapmyyreihin  Grin pidän niitä ainoastaan symbolisina mielikuvina, symbolina tietyn historiallisen ajan kollektiivisesta mielestä.  Grin

Samalla tavoin kuin "noidat" ovat syntyneet. "Noituuskin" on elämänenergiaa ja noh, täällä varsin tuttu ja ymmärretty asia. Näkisin kuitenkin vampyyrit kulttuurisina selitysmalleina, mihin aikakauteen ne nyt sitten liittyvätkin, en tiedä.



Katson asiaa samasta näkökulmasta: symbolisina mielikuvina..."Noituuskin" on elämänenergiaa ja noh, täällä varsin tuttu ja ymmärretty asia. Näkisin kuitenkin vampyyrit kulttuurisina selitysmalleina. Ja yllättäin kun näitä kirjoituksia luin pujahti mieleeni kuvia jumalista...ja jumaluuksista..esimerkiksi hindulaisuudessa, itse ymmärrän näin että eri jumaluudet " hyvässä ja pahassa" kuvastavat ihmisenä olemisen matkaa-polkua  ihmisenä olemisen eri puoliaja sitä "että ilman toista ei ole toista" eli kokonaisuus ja tasapaino löytyy vain katsomalla tai tunnustamalla molemmat... ja eri kulttureissa on symbolit saanut eri muodot ja hengen no...tässä pari linkkiä joita löysin, kun koetin hakea pohjaa sanoilleni!

Lainaus
http://www.helinamuseo.fi/tanssivat_jumalat/print.html

ALUSSA JUMALAT LOIVAT TANSSIN

Intialainen tarina kertoo miten tanssi sai alkunsa. Sen mukaan jumalat olivat epätoivoisia koska heillä ei ollut mitään tekemistä. Ikävystymisen estämiseksi he saivat uuden ajanvietteen: tarinoiden kertomisen vartalonliikkeitä, eleitä ja ilmeitä käyttämällä. Niin syntyi tanssimisen ja näyttelemisen taiteenlaji.

Tuli aika esittää Bharatan ja Brahman työn tulokset. Ensi-iltajuhlan yleisönä olivat devat ja danavat eli jumalat ja demonit. Näytelmässä esitettiin kohtauksia, joissa jumalat ja demonit eli pahat henget taistelivat keskenään.

Lainaus
http://www.lukio.palkane.fi/raamattunet/hindul3.html
Kaikki jumalat ilmentävät persoonattoman ja kaikkivaltiaan olennon, Brahmanin eri olomuotoja. Brahman on maailmansielu
Smiley

Toisaalta noita-sanaan liittyy niin monia uskomuksia eri aikakausilta-ja pääasiassa negatiivisia, kun toisaalta voisi ajatella kyseessä olleen esm.luonnonparantajan tai shamaanin...noituus kaiketi on yleisnimi ihmisestä tai asiasta jota ei ymmärretty ...kaikella kunnioutuksella kirjoitan tästä aiheesta " tunnen liikkuvani aika ohuella jäällä" koska enimmät ajatukseni perustuvat mututuntumaan - korjatkaa ja tarkentakaa!!! Smiley

jk. tässä vielä

http://www.buddhalaisuus.fi/opetukset/mielen_kaksi_puolta.html
« Viimeksi muokattu: 10.02.2007 12:36:42 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #4 : 10.02.2007 12:46:44 »

Mun muistaakseni H.P. Blavatsky selittää jossain kirjassaan mistä nämä olennot ja ilmiöt johtuvat. En ole nyt kotona kirjan äärellä, mutta yritän (muutaman päivän päästä) tsekata jos löytäisin sen kohdan ja laitan sen sitten tänne.  Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #5 : 10.02.2007 12:57:18 »

Mun muistaakseni H.P. Blavatsky selittää jossain kirjassaan mistä nämä olennot ja ilmiöt johtuvat. En ole nyt kotona kirjan äärellä, mutta yritän (muutaman päivän päästä) tsekata jos löytäisin sen kohdan ja laitan sen sitten tänne.  Smiley

Kiinnostaa...kiitos! Ja tuo sinun " allekirjoitus on aivan ihana" täytyy tunnustaa, että olen lainannut sitä omassa sähköpostiviestityksessä-ystäville. Ja se herätti kosolti hyvää oloa ja toi pilkettä silmäkulmaan Wink

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 11.02.2007 16:44:10 »

Suosittelen kirjaa Historiantutkija luettavaksi. Se on eräänlainen vampyyri tarina. Vampyyrilegendahan on siinä mielessä totta, että se on saanut alkunsa ihan oikeasta keskiajalla Romaniassa eläneestä ja hallinneesta hirmuhallitsijasta joka teki käsittämättömän julmia tekoja. Vamppyyreihin en itse kyllä muuten usko ja ihmissusien tai sen legendan luulen tulevan siitä, että on ihmisiä joilla on se jokin syndrooma (en nyt muista mikä) joka saa aikaan poikkeuksellisen runsasta, ihan eläimellistä karvoitusta. Heitä on muinoin varmasti pelätty ja vihattu, kun on vielä niin harvinainenkin sairaus. Muodonmuuttujiin yleensä uskon, siis että esim. enkelit voivat ilmestyä missä hahmossa tahansa, vaikka ihmisenä tai eläimenä. Shamaanien väitetään myös pystyvän tähän, muuttumaan eläimeksi. :Smiley Siinä taitaa kyllä olla kyse siitä, että osaa asettua johonkin toiseen näkövinkkeliin, nähdä asioita vaikka linnun silmin, linnun perspektiivistä. Monimutkaisia asioita selittää...
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #7 : 11.02.2007 17:02:05 »

Samaanien kohdalla kyse on sielun irtoamisesta ruumiista (usko siihen että ihmisellä on vähintään 2 sielua, joista toinen pitää ruumiin elossa ja toinen on ns. uneksijasielu) ja matkaamisesta toisiin todellisuuksiin. Eli jokin sellainen todellisuus mihin myös kanavoijilla tai selvänäkijöillä on yhteys.

En usko, että ihminen omassa ruumiissaan kykenee muuttamaan muotoaan, sen sijaan possessio on mahdollista, eli suomeksi sanottuna haltioituminen. Silloin kehon ottaa valtaan joku toinen kuin kukaan omista sieluista.
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #8 : 12.02.2007 13:14:32 »

No niin! Kaivelin vähän kotikirjastoani ja tässä C.W Leadbeaterin kirjasta "Astraalitaso" luovasti referoiden ihmissusista ja vampyyreista. Vähän lyhyt ja ehkä sekava selitys on, mutta kyllä tällä ehkä pahimman uteliaisuutensa tyydyttää:

Vampyyri ja ihmissusi
On vielä mainittava kaksi hyvin harvinaista mahdollisutta, ennenkuin aineen käsittelyn tämä osa on päättynyt. Vaikka ne monella tavalla eroavat toisistaan, niin voimme ne kuitenkin ryhmittää yhteen, sillä niiden yhteisiä ominaisuuksia ovat kuvaamaton kauheus ja suuri harvinaisuus. Viimeksi mainittu seikka johtuu siitä, että ne todellisuudessa ovat aikaisemmilta roduilta perinnöksi jäänyttä tavaraa, hirvittäviä jäänteitä ajalta, jolloin ihminen ja hänen ympäristönsä monessa suhteessa olivat erilaisia kuin nykyään.

Meidän, jotka kuulumme viidenteen juurirotuun, tulisi jo olla kehittyneitä tämän mahdollisuuden ulkopuolelle, ja me olemmekin täyttäneet tämän ehdon siinä määräajassa, että näitä eläjiä yleisesti pidetään keskiaikaisina taruina.

Kuitenkin ON niistä tilapäisiä esimerkkejä nytkin, vaikka pääasiallisesti maissa, joissa on vielä melkoinen määrä neljännen rodun verta, kuten Venäjällä tai Unkarissa. Näistä kerrotut tarut ovat arvatenkin liioiteltuja, mutta sittenkin niissä on totuuden perusta.

Teosofisen kirjallisuuden lukijat tietävät, että ihmisen on vaivoin mahdollista elää niin alhaista, itsekästä, eläimellistä ja perin pohjin pahaa elämää, että hänen koko alempi järkensä kietoutuisi kokonaan hänen himoihinsa ja lopulta irtautuisi sen henkisestä lähteestä -korkeammasta minästä. Päästäkseen siihen pahuuden huippuun, joka täten aiheuttaa koko persoonallisuuden menetyksen ja sen takana olevan yksilöllisyyden heikkenemisen, täytyy ihmisen tukahduttaa epäitsekkyyden ja henkisyyden jokainen välähdyskin. Ja kun muistamme, kuinka usein pahimmassakin heittiössä on jotain, joka ei ole pahaa,  niin ymmärrämme, että noiden hylättyjen persoonallisuuksien täytyy aina kuulua pieneen vähemmistöön. Kuitenkin niitä on olemassa vaikka verrattain harvassa.

 Tuollainen hukattu olento olisi hyvin pian kuoleman jälkeen kykenemätön pysymään astraalimaailmassa, ja vastustamaton voima vetäisi sen omaan paikkaansa, jossa se hitaasti häviäisi. Mutta jos hän kuolee itsemurhalla tai äkillisellä kuolemalla, voi hän määrätyissä tapauksissa, etenkin jos tuntee vähän mustaa magiaa, pysyttäytyä erillään tuosta kohtalosta elävältä kuolemalla. Koska hänen oma tasonsa ei voi vaatia häntä saaliikseen ennekuin vasta ruumiin kuoltua, pitää hän sen eräänlaisessa horrostilassa sillä toimenpiteellä, että hänen puolittain aineellistettu astraaliruumiinsa siirtää siihen verta, jota se imee muista ihmisolennoista.

Kuten kansan ”taikakeino” oikein arvaa, on helpoin ja tehokkain keino tällaisessa tapauksessa se, että ruumis otetaan haudasta ja poltetaan, jolloin tuolta olennolta riistetään sen tukikohta. Kun hauta avataan. on ruumis yleensä tuore ja eloisa, ja arkku täynnä verta.

Ihmissusi on jossakin määrin erilaisen karman tulos, ja sen olisi kenties sopinutkin saada paikkansa tämän tason ihmisasukasten ensimmäisessä eikä toisessa jaotuksessa, koska ihminen aina eläessään ensin näyttäytyy tässä muodossa. Se vaatii poikkeuksetta jotakin maagillisten taitojen tuntemista ainakin niin paljon, että hän voi irrottaa astraaliruumiinsa ulkonemaan.

Kun täysin julma ja petomainen ihminen lähettää astraaliruumiinsa ulkonemaan, on määrättyjä tapauksia, jolloin muut astraaliolennot voivat siepata ruumiin ja aineellistaa sen, ei ihmisen vaan jonkun petoeläimen muotoon. Ja siinä tilassa se mellastaa tappaen muita eläimiä ja ihmisiäkin, täten tyydyttäen omaa verenhimoaan, ja niiden paholaisten jotka panevat sen liikkeelle.

Tämän ajan muodiksi on tullut nauraa kaikelle, mitä sanotaan taitamattoman maalaisväestön hullunkuriseksi taikauskoksi, mutta mainituissa tapauksissa samoin kuin monissa muissakin, salatieteen tutkija huomaa unohdettujen luonnon totuuksien olevan kaiken sen takana, mikä ensi näkemältä tuntuu paljaalta mielettömyydeltä. Astraalitason tutkijoiksi aikovien tarvitsee kutienkin hyvin vähän pelätä tapaavansa näitä eläjiä, sillä kuten sanottu, ne ovat nytkin tavattoman harvinaisia ja aikaa voittaen on niiden lukumäärä yhä vähenevä. Joka tapauksessa rajoittuvan niiden ilmestykset tavallisesti fyysisen ruumistensa läheisyyteen, kuten voi päätelläkkin niiden varsin aineellisesta luonnosta.
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 12.02.2007 13:21:47 »

sister of night

kiitos kun viitsit tuon jutun rustata. tuossa jutussa saattaisi olla jopa jotain todenperää.mielenkiinto heräsi sen verran että taidanpa metsästää käsiini jostain tuon kirjan ja lukea kokonaan.
tallennettu

Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #10 : 12.02.2007 13:44:48 »

Joo, nuo vanhat teosofisen seuran kustantamat kirjat on tosi hyviä. Ja näkökulmia löytyy melkeinpä asiaan kun asiaan. Ainakin kaikilla alan messuilla noita kirjoja myydään lisäksi käytettyinä (teosofisen seuran kirjaston poistettuja kappaleita) ihan pilkkahintaan. Muistaakseni tuon olen ostanut parilla eurolla Hengen ja Tiedon messuilta.

Joten suosittelen lämpimästi!  Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #11 : 12.02.2007 16:17:06 »

Entäpä sitten vampyyrit ja ihmisudet?
Muistan lukeneeni jo lapsena, että tällaisia vampyyreitä olisi maailmassa noin viitisensataa. Vampyyriksi luettiin tässä yhteydessä henkilö, joka kokee tarvitsevansa verta säilyäkseen hengissä. Juttuun haastateltu vampyyri (en tiedä sitten, oliko aito Wink) puheli, että vampyyrit eivät luonnollisestikaan huutele kaupungilla itsestään, vaan pysyttelevät omissa oloissaan.

Näin pari vuotta sitten jonkun Usa:laisen tv-kanavan tekemän dokumentin vampyyreista. Olivat löytäneetkin  vampyyriksi itseään kutsuvia haastatteluun. Yksi heistä (ainakin yksi)oikeasti joi toisen ihmisen verta. Tosin ei luvatta tyyliin "Dracula osa x ja y", vaan kertoi, että hänellä on muutama vapaaehtoisluovuttaja, joiden verta saa juoda ja homma on pelittänyt sillä tyylillä.   buck2 Hän lisäksi kertoi, että missään olosuhteissa ei voisi luvatta mennä ketään "kuppaamaan", sillä vampyyritkin kuulemma kunniottavat elämää sen kaikissa muodoissaan. Siksi hänellä olikin nämä vakkariluovuttajat.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Roseliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #12 : 12.02.2007 16:24:52 »

Noita ihmisiä jotka ovat vampyyreita (luulevat olevansa tai ei) kutsutaan vampiristeiksi Smiley.

Tässä on pari hyvää sivustoa liittyen aiheeseen:

Sivusto niistä jotka juovat verta
http://www.sanguinarius.org/vampire.shtml

Sivusto niistä jotka käyttävät muiden ihmisten energiaa (energia vampyyreitä, ei psykologisessa mielessä)
http://www.kheperu.org/
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #13 : 13.02.2007 09:42:59 »

David Ickehän puhuu näistä nykyajan muodonmuuttajista..

Lainaus
"In a remarkable period of 15 days as I travelled, around the United States in 1998, I met more than a dozen separate people who told me of how they had seen humans transform into reptiles and go back again in front of their eyes. Two television presenters had just such an experience while interviewing, a man who was in favour of the global centralization of power known as the New World Order. After the live interview, the male presenter said to his colleague that he had experienced an amazing sight during the interview. He had seen the man's face transform into a lizard-like creature and then return to human. His female fellow presenter was astounded because she had seen the interviewee's hands turn reptilian.
...
..
.
I think he was revealing the Biggest Secret, that a reptilian race from another dimension has been controlling the planet for thousands of years. I know other people who have seen Bush shape-shift into a reptilian.


Lisää samanlaisia juttuja:
http://www.geocities.com/Area51/Shadowlands/6583/et042.html

Se onkin sitten toinen juttu ovatko liskot "henkisesti kehittyneitä" vai päinvastoin.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2007 09:50:00 kirjoittanut Lake » tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #14 : 13.02.2007 14:47:15 »

L-koodissahan on se yks vamppi.  Grin Tästäkö tuli innoitus aiheeseen?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: