Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vertex ja vesta  (Luettu 31493 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 24.03.2006 13:06:09 »

Kappas, pienen etsinnän jälkeen löytyi itsensä Noel Tylin sivuilta pohdiskelua Vertexistä
http://www.noeltyl.com/techniques/050531.html

Tässä lyhyttä referointia jutusta (suokaa anteeksi mahdolliset asiavirheet, käännöskukkaset tms..)
- Vertex-akseli ei yleensä ole kartalla kovinkaan huomattava kohta paitsi jos siihen on yhtymässä planeetta tai solmu tai jos sillä on tarkka aspekti johonkin planeettaan/solmuun
- jos em. yhtymä löytyy, Vertexistä tulee "muita jyräävä", vahva kohta kartalla, artikkelin mukaan jopa muita kartan tekijöitä vahvempi
- yhtymässä tai tarkassa aspektissa oleva planeetta näyttää erityisen kohtalon ja elämäntehtävän, jotain minkä ihminen tarvitsee kehittyäkseen tai löytääkseen elämän tarkoituksen
- Vertex-akseli auttaa kosmisessa tiedostamisessa, siinä että ihminen on osa laajempaa kokonaisuutta, Universumia, ei yksittäinen, erillinen yksilö
- jos Vertex-akselilla ei ole planeettoja, se ei tarkoita etteikö ihmisellä olisi kosmista tietoisuutta vaan että henkilö ei ehkä tunne kovin suurta tarvetta kehittää tätä tietoisuutta itsessään tässä elämässä
- astrologeilla on monesti Uranus ja/tai Neptunus läheisessä kontaktissa Vertex-akselin kanssa
- ne joilla Vertex-akseli on vahva (asepktoitu) kohtaavat yleensä elämässään yhden erityisen voimallisen ja kohtalokkaan jakson, joka on "suunniteltu" havahduttamaan henkilö laajempaan todellisuuteen
- artikkelin lopussa vielä korostetaan, että yleensä voimakkaita periodeja on tosiaankin elämässä vain yksi, vaikka muutoin elämään mahtuu tietysti useita Vertex-periodeja eri planeettojen aspektoidessa syntymäVertex/Av:tä..
- kohtaamme elämäämme suuresti vaikuttavia, kohtalokkaita ihmisiä Vertex-jaksojen aikaan

Omia kommentteja:
Ainakin itse jäin miettimään, miten sitten tunnistaa astrologisesti juuri sen jakson, joka on elämässä se yksi, erityisen kohtalokas aika. Pitänee tutkailla tuotakin taas kerran omalta kartaltaan jossain vaiheessa. Ainakin heti tulee mieleen aika vuosituhannen vaihteesta, jolloin tr. Neptunus teki yhtymää karttani Kuu-Vertex-yhtymälle. Tuolloin pienessä ajassa kohtasin elämäni rakkauden, menetin toisen vanhempani ja sain yllättäen toisen lapseni. Ehkä tämä voisi olla se jakso, tai sitten jotakin vielä suurempaa on vielä tulossa...  Shocked
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #31 : 24.03.2006 13:08:24 »

Minulla on  vertex aspect_con vesta aspect_con neptunus skorpioni huoneessa 5 ja Kuun alasolmu  aspect_con mars on myös ko. merkissä noin 19°:en päässä  vertex :stäni.

Tuolla Kuunsolmu-viestiketjussa jo vähän tästä kerroinkin. Noh, joka tapauksessa, minua ympäröivät Skorpparit joka puolelta. Niitä on kirjaimellisesti kaikkialla ympärilläni ja suurin osa niin etten siihen ole itse voinut vaikuttaa  Shocked Shocked Shocked (ainakaan näillä tavanomaisilla vaikutusmahdollisuuksilla) eli perheenjäsenet ja heidän mahdolliset puolisonsa jne. Toisaalta sitten kaikissa läpikäymissäni rakkaussuhteissa  smitten knuppel2 Skorpionivaikutus on valtaisa: kävin ihmisiä läpi elämäni varrelta (tosin suurin osa pelkästään syntymäpäivän perusteella, koska heidän kellonaikojaan on enää mahdotonta selvittää) ja järjestään kaikilla oli voimakas Skorpionitausta.  Shocked Shocked Shocked

Mitä tulee sitten sinne  kuunsolmu :n ja Anti- vertex :in puolelle  harka :än, niin niitä ei ole perheenjäsenissäni yhtään ja sen merkin vaikutus on ehkäpä kaikkein vähäisin. Tuskinpa sattumaa sekään. Myöskään ystävistäni en ole löytänyt  harka -vaikutteisuutta. Tosin kuuden vuoden aikana olen asunut samassa asunnossa (yhteisö)  aurinko- harka :n kanssa (2 henkilöä). Mainittakoon että millään aktiivisella tavalla en heitä ole elämääni tuonut. Suhtaudun  harka :iin jollain tavalla pelon ja ihailun sekaisilla tunteilla.  Grin Heissä on jotain, joka saa karvat nousemaan pystyyn, mutta myös selittämätöntä loistetta. Hohhoijakkaa, uusi maailma siis tutkittavana.  2funny 2funny 2funny

Eli mun mielestäni myöskään ei  vertex toimi pelkästään rakkaustyyppisissä suhteissa vaan vähän enemmän kohtalonkinomaisella tavalla.

Täytynee tässä vaan sitten tarttua  harka :ä(kin) sarvista!  2funny 2funny 2funny

 smitten smitten smitten smitten
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #32 : 24.03.2006 13:17:20 »

- astrologeilla on monesti Uranus ja/tai Neptunus läheisessä kontaktissa Vertex-akselin kanssa
Kas, kas, selvisikin kertaheitolla kiinnostukseni astrologiaan!  Grin Grin Grin Ja muutenkin näyttää moni asia pitävän paikkansa tuossa omallakin kohdalla. Kiitos May, kun toit nämä asiat tietooni.  smitten smitten smitten Täytyy näköjään asennoitua tuohon  vertex :iin paljon vakavammin tästä lähtien.  Smiley Smiley Smiley
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 24.03.2006 13:23:57 »

Tervehdys,

Itselläni Vertex löytyy Skorpionista huoneesta 5 ja se on tiukassa yhtymässä perääntyviin Neptunukseen ja Vestaan. Itseltäni löytyy todellakin "kohtalanomainen" jakso elämästä ja mahdottomaksi paisunut kiinnostus astrologiaan.

Noin muuten en ole koskaan vetänyt puoleeni Skorpioneja. Skorpionit suorastaan loistavat poissaolollaan elämässäni. Sen sijaan lähipiirini ihmisillä on tavallisesti erittäin vahva Pluto kartallaan. Rakkaussuhteeni ovat perinteisesti kiihkeitä ja erityisesti nykyinen myös valtataistelujen sävyttämiä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #34 : 24.03.2006 13:29:44 »

Hei Christian!

Kirjoitin jo äsken pitkän sepustuksen, mutta taisinpa painaa lähetys-nappia täsmälleen samaan aikaan Lillin kanssa, sillä ruutuun singahti virheilmoitus ja hengentuotokseni katosi bittiavaruuteen.

Niin, olin sanomassa, ettei mitään kiittelemistä Christian. Vertex on ollut itsellenikin tähän asti melkoisen outo juttu ja vasta nyt tämän ketjun myötä on pääkoppaan napsahtanut useita ahaa-elämyksiä. Kiitos kuuluu siis kaikille ketjussa kokemuksiaan kirjoittaneille.  Smiley

Onpa sinulla kivasti Neptunus Vertexillä, joten eipä ihme, että täällä Astro-foorumilla kirjoittelet. Oletko seurannut tuohon yhtymään osuneita transiitteja?

PS. Ei me Härät olla ollenkaan pahoja eikä pelottavia!  Wink
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #35 : 24.03.2006 13:39:38 »

Yritin tuolta omasta astrosta katsella noita  vertex juttuja siitä transiitti kohdasta, mutta eihän siellä ollutkaan ollenkaan  vertex :iä valittavana...  Undecided
Oisipa ollut mukavaa katsoa ajankohtia jolloin tapasin  leijona :n tai lapseni syntymä- taikka kotoamuutto ajankohtia  vertex :n suhteen...
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #36 : 24.03.2006 15:18:00 »

Mielenkiintoinen ketju ja aihe, johon en minäkään ole juuri aiemmin perehtynyt kunnolla. Nämä keskustelut ovat kuitenkin avanneet tuota Vertexin merkitystä entisestään, kiitokset siis kaikille minunkin puolestani!

Oma Vertexini sijaitsee aurinkoa vastapäätä, kuten Mi-Olealla. Itse asiassa oppositio on asteentarkka, eli anti-Vertex on tiukassa yhtymässä aurinkooni. Tässä (auringon Wink) valossa se on siis aika mielenkiintoinen kohta omalla kartallani! Kaiken lisäksi Vertex on kohdassa, joka muodostaa karttaani sekä bumerangin että Yodin ("pohjana" kuu aspect_ssx aurinko aspect_ssx venus). Vertex on siis ymmärtääkseni tuossa Yodin kärkenä.

Jos seurustelukumppaneita ajatellaan, niin olen kerran elämässäni seurustellut aurinko-Neitsyen kanssa. Kyseessä oli ensimmäinen "oikea" poikaystäväni ja ajanjaksokin nähtävästi sattuu "yllättäen" aikaan, jolloin tr Jupiter on seilannut seiskahuoneessani eli myös Vertexin yli. Suhde kuitenkin onneksi päättyi, sillä poika oli varsin mustasukkaista tyyppiä ja olimme aika lailla yö ja päivä harrastustemme yms. suhteen. Merkittävä henkilö hän kuitenkin on elämässäni ollut, sitä en voi enkä haluakaan kieltää. Muita Neitsyt-painotteisia en kuitenkaan keksi, jollei joku sellainen tyyppi ole vielä tulossa. Avomiehellä on Neitsyessä Pluto-Mars-Jupiter -stellium IC:llä, mutta orbi omaan Vertexiini verraten on 6-10 astetta. Hänen Vertexinsä taas osuu 2 asteen päähän omasta Neptunuksestani 9. huoneessa ja 5 asteen päähän MC:ltäni. Nuo MC-IC -akselit siis vastaavat toistemme kartoilla omia Vertex-anti-Vertex -merkkiparejamme.

Muistan, että Tähdenlento joskus seikkaperäisesti tulkkasi minulle tuota karttani Yodia Vertexin kanssa. Keskustelu on kuitenkin jo osin häipynyt unholaan, joten jos jollain on ajatuksia mitä kuvio voisi kartallani merkitä, niin otetaan kyllä mielenkiinnolla vastaan! Smiley Muita aspekteja se ei tee, kuin em. viitaten kvinkunssit kuuhun ja Venukseen ja opposition aurinkoon.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #37 : 24.03.2006 15:31:53 »

Nyt vasta hoksasin, että taidetaan Christianin kanssa olla samaa vuosikertaa.

Mitäpä muutakaan voi olettaa, jos kummallakin Kuun yläsolmu Härässä, Vesta ja Neptunus Skorpionissa yhtymässä toisiinsa yhtymässä Vertexiin. Mielenkiintoinen yhteensattuma tuo Vertexin yhtymä yo. planeetoille, se kun on kuitenkin vain laskennallinen piste eikä mikään planeetta. Kumpikin on vielä AC-Rapu, MC-Vesimies. Mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #38 : 24.03.2006 15:54:45 »

Hei Christian!

Kirjoitin jo äsken pitkän sepustuksen, mutta taisinpa painaa lähetys-nappia täsmälleen samaan aikaan Lillin kanssa, sillä ruutuun singahti virheilmoitus ja hengentuotokseni katosi bittiavaruuteen.

Niin, olin sanomassa, ettei mitään kiittelemistä Christian. Vertex on ollut itsellenikin tähän asti melkoisen outo juttu ja vasta nyt tämän ketjun myötä on pääkoppaan napsahtanut useita ahaa-elämyksiä. Kiitos kuuluu siis kaikille ketjussa kokemuksiaan kirjoittaneille.  Smiley

Onpa sinulla kivasti Neptunus Vertexillä, joten eipä ihme, että täällä Astro-foorumilla kirjoittelet. Oletko seurannut tuohon yhtymään osuneita transiitteja?

PS. Ei me Härät olla ollenkaan pahoja eikä pelottavia!  Wink
Juu, täytyy käydä ne transiitit läpi kunhan joutaa. Sieltä voisi löytyä yhtä jos toista hauskaa (tai vähemmän hauskaa).  Grin Grin Grin

Joo, kuten sanottu niin sen "pelon" lisäksi on se kunnioitus ja sen loisteen näkeminen eli ei  harka :ien vika jos en vielä ole Härkyysasioita käsitellyt elämäinkierroissani.  Grin Grin Grin Sitäpaitsi ehkä sinä  harka :nä teet tässä viestiketjussa auttamistyötä minulle tässä asiassa - opastat sokiaa etiäppäin!  Grin Grin Grin

Lilli: Joo, näyttävät aika samanlaisilta nuo kuviot ja huonezydeemitkin. 1967 oli tuo Onnenvuosi. Mutta mun MC on kylläkin 4° lipsahtanut tuonne  kalat :jen puolelle.

Semmoinen varoituksen sana tätäkin viestiketjua lukeville ja osallistuville, että minulle kävi silloin kun viime marraskuussa osallistuin siihen Kuunsolmu-keskusteluun, niin olen joutunut/saanut elää ne asiat ihan konkreettisesti oikeassa elämässä viimeisten kuukausien aikana. Ja jatkuu kokoajan! Välillä mennään kontaten ja välillä lennetään kotkana taivaalla. Ei tule ainakaan aika pitkäksi!!! Että omalla vastuulla Olette täällä sitten, jooko?  2funny 2funny 2funny
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #39 : 24.03.2006 16:22:45 »

Että omalla vastuulla Olette täällä sitten, jooko?  2funny 2funny 2funny

Ääks! uglystupid2

Hokasin kyllä itsekin juuri, että taashan se Jupiter seilasi Vertexini yli tuossa heinä-elokuussa 2004...en tosin muista ko. ajalta mitään erityistä, täytyypä pähkäillä. Muita isompia transiitteja ei ainakaan yhtymänä siihen ole viime aikoina osunut, seuraavana vuorossa on Saturnus n. kolmen vuoden päästä...
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
helinä
Vieras
« Vastaus #40 : 24.03.2006 16:48:46 »

Moi...
Yritin katsoa löytyykö mun suuresta muutosta kertovasta H-hetkestä rippeitä Vertexin kanssa. Selviä aspekteja en osannut löytää, mutta huone teemat voisivat kyllä hyvin sopia. Eli Vertex  kalat huone 6 (vietin aikaa sairaalassa, 10 päivää tajuttomana) ja siihen Antivertex  neitsyt huone 12  aspect_con  pluto (eli sain kyllä hyvää hoitoa ja 'ihmeellisesti' säilyin hengissä). Tämä liittyy myös  pluto  aspect_squ  venus teemaan, koska kaikki liittyi lapseni syntymään....
Sen jälkeen uskoin että joku ihme piti mua hengissä - siis joku 'syy'. Ja tähän päivään asti luulen että joku 'homma' pitäis vielä pläjäyttää...  Cool


Mutta että näitä H-hetkiä olis vaan yksi. Sitä on ainakin vielä vaikea uskoa...
Tosin  pluto  neitsyt teemaan sopis, että nuo työasiat ei sitten onnistuisikaan ja pitäis taas pistää arvojärjestykset uuteen uskoon...  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 24.03.2006 16:51:27 kirjoittanut helinä » tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #41 : 25.03.2006 06:43:29 »

Olen kuullut sellaisenkin teorian, missä Vertexiin liittyviin tapahtumiin liittyy toisen henkilön voimakas vaikutus ja antivertexillä tämä kohtalonomainen tapahtuma tapahtuu ilman muita henkilöitä.

Tuntuu pitävän paikkansa ainakin nyt, mitä on meidän perheessä tapahtunut. Tyttärellä on tr.Uranus antivertexillä ja hän "vain" kaatui ja on nyt kolme kuukautta pois koulusta ja fifty-fifty mahikset kehittyä vakavia pitkäaikaisia jälkiseurauksia pysyvä liikuntakyvyttömyyskin mukaanlukien. Itsellä samalla on tr. Pluto Vertexillä vitoshuoneessa (lapset) neliössä Cerekseen (äitiys) oppositiossa Jupiteriin (vankeus). Tyttärellä on Vertex tarkassa neliössä ic/mc:hen, mikä mua huolettaa, - onko tässä nyt pahastikin sosiaalinen status vaakalaudalla. Toisaalta hänen Vertex tekee myös erittäin tarkan trinin kahdennentoista huoneen Jupiteriin (eli suojelijoihin).

Mitäköhän tässä nyt oikein pitäisi tehdä ja oppia, ettei vastaava tyyli jatkuisi. Meillä kummallakaan ei itse asiassa tarkkaa VErtexin/antivertexin ohitusta ole vielä edes tapahtunut, vaan ollaan oltu vasta kolmen asteen päässä ja jo näin paljon on sattunut. Ihan riittävästi sulateltavaa. Mitäköhän kaikkea ehtii sattua kun tulee tarkemmat aspektit ja aikaa voi kulua vielä pari vuotta varsinkin Pluton ohituksen päättymiseen. Ainakin tyttäreni syntymäaika on minuutilleen tarkka. Miten siis voisin tietää mitä sielumme tässä oikein haluavat? Ja miten se saada ilman vastoinkäymisiä? Tai ylipäätään mitä tässä nyt pitäisi tehdä?

Huh??
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #42 : 25.03.2006 20:04:47 »

Vähäisellä henkilökohtaisella kokemuksellani voisin sanoa, että nämä akselit: vertex/antivertex ja kuun yläsolmu/alasolmu, tai pikemminkin niiden ääripäät, pitäisi saada yhdistettyä. Usein puhutaan kompromisseista, mutta sillä sanalla on niin negatiivinen lataus, että se lamaannutaa mielikuvituksen (ainakin mun). Mutta jos ajattelee että pitäisi saada nämä molemmat ääripäät yhteistyöhön, saavuttaa jotakin haluamaansa niiden molempien avulla, on jotenkin helpompi kuvitella ratkaisuja. Ja yleensä pitäisi mennä sinne yläsolmun suuntaan. Ainakin jälkikäteen. Mulla itsellä on syntymäkartalla nämä akselit molemmat Jousimies/kaksos akselilla (Vertex ja alasolmu jousimiehessä). Onkin ollut vaikea edes erottaa jousimies ja kaksosmaista käyttäytymistä toisistaan, mutta se voi ollakin vaan hyvä asia. Ehkä tässä on hyvä keskittyä vaan jäädyttämään kummankin merkin negatiivisia puolia ja kehittää tai antaa vallita positiivisten ominaisuuksien.

Sitten nuo muut aspektit näille akseleille onkin vielä juttu erikseen. Toinen juttu mikä on monimutkainen, on mun mielestä kun tr. kuunsolmut on vastakkain siihen mitä ne on syntymäkartalla. Se ikäänkuin kehottaisi väliaikaisesti taantumaan, mistä sitten voi mahdollisesti oppia jatkossa. Tuntuu, että tällä tavalla voi oppia vain kivuliaasti kantapään kautta. Mutta olen varmaan väärässä. Ehkä tässä tilanteessa voi nauttia taantuman aiheuttamasta turvallisuudesta, kenties.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
helinä
Vieras
« Vastaus #43 : 26.03.2006 10:54:58 »

Aika jännä kun kommentoit kuunsolmuja ja niiden oppositio aspekteja toisiinsa?
Olisko alasolmu ja Antivertex sittenkin jotenkin yhteydessä toisiinsa (tai yläsolmu ja Vertex)?
Jos tuo pitää paikkansa niin en voi kun pyöritellä silmiäni...

Mulla on haastava  pluto  aspect_squ  venus kuvio radix kartalla.
 kuunsolmu huoneessa 5 eli lapsi/rakkausteemaa siinäkin.
Kun transiitti kuunsolmut olivat oppositiossa radix kuunsolmuihin, mä vaan halusin erota.... En pystynyt jatkamaan suhdetta...
Jos Antivertex:iin ei todellakaan liity muiden ihmisten kohtaamiset, niin tämäkin osittain liittyy teemaan.  Se oli mun oma valinta.
Syitä voi hakea monesta, mutta mun lapsen aurinko on taas laskevalla kuunsolmulla. Vaikeita valintoja - se täytyy myöntää...

Ja saai:
Mullakin on Vertex tarkassa neliössä IC:lle ja MC:lle (ja oppositiossa plutoon).
Sosiaalisesti en voi sanoa että olisin mitenkään epäonninen...
Älä huolestu. Valinnat kai ne aina tärkeimpiä.
...ainakin mulla on ollut mainetta ja kunniaa aina 'vähennettäväksi asti'  Wink
« Viimeksi muokattu: 27.03.2006 18:35:35 kirjoittanut helinä » tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #44 : 26.03.2006 14:43:32 »

Aika jännä kun kommentoit kuunsolmuja ja niiden oppositio aspekteja toisiinsa?
Olisko alasolmu ja Antivertex sittenkin jotenkin yhteydessä toisiinsa (tai yläsolmu ja Vertex)?
Jos tuo pitää paikkansa niin en voi kun pyöritellä silmiäni...
Hihhih, männöö miälenggiindosex!  2funny 2funny 2funny Kun mulla on se  vertex ja alasolmu skorpioni :ssa ja  anti- vertexkuunsolmu  harka :ssä. Tosin nuo solmu- ja  vertex -akselit eivät tasan päällekkäin ole (vaan Vigintiilin päässä), mutta kummiskii...

Nimim. Telsonit tanassa härkätaistoon; mutta vielä pitäisi tietää kuka on Härkä ja kuka on Skorpioni!  2funny 2funny 2funny

 smitten smitten smitten
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: