Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uusia näkemyksiä merkkien symboliikasta  (Luettu 32687 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #45 : 08.10.2010 16:46:39 »

Minä en allekirjoita lainkaan täällä esitettyjä väitteitä Vaakojen päättämättömyydestä, Vaakahan on vain harkitseva, sillä Vaaka ottaa nimenomaan myös vastakkaisen näkökulman huomioon ja pohtii sitä. Ei Vaaka ole mikään tahdoton seinäkukkanen, vaan toimii aktiivisesti ihmisten parissa, mutta haluaa luoda rauhaa ja harmoniaa ympärilleen.

Ehkä olisi parempi todellakin puhua aina suomenkielessä aloitteellisista tai toiminnallisista merkeistä noiden johtavien merkkien sijaan, sillä siitähän tuossa johtavanmerkin sisällössä on kyse. Englanninkielen sana cardinal tarkoittaa keskeistä, perus-, pää-, peri- eli tässä on jälleen kyse suomenkieliseen astrologiaan vakiintuneesta tavasta kuvata jotain, joka on siis aloitteellista ja keskeistä.
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #46 : 08.10.2010 19:06:28 »

Itse kyllä hain sellaista näkemystä, että he ovat siinä ääripäiden välissä. Sinänsähän se ei tarkoita sitä, että he eivät osaisi päättää, vaan sitä, että he pyrkivät näkemään kaikki puolet ja sitä kautta muodostamaan oman kantansa, joka usein on juuri sellainen, että he jäävät siihen kahden asian väliin. Eli jos toinen ihminen kannattaa vaikkapa tiukkaa asepalvelusta ja toinen on totaalikieltäytyjä, joka haluaa lakkauttaa armeijan, niin vaakamainen ratkaisu olisi päätyä jonnekin välimaastoon ja ottaa kaikki näkemykset huomioon. Eli vaikkapa siten, että vapaaehtoinen asepalvelus tässä esimerkissä. Koen, että vaaka merkkinä on yksi parhaista poliitikkona ja diplomaattina ja toki se vaatii näkemyksiä, mutta myös sitä halua tulla vastaan, eli juurkin heilua kuten vaaka.

Koen, että kaksosilla puuttuu enemmän sitä harkitsevuutta, sillä he ova nopeita ja toimivat siten, että eivät välttämättä tarvitse toimiakseen sitä hiottua näkemystä, kuten vaa'at. Enemmän ehkä rakastavat sitä älyllistä leikittelyä ilman, että heidän välttämättä tulisi päätyä vastauksiin. Eli tavallaan kaksosissa yhdistyvät kaikki puolet, mutta niistä ei välttämättä tarvitse vetää sitä keskiarvoa vaan ne kaikki puolet voivat olla yhtä aikaa olemassa. Koen, että vaaoilla on tarve löytää enemmän hiottuja vastauksia ja päätelmiä, kaksosilla ei niinkään. Ja sen takia vaaka jää välillä roikkumaan ja riippumaan, sillä näkemykset roikkuvat ja riippuvat niin monista asioista.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #47 : 08.10.2010 22:22:00 »

Minun täytyy nyt kyllä tunnustaa Esmis -kulta etten saanut kiinni sinun ajatuksistasi.. valitan.
Paitsi tuo Neitsyen ja Skorpionin ero.. kuvio on sama, joka viittaa feminiiniin mutta Neitsyellä jalat on ristissä ja Skorpionilla on pistin ulkona.. Wink
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #48 : 08.10.2010 22:24:25 »

Ja jos  kaksoset liitetään "kupla" niin miksei myös Härkään, Vesimieheen, Kaloihin tai Leijonaan...? Kaikki nuo ovat tavallaan tietynlaisen kuplan aiheuttajia..
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #49 : 10.10.2010 22:44:57 »

No höh, olit näköjään Esmis poistanut sen viestin. Itse en ehtinyt siihen sillä hetkellä syventymään ja nyt tulin sitten katselemaan sitä tarkemmin, niin se onkin hävinnyt. =/
Mutta tosiaan eipä tämä ketju niin vakava ole. Itsekään en ole erityisen sivistynyt mistään astro jutuista, joten se mitä itse kirjoitan voi olla ihan täyttä soopaa, joten rohkeasti vaan heitelkää ajatuksia. Tämänkin ketjun tiimoilta on tullut tajuttua ja oivallettua paljon uusia juttuja näihin merkkeihin liittyen.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #50 : 10.10.2010 22:47:39 »

Anteeksi joo, en halua laittaa överiksi. Jollekin nuo merkit ja symbolit voivat olla hyvinkin vakavia.
Ja tieto antaa niihin syvyyttä ja sitä minulla ei ole.  Huh
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #51 : 10.10.2010 22:52:38 »

No eipä se mitään haittaa. =) Mutta tosiaan ideana alunperin ajattelin, että lähinnä heiteltäisiin vain ilmaan asioita pohdittaviksi. Itse koen usein, että symboliikka ja perinteinen tulkinta eivät oikein kohtaa ja sen takia näitä on hauska pohdiskella ja katsella mitä näistä merkeistä saisi irti jos miettii enemmän symboleja, eikä niitä perinteisiä tulkintoja. Siinä mielessähän voi olla ihan hyvä, että keskusteluun osallistuu ihmisiä, jotka kaikki tietävät eri asioita, osa enemmän ja osa vähemmän.

Koen kyllä Esmis, että sinulta löytyy tietoa näistä merkeistä. Kyllähän olet tehnyt valtavasti osuvia tulkintoja ihmisten kuu- ja aurinkohuoneista. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 11.10.2010 09:40:29 »

 vaaka on silta kahden mantereen välillä.
Alla virtaa joki.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #53 : 11.10.2010 16:44:27 »

Kiitos, mutta hyvä minunkin mielikuvalaukassani välillä hillitä itseäni.  :Smiley

Mutta muistelen että minulle tuo  vesimies tuo mieleen ääniaallot, radioaallot, joita ilmassa kulkee.
Sopisi niin hyvin ilmamerkille ja sille, kuinka laajasti vesimiehet voivat tuota tietoa ymmärtää ja kokonaisuuksia.

Kun taas tuo  vaaka tuo mieleen 'kompastuskiven', johon muut kompastuvat, mutta vaaka pysähtyy ja miettii mitä tehdä. Vaaka kun ei tee hetken mielijohteesta päätänsä seinään, vaan pysähtyy. Hän haluaa poistaa 'kiven' ja auttaa muita siihen kompastumasta.

 kaksoset -merkistä tulee mieleen keskeneräinen talo, jossa oviaukko on valmiina. Ilma kulkee läpi ja kiireinen kaksonen on jo ehättänyt jonnekin muualle. Kaksonen kun lupailee usein maat ja mannut, eikä pian enää muistakaan. Ideat saattavat kuitenkin olla niin hyviä, että joku toinen voi niihin tarttua ja rakentaa 'talon' loppuun.

Mutta nämä ovat vain näkökulmia. Eikö horoskooppimerkit ole kuin 'käsite', joka yhteisesti tiedetään, mutta josta jokainen voi tehdä omia johtopäätöksiä tai vain uudenlaisia näkövinkkeleitä?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #54 : 11.10.2010 18:40:40 »

Harmi kun Esmis poistit mielikuvat,olivat hyviä,ja laajensivat omia käsityksiäni.Näkökulmiahan täällä kaivataan.Ainakin minä niitä kaipaan.Rikastuttavat kokonaisuutta,antavat ajatuksia. Tuovat syvyyttä.  smitten
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #55 : 12.10.2010 20:12:42 »

Harmi kun Esmis poistit mielikuvat,olivat hyviä,ja laajensivat omia käsityksiäni.Näkökulmiahan täällä kaivataan.Ainakin minä niitä kaipaan.Rikastuttavat kokonaisuutta,antavat ajatuksia. Tuovat syvyyttä.  smitten

Olen samaa mieltä. Tykkäsin niistä.  smitten
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #56 : 12.10.2010 20:16:06 »

Mäkin tykkäsin  smitten
Ja mulla kypsy joku ajatuskin siitä ketjun aiheeseen liittyen, mut en muista enää  Huh
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #57 : 12.10.2010 20:28:27 »

No voi ihme, kun teillä on ihania näkemyksiä näistä jutuista!  smitten Enpäs arvannut. En arvannut että edes kukaan ehti lukea. Olette vikkeliä!

Ilkein mielikuvani, jonka nyt muistan, oli se, että kun Rapua on joskus kutsuttu rakkauden 'tietäjäksi', niin tuo  rapu muistuttaa pystyssä myös 69!   Grin Ettehän ota minua vakavasti.

Muistan myös tuon  jousimies, kun siinähän on risti ja ristin toisessa päässä taakka, joten se nilkuttaa. Ei Jousimiehen elämä niin helppoa ole, välistä tuulella käypää, olen huomannut.  Huh

Niin ja sitten tuo Oinas  oinas, kuin Mooseksen palava pensas! Sen innoittamanahan Mooses pani toimeksi aika lailla!! Ja siitä muistan Härän  harka , sillä ei ole kiire nuotion teonkaan kanssa, laittaa pyöret kivet ympärille valmiiksi ja istuu ihailemaan saannostaan.

Enköhän muut antanutkin tuolla edellä jo. Keksikää lisää, kun on kerran lupa!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #58 : 12.10.2010 20:44:13 »

Yks oli ainakin toi jousimies merkki. Se on ihan kun leija, ihan yhtä arvaamaton ja tuulen vietävissä.
Kunnon tuulessa ei paljon jotkut kiinnitysköydet/narut pitele  Grin
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #59 : 12.10.2010 20:57:41 »

Yks oli ainakin toi jousimies merkki. Se on ihan kun leija, ihan yhtä arvaamaton ja tuulen vietävissä.
Kunnon tuulessa ei paljon jotkut kiinnitysköydet/narut pitele  Grin

Hyvä symboli!  Grin Tai lentoon lähtenyt sateenvarjo, auringonvarjo! Jousimies varmaan välillä tuntee itsensä suojattomaksikin. Paljain päin, kun aurinko porottaa tai sade hakkaa...Jos ei sitten ole kuin Maija Poppanen ja jää varjoonsa roikkumaan! Hän oli varmaankin Au-Jousimies!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: