Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaksosten epäluotettavuus?  (Luettu 33158 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Atomi
Vieras
« Vastaus #45 : 13.10.2007 19:00:46 »

...vielä tuosta kaksosten valehtelusta, taitaa olla niin, että kaksosilla on monesti paljon venyvämpi ja värikkäämpi käsitys totuudesta, kuin meillä muilla Grin  Mutta pahantahtoisia he eivät ole, joten kysymys on ennemminkin käsite-eroista.

Kovin on tuntemani kaksosella värikäs käsitys totuudesta. Kun hänen kanssaan pitäisi lähteä neuvotteluihin ja yhdessä sovimme mitä tavoittelemme, niin neuvottelupöydässä huomaankin olevani yksin sitä mieltä ja kaksonen on ihan samaa mieltä kuin vastapuoli.  tickedoff  Totuus on kaksoselle todella "venyvä ja värikäs" käsite. Tämä kaksonen on erittäin sosiaalinen ja kaikkien kanssa hyvä kaveri ja ihan h***in luotettava yhteistyökumppani, jos tavoite on vaan jutella mukavia ja olla suosittu. Jos jokin ihan oikea asia pitää hoitaa, niin EI KIITOS kaksosia paikalle.   tickedoff    Angry    tickedoff
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #46 : 13.10.2007 20:51:26 »

Tällaisten stereotypioiden takia minä en ollut astrologiasta kiinnostunut ennen kuin täytin 35 v. Senkin jälkeen kiinnostuin asiasta vain sen takia, kun omat unet suorastaan painostivat tämän "tieteenhaaran" pariin. En vain löytänyt itseäni tyypillisen Kaksosen kuvauksista. Mutta tokihan minä tätä merkkiä toteutan monellakin eri tavalla.

Eri merkeillä on varmasti omat tapansa olla epäluotettavia. Minä olen aikoinani esim. juossut vieraissa - en mitenkään tuhkatiheään, mutta kuitenkin. Nuorempana tässä ei ollut edes mitään ongelmaa, koska suhteet olivat kovin hippityylisiä ja vapaita ja niistä puhuttiin enemmän tai vähemmän avoimesti. Tuntemani Kuu-Kaksoset ovat olleet jossain vaiheessa elämäänsä varsinaisia kukasta kukkaan liihottelijoita, mutta pettämistähän tästä tulee vasta siinä vaiheessa, kun lupaillaan liikoja. Olen pyrkinyt aina toimimaan puheitteni mukaisesti, joka saattaa sitten tulla muille yllätyksenä. Ei ole harvinaista, että juttujani pidetään palturina tai että niitä epäillään (kunhan puhuu tai vitsailee tai muuttaa mielensä muutamassa vuodessa), kunnes nämä epäuskoiset saavat faktat silmille. Tämä liittyy paljon muuhunkin kuin vain ihmissuhteisiin. Tyypillinen suustani kuultava lause onkin: "Niinhän minä juuri sanoin."

En myöskään usko, että perus-Kaksonen viihtyisi kauan työssä, joka ei kiinnosta häntä älyllisesti tai jossa ei saisi kommunikoida tai reissata jollakin sopivalla katsomallaan tavalla. Tässä voi nähdä vastuun pakoilua, jos sellaista yritetään liikaa sysätä harteille. Kaksosta ei kiinnosta hirveästi raha, valta eikä vastuu, vapaus taas sitäkin enemmän. Itselläni on suuria vaikeuksia motivoida itseäni mihinkään sellaiseen työtehtävään, josta en ole innostunut, on moraalisesti arveluttavaa tai johon en yksinkertaisesti usko lainkaan. Saatan tehdä tällaisessa tilanteessa hommia konemaisesti jonkin aikaa, jonka jälkeen alan voida huonosti ja minusta tulee surkea työntekijä. Epäluotettavakin varmasti monen mielestä.

Mitä tulee noihin valehtelijan aspekteihin, niin tarkistin erään tuntemani miehen kartan. Hän suoltaa sellaista palturia (etenkin alkoholin vaikutuksen alaisena), että kaikki hänen sanomisensa pitää tarkistaa. Hän on Aurinkomerkiltään Leijona ja kunnia maine ja kulissit ovat mielestäni hänelle kaikki kaikessa. Tämän takia hän syyllistynyt melko räikeisiinkiin huijauksiin, joiden takia on mm. menettänyt jo saavuttamansa oppiarvon. Neitsyessä sijaitseva Merkurius tekee hyvin vähän aspekteja, semisekstiilin Auringolle, yhtymän Venukselle ja kvinkunssin Kuulle. Siinäpä se. Hän on ollut aikoinaan julkisuuden reposteltavana tuon huijauksen takia ja vaikka hän puhuu asiasta "karmeana koskenlaskuna", niin loppujen lopuksi hänelle on tainnut negatiivinenkin julkisuus olla mieleen.

Miehellä on muuten harvinaisen raskas 5. huone ja Leijona on muutenkin kartan hallitseva merkki. Kuumerkki on hänellä Oinas (oppositiossa Neptunukseen), Rapu nousee.

Eräs toinen mies ( aurinko oinas kuu kauris askendentti rapu) on ilmeisesti ottanut valehtelun ja huijaamisen suorastaan elämäntehtäväksi. Hänellä onkin sitten kartallaan  merkurius aspect_opp jupiter kuunsolmu neptunus, kolme viimeistä planeettaa 5. huoneessa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #47 : 15.10.2007 23:04:58 »

Yksi aspekti muuten nimetään "valehtelijan aspektiksi", nimittäin  merkurius aspect_squ jupiter. Siinä henkilö saatta liioitella ja päästellä juttuja ( merkurius) Jupiterin innolla...



hehe, heti piti silmäillä läheisieni karttoja ja kahdelta, jotka hivenen änkyttävät, löytyi  merkurius aspect_opp jupiter  voi olla kaukaa haettu, mutta silmään osui kuitenkin...

Minulla on tarkka  merkurius aspect_squ jupiter mutta en ole koskaan ollut mikään valehtelijatyyppi, vaikka Neptunuksen aspektejakin on kartallani runsaasti. Johtunee kenties siitä, että Merkuriukseni on kuitenkin Kauriissa ja Jupiterini Oinaassa - saatan päästellä sammakoita, olen tosi kova puhumaan ja saatan ilmaista itseäni joskus liian "kovasti" suhteessa siihen miten ajattelen (esim. "Vihaan makaronilaatikkoa" vaikka oikeasti voisin syödä sitä, jos olisi pakko, mutta en vain pidä siitä niin paljon -> tämä johtaa usein siihen, että a) joudun selittelemään sanojani b) selitän kauheasti ettei tulisi vastaavia väärinkäsityksiä), mutta en voi sanoa että valehtelisin juuri koskaan.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 15.10.2007 23:42:51 »

minäkin mietin tuota  jupiter aspect_squ merkurius,
haasteen viejä eikä niinkään valehtelija,
paremminkin  jupiter aspect_tri merkurius ja luovaa sanailua,
liikaa puhetta,suuria lupauksia,yltiöpäistä kielenkäyttöä,
se kun kävisi niin hyvin erääseen kierrellen kaarrellen sanoja mutkitellen käyttäneeseen ihmiseen ja kartaltansa löyty tuo,
ja
tuo kykenemättömyys valehdella,
oisko puhdas omatunto  aurinko aspect_con merkurius,
puhe ilmaisee henkeänsä?
 chiron jupiter aspect_opp uranus pluto neitsyt
on kuulemma Tanhuan mukaan ehdottoman totuudellinen,
vaatii totuutta esiin,julkituotavaksi
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #49 : 16.10.2007 08:18:27 »

Heh, minulta löytyy
 chiron aspect_opp pluto  neitsyt
  chiron aspect_opp uranus
Tai siis  pluto on  neitsyt :ssä ,
mutta  uranus  vaaka :ssa.

Lainaus
chiron jupiter aspect_opp uranus pluto neitsyt

En silti osaa oikein katsoa kartalta tällaisia missä on näin monta juttua samassa..  Undecided

Vaikka en kaksonen olekkaan, mutta yleisesti ottaen epäluottavuudesta, niin minun on ainakin todella vaikeaa valehdella. Varsinkin "tunnevalehdella". Saatan korostaa jotain tai jättää pois jotain, mutta valehtelemaan minua ei saa.

Itse oon sitä mieltä, että epäluotettavuus ei ole aurinkomerkistä kiinni. Taitaa eniten johtua kasvatuksesta. Siis todellinen valehteleminen ja tahallinen satuilu  Huh
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Sissell
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 42



Profiili
« Vastaus #50 : 17.10.2007 15:43:15 »

Itse olen tuossa vuosi sitten ja siitä eteenpäin päässyt tutustumaan lähemmin Kaksosten kiehtovaan maailmaan, erityisesti miesystävän kautta. (En tiedä mistä noita kaksosia tai kaksos-vaikutteisia ihmisiä oikeen on alkanut sadella yhtäkkiä Cheesy ) Enimmäkseen olen näihin moniin piirteisiin kyllä todella tykästynyt  enkä varmaan vaihtaisi hetkeäkään pois Smiley Meidän suhteessa kyllä vaikuttaa välillä siltä, että itse olen useasti se epäilty  buck2

Myönnän olevani aika laskelmoiva tyyppi ja välillä varsinainen juonittelija. Parhaiten valehtelen tilanteissa, jotka tulevat täytenä yllätyksenä yhtäkkiä päin naamaa. Usein olen vääristellyt asioita niin, että periaatteessa en valehtele, mutta tiedän vastapuolen käsittävän asiat kuitenkin eri tavalla (sillä tavalla kuten toivonkin). Äiti jo välillä ollessani lapsi huomautti kieroilustani. Yleensä en itse ole jäänyt koskaan kiinni, ja lapsena syyt lankesivat muiden niskoille. Olen kyllä muuttunut huomattavasti parempaan päin ja uskon kehityksen kulkevan siihen suuntaan koko ajan  Smiley

Ihmettelen vain mistä mahtaa nämä piirteeni johtua? Kasvatusta tai ympäristön vaikutusta ei oikein voi syyttää, sillä koko perheeni ja lähisukuni on sellaista porukkaa, joka ei osaa valehdella oikein sitten millään  idiot2  Eivätkä sitä edes hyväksy. Siksi olen vähän hämilläni mistä kaikki oikeen juontaa juurensa  Huh Huonoa omatuntoa ei ole juurikaan tullut usein podettua, "olihan käytökselläni hyvä syy tai tarkoitu tai ainakin sain mitä halusinkin"  idiot2 No mutta onneksi tosiaan asioissa tapahtunut hyvää kehitystä ja ainakin myönnän asioita.
tallennettu

Aurinko-Kalat
Nousu-Vaaka
Kuu-Oinas
Merkurius-Kalat
Venus-Oinas
Mars-Jousimies
nauris
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46



Profiili
« Vastaus #51 : 28.10.2007 18:46:26 »

Yyh! Minä olen kyllä luotettava Sad. Puhun paljon ,mutta katson mitä puhun. Ja olen kyllä niin rehellinen, että saan toisen valehtelunkin takia itse tunnontuskia. tickedoff Tuttavapiirissä on kyllä myös erittäin Tongue lörppösuisiakin tapauksia.   Hauskaa minulla aina pisaa itseni ja muiden kustannuksella :Smiley...hallitusti Grin ..Meitä on moneen junaan.
tallennettu
rokokoo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11



Profiili
« Vastaus #52 : 04.11.2007 16:16:30 »

No huh huh, jos olisin tämä jutut lukenut, niin enpä olisi aurinkomerkkiäni paljastanut  Tongue
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ihminen on kokonaisuus. Eheyteen vaikutavat niin ikä, syntymäkartta, kasvatus kuin henkinen kasvukin. Ja erityisesti omasta kartasta se nouseva merkki 30-ikävuoden jälkeen.
Jokaisella tähtimerkillä on  omat hyvät ja huonot puolet. Eiköhän tärkeintä ole kuitenkin tiedostaa omat kehitystä kaipaavat puolensa ja siten pyrkiä kasvamaan & kehittymään hyväksi ihmiseksi  Smiley

Kaikkea hyvää jokaiselle  meille  smitten

toivoo rokokoo
tallennettu

*Aurinko kaksoset; Asc kauris
*Kuu, Saturnus, Chiron & Ceres kalat
*Merkurius & Vesta härkä
*Jupiter, Venus, kuunsolmu & Ic kaksoset
*Uranus, Pluto & Mars neitsyt
*Neptunus skorpioni
***
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #53 : 04.11.2007 18:34:33 »


 
No huh huh, jos olisin tämä jutut lukenut, niin enpä olisi aurinkomerkkiäni paljastanut  Tongue
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ihminen on kokonaisuus. Eheyteen vaikutavat niin ikä, syntymäkartta, kasvatus kuin henkinen kasvukin. Ja erityisesti omasta kartasta se nouseva merkki 30-ikävuoden jälkeen.
Jokaisella tähtimerkillä on  omat hyvät ja huonot puolet. Eiköhän tärkeintä ole kuitenkin tiedostaa omat kehitystä kaipaavat puolensa ja siten pyrkiä kasvamaan & kehittymään hyväksi ihmiseksi  Smiley

Kaikkea hyvää jokaiselle  meille  smitten


toivoo rokokoo

smitten aaviisunen
 aurinko kaksoset

 Cool kuvia   :Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.11.2007 18:46:19 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #54 : 04.11.2007 18:47:07 »

Rokokoo: Vaikka / Juuri sen takia että - olemme ASTROfoorumilla, niin EI KUKAAN oikeasti "tuomitse" KETÄÄN pelkän  aurinko merkin perusteella!  Kiss
Näyttää vain olevan joku tarve spekuloida ja purkaa assosiaatioita  :Smiley Huh Huh Wink
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #55 : 04.11.2007 19:11:56 »

Juu, ei millään vakavuudella!  Wink

Topikin aloittaneena vähän haluan pehmentää asiaa. Astrokursseista vasta tässä innostuneena esitin noita 'lentäviä lauseita', joita niitäkin voidaan tulkita monella lailla.

Aloin ymmärtää omaa poikaani vähän paremmin, joka on kyllä aivan ihana vesseli rokkipoika-saippuakauppias-maailmanmatkaaja!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #56 : 04.11.2007 19:12:20 »

Rokokoo: Vaikka / Juuri sen takia että - olemme ASTROfoorumilla, niin EI KUKAAN oikeasti "tuomitse" KETÄÄN pelkän  aurinko merkin perusteella!  Kiss
Näyttää vain olevan joku tarve spekuloida ja purkaa assosiaatioita
  :Smiley Huh Huh Wink
 smitten

Just  osuit ytimeen  Smiley ... ihana IPPUSKA - oli minunkin  kommentoiva  Kiss  angel
tallennettu
rokokoo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11



Profiili
« Vastaus #57 : 04.11.2007 19:46:59 »

Kirjoitin kyllä vähän pilke silmäkulmassakin kommenttini.  Wink
Tässä on vähän samaa kuin aikoinani tilaamassani tulkinnassa omasta syntymäkartasta. Siinä ei huikentelevuudella ollut loppua, pettäminen ja flirttailu näytti olevan päätarkoitukseni maan päällä  Grin
Osaan ottaa asiat huumorilla, enkä hätkähdä pienistä. Niinpä osasin kategorioida myös tuon tulkinnan, jos ei nyt roskakoriin, niin ainakin pinon alimmaiseksi.
Mutta entäs sellaiset ihmiset, jotka suhtautuvat elämään vakavammin..niille tuollainen tulkinta voi tehdä itsetunnolle/henkiselle minälle vaikka mitä vaurioita.  Cheesy  Cry buck2

tallennettu

*Aurinko kaksoset; Asc kauris
*Kuu, Saturnus, Chiron & Ceres kalat
*Merkurius & Vesta härkä
*Jupiter, Venus, kuunsolmu & Ic kaksoset
*Uranus, Pluto & Mars neitsyt
*Neptunus skorpioni
***
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #58 : 04.11.2007 22:35:49 »

Eka kurssista mm. tämä jäi mieleeni!

Yleensä kun etsitään niitä itseä tukevia ilmaisuja, niin kurssinvetäjä opetti meitä siihen, että kiinnitettäisiin aina huomio niihin heikkouksiin, myös omassa merkissä.

Silloin astrologia saa enemmän merkitystä.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #59 : 06.11.2007 22:06:09 »

Ja kyllä täällä foorumilla jokainen aurinkomerkki on saanut kuulla huonot puolensa moneen kertaan, joten kai tämäkin kestetään.

terkuin hajamielinen ja muutoinkin hankala jääräpää ja läheisistä piittamaton veskari Cheesy ai niin, ja  koko kulmakunnan omituisin tapaus tietenkin....
« Viimeksi muokattu: 06.11.2007 22:07:57 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: