Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: väärä kartta?  (Luettu 10107 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tess
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 79


Can you see how blue the sky is?


Profiili
« : 13.12.2005 02:57:17 »

Heipsistä!

Liityin tänään ja ihmettelen nyt kovasti tuota karttaani... Olen syntynyt Tukholmassa ja laitoin mielestäni oikeat leveys- ja pituusasteet, sekä aikavyöhykkeeseen +01.00. Mulle on tehnyt pari vuotta sitten kartan eräs hyvä astrologi, sekä olen astro.com- osoitteessa saanut kartan. Nyt tämä kartta näytti aivan erilaiselta kuin nämä kaksi aikaisempaa, jotka tietysti olivat identtiset. Nouseva merkki oli tällä kertaa aivan eri. Eli mitä olen mahtanut tehdä väärin ja miten saisin sen korjattua?
tallennettu

Au - skorpioni
Ac - oinas
Kuu - härkä
Merkurius - skorpioni
Venus - neitsyt
Mars - jousimies
Freija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #1 : 13.12.2005 23:21:20 »

voiskohan se aikavyöhyke kuitenkin olla -1,00 eikä plus?
tallennettu

Aurinko-Kalat
Kuu
Merkurius - Vesimies
Venus
Mars- Kaksosen
Asc- Leijona
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #2 : 15.12.2005 13:01:06 »

voiskohan se aikavyöhyke kuitenkin olla -1,00 eikä plus?

Ruotsin aikavyöhyke on GMT+1, jos nyt samasta asiasta puhutaan.
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Annikki*
Supermoderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 397



Profiili
« Vastaus #3 : 15.12.2005 20:28:41 »

Tämä on taas tätä tähtitiedettä...

En tiedä miksi (joku paremmin tietävä voisi valaista asiaa), mutta me suomalaiset olemme saaneet aikavyöhykkeen -2. Käykää vaikka syntymäkartan tiedoista katsomassa. Siksi siis tuo Tukholman aika on myös eri kuin GMT aika.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #4 : 15.12.2005 20:53:39 »

Tämä on taas tätä tähtitiedettä...

En tiedä miksi (joku paremmin tietävä voisi valaista asiaa), mutta me suomalaiset olemme saaneet aikavyöhykkeen -2. Käykää vaikka syntymäkartan tiedoista katsomassa. Siksi siis tuo Tukholman aika on myös eri kuin GMT aika.

Kävin katsomassa, ja näyttää siltä että tuossa vain on mennyt plussat ja miinukset sekaisin. Suomen aikavyöhyke on siis tuo EET, joka on tuohon ihmeellisesti merkattu GMT -02:00, vaikka olemmekin kaksi tuntia GMT:n aikaa edellä. Ruotsi siis vain yhden tunnin, joka tuossa on CET GMT -01:00. Toivottavasti joku korjaisi tuon, hämää niitä jotka eivät tunne aikavyöhykkeiden lyhennyksiä.
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Shine_S
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #5 : 16.12.2005 16:31:29 »

Hetkinen, mitäs ihmettä, kun omassa kartassani on -03.00?! Ja mistähän noita omia tietoja voi edes muokata? Kartta ei ole samanlainen kuin esim. mtv3 helmi-sivuille tehty syntymäkartta...
tallennettu

Nousu Neitsyt, Aurinko Oinas, Kuu Rapu, Merkurius Kalat, Venus Härkä, Mars Kauris
eetee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #6 : 16.12.2005 23:47:09 »

Jos olet syntynyt kesäaikana, on aikavyöhyke -3.
Kesäaika otettiin Suomessa käyttöön v. -81. Sitä ennen v. -42 oli kesäaikakokeilu kestäen siis silloin vain tuon yhden kesän.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #7 : 17.12.2005 01:21:56 »

Jos olet syntynyt kesäaikana, on aikavyöhyke -3.
Kesäaika otettiin Suomessa käyttöön v. -81. Sitä ennen v. -42 oli kesäaikakokeilu kestäen siis silloin vain tuon yhden kesän.

Yhm, minä olen syntynyt kesäaikana, mutta aikavyöhykkeeksi on merkattu -02:00? Undecided
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
eetee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #8 : 17.12.2005 13:34:57 »

Merkattu missä? Oma astro-sivullako? Pyydä ylläpitoa tarkastamaan.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #9 : 17.12.2005 13:52:42 »

Merkattu missä? Oma astro-sivullako? Pyydä ylläpitoa tarkastamaan.

Sielläpä hyvinkin, mutta eikö tuon pitäisi laskea kesäika automaattisesti? Muillakin astro-sivuilla olen saanut samanlaisen kartan (mitä nyt huoneet muuttuu hieman, näitä pohjoisessa syntyneiden iloja), eivät ne kaikki kai voi oll väärässä? Undecided
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
eetee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #10 : 17.12.2005 14:04:43 »

Pitäisi laskea. Oletkohan sitten syntynyt niin kesä- ja talviajan taitteessa, että luulet olevasi kesäaikainen? Selviäisi, jos kertoisit synt. aikasi, paikkakunnalla ei väliä.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #11 : 17.12.2005 14:07:20 »

Pitäisi laskea. Oletkohan sitten syntynyt niin kesä- ja talviajan taitteessa, että luulet olevasi kesäaikainen? Selviäisi, jos kertoisit synt. aikasi, paikkakunnalla ei väliä.

Olen. Kellot siirrettiin talviaikaan puoli tuntia syntymäni jälkeen, eli nipin napin kesäaikaa, mutta kesäaikaa kumminkin. coolsmiley

En oikein tälle foorumille uskalla syntymäaikaani laittaa, tunnustan olevani hieman vainoharhainen...
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #12 : 17.12.2005 14:21:33 »

Sielläpä hyvinkin, mutta eikö tuon pitäisi laskea kesäika automaattisesti?
Pitäisi hyvinkin  Smiley

Olet liittynyt sivuston ensimmäisinä päivinä ja meillä oli silloin hieman käynnistymis vaikeuksia joten kesäajan laskenta ei toiminut kohdallasi. Tietosi on nyt korjattu.

Syntymätietojen muutto tapahtuu lähettämällä oikeat tiedot ylläpidolle, eli Foorumilla minä tai Leon, tai sähköpostilla toni@on-line.fi

Aikavyöhykeeksi tosiaan valitaan se kuinka paljon syntymähetkellä aika on poikennut GMT ajasta, koska laskennat tehdään aina GMT ajalla. Eli kun suomi on +2 GMT niin meillä aikavyöhykkeeksi valitaan tuo -2. Tai siis suomessa syntyneiden ei tarvitse noista välittää mutta tuosta varmaan saa ideaa mistä on kyse.

Hui, muuttuipa kartta! Shocked Tässä on sulattelemista... tosin nyt olen entistä hämmentyneempi. Kaikki muut ohjelmat antavat sen entisenlaisen kartan, ainoastaan täällä näyttää menevän huoneet ja merkit näin. Eivätkö muut astro-ohjelmat sitten ota huomioon kesäaikaa, vai mikä tässä on? Undecided
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Shine_S
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #13 : 19.12.2005 13:18:28 »

Aikavyöhykeeksi tosiaan valitaan se kuinka paljon syntymähetkellä aika on poikennut GMT ajasta, koska laskennat tehdään aina GMT ajalla. Eli kun suomi on +2 GMT niin meillä aikavyöhykkeeksi valitaan tuo -2. Tai siis suomessa syntyneiden ei tarvitse noista välittää mutta tuosta varmaan saa ideaa mistä on kyse.

Niin oliko se -03.00 nyt oikein vai ei (huhtikuun puolivälissä syntynyt vuonna 86)??
tallennettu

Nousu Neitsyt, Aurinko Oinas, Kuu Rapu, Merkurius Kalat, Venus Härkä, Mars Kauris
eetee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #14 : 19.12.2005 14:01:13 »

Olet syntynyt kesäaikaan eli jos kartassasi on -3, niin oikein on.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: