Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Syntymä ajoista??  (Luettu 3781 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Usi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 02.07.2007 09:57:56 »



Mitä kellonaikaa pitäisi käyttää kun tekee kartan, jos ei tiedä tarkkaa aikaa, itse olen käyttänyt klo 12:00.-- jotkut käyttävät 13:05.

MIKSIKÖHÄN Huh  idiot2
tallennettu
inka107
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84


Profiili
« Vastaus #1 : 02.07.2007 13:48:26 »

Heippa Usi Smiley

Juistelen että Seppo on sanonut että jollei tiedä syntymäaikaa kannattaa käyttää klo 07.00, ei kuulemma heitä kovinkaan paljon. Voit soittaa syntymäsairaalaasi ja saada sieltä tietää tarkan kellonajan. Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.2007 14:12:12 »

Minä en ole koskaan törmännyt varsinaisiin ohjeisiin tästä aiheesta, mutta käsittääkseni yleinen käytäntö on tarkan kellonajan puuttuessa käyttää keskipäivän aikaa eli klo 12.00. Tällöin kartasta näkee heti, että sen tekijä ei ole tiennyt tarkkaa kellonaikaa ja osaa suhtautua karttaan sillä varauksella. Jos itse näkisin kartan tehtynä esim. ajalle 13.05, niin helposti olettaisin automaattisesti että aika on tarkistettu ja oikea. Voihan toki joku olla oikeastikin syntynyt tasan klo 12 päivällä, mutta itse olen nähnyt sitä käytettävän nimenomaan näissä tapauksissa joissa kellonajasta ei ole mitään tietoa. Esim. eräässä Sepon tekemässä kartassa on myös näin.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
inka107
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84


Profiili
« Vastaus #3 : 02.07.2007 18:50:36 »

Tarkistin tuon muistihavaintoni.

Seppo kirjoitti siitä 12.12.2005 22:43:29 vastauksena Loumelle

Se löytyy Sepon kirjoituksista. Silloin se oli sellaisen otsakkeen alla kuin Astro Special/Kokemuksia Seppo Tanhuan astrologisista tulkinnoista/Re:Seppo: Kellon aika hukassa (Sepon kirjoitus numero 14).

Jos joku haluaa katsoa helpoiten löytyy kun foorumilla menee kohtaan "kokemuksia Seppo Tanhuan astrologisista tulkinnoista" ja katsoo siellä jonkin kirjoituksen johon astroseppo on vastannut. Klikkaa sitten astroseppoa ja voi sieltä sivun alalaidasta katsoa kohtaa "näytä henkilön viimeisimmät kirjoitukset" eli Sepon kirjoitus n:o 14. Siinä hän kertoo muutenkin miten selvittää syntymäaikaa. Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 02.07.2007 20:38:38 »

Kiitos tuosta tarkistuksesta, inka107. Ihmettelinkin, miksi Seppo olisi neuvonut käyttämään juuri tuota kellonaikaa, mutta ketjustahan käykin ilmi että Loumen äiti oli syntynyt joskus klo 6:n ja 8:n välillä. Siitä syystä siis tuo suositus tilata tulkinta klo 7:n ajalla. Ketjua voi kurkata myös tästä linkistä.

Eli edelleenkin, jos kellonajasta ei ole mitään tietoa, niin yleinen käytäntö astrologeilla lienee käyttää sitä klo 12:n aikaa - myös Sepolla. Smiley Tietysti jos joku aikahaarukka on olemassa kuten Loumen tapauksessa, niin voi käyttää jotain siihen osuvaa "keskiarvoa".
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: