Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä teet vetten äärellä?  (Luettu 14011 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Godiva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #15 : 05.07.2008 21:48:35 »

Mulle vesi, erityisesti laineiden liplatus, on rauhoittava elementti. Jo nuorena tyttönä menin järven rantaan mietiskelemään kun oli paha olla ja nyt aikuisena asun melkein meren rannalla ja käyn kuuntelemassa ja katselemassa merta usein. Viimeksi eilen istuskelin kallioilla meren rannalla mietiskelen omia ongelmia. Pelkästään se, että kuulen meren kohinan tuo jotenkin lohtua.

Nautin vedestä myös positiivisessä mielessä. Uiminen on ihanaa ja olen ollut aikoinaan töissä laivalla. Ahdistaa vaan tuo itämeren surkea tilanne (ja silti en tee mitään sen kummempaa sen paranemisen eteen!).
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #16 : 05.07.2008 22:00:10 »

Juon paljon vettä, vihaan sen tuhlaamista tai saastuttamista. Valtamerien syvyys on ihastuttava ja kiinnostava juttu. Katson kaikki dokkarit mitkä vain pystyn, koskien valtameriä. Tiesittekö, että etelä mantereen jäästä on kaikuluotaimella löydetty makea meri -jään alta, ja siitä elämää (liikettä). Oletetaan myös. että tämä meri kulkisi ytimen läpi  Cheesy :Smiley Shocked Sitä ei myöskään uskalleta kairata auki, koska se ei ole yhteydessä tähän maailmaan ja sieltä voi tulla mitä vaan /päinvastoin myös.

Vesi on jollakin tapaa minulle myös hyvin arvokasta elämän lahjaa... sade on melkein aina kiitoksen paikka, harvoin näen siitä mitää haittaakaan olevan.Hyvin harvoin sitä tulee "liikaa" täällä päin ja ainoastaan, jos raivoamalla sataa.. suren kasveja ja pintamaata  Cry

Inhoan uimista ja veneilyä... onko elementilläni jotakiin tekemistä tähän, ehkä  :Smiley
Pelkään hukkumista ja monasti olen miettinytkin, jotta mielummin palan kuin hukun  buck2 jos on pakko valita... mutta taas elementti, ehkä?  Wink

Ihmisten olisi syytä muistaa, että ilman ruokaa selviää useitakin päiviä. Ilman vettä todella vähän aikaa  angel Me olemme vesinahkapusseja, joita luut ja lihakset pitää kasassa ja liikkeessä  Grin
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 05.07.2008 22:06:11 »

Olipa mielenkiintoista, Jaspis, en ole kuullutkaan tuosta makeasta merestä! Siinähän voi olla suuri tulevaisuuden pelastus jossakin tilanteessa, jos saamme siihen sellaisen yhteyden että se ei pääse pilaantumaan puolin tai toisin.

Minä uskon, että voimme ajatuksellakin, kiitollisuudella ja siunaamalla vettä, auttaa sen tilaa!  smitten

Tuolla 'Veden arvo'-topikissa on paljon käyty läpi näitäkin juttuja.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2008 22:09:26 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #18 : 05.07.2008 22:23:14 »

UPS  Lips Sealed Sammakko...

Se oli järvi, mutta suuri kumminkin ja tässä linkissä ei puhuta tuosta yhteydestä... sen muistan kuulleeni tv dokumentista aikoinaan, joka koski tätä venäläis asemaa siellä etelä mantereella, tän lätäkön päällä  angel
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vostok_%28j%C3%A4rvi%29
tallennettu
sorsar
Vieras
« Vastaus #19 : 05.07.2008 22:55:08 »

Vesi merkitsee paljonkin. Olen kasvanut veden ääreellä ja tavannut ihmisen, joka myös viihtyy vesillä. Tällä viikolla olen matkannut veneessä Kuopiosta - Oraviin - Savonlinnaan - Puumalaan ja Lappeenrantaa ja ensi viikolla takas. Aivan ihanaa, sielu lepää. Auton äänet kuulostavat meteliltä sen "hiljaisuuden" jälkeen.

Veneet/laivat nimetään naisten mukaan ja merestä sanotaan, että se on yhtä arvaamaton ja ihana kuin nainen, sama pätee varmaan kaikkeen veteen. Mielestäni vesillä pärjää parhaiten kunnioittamalla tätä "naista", silloin voit nähdä myös niin ihanat kauniit veden kasvot.  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 06.07.2008 00:22:28 »

Ihana! Vesihän on tunteen elementti, Venus nousi merestä jne... smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mopomies
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33



Profiili
« Vastaus #21 : 14.07.2008 23:51:30 »

Mmmm...minulle vesi merkitsee ... kalastusta ensisijaisesti. Tosin paljon muutakin siinä on. Heijastukset ja valon leikit aalloissa,laineiden liplatus,aaltojen pauhu,... Smiley

Uimisesta kylläkään en tykkää yhtään vaikka muuten vedestä ja järvellä olosta nautinkin. Jotenkin on nautittavan vapaata,voi mennä ristiin rastiin sinne ja tänne. Mutta kyllä toisaalta on "pienessä maailmassa" veneessä.  idiot2

Vähän samaa kuin mopoilussa. Kulkureitit valittavissa,tie/vesi.

Ja oppiihan vesillä luonnontuntemustakin ja kunnioitusta,se haastaa opettelemaan ennusmerkkejä ja palkitsee jos on opiskellut !



tallennettu

Aur-Vesimies
Kuu-Vesimies
Merk.-Kauris
Venus-vesimies
Mars-Vesimies
Jupiter-Kaksonen

Tulihevonen
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 15.07.2008 00:04:02 »

Kalastamisesta tulikin mieleeni.. Se on ihan kivaa puuhaa muttaku en taho kalakaveria saada mökkireissuille enää kenestäkään  Embarrassed Mä sanoin että pois tieltä kun alan heittään virveliä, mutta eihän tää jukuripäinen  oinas mua uskonu ja mä nappasin sitten vähän.. isomman vonkaleen  :Smiley Sairaalareissuhan siitä tuli ja kaveri meinas laittaa poliisille (?) palautetta, että niitä kalastuslupia ei pitäs myöntää ihan kelle tahansa.. Ei mulla edes ollu sellasta.  Tongue

Nii että lähretäänkö kalaan?  knuppel2  2funny Sori, vähän väsyttää ja sillee..
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #23 : 15.07.2008 18:53:50 »

Saastuttamisesta tuli mieleen, että monet ihmiset katsoivat minua todella pitkää ja kuin jotain kummajaista kun Egyptissä hotellin uimarannalla Punaisen meren varrella keräsin roskia ja kaikenmaailman pulloja pois siitä. Ja niitä kertyi paljon.  Shocked Voi että harmitti ja suututti ihmisten välinpitämättömyys.  Sad knuppel2 Ja rannalla kun vielä oli roskakoreja yllin kyllin ja uimarannan kylteissä oli vielä roskaamisen, simpukoiden keräämisen ym. kieltotaulut. Punaisesta merestä vielä sen verran, että se ei ollut nimensä mukaisesti lainkaan punertava vaan ihanan turkoosin sininen.  smitten Kuulin, että tiettyyn aikaan vuodesta siihen tulee jonkinlaista punalevää ja siitä se sitten on saanut nimensä Punainen meri.
tallennettu
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #24 : 03.08.2008 14:08:16 »


Meri on äärimmäisen tärkeä asia minun elämässäni, ilman sitä lakkaisin varmasti hengittämästä.
Meren aallot ja merituuli vievät murheet ja ongelmat mukanaan ja jättää puhtaan sieluni rannalle,
ihanan puhdistavaa olla rannalla ja katsoa meren aaltoja, keskittyä siihen "hiljaisuuteen" ja katsoa ikäänkuin ikuisuuteen...
tulee rauhallinen ja levollinen olo.

ilman merimaisemaa ja meren läheisyyttä, minä tuskin eläisin...

 smitten smitten smitten
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #25 : 11.08.2008 17:22:03 »

Olen uimataidoton mutta en koe sitä ongelmaksi. Vedessä siis voin lillutella jalkojani tai vaikka juosta rantaviivaa pitkin; ilakoida siis ihan kunnolla. Pidän veden liplatuksesta, veden loiskeesta ja veden vaahtoavista pisaroista. Veden äärellä oleminen on mulle rauhoittava hetki; tykkään istuskella luodolla veden ääressä ja räpsiä kuvia samalla. Veden tummuus oudoksuttaa mua; se että sinne veden pohjaan ei nää jos vesi ei ole kirkasta. Se herättää mielikuvituksellisia ajatuksia; tiedän, että siellä vedessä on jos minkälaisia öttiäistä... Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 11.08.2008 19:34:41 »

Tosivihreänä kateudesta kuuntelin serkkupoikaani, joka lähtee Kilpisjärven seutuville poikansa kanssa kanottiretkelle. Kertoi, että ne vedet kutsuvat niin, että koko talvenkin kuuluu korvissa sen veden solina.
Oi joi... :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #27 : 12.08.2008 00:06:43 »

Vedet kutsuvat minua kaikkina vuodenaikoina-joko vienosti lipatellen, tai jylhasti kohisten.
Kerran viikossa menen veden aareen rauhoittumaan-se on melkein pakko ja taytan patterini silloin noin viikoksi.
Olkoon meri, jarvi tai vuoristopurot-kiitan niiden olemassaolosta, jotka ovat meita virvoittamassa.
Vesi on niin tarkea elementti ja palvon sita!!!
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #28 : 12.08.2008 07:18:30 »

Tosivihreänä kateudesta kuuntelin serkkupoikaani, joka lähtee Kilpisjärven seutuville poikansa kanssa kanottiretkelle. Kertoi, että ne vedet kutsuvat niin, että koko talvenkin kuuluu korvissa sen veden solina.
Oi joi... :Smiley

Siis ei! Minä haluaisin kanssa Lappiin, Kilpisjärvelle. Siellä voi kanootin kanssa kokea ikään kuin olevansa intiaaniseudulla  Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: