Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysymys trooppisesta nousumerkistä  (Luettu 30389 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #45 : 21.01.2007 14:05:27 »

http://www.jyotishtools.com/dloads.htm#jjdl

tälläinen ilmaisohjelma junior jyotish laskee ne.

tämä käyttää tietenkin hindu-lahiri ayanamsaa, jolla on se seitsemän asteen aste-ero siihen IAU:n määritykseen.

kun täyttää karttatietoja, muistaakseni täytyy syöttää syntymäpaikan koordinaatit ja aikavyöhyke itse, ei laske niitä automaattisesti syntymäpaikkakunnan perusteella niinkuin astrodienst.

Kiitos ja kehtaatko kertoa Sign minulle lyhyesti mikä merkitys niillä on ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
kooky
Vieras
« Vastaus #46 : 21.01.2007 15:24:44 »

Ne on tarkoitettu käsittääkseni elämän kaaren eri vaiheiden ja niissä vaikuttavien teemojen "ennustamiseen". Perustuvat tietääkseni Kuun sijaintiin syntymähetkessä, käsittääkseni kuun syntymä nakshatraan ?

(korjatkoon joku jyotishista tietävämpi jos meni väärin)
« Viimeksi muokattu: 21.01.2007 15:32:16 kirjoittanut sign9 » tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #47 : 21.01.2007 16:04:24 »

Siis kun minun kuuni nakshatra on uttara ashadha (indianastrology2000.com mukaan), niin ne perustuu siihen ? Siellä on muuten minun kuunikin laitettu Jousimieheen  Smiley .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
kooky
Vieras
« Vastaus #48 : 21.01.2007 16:32:23 »

Uttarashada  Nunki - Sigma Sagittarii  Sun 

http://www.geocities.com/astrologyzodiacs/lunarzodiac.htm

etsin tuolta taulukon, jossa oli kerrottu nakshatrojen hallitsijat.

Tuo Uttarashada nakshatrahan kuuluu Jousimiehen merkkiin. Nakshatrahan on osa tähtikuviota, joskus yksi nakshatra saattaa olla kahden eri tähtikuvion vaihdekohdassa, joten kuuluu kahteen merkkiin.

Näköjään tuota nakshatraa hallitsee Aurinko, ja minun ymmärrykseni mukaan siis syntymäsi aikaan vaikuttanut ensimmäinen Dasa on siis ollut Aurinko dasa.

olisi hauska tietää olinko oikeilla jäljillä, katsoitko dasat junior jyotishin view valikosta kohdasta dasha/bukti ? Oliko ensimmäinen syntymäsi aikaan vaikuttava Sun dasha?

Minun syntymäkarttani Kuun nakshatraa hallitsee Ketu (laskusolmu), joten syntymäni aikaan ja ensimmäisenä dasana oli Ketu-dasa.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #49 : 21.01.2007 17:19:55 »

Hei Sign! En voi vielä ottaa tuota ohjelmaa koneelle, koska meillä on niin hieno systeemi tässä koneella, että meille jokaiselle on laitettu omat lohkot eikä kukaan pysty ihan noin vaan ottamaan mitään koneelle vaan se on tehtävä administratorin kautta ja minä voisin sen kyllä tehdä, mutta en osaisi asentaa ohjelmaa oikeaan paikkaan joten minun on vain maltettava odottaa kunnes tyttäreni mies (tietokone insinööri) tulee käymään ja asentaa sen niin ettei se sotke mitään muuta täällä koneella ja minä pystyn käyttämään sitä omilla tunnuksillani.Minulle on äärettömän tärkeää, että koneemme toimii ja on toiminut hyvin joten summassa en ala edes yrittämään  Grin .Minulle on helppo antaa valtuudet, koska vastuuntuntoisena ihmisenä en edes mieti valtuuksien ylittämistä  Wink .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
kooky
Vieras
« Vastaus #50 : 21.01.2007 17:36:01 »

ymmärrän.

tuo on just tuota tietokonemaailmaa. samoja juttuja, en esim voi käyttää parempaa konetta vaan kruisailen astrosivuilla ja sellaisilla sivuilla joissa on jotain ääni tai kuva materiaalia tällä rupu koneella, koska tän täyttyminen kaikella kuonalla mitä saattaa tulla (virukset, itsensä installoivat mainokset yms...) ei niin haittaa koska tässä koneessa ei ole mitään arvokasta softaa.

ei tässä kyllä kuulu ääniäkään. silloin tällöin suostuu asentamaan ohjelman, silloin tällöin ei. idiot2 crazy2 Wink
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #51 : 21.01.2007 18:05:18 »

ymmärrän.

tuo on just tuota tietokonemaailmaa. samoja juttuja, en esim voi käyttää parempaa konetta vaan kruisailen astrosivuilla ja sellaisilla sivuilla joissa on jotain ääni tai kuva materiaalia tällä rupu koneella, koska tän täyttyminen kaikella kuonalla mitä saattaa tulla (virukset, itsensä installoivat mainokset yms...) ei niin haittaa koska tässä koneessa ei ole mitään arvokasta softaa.

ei tässä kyllä kuulu ääniäkään. silloin tällöin suostuu asentamaan ohjelman, silloin tällöin ei. idiot2 crazy2 Wink

 Grin  Grin Ei oo helppoa sullakaan, mutta onhan se nähty että ei tänään näiden koneiden kanssa liian varovaisia olla  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 29.01.2007 16:19:47 »



Mulla oli (ja on) menossa Jupiter/Saturnus. Jupiter on intialaisella kartalla Leijonassa 3. huoneessa ja Saturnus Kaloissa 10. huoneessa.

Joo, ei mikään maailman paras yhdistelmä sillä Saturnus on kaiken tollaisen
ylemmän tiedon pahin vihulainen. Esim. Jupiter Kauris (alennus).

Jupiterin laaja-alaiset näkemykset eivät pysy paikallaan vaan ne rajoittuvat
Saturnuksen, öh... traditioihin, tapoihin...
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: