Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kehosi, sinä ulkoisesti, miten koet itsesi?  (Luettu 58753 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 01.09.2006 17:22:06 »

Tuntuuko sinusta joskus että näytät erilaiselta kuin sinusta tuntuu? Ikäänkuin kroppasi ei olisi "mielesi" näköinen. Itsellä on välillä hassuja tuntemuksia, kun katson peiliin näen erinäköisen tyypin kuin se miltä minusta tuntuu  :Smiley
Hankala selittää.
Välillä ihmettelen miten minusta on tullut tämän näköinen, en tarkoita että inhoaisin taikka rakastaisin ulkonäköäni mutta ihmettelen sitä, se ei aina tunnu sopivan ajatuksiini ja sisäiseen minuuteeni. Minua myös välillä häiritsee se miten uskon näyttäväni muiden silmissä, sillä luulen heidän näkevän minut ulkoisesti tietynlaisena ja tekevän siitä johtopäätökset siitä mitä oikeasti olen.
Ehkä olen vain omituinen, vai onko kellään muulla ollut vastaavia tuntemuksia? Miten olet itse ajatellut asian, mistä luulet sen johtuvan?
Yleisesti ottaen kehoni on ihan hyvä, kaksi kättä ja kaksi jalkaa, pieni pää jne... mutta silti se välillä tuntuu erilaiselta kuin sen "kuuluisi" olla. Enkä tarkoita mitään kauneusihannetta taikka sellaisia asioita vaan jotain muuta.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 01.09.2006 21:56:55 »

Lainaus
Tuntuuko sinusta joskus että näytät erilaiselta kuin sinusta tuntuu? Ikäänkuin kroppasi ei olisi "mielesi" näköinen. Itsellä on välillä hassuja tuntemuksia, kun katson peiliin näen erinäköisen tyypin kuin se miltä minusta tuntuu 


mulla meni ihan aivot solmuun kun yritin miettiä tätä asiaa Grin

sillä kun kirjoitan vaikka koneella, unohdan kokonaan kehoni ja minusta ei "tunnu minkään näköiseltä"

peiliin katsoessa tuo tunne voi todellakin iskeä. ehkäpä olen jo niin tottunut siihen. yleensä katselenkin peiliin ikään kuin tutkien että mikäs toi tyyppi on...jaa että miltä se nyt näyttää. ehkäpä siis olen tottunut siihen että se näyttää joltakin mutta minusta voi tuntua vaikka miltä, myöskin siltä miltä se ei näytä. kyllä tuntuu että peilikuva on ikäänkuin "joku tyyppi" joku toinen...ikäänkuin "nukke" (mutta MINUN nukkeni  Grin )jolle voin päättää että mitä laitetaan päälle....mutta sitten taas, kun en katso peiliin, niin keho unohtuu ja olen pelkkä mieli joka juoksee vapaana. silloin kai tärkeimmäksi nousee se miltä kehosta tuntuu.

kyllä joskus aamuisin kun pitää lähteä, peiliin katsoessaan törmää siihen kuvajaiseen ikäänkuin sillä fiiliksellä, että ok, tänään lähden "pelaamaan tuolla hahmolla", ikäänkuin lähtisin esittämään tällä keholla arkielämää, kadulle, kulkuvälineisiin...mutta kun mieli aktivoituu ja silmät näkee jotain, vaikkapa vihreän puun tai toisen ihmisen, niin oma keho unohtuu...tai sen liikuttaminen tulee tärkeämmäksi kuin kuvitelma ulkonäöstä, esim että säilytän kohteliaan etäisyyden enkä töni yms...

*muoksis*
Lainaus
Minua myös välillä häiritsee se miten uskon näyttäväni muiden silmissä, sillä luulen heidän näkevän minut ulkoisesti tietynlaisena ja tekevän siitä johtopäätökset siitä mitä oikeasti olen.


tää on asia jota vastaan en jaksa enää taistella, vaan olen jo alistunut siihen että ainakin osittain näin tulee näköjään "aina" (no sen lyhyen fyysisen elinajan" olemaan... :Smiley

« Viimeksi muokattu: 01.09.2006 22:11:09 kirjoittanut sign? » tallennettu
Myria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #2 : 01.09.2006 23:03:47 »

Kyllä välillä peilistä katsoo ihan oudon näköinen tyyppi. Ei meinaa tunnistaa...

Koen sisäisesti olevani täysin iätön, ajaton, muuttumaton. Siksi fyysisen kehon vuosien myötä läpikäymät muutokset hämmästyttävät, eikä se ulkoinen kuva vastaa sisäistä tuntoa.

Joskus olen myös ihmetellyt esim. kuinka ohuet ranteeni ovat, miten haurailta ne tuntuu.

Mutta mielenkiintoista on se, että useampi ihminen on pituuteni kuultuaan hämmästynyt. Ovat mieltäneet minut paljon senttejäni suuremmaksi.
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #3 : 01.09.2006 23:19:06 »

Ajattelenkohan ollenkaan koko asiaa  Huh
Ehkäpä katson kerran viikossa tai kahdessa isoon peiliin.

Partaa ajaessa katselen vaan toimintoa, enkä mieti kummempaa  Smiley

Valokuvia on kyllä ollut sellaisia, että miettii: Tuossako minä nyt olen  Cheesy

Aatteleppa ite ittees, katseleppa ite ittees, kuunteleppa ite ittees, tunnusteleppa ite ittees, onko täällä yhtään mittään  uglystupid2
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #4 : 02.09.2006 02:19:29 »

Kyllä sitä välillä tuntee itsensä aivan muuksi kuin mitä on.
Peiliin kun joskus katsoo niin sitä ihan hämmentyy
et ai tuonko näkönen mie oonki...
Vaik tuntee itsensä jotenki erilaiseks...
Liekkö ois sitä sisäitä kauneutta sitten
vai onko se vain rumien puheita?
  uglystupid2
tallennettu
Astrobug
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 161



Profiili
« Vastaus #5 : 02.09.2006 08:30:56 »

Aamulla kun menee vessaan ja katsoo peiliin, niin siellä näkyy hassun näköinen ilmestys. Grin

Enpä tiedä kumpi on todellisempi: se, joka tuijottaa aamulla kuin muumio vai se joka lähtee hiukset kammattuna ja siistinä liikenteeseen. Cool

...

En ole kokenut tuollaista mitä aloittaja kirjoittaa. Olen kai sitten sujut naamatauluni kanssa. Ehkä joku päivä minulla on erilaisia tunteita...
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 02.09.2006 12:13:03 »

Sama tunne, välillä tuntuu, että pakko viihtyä tässä kuoressa buck2 ja miettinyt miten muut minut näkevät :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 02.09.2006 12:16:56 »

Joskus olen myös ihmetellyt esim. kuinka ohuet ranteeni ovat, miten haurailta ne tuntuu.

mietin ihan samaa eilen...käden ulkonäkö ei todellakaan viestitä voimasta ja vakavastiotettavuudesta...niitä ominaisuuksia täytyy tavoitella muulla tavoin :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 02.09.2006 13:55:42 »

Kiitos vastauksista!
En minä peilistä itseäni päivittäin ihmettele  Grin mutta joskus tuntuu kuin minua katsoisi outo tyyppi, ihankuin se en olisi minä. Hirvittävän hankala selittää  Smiley
Itselläni on myös hauraannäköiset ranteet, muutkin ovat ihmetelleet sitä miten pienet kädet minulla on..

Kyllähän tässä kuoressa tosiaan on pakko viihtyä, ja viihdynkin sillä terveessä kehossa ei ole mitään valittamista. Silti ajoittain pienessä päänupissani liikkuu paljon ajatuksia ja menen ihan hämilleni, ehkä ajattelen vain liikaa ja turhanpäisiä asioita. Ehkä minulla on menossa jonkulainen jakso elämässä, kun mietin tälläisiä. Eikä tämä tosiaan liity mihinkään sellaiseen että pitäisin itseäni epäviehättävänä taikka kauniina vaan ihan vaan johonkin muuhun  Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #9 : 03.09.2006 16:04:04 »

Tavallaan viihdyn tosi hyvin kropassani ja se kuvastaa sitä mitä minä olen... En koe ristiriitaa. On joskus kyllä aika hämäävää nähdä itsestään valokuvia tai videokuvaa. Kun katsoo itseään peilistä, sinne katsoo sillä asenteella että "nyt minä tässä peilailen" ja tulee vähän poseerattua... Sitten joku nappaa valokuvan "salaa" ja kun näen sen, en välttämättä tunnista itseäni, silleen "häh...voiko mulla olla tollanenkin ilme, enpä tiennyt.."... Grin
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #10 : 06.09.2006 13:05:05 »

Minusta tuntuu NYT melko hyvalta, olen oppinut olemaan sinut itseni kanssa, jopa pukeudun niinkuin itsesta hyvalta tuntuu.Yritan korostaa minaa, enka olla laumasielu.
Aikaisemmin asia ei ollut nain.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 06.09.2006 13:10:06 »

Kiva kuulla kokemuksianne.

Diamond, niin sitä pitääkin pukeutua niinkuin tykkää  Smiley
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 144



Profiili
« Vastaus #12 : 08.09.2006 10:28:40 »

Kyllä oikeastaan olen mitä tunnen. Tietysti pieniä kohtia on jota ehkäpä haluaisin muuttaa, mutta olen kyllä tyytyväinen näin smitten
Mutta muut ei ehkä aina tajua sitä, että ei ole väliä mitä muut sanovat vaan oma rohkea mielipidä on ainoa ratkaisu rauhaan. Itse koen, että jotkut saattavat katsoa "mikä toi on olevinaan,parempi vai?"  he ovat niin väärässä...  Undecided 
Onnea kaikkille jotka ovat löytäneet itsensä  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 08.09.2006 13:17:40 »

Hienoa Ametist että tunnet kehosi "omaksesi"  Smiley
Kyllä minäkin pääasiassa kyllä tosiaan tästä tykkään vaikka ihmetyksen aiheita se välillä tuottaa  :Smiley
tallennettu
Myria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #14 : 08.09.2006 13:34:42 »

Mikä lienee meni pieleen, ristiriita ulkoisen ja sisäisen vahvuuden kanssako?
Vai mitä kehoni minulle yritti viestittää, kun selkäni repsahti jotenkin eilen fyysisiä hommia tehdessäni. Yritin nostaa painavaa tavaraa, ja raps vaan  Sad

Välillä tällaisissa kohdissa tulee se ihmetys: onko tuo kroppa tosiaan niin "rajoittunut" Huh
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: