Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vitamiinit ja luontaistuotteet  (Luettu 8631 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kaulakoru
Vieras
« : 17.02.2012 19:06:55 »

Sellaista olen tässä funtsinut että mihin vuorokauden aikaa otatte yleensä vitamiinit tai muita luontaistuotteita tai lisäravinteita?
Itse otan aamuisin yhden Beroccan, päivällä sitten helokkiöljyä ja esim D-vitamiinia. Nyt olen tässä aloittamassa PH-emäshappojauhekuurin ja mietin oisko parempi ottaa aamusta tyhjään vatsaan tai illalla ennen nukkumaanmenoa, tai onkohan sillä mitään väliä  Huh
En nimittäin älynnyt kysyä luontaistuotekaupasta.
Ja muutenkin, milloin olisi kehon kannalta parasta syödä näitä noin yleensä ja tietääkö kukaan kannattaako niitä edes ottaa tyhjään vatsaan?
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 19:16:50 kirjoittanut *Marie* » tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #1 : 20.02.2012 22:35:26 »

Mitä mieltä olette kuparista lisäravinteena? Näin hiljattain unta jossa kupari nousi esiin hyvin vahvasti. Aloin miettiä aamulla vähän vitsillä että pitäsikö alkaa syömään kuparia. Pari päivää myöhemmin törmäsin kupariin luontaistuotekaupassa hivenainevalmisteen muodossa, ja en siis todellakaan ole aiemmin tullut ajatelleeksi, että sellaista olisi edes saatavilla. Nyt on mielessä pyörinyt että pitäisikö oikeasti ostaa kuparia ja alkaa syödä sitä?

Aloin syömään B-vitamiinilisää hiljattain, koska farmaseutti sai melkein sätkyn kun kuuli että olen kasvissyöjä enkä syö sellaista. Olen kuvitellut voivani luottaa siihen että saan sitä tarpeeksi maidosta, jota kuitenkin jonkin verran syön.

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 21.02.2012 09:40:51 »

Otan piristävät aamulla, muut illalla, antioksidantin sekä-että.

Aamulla menee L-tyrosiini, tauriini, ubikinoni, D-vitamiini ja asetyyli-L-karnitiini-alfalipoiinihappo (se antioksidantti).
Illalla toinen antioksidantti ja magnesium, sekä sinkki jos en ole ko. päivänä syönyt lihaa.

B-vitamiinia otan vain pari nappia kuukaudessa juuri ennen kuukautisia, koska B6 pienentää kuukautispäänsäryn mahdollisuutta ja vahva monta B-vitamiinia sisältävä depottabletti oli halvin tapa saada B6:tta. Jostain syystä se maksaa kauheasti yksinään ostettuna.

Kupari ja sinkki muuten kilpailevat. Mutta jos oikein unessa sellaista tarjotaan, niin miksipä ei. Se on kyllä yleensä kai ihmisille harvoin tarpeen lisäravinteena. Sinuna googlailisin vielä aiheesta ja ehkä kysyisin heilurilla kropalta haluaako se kuparia ja kuinka kauan. Pitkää kuuria ei missään nimessä, sillä se voi johtaa sinkinpuutteeseen.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012 09:42:26 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #3 : 21.02.2012 20:56:14 »

Kupari ja sinkki muuten kilpailevat. Mutta jos oikein unessa sellaista tarjotaan, niin miksipä ei. Se on kyllä yleensä kai ihmisille harvoin tarpeen lisäravinteena. Sinuna googlailisin vielä aiheesta ja ehkä kysyisin heilurilla kropalta haluaako se kuparia ja kuinka kauan. Pitkää kuuria ei missään nimessä, sillä se voi johtaa sinkinpuutteeseen.

Villiltähän tuo kuparin syömisen idea kyllä kuulostaa. Samaa mietin myös herättyäni, kun uni sitä minulle oli tarjonnut. Googlailu ja kenties jonkun viisaamman konsultointi lienee paikallaan, koska en ole kovin perehtynyt nähin hivenaineasioihin. Koska en syö lihaa, niin sinkkiä ei varmaankaan ole liikaa elimistössäni...

Tuo heiluriteknikka ei ole minulle tuttua. En omista heiluria, ja en siis tiedä sen käytöstä. Mistä sellaisen voi hankkia?

« Viimeksi muokattu: 21.02.2012 21:29:57 kirjoittanut MooOoona » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 22.02.2012 10:09:25 »

Minä käytän heiluria nimenomaan kun haluan kysyä kropalta jotain, sillä ne ovat ne kropan tiedostamattomat liikkeet, jotka sitä heiluria heiluttelevat. Eli kaikki mikä liittyy vaikka terveyteen, ravintoon, liikuntaan, lisäravinteisiin yms.

Jotkut ovat tosi tarkkoja heilurin hankinnassa, mutta se on lähinnä makuasia. Itse otin vain ametistikorun, joka oli liian painava korvakoruksi ja vääränlainen kaulakoruksi, eli ei tullut käytettyä sitä ollenkaan. Sidoin sen vanhaan kuluneeseen nahkahihnan pätkään, jonka löysin laatikon nurkasta. Voilá, heiluri!

Olen kyllä nähnyt Hengen ja Tiedon messuilla heiluria ostavia ihmisiä, jotka kokeilevat heiluria toisensa jälkeen ja kuulostelevat intuitiollaan, mikä heille parhaiten sopisi. Luultavasti se on jollekulle paras ratkaisu, mutta itse olen pikemminkin 'improvisoidaan siitä mitä sattuu jo olemaan'-koulukuntaa. Sitäpaitsi kun koru jo oli minulla, niin kaipa se minun luonani halusi olla.  Wink

Voit siis ottaa minkä vaan esineen painoksi minkä vaan narun päähän, jos yhdistelmä tuntuu itsestäsi sopvalta. Ametisti on lempikiveni, joten niitä on tullut osteltua vähän turhankin paljon ja sen vuoksi minulla oli sellainen valmiiksi olemassa.  Voi toki törsätä valmiiseen heiluriinkin, mutta niissä on hinnassa 'joku teki tämän valmiiksi siinä toivossa että uskoisit että sillä on jotain väliä mitä käytät heilurina' -lisää.  Grin  Ja toisaalta tiedän että toisista on kiva ostella esineitä, joten miksei sitten ostaisi myös heiluria.

Sitten vaan kyynärpää pöydälle ja heiluri roikkumaan vapaasti kädestä alaspäin ja alat kysellä kysymyksiä joihin voi vastata kyllä tai ei. Heilurin liikesuunta kertoo sinulle vastauksen. Ja voit ihan itse päättää kumpi suunta tarkoittaa kumpaa, minä päädyin itsestäänselvään päänliikettä matkivaan ratkaisuun, eli sivuttain oikea-vasen on ei ja se toinen suunta sitten kyllä.

Heilurin käytöstä taitaa löytyä kirjastostakin joku opus jonka olen joskus lukenut. Paperille voi piirrellä vaikka kirjaimet ja numerot ympyrään/puoliympyrään ja kysyä yksityiskohtaisia kysymyksiä, mutta itselleni on riittänyt ihan kyllä/ei.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2012 10:11:20 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 22.02.2012 10:29:57 »

Otan yleensä vitamiinit aamulla ja probiootit illalla.

Minä taas toisinpäin Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 22.02.2012 10:34:57 »

Kuin paljon muuten syötte D-vitamiinia?
Minä olen nyt syönyt sellaiset 30-40 µg päivässä. Suositeltuahan on 7,5-10, mutta sitähän kai tarvitaan enemmän?
Minulla ei ainakaan ole tullut haittoja tuosta määrästä. Enkä sairastele juuri koskaan, eli ehkä d-tepsii niin hyvin? Kun muut sairastelee 2-4 nuhaa vuodessa niin minä porskutan yhdellä pienellä nuhalla vuodessa eteenpäin. Ja sairasteluaika on lyhyt.

Syön monivitamiinia, kalaöljykapseleita, d-vitamiinia, joskus otan lisäksi c-vitamiinia, kalsium-magnesiumtabletteja.
Jos jätän monivitamiinin väliin, kuten joskus teen, otan noita muita ja lisäksi joskus seleeniä ja sinkkiä. Onko ok? Itse tunnen voivani ihan ok Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.2012 11:51:05 »

No tehän kiskotte enemmän kuin minä  Grin Minä luulen, että se suositus on ihan ihan liian matala.
tallennettu
nepparinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« Vastaus #8 : 22.02.2012 23:26:12 »

Minä olen ottanut 50 mikrogrammaa D-vitskua joka ilta, ja taudit on pysyneet pois. Plus että jos tulee sellainen olen_varmaan_tulossa_kipeäksi -olo, otan auringonhattu-uutetta ja roiman annoksen C-vitamiinia, ja tauti ei puhkea.

Lisäksi syön B-vitamiinilisää, jotain orgaanista se on, jossa on vehnänorasta mukana, ja kalkkia silloin kun muistan.
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #9 : 23.02.2012 00:14:26 »

Aloitin tänään rautakuurin kun näin unta herkullisesta romusta jota vetelin ihan onnessani  Grin.
Toivottavasti maha nyt kestää tuota elivoa  Undecided.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #10 : 24.02.2012 13:45:16 »

Jenkeissä muistaakseni se suositus on 100µg vuorokaudessa. Jostain luin paljonko auringosta saa deetä vartissa, mutta nyt en löydä sitä mistään.. Undecided

Auringosta saatavan D-vitamiinin määrä kaiketi vaihtelee yksilöllisesti sen mukaan, miten hyvin iho kestää aurinkoa ja kykeenee tuottamaan D-vitamiinia. Mutta ovathan ne määrät todella huomattavasti suurempia kuin mitä ravinnon kautta saatavat tai D-vitamiinilisää koskevat suomalaiset suositukset! Ruoansulatuksen kautta D-vitamiinin saanti kuitenkin on erilainen prosessi, ja D-vitamiini valmisteiden uskotaan myös rasittavan maksaa ja aiheuttavan syöpää. Tästä on ristiriitaista tietoa liikkeellä, että miten suurella tai pienellä todennäköisyydellä se sitä syöpää aiheuttaa. USA:n terveysviranomaiset ovat kuitekin lähteneet suosituksissa rohkeammalle linjalle. Jokainen voi varmaan itse arvioida, käytössään kuinka suurella riskillä sitä D-vitamiinia ottaa, jenkkityylisesti isommalla vai suomalaisittain. Oma lisänsä tähän soppaan ovat tietysti ne sairaudet, jotka aiheutuvat liian alhaisesta D-vitamiinin saannista. Päätä nyt sitten tässä mikä on sopiva määrä!

Suunnittelen alkavani syömään karoteenia, jotta pääsisin ensi kesänä ottamaan aurinkoa. Olisikohan kellään kokemuksia karoteenivalmisteiden käytöstä - auttaako ihoa kestämään aurinkoa ja ruskettumaan?

tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #11 : 24.02.2012 13:48:45 »

Imeskellyt sinkki -tabletit lyhentävät flunssaa.

http://www.helsinki.fi/ajankohtaista/uutisarkisto/8-2011/23-13-50-43
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #12 : 25.02.2012 13:24:37 »

Karoteeni auttaa mulla tosi hyvin kun on sen verran punaista pigmenttiä että palan helposti.
Yleensä aloittelen tossa maalis-huhtikuussa sen sillain, että otan yhden joka toinen päivä ja riippuen auringon määrästä touko-kesäkuussa yksi joka päivä.
Muuten en pystyis keskipäivällä olemaan ulkona kun varjossa.
Vivida sun on musta paras noista, kun sen kalvopäälyste ei närästä (yleensä lähes kaikki tabut närästää tosi paljon, tiedä mikä niissäkin on  Tongue ).
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: