Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tyhjän huoneen merkitys??  (Luettu 17350 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 20.08.2007 15:01:09 »

Minua aina innostaa, kun alkajia kannustetaan ja neuvotaan. Itsekin olen astrologiassa vielä aika pihalla. Tutkin heti omat tyhjät huoneet (kirjoitin ensin planeetat =)) ja tosiaankin Esmiralda meillä on sama tilanne 6 ja 12 huoneilla. Samoissa merkeissä ja molemmilla vielä skorppioni nousumerkkinä. Minulla lisäksi myös 5 tyhjä ja senkin kärki härässä eli venus hallitsee. Venus minulla tyhjän 10 huoneen kärjellä Mc vaakaa. 4 tyhjä, kärjessä ceres Ic oinaassa, jota hallitsee mars, joka taas varsinaisesti skorpionissa. Vielä 1 tyhjä, jolla kärki skorpionin puolella, eli pluto hallitsee. Pluto neitsyessä ja haastavat kuviot. 1 huone pääosin jousimiehessä, jossa laskusolmu ja sitämyöten oma kuvionsa, mutta sekin liittyy samoihin asioihin kuin nämä muut tyhjät. Iso vyyhti, mutta yleissilmäyksellä tasapainon hakua, rohkeuden ja toisten ymmärtämisen opettelua. Äiti/koti -teema myös keskeinen.

Nyt vasta huomasin, että vastakkaiset huoneet ovat aina saman suuruiset =) . Kuinkas ne muuten olisivat vastakkaiset.

Mielenkiintoista kaikki tämä, katsoin tuota 1.huonetta, minullakin siinä jousimies.

Jousimiehen joskus aikoinaan miellin nousumerkiksikin, se on siinä vieressä. Jousimiehen matkailu ja seikkailumieli on.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #16 : 20.08.2007 16:06:41 »

eli mitä sitten pitää tuijottaa?

No niitä huoneiden hallitsijaplaneettoja. Smiley

Esim. ms. ronyalla on ykköshuone (minän huone) tyhjä. Sen kärki (askendentti) on Neitsyen merkissä ja Neitsyen hallitsija Merkurius löytyy 5. huoneesta Kauriin merkistä. Voisi siis ajatella, että ms. ronyan neitsytmäisyys ilmenee erityisesti jossain luovassa (5. huone) ja pikkutarkassa (Neitsyt-AC, Merkurius) puuhassa, lasten (5. huone) kanssa kommunikoidessa (Merkurius) tms. Pidätkö esim. keskittymiskykyä vaativista, luovista näpertelyhommista, joista saadaan joku konkreettinen lopputulos? Smiley Viitoshuoneen planeetat voivat viitata myös lapsiin, eli omaa itseään (1. huone) voi tavallaan toteuttaa myös lasten (5. huone) kautta. Joka tapauksessa oma persoona linkittyy tuonne viitoshuoneeseen ja sitä ilmennetään sen teemojen kautta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #17 : 20.08.2007 17:09:34 »

Olen jo luopunut ajatuksesta että olisi jotain tyhjiä huoneita, jos kerran proge ja ap kartat molemmat vaikuttavat ja transiitit ja aurinkokaaret ja muut. Eihän elämä noudata radix karttaa, muuten olisi kaikki vuodet samoja samoilla teemoilla.

Olen huomannut onneksi monia juttuja.. esim tuo Venus yhtymä Aurinko pisti silmään, oli huone mikä tahansa. Se tosiaan ainakin ennen vaikutti oletetusti.  Cool Vaikka olikin huoneessa 6 Ap kartalla. Vitosessa oli Aurinko ja Pluto. Ahaa - siis, Venus teki transiittia juuri rakkaushuoneessa olevalle planeetalle.

hymiöt toimii!
« Viimeksi muokattu: 20.08.2007 17:19:20 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #18 : 20.08.2007 18:37:32 »

no keskittymiskyvyn kans vähän niin ja näin jos tosiaan ei oo mielekästä puuhaa, pikkutarkkuus niissä menee omastakin mielestä överiksi , (esim jos en saa maalausta maalattua valokuvamaiseksi yms ja sitten palaakin päreet kun ei kyvyt riitä  2funny )

lapset..tjaah.. silloin kun odotin omaani nii pelkäsin että mitä jos en tykkää edes siitä, mutta tietenkin toisin kävi..edelleenkään en toisen lapsista pidä, mutta tulen toimeen..en suinkaan hakeudu lasten kanssa tekemisiin..ehkä sitten en osaa kehittää itseäni   idiot2
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #19 : 20.08.2007 20:24:19 »

Mut tuli mieleen, et mulle sanottiin toisella foorumilla että; "uranus rules your 6th house." Ja sit kuitenkaan kun uranus ei ole edes vastakkaisessa huoneessa, eikä lähelläkään kutos-huonetta, niin mä en oikein tajua että miten se voi hallita kutoshuonetta.

Tuo hallitsijajuttu tulee siitä, että jokaista merkkiä hallitsee joku planeetta. Esim. kun kuutoshuoneesi kärki on Vesimiehessä, niin Uranusta katsotaan siksi että se on Vesimiehen merkin hallitsijaplaneetta, missä se sitten sijaitseekaan. Itse asiassa esim. tuo Sue Tompkins ottaisi huomioon myös Saturnuksen, koska se on vanha Vesimiehen hallitsija - Uranus on modernimpi löytö. Smiley

Tässä vielä nuo hallitsijat (suluissa myös vanhat):
Oinas - Mars
Härkä - Venus
Kaksoset - Merkurius
Rapu - kuu
Leijona - aurinko
Neitsyt - Merkurius
Vaaka - Venus
Skorpioni - Pluto (& Mars)
Jousimies - Jupiter
Kauris - Saturnus
Vesimies - Uranus (& Saturnus)
Kalat - Neptunus (& Jupiter)


Kuten nähdään, niin jotkut merkit jakavat saman hallitsijaplaneetan ja toisilla niitä on kaksi: vanha ja uusi.

Aika jännä, että sinulla on Uranus nelosessa ja haluat pitää kiinni vanhoista jutuista. Smiley Oletko lapsena joutunut muuttamaan usein, tai onko toinen vanhemmistasi kenties asunut jossain ulkomailla? Joskus Uranus nelosessa näkyy näin, esim. mieheni on isänsä työn vuoksi joutunut pienenä muuttamaan hyvin usein. Siitäkin voi tulla tuo pysyvyyden arvostaminen.

Ohoh, taas opin jotain uutta. x) Toivottavasti ei päässä posahda kun niin paljon on tullut opittua viimesten viikkojen aikana. Grin

"Jos neloshuoneen kärki eli IC on Jouskarissa ja huoneessa on muutoksen planeetta Uranus, tulisi mieleen esim. muutto ulkomaille, joka stressaa ja vaikuttaa sekä terveys- että vastuu- ja työasioihin (6. h)"


Liittyykö uranukseen sitten matkustelu..? Voisiko se esim olla viitettä tulevasta tjn? Unelma-ammattiin kun kuuluu tuo matkustelu.  laugh

Toinen vanhemmista asui juu monta vuotta ulkomailla ja toinen asuu siellä vielä. :>
Mut itse en ole matkustellut paljoa tai joutunut vaihtamaan kouluja tai semmosia...
Mitä nyt asuinmaata muutin kerran.  :Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 20.08.2007 22:36:59 »

"tyhjä huone on siunaus!
tyhjä huone on siunaus!
tyhjä huone on siunaus!!"
-sanoi Anne Massey tiimityöskentelyssä Lahdessa ja hyppi tasajalkaa..( askendentti jousimies)
hän myös nimitti planeettoja "neuvonantajiksi"
elikkä kun sulla ei ole sitä "anoppia" siellä huoneessasi sanomassa kuinka hommat hoidetaan niin sä saat ihan ITTE määrätä
kuinka se huone sisustetaan..peace of cake,niin sanoakseni,
ainakin ite oon samoilla linjoilla,
ja aspekteista tahi transiiteista kannattaa myös etsiä aina
KOLME vahvistusta kartalta,jotta sais selville mitäpä se tarkoittaa,
tahi pelittääkö se yleensä ollenkaan,
jos ei sille löydy vahvistusta,ehkei se niin merkittävä olekaan?
tää nyt ei sinänsä liittynyt tyhjiin huoneisiin,
ehkä kuitenkin silleen transiittien muodossa,
jos tulee vaikka  saturnus kyläilemään tyhjään kämppään niin kait se näkyy ja tuntuu muutakin kautta,koska koko kartta elää ja liikkuu koko ajan,siis planeetat tekevät transiitteja,
ja tämänkin pistän tähän kun tuli nuo transiitit puheeksi,
olkoonkin offtopiccia,
että transiiteilla asteen (1 aste yli tarkan aspektin) ylitys näyttää mitä se transiitti teki,sitä ei välttämättä näe kun se on kohdalla,
sanoi tämä Anne Massey,
ja lopuksi,
eikös nämä "tyhjät kämpät" ole olleet täällä jo aiemminkin
"vuokralla"?
hyviä keskusteluja hautautuu arkistoihin ,kun aina alotetaan uutta..
jurputijurputi..
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #21 : 21.08.2007 13:18:01 »

no keskittymiskyvyn kans vähän niin ja näin jos tosiaan ei oo mielekästä puuhaa, pikkutarkkuus niissä menee omastakin mielestä överiksi , (esim jos en saa maalausta maalattua valokuvamaiseksi yms ja sitten palaakin päreet kun ei kyvyt riitä  2funny )

Sinulla on myös Jupiter oppositiossa tuohon Merkuriukseen ja toisaalta myös Venus Jouskarissa, eli varmasti joudut tasapainoilemaan sen pikkutarkkuuden ja suurpiirteisyyden kanssa jollain tapaa - ne asettavat vähän haasteita sille keskittymiskyvylle. Smiley Jupiter ja Jousimies kun edustavat suuria linjoja, suurpiirteisyyttä. Juuri tuo "överiksi meneminen" on kuvaava ilmaisu Jupiterin energioille, jotka siis haastavat sen Merkuriuksesi tarkkuuden. Ja Venus-Jouskarina myös pidät jouskari-/jupitermaisista asioista.

Ventura, asuinmaan muuttaminen on kuitenkin sen verran harvinaisempi juttu, että sopii oikein hyvin teemaan. Smiley Samoin vanhempiesi ulkomailla asuminen. Ilmeisesti Uranus on myös Jousimiehen merkissä? Tällöin tosiaan myös omaan työhösi saattaisi jossain vaiheessa liittyä kansainvälisyys ja matkustelu. Teemoina ne tosin liittyvät enemmänkin Jousimieheen ja Jupiteriin kuin itse tuohon Uranukseen, mutta sen asema tosiaan on sen "työhuoneesi" hallitsijana tärkeä. Smiley

Ardith, hauska "ympyrä" tosiaan! Joskus näinkin. Ja nikki kirjoitti hyvin myös, aiheesta (kuin aiheesta) tosiaan löytyy myös vanhoja ketjuja (joihin itse en tällä kertaa jaksanut kaivella linkkejä...). Myös Sue Tompkins ohjeisti Lahden pienryhmässään, että "follow the rulership trail" - "seuraa hallitsijan jälkiä". Kuulemma ne hallitsijaplaneetat on ihan hyödyllistä tsekata niin tyhjistä kuin täysistäkin huoneista.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #22 : 21.08.2007 15:48:33 »


Ventura, asuinmaan muuttaminen on kuitenkin sen verran harvinaisempi juttu, että sopii oikein hyvin teemaan. Smiley Samoin vanhempiesi ulkomailla asuminen. Ilmeisesti Uranus on myös Jousimiehen merkissä? Tällöin tosiaan myös omaan työhösi saattaisi jossain vaiheessa liittyä kansainvälisyys ja matkustelu. Teemoina ne tosin liittyvät enemmänkin Jousimieheen ja Jupiteriin kuin itse tuohon Uranukseen, mutta sen asema tosiaan on sen "työhuoneesi" hallitsijana tärkeä. Smiley

Aijaa, ok. Mulle jotenkin toi muutto on ollut niin normaali juttu,
ettei sitä oo pitäny sen ihmeempänä. :> Ja Uranus on juu jousimies:ssä.
 jupiter mul on huoneessa 9 ja sitä hallitsee kaksoset.

Sen käsityksen olen saanut, että jos Jupiter 10huonees (mun kartal se osuu kans ysiin.),
niin se liittyy menestymiseen, tai sen mahdollisuuteen?? Onko näin?
Sit viel näin:  jupiter aspect_con MC.
Mul on kans aurinko jotenkin siellä kans...Vaikka se on oikeasti huoneessa 1.
Liittyykö siihen, että se on MC:ssä tjn?  crazy2
 aurinko aspect_tri jupiter.  : Huh <--Kuulemma toi on todella hyvä juttu, jos löytyy kartalta?

Ms.Ronya:

"lapset..tjaah.. silloin kun odotin omaani nii pelkäsin että mitä jos en tykkää edes siitä, mutta tietenkin toisin kävi..edelleenkään en toisen lapsista pidä, mutta tulen toimeen..en suinkaan hakeudu lasten kanssa tekemisiin..ehkä sitten en osaa kehittää itseäni   idiot2"
Kunhan omaa lastaan jaksaa, niin pitkälle pääsee. Wink
Mun äiti kans aina sanoo, ettei se muiden kakaroita jaksa, mut omiaan kyllä. Tongue
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #23 : 22.08.2007 12:59:21 »

jupiter mul on huoneessa 9 ja sitä hallitsee kaksoset.

Ok, Jupiter on siis "omassa huoneessaan" (symbolisesti 9. huone liittyy aina Jupiteriin, oli huoneen kärjen merkki mikä tahansa) eli vahvistava asema. Varmaankin myös olet kiinnostunut kansainvälisyydestä, näkökulmien laajentamisesta, kommunikaatiosta ja sinulla löytynee kielitaitoakin (Kaksoset huoneen kärkenä). Smiley

Lainaus
Sen käsityksen olen saanut, että jos Jupiter 10huonees (mun kartal se osuu kans ysiin.),
niin se liittyy menestymiseen, tai sen mahdollisuuteen?? Onko näin?
Sit viel näin:  jupiter aspect_con MC.

Kyllä Jupiter MC:llä liitetään yleensä mahdollisuuksiin laajentaa uraansa, löytää uusia näkökulmia, kenties opiskella, saada hyviä tilaisuuksia "kasvaa" työssään, kenties tilaisuuksia matkustaa jne. Jos Jupiter on lähellä MC:tä syntymäkartalla, niin sinulla on ikään kuin sisäsyntyisesti potentiaalia menestymiseen ja resurssit siihen saattavat tulla juuri kotitaustasi kautta (linkki sinne neloshuoneeseen jonka hallitsija se sinulla on). Tietysti Jupiterin aspektitkin kannattaa vielä katsoa, että löytyykö jotain haasteita kuitenkin niistä. Ja jollei syntymäkartalla ole tuota yhtymää, niin kannattaa seurata transitoivan Jupiterin liikkeitä ja katsoa milloin se tulee omalle MC:lle. Esim. itselläni se on siellä taas kohtapuoliin, odotan innolla. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #24 : 22.08.2007 16:32:38 »

jupiter mul on huoneessa 9 ja sitä hallitsee kaksoset.

Ok, Jupiter on siis "omassa huoneessaan" (symbolisesti 9. huone liittyy aina Jupiteriin, oli huoneen kärjen merkki mikä tahansa) eli vahvistava asema. Varmaankin myös olet kiinnostunut kansainvälisyydestä, näkökulmien laajentamisesta, kommunikaatiosta ja sinulla löytynee kielitaitoakin (Kaksoset huoneen kärkenä). Smiley

Lainaus
Sen käsityksen olen saanut, että jos Jupiter 10huonees (mun kartal se osuu kans ysiin.),
niin se liittyy menestymiseen, tai sen mahdollisuuteen?? Onko näin?
Sit viel näin:  jupiter aspect_con MC.

Kyllä Jupiter MC:llä liitetään yleensä mahdollisuuksiin laajentaa uraansa, löytää uusia näkökulmia, kenties opiskella, saada hyviä tilaisuuksia "kasvaa" työssään, kenties tilaisuuksia matkustaa jne. Jos Jupiter on lähellä MC:tä syntymäkartalla, niin sinulla on ikään kuin sisäsyntyisesti potentiaalia menestymiseen ja resurssit siihen saattavat tulla juuri kotitaustasi kautta (linkki sinne neloshuoneeseen jonka hallitsija se sinulla on). Tietysti Jupiterin aspektitkin kannattaa vielä katsoa, että löytyykö jotain haasteita kuitenkin niistä. Ja jollei syntymäkartalla ole tuota yhtymää, niin kannattaa seurata transitoivan Jupiterin liikkeitä ja katsoa milloin se tulee omalle MC:lle. Esim.
itselläni se on siellä taas kohtapuoliin, odotan innolla. Smiley

Kommunikaatiosta en ole kiinnostunut (hehheh), mut kielitaitoa juu löytyy. :>

Ja kiva, että olin kuullut oikein tuosta Jupiterin merkityksestä MC:ssä!
Kiitokset taas vastauksista.  smitten
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #25 : 22.08.2007 16:38:48 »

"tyhjä huone on siunaus!
tyhjä huone on siunaus!
tyhjä huone on siunaus!!"
-sanoi Anne Massey tiimityöskentelyssä Lahdessa ja hyppi tasajalkaa..( askendentti jousimies)

Täällä on taas niin upeeta keskustelua, että harmittaa kun pitää nostaa peppu ylös ja lähteä kotihommiin. Mulla on niin paljon tyhjiä huoneita, etten taida oikeasti olla edes olemassa, mutta onneksi sillä ei ole väliä. Palaan pohtimaan asiaa kunnolla sitten paremmalla ajalla.    Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: