Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomalaiset 'gurut' kunniaan!  (Luettu 21147 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 25.01.2006 01:24:12 »

Haluaisin tähän aiheeseen liittää nimenomaan suomalaisia tiennäyttäjiä mm. henkisen kasvun alueella. Jätetään nyt kuitenkin tuttavamme astroilija-Seppo rauhaan.

Mielestäni meidän ei saa unohtaa omia suuria rohkeita, jotka vaikuttavat yleisesti monen ihmisen elämässä. He eivät ole yhtään sen pienempiä kuin ns. intialaiset gurut. Maailmalta virtaa intialaista filosofiaa teosofien ja 'new age' n
kautta ja kaiken maailman kanavoijien kautta. Mutta mielestäni Suomessakin on 'näkijöitä', jotka rohkaisevat meitä meidän tavallamme kasvamaan.

Kuuntelinkin kerran innolla erästä eestiläistä tiedemiestä, kun hän sanoi, että jos suomalaiset olisivat uskoneet ja uskaltaneet ja onnistuneet tuomaan omaa filosofiaansa maailmalle, filosofia olisi toisenlaista.

Nyt on Snellmanin juhlavuosi.
Hänen syntymästä on kulunut 200 vuotta. Hän loi uskoa suomalaisuuteen niin paljon, että siitä otettiin esimerkkiä mm. Turkissa.
Petrov on kirjoittanut siitä hyvin mielenkiintoisen kirjan nimeltä "Valkoliljojen maa". Siis me suomalaiset olemme niitä valkoliljoja.  angel

Mutta voi kauhistus kun ulkomailta tuli jalkapallo ja Suomen pojille kasvoi härkäjalat!  tickedoff

Mutta nostan hänet erääksi suomalaiseksi guruksi. Ketä muita nostaisitte?
« Viimeksi muokattu: 25.01.2006 01:55:04 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 25.01.2006 10:20:14 »

Juice Leskinen
Eppu Normaali

Tekstien syvät sisällöt ovat aika hienoja.
Ja sopii pinnalta lukevillekin...sanoihin/lauseisiin on hienosti kätetty 'suuria totuuksia'.  Wink

Esmes nyt "Rakkauden ammattilainen" tai "Viidestoista yö"
 angel

Tommy Taberman, välittää vain oma itsensä olemalla, niin paljon jotta... Smiley

Tässä siis muutama...


 Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #2 : 25.01.2006 10:31:42 »

TanssiGuru Åke Blomqvist on tukenut monia ensiaskelillaan tanssiparketin saloihin  smitten
Tanssihan on yleismaailmallinen "kieli"  Smiley

Tommy Tabermanin rakkaus, huumori ja viisaus säteilee kirjoituksistaan - useillakin tasoilla.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2006 11:12:27 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 25.01.2006 10:45:55 »

Juice Leskinen
Eppu Normaali

Tekstien syvät sisällöt ovat aika hienoja.
Ja sopii pinnalta lukevillekin...sanoihin/lauseisiin on hienosti kätetty 'suuria totuuksia'.  Wink

Täytyy olla samaa mieltä, kun yksi lemppariteksteistäni löytyy Eppujen kappaleesta Kaikki häipyy, on vain nyt. Myös Juicen tekstit ovat kiehtoneet aina. Yksi lemppari niistä on biisi nimeltä Dokumentti. Wink Kumpikaan herroista ei ehkä elämänsä suhteen ole ollut niitä esimerkillisimpiä, mutta teksteistä välittyy heistä syvempi kuva.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 25.01.2006 11:01:20 »

Ompas teillä hyvä musiikkimaku! Minäkin olen vannoutunut Juice-fani, ja pari hienoa sanoitusta löytyy mm. kappaleista "Ihmisen poika" (esittäjä Yö) ja "Risainen elämä".

Ja Eput kunniaan myös! Hieman räkäisen ulkokuoren alta löytyy kyllä ajatusta ja riimiä monen vuoden ajalta.   Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #5 : 25.01.2006 11:12:59 »

Katsoin tässä muutama viikko sitten Sibelius elokuvan joka todella kosketti syvältä, etenkin se loppuosa.

Juice Leskinen on myöskin yksi herättäjä, ostin aikonaan kirjakaupasta runokirjan Äeti.

Ote:

Kirjoitus kivessä

Hautakivessä on minun isäni nimi,
mutta kiven alla ei muuta kuin maata.

Ei isä ole lakannut olemasta,
se on vain kuollut.



Kilometripylväät

Heissä ei enää ole numeroita
eikä heistä mitata matkaa.
He ovat. Minä tule ja menen.



Elämä ei ole peli

ei elämä ole peli,
se on leikki,
pääseks sää tänään ulos,
ookssää mun kaa
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 25.01.2006 11:36:35 »

Äiti teresa on IN  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 25.01.2006 12:13:18 »

Minä olen aina ihaillut syvästi Aira Samulinia ja Katri Helenaa. He ovat vahvoja naisia, sydän puhdasta kultaa täynnä elämän viisautta ja kokemusta.

Toivottavasti minusta vanhetessani tulee heidän kaltaisensa. Heitä ei tunnu pysäyttävän mikaan.
tallennettu
windwind
Vieras
« Vastaus #8 : 25.01.2006 14:45:29 »

Yrjö Kallinen.

"Mies saa neljä kuolemantuomiota - ja elää puolta vuotta vaille 90-vuotiaaksi. Kouluja käymätön - oppinut ja viisas kuin huippuetevä professori. Mies mahtava ja itsevarma - sisimmässään vaatimaton ja nöyrä. Kaukaisten ja läheisten piirittämä - yksinäinen ja muista riippumaton. Zen-buddhisti - joka kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Sosialisti - jota monet kapitalistit pitävät ystävänään."

http://mansetori.uta.fi/pispala/runolauteet/rauhanriimuja/kallinen.php
« Viimeksi muokattu: 25.01.2006 14:49:02 kirjoittanut Windwind » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 25.01.2006 14:58:00 »

Pirkka Pekka Petelius


- Jos tietäisin mikä minua näyttelijän työssä sitten ylimalkaan kiinnosti, olisinkin viisas. Myöhemmin olen havainnut, että näyttelijänä toimiminen antaa parhaimmillaan oivalliset eväät ihmisenä kasvamiseen. Koskapa oman elämäsi aikana sinulla on mahdollisuus elää monien ihmisten kohtaloita, niihin perinpohjin paneutumalla, suorastaan nahkoihin menemisen myötä. Mielestäni näyttelijän ammattitaitoon kuuluu monipuolisuus, joka taas lisääntyy näyttelijän suvaitsevuuden ja ymmärryksen kasvuun ihmisenä. Ne kulkevat siis käsi kädessä, tietää Pirkka-Pekka kokemuksiensa pohjalta kertoa.
http://www.saihky.fi/ihmiset/ppp2.html
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #10 : 25.01.2006 15:07:46 »

*Ismo Alanko

*Pentti Linkola

*Tove Jansson

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Ei todellakaan tarvitse mennä merta edemmäs.. Wink
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
jam0
Vieras
« Vastaus #11 : 25.01.2006 16:06:16 »

Vaikken ortodoksi olekaan, niin Isä Mitro on niin täynnä positiivisuutta ja viisautta että hänet sanoisin suomalaiseksi guruksi.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 25.01.2006 17:17:52 »

TanssiGuru Åke Blomqvist on tukenut monia ensiaskelillaan tanssiparketin saloihin  smitten
Tanssihan on yleismaailmallinen "kieli"  Smiley

Tommy Tabermanin rakkaus, huumori ja viisaus säteilee kirjoituksistaan - useillakin tasoilla.

Voi ihana Ippuska!

Minulla ei olisi tullut mieleenikään nostaa tanssin sankareita esiin.  Kiss
Minun, jonka suurin fyysinen toive on, että kaikk ihmiset maailmassa tanssisivat ja kokisivat edes osan siitä ilosta, mitä minä olen tanssista kokenut ja kasvanut. Ei moni arvaakaan, mitä henkisiä resursseja se antaa!  Cheesy
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 25.01.2006 17:20:18 »

Äiti teresa on IN  smitten

Huom sawotar! Suomalaisia...vai onko tuo joku, jota nimität noin. Kukahan suomalainen olisi äiti Teresan kaltainen?
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #14 : 25.01.2006 20:49:25 »

..................
Voi ihana Ippuska!

Minulla ei olisi tullut mieleenikään nostaa tanssin sankareita esiin.  Kiss
Minun, jonka suurin fyysinen toive on, että kaikk ihmiset maailmassa tanssisivat ja kokisivat edes osan siitä ilosta, mitä minä olen tanssista kokenut ja kasvanut. Ei moni arvaakaan, mitä henkisiä resursseja se antaa!  Cheesy

Sanopa muuta, sieluni sisko!  Kiss

Myös monissa "tavallisissa" tanssilavaiskelmissä on sanoituksia "suoraan enkeleiltä" ! smitten smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: