Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nomen est omen?  (Luettu 28470 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #30 : 19.12.2006 20:58:30 »

Yikes! Nyt vasta huomasin, että Satuskolla on  aurinko,
 askendentti  ja  kuu  samassa merkissä kuin miulla...

 Shocked

Oho, ompa aikamoinen sattuma - ja yhdistelmä - sitten! Sielunvelikö? Vai se mun kadoksissa oleva toinen puolikas kenties? Kehvatsu, vähän aikaa kunhan taratellaan tässä, niin paljosta vetoa, että ollaan vähintään ns. viärän koivun kautta sukua  Wink
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Asterix
Vieras
« Vastaus #31 : 19.12.2006 21:31:44 »

Yikes! Nyt vasta huomasin, että Satuskolla on  aurinko,
 askendentti  ja  kuu  samassa merkissä kuin miulla...

 Shocked

Oho, ompa aikamoinen sattuma - ja yhdistelmä - sitten! Sielunvelikö? Vai se mun kadoksissa oleva toinen puolikas kenties? Kehvatsu, vähän aikaa kunhan taratellaan tässä, niin paljosta vetoa, että ollaan vähintään ns. viärän koivun kautta sukua  Wink

Hmmm... :Smiley

Mitäpä jos te olette kauan toisanne etsineet sielut
ja nyt täällä Astrossa kohtasitte..? smitten
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #32 : 19.12.2006 23:14:52 »

Hmmm... :Smiley
Mitäpä jos te olette kauan toisanne etsineet sielut
ja nyt täällä Astrossa kohtasitte..? smitten


Niinpä, who knows, tosi hienoahan se olis, jos näin olis - mutta aika hurjaa myös... Sitä paitsi tämmönen
"sielupari" on kyl niin helkkarinmoinen yhdistelmä, ettei sitä taida yhteiskuntakaan kestää  2funny Ei tällä kyllä enää nimen kans oo mitään tekoa, mutta Sideman, mitkäs ne sun loput aspektit olikaan... ja syntymäpäivä, siviilisääty, pituus, paino, paidankaulus, kengännumero ja hattukoko Grin
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Asterix
Vieras
« Vastaus #33 : 19.12.2006 23:33:24 »

:Smiley ..No kyllä teidän nyt ainakin kannattaisi
parit YV:t kuvien kera vaihtaa.. :Smiley

 smitten
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #34 : 20.12.2006 00:07:29 »

:Smiley ..No kyllä teidän nyt ainakin kannattaisi
parit YV:t kuvien kera vaihtaa.. :Smiley

 smitten


Saapas näkee, mitä kenkä tekee...  Wink
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #35 : 20.12.2006 12:04:17 »

:Smiley ..No kyllä teidän nyt ainakin kannattaisi
parit YV:t kuvien kera vaihtaa.. :Smiley

 smitten


Saapas näkee, mitä kenkä tekee...  Wink

Kenties Sivuun män, mutta noinkohan Neidot vievät
Bandage-miästä ku litran mittaa?

 Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #36 : 20.12.2006 15:56:40 »

:Smiley ..No kyllä teidän nyt ainakin kannattaisi
parit YV:t kuvien kera vaihtaa.. :Smiley

 smitten


Saapas näkee, mitä kenkä tekee...  Wink

Kenties Sivuun män, mutta noinkohan Neidot vievät
Bandage-miästä ku litran mittaa?

 Grin

Niin... se vähän riippuu siitä, että kumpi tykkää
olla ranteistaan ja nilkoistaan sidottuna.. Wink

Vaihtelu virkistää.. Tongue

Täytyy myöntää, että arvioin tosi usein ihmisiä
heidän kirjoitustensa/puheiden/eleiden perusteella
minkälaisia mieltymyksiä heillä saattaisi olla.  angel
« Viimeksi muokattu: 20.12.2006 16:37:07 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #37 : 20.12.2006 23:04:53 »


:Smiley ..No kyllä teidän nyt ainakin kannattaisi
parit YV:t kuvien kera vaihtaa.. :Smiley

 smitten


Saapas näkee, mitä kenkä tekee...  Wink
Kenties Sivuun män, mutta noinkohan Neidot vievät
Bandage-miästä ku litran mittaa?
 Grin

No sitten reten meni sivuraiteille, kohta moderaattorit häätää meitin täältä, menee niin SATUMAISIKSI nää tarinat..  2funny Mut se oliskin varmaan vähään aikaan eka kerta, et se en oliskaan minä, ketä viedään... voi perkule teitä miehiä... *hymyilee HYVIN alakuloisesti*


Niin... se vähän riippuu siitä, että kumpi tykkää
olla ranteistaan ja nilkoistaan sidottuna.. Wink

Vaihtelu virkistää.. Tongue

Täytyy myöntää, että arvioin tosi usein ihmisiä
heidän kirjoitustensa/puheiden/eleiden perusteella
minkälaisia mieltymyksiä heillä saattaisi olla.  angel


TZIISÖS, olenkmää oikeesti NOIN häijyn kuuloinen??? 2funny  2funny 2funny MUTTA nyt tarkkana toi kirjoitusasu: BANDAGE on jotain ihan muuta kuin BONDAGE... nimim. enkku-suomi-sanakirjaa tarkoin tutkinut
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Asterix
Vieras
« Vastaus #38 : 20.12.2006 23:49:31 »

[/color]

TZIISÖS, olenkmää oikeesti NOIN häijyn kuuloinen??? 2funny  2funny 2funny MUTTA nyt tarkkana toi kirjoitusasu: BANDAGE on jotain ihan muuta kuin BONDAGE... nimim. enkku-suomi-sanakirjaa tarkoin tutkinut

Hmmm... :Smiley

Bandage = sitoa, taitos
Bondage = orjuus

 Wink

« Viimeksi muokattu: 20.12.2006 23:51:12 kirjoittanut Asterix » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #39 : 21.12.2006 01:39:51 »


Jonkun ihme mutkan kautta tuli mieleen seuraava kysymys:
onko sielulla sukupuoli? Minun vastaukseni on sattuneesta
syystä: taitaapi olla. Tunnen nimittäin henkilökohtaisesti
yhden ihmisen, joka halusi vastakkaisen sukupuolen ulkoiset
tunnusmerkit, ja ne lopulta saikin! Ja onhan meediassa viime
aikoina melko usein ollut puhetta transseksuaaleista.
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #40 : 21.12.2006 02:01:40 »


Jonkun ihme mutkan kautta tuli mieleen seuraava kysymys:
onko sielulla sukupuoli? Minun vastaukseni on sattuneesta
syystä: taitaapi olla. Tunnen nimittäin henkilökohtaisesti
yhden ihmisen, joka halusi vastakkaisen sukupuolen ulkoiset
tunnusmerkit, ja ne lopulta saikin! Ja onhan meediassa viime
aikoina melko usein ollut puhetta transseksuaaleista.

Missähän sie nyt olet oikein mutkitellut, kun ei tällä kyllä NIMEN kans ole mitään tekoa...  Wink MUTTA ajatuksessa on kyllä järkeä! Tosin nyt ehkä vetäisi näitä juttuja jo tuonne syntymäkartan aspektien jne. puolelle (Marsin vaikutus kenties???) ja tottamooses elämänkoulun vaikutuksiin. Otanpa taas itteni esimerkiksi, kun tunnen sattuneista syistä parhaiten  Smiley Niin nainen kuin olenkin, mulla on roppakaupalla aika maskuliinisia piirteitä ja ominaisuuksia, niin ulkoisia kuin sielun puolelle meneviä. En tosin tartte ajaa partaa aamuisin, en mörise matalalla viskibassolla enkä ole ihan kirveellä veistetyn näköinen muutenkaan, mutta kroppa on naiseksi tosi vahva ja lihaksikas (ammatinkin takia ehkä?), mulle on hyvin luontaista touhuta koneiden kanssa, tykkään ruumiillisesta työstä jne. Mulle on helpompaa kävellä leijoamaisen rennosti kuin kipittää piikkikoroilla naisellisesti, vaikka tykkään näyttää (välillä) TOSInaiselliselta. Jostain kumman syystä olen perheessäni se johtavampi ja vahvempi persoona - vaikka en niin aina haluaisikaan. Ja elämä on koulinut niin rankkojen käänteiden läpi, että musta on tullut henkisesti melkoisen vahva - vaikka välillä menenkin ihan lyttyyn... Mieheksi en halua tulla, transseksuaali en takuulla ole, mutta olisko se androgyyni sitte lähempänä?  Huh Shocked
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Asterix
Vieras
« Vastaus #41 : 21.12.2006 02:19:53 »

Olen miettinyt samaa, mutta en ole päässyt mihinkään
tyhjentävään ajatukseen vielä.

En tiedä olenko sielultani nainen vai mies vai joku kolmas? idiot2

Ulkoisesti olen kaiken naisellisuuden perikuva
ja nautinkin siitä. Smiley
Ajattelen niin, että kun naisen ruumiiseen olen syntynyt,
niin otanpa siitä sitten kaiken irti. Wink

Luonteellani sitten hätkähdytän sekä miehiä että naisia
näenäisillä paradokseilla, vastakkainastetteluilla
ja kyseenalaistamalla tyypilliset miesten ja naisten "tunnusmerkit".

Kieltämättä saan siitä nautintoa.. :Smiley

Seksuaalisesti kiihotun sekä kauniista miehistä että naisista.
(Tarkennukseski nyt kuitenkin kaikille kauhistuneille,
että en n*ssi kaikkea ja kaikkia, vaan kyllä siitä ihmisestä
pitää löytyä joku jännä juju ennen kuin kiinnostun
muutoinkin kuin vain normaalina ihmisenä.
Ei siis kannata lähteä itseään suotta imartelemaan)
Wink

Voiko olla niin, että on myös naismiehiä sielullisesti,
jos on miehiä ja naisiakin? idiot2

Tarkoitan, että jos joku henki on jo vaikka niin pitkällä,
että elämien aikana se on jo sulauttanut yhteen
feminiisen ja maskuliinisen puolen yhdeksi? idiot2
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #42 : 21.12.2006 10:41:12 »

Mielenkiintoisia juttuja, vaikken ihan päässyt selvyyteen, että mikä tässä on aiheena.  Grin
Eilen juuri kirjoitin antaumuksella yhteen topiciin ja hetken päästä tajusin, että olin kirjoittanut eri aiheeseen, johon olin kuvitellut kirjoittavani, ensin  Embarrassed  Tongue  buck2 ja sitten  uglystupid2 2funny ja poistin tuon kirjoitukseni.  coolsmiley Laitoin sen kuumeen piikkiin.  Wink

Mutta tosiaan tuosta, onko "sielulla" sukupuolta...  idiot2
Ensinnäkin minulle on hieman epäselvää mikä edes "sielu" on..  coolsmiley
Jotain syvempää kuin päivätajuinen minuus, niin oletan ja monet liittää sen ns."inkarnaatiokiertoon". Minä sinällään suoranaisesti kun en usko "inkarnaatiokiertoon", niin on vaikempaa käyttää sana sielu.  Smiley
Hengentaso kun kuitenkaan ei ole määriteltävissä sanoin, vaan ainostaan teoin. Joten olen jättänyt tuon alueen nykyään vähemmälle penkomiselle.

Mutta tosiaan minulla on naisen keho ja jossa on puitteet hyvin naiselliseen ja sopusuhtaisen ulkomuotoon, jos pidän siitä hyvää huolta. Ja nautin sen monesta puolesta ja osaan myös käyttää sitä. Itselleni olen vain kyseenalaistanut monasti, että kannaattaako sitä käyttää ihan niin paljon, kuin mihin kykenee. Joskus se saa aikaa pelkoa ja hämmennystä ja vihaakin muissa. Ja ties mitä, mitä kukin nyt siihen haluaakin peilata. Ja joskus itselle vain jää pas**n maku suuhun.
Olen koittanut synkroida sielua kehooni  Grin
Ihan helppoa se ei ole ollut, mutta on helpottunut huomattavasti, kun olen huomannut, ettei ne mitenkään erillään taidakkaan olla.  Wink

Minä ihastun myös sekä miehiin, että naisiin, mutta miehiin kuitenkin enemmässä määrin. Ehkä miehissä on kuitenkin enemmän jotain 'vastinetta'naiseudelleni.
Luulen että miehisyys minussa ilmenee enemmän syvällisellä ja "sielullisella" tasolla, kuin ulkoisella.(eli ehkä jopa todellisuudessa hengen tasolla)
Monenmoiseen juttuun olen törmännyt näiden asioiden puitteissa.
Yleensä naiset joihin ihastun, ovat älykkäitä, sielukkaita, suoria ja ei naisellisia ulkomuodoltaan. (mutta yök ei mitään körmyjä, vaan kauniita veistoksia)  Grin Taasen ne naiset jotka minuun ovat ihastuneet, ovat olleet lähestulkoot aina hyvin naisellisia, mitkä onkin hieman hämmentänyt minua, koska olen ulkoisesti myös hyvin naisellinen, niin tällaisen vielä naisellisemman ja pehmeämmän naisen seurassa minulle tulee kiusaantuneen miesmäinen olo.  Grin

Olenkin tullut siihen tulokseen, että itseasiassa sitä ei osaisi edes itsestään ja muista erotella mies- taikka naismaisia puolia, jossei niihin roolieroihin ja jaotteluihin olisi kasvettu. Jos niitä ei analysoitaisi ja korostettaisi niin kovin, että mikä on miesmäistä ja mikä naismaista. Sehän lähtee jo hyvin pienestä ja hyvinkin piiloisesti.
Ainoa selkeä ja todellinen ero on fysikaalinen, hormonaalinen, geneettinen yms, Psyykkinen<- luultavasti kyllä sitäkin, vai onko? Onko psyyken alueella enää vain persoonan ja yksilön eroja todellisuudessa, vaiko vielä sukupuolierojakin, eli ennaltamäärättyjä ominaisuuksia?Huh

hmm...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #43 : 21.12.2006 16:21:39 »

Niin...

Mutta jotenkin tuossa omassa ihastumisessani pätee sääntö,
että nainen naisena ja mies miehenä. Smiley

Minua ei voisi vähempää seksuaalisesti kiinnostaa
miesmäiset tai muutoin maskuliiniset naiset
sen enempää kuin naismaiset tai muutoin hyvin feminiiniset miehet,
mutta ystävinä minulla on hyvinkin naisellisia miehiä
ja taas vastaavasti muutama kovasti miesmäinen nainen. Smiley

Minua kiinnostaa kuitenkin kauniit ihmiset, siis komeat miehet
ja kauniit naiset ulkoisesti,
mutta sitten pitää löytyä kyllä älyä ja hauskuutta,
että mielenkiinto ei sammu. Wink

Kyllä minäkin enemmän kallellani olen mieheen kuin naiseen. Smiley

En ole vielä ratkaissut ajatusta, että onko sielulla
sukupuolta, mutta mitä ilmeisemmin sitten joillakin
on, koska on ihmisiä, jotka tuntevat olevansa väärässä
sukupuolessa.

Eräs teoria jonka kuulin, on, että tälläinen henkilö
olisi aikaisemmissa elämissään ollut toista sukupuolta
hyvin monta elämää ja sitten syntyminen vastakkaiseen
sukupuoleen tuntuu oudolta.

Tiedäpä tuota.. Huh
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #44 : 28.12.2006 20:31:31 »

No minä olen sitten Esa Ruohomäki...  uglystupid2 2funny 2funny

Nimistä ja yleistyksestä puheen ollen, en toki tarkoita tätä millään pahalla, mutta en tunne yhtäkään kivaa Tiina-nimistä naista ja sitten taas kaikki Paulat ketä tunnen, ovat hyvin lämpimiä, empaattisia ja äidillisiä! Olen ollut ihastunut Sampsaan, Sampoon, Tenhoon ja Otsoon.. En oikeastaan kehenkään kauheen "normaalin"-nimiseen.. Jos etunimi on ollut tavallinen, niin sukunimi on ollut outo.  Grin

Minulla on taipumusta rakastua miehiin, keiden nimi alkaa T:llä ja melkein kaikissa miehieni nimissä on myös ollut U...

Ikäluokassani ja minua paria vuotta vanhemmissa on hirveästi Jonnaa, Johannaa, Tiinaa, Mariaa, Saria, Annikaa, Leenaa, Annaa, Jenniä... Eli ns. "perusnimiä", jotka eivät kuvaa mitään vaan ovat vaan nimiä. No toki jokaisella nimellä on jotain symboliikkaa.

Minun nimeni on Iiris Lilja, eli ei mikään niin yleinen. vanhempani olivat hippejä ja puutarha-alan ihmisiä, niin kukkanimi ei sinänsä ole ihme. Ala-asteella vihasin nimeäni kun minua kiusattiin siitä. Nykyään kuulen lähinnä kehuja nimestäni, mutta sanoipa kerran yksi mies silmät pyöreenä "no sehän on ihan mummonimi" kun esittelin itseni baarissa.. Grin

Sukunimeni on harvinainen, mutta ei kuulosta mitenkään erikoiselta koska se on mäki-loppuinen kuten äitinikin tyttönimi.

Olen ajatellut vaihtaa sukunimeni Dahliniksi, koska se on minun oikea sukunimeni (nimi muuttui nykyiseksi suvussamme silloin, kun trendinä oli että ruotsalaisia sukunimiä vaihdettiin suomalaisiksi.)

Dahlin kuulostaa hienolta ja se stemmaa etunimeni kanssa. Se voipi olla sitten runollinen taiteilijanimeni.  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: