Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yod, kärki Plutossa  (Luettu 6031 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« : 04.06.2007 20:18:13 »

Tuolla Jumalan sormi, kärki Marsissa -ketjussa sanottiin että joku koulukunta hyväksyy vain Pluton Yodin kärkeen, noh, minulla on sellainen. Enkä minäkään ole oikein tullut hullua hurskaammaksi tästä kuviostani:

Pluto Neitsyessä - Saturnus/Venus Oinaassa - Merkurius Vesimiehessä. (Sa/Ve-yhtymä on parin asteen luokkaa.)

Placiduksessa Pluto on 11. huoneessa, Merkurius 4. huoneessa ja Saturnus/Venus 7. huoneessa. Tasahuoneet ja Koch heittävät Pluton 12. ja Merkuriuksen 5. huoneeseen.

Plutosta olen lähinnä havainnut sen että sen oppositio Aurinkooni vaikuttaisi kuvastavan eräitä piirteitä isäsuhteestani sekä jo lapsena herännyttä voimakasta kuolemanpelkoa. Mutta miten tämä yod oikein jolkuttaa... Onko se nyt niin että tunteeni(?) ja kommunikaationi purkautuvat varsin synkiksi aivoituksiksi...

 uglystupid2 crazy2
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #1 : 05.06.2007 17:58:51 »

Tuolla Jumalan sormi, kärki Marsissa -ketjussa sanottiin että joku koulukunta hyväksyy vain Pluton Yodin kärkeen, noh, minulla on sellainen. Enkä minäkään ole oikein tullut hullua hurskaammaksi tästä kuviostani:

Pluto Neitsyessä - Saturnus/Venus Oinaassa - Merkurius Vesimiehessä. (Sa/Ve-yhtymä on parin asteen luokkaa.)

Placiduksessa Pluto on 11. huoneessa, Merkurius 4. huoneessa ja Saturnus/Venus 7. huoneessa. Tasahuoneet ja Koch heittävät Pluton 12. ja Merkuriuksen 5. huoneeseen.

Plutosta olen lähinnä havainnut sen että sen oppositio Aurinkooni vaikuttaisi kuvastavan eräitä piirteitä isäsuhteestani sekä jo lapsena herännyttä voimakasta kuolemanpelkoa. Mutta miten tämä yod oikein jolkuttaa... Onko se nyt niin että tunteeni(?) ja kommunikaationi purkautuvat varsin synkiksi aivoituksiksi...

 uglystupid2 crazy2
Angry  Shocked buck2
Ei synkät aivoitukset astrologiasta johdu. Syy on muualla ja katsoo joka kerta peilistä kun sinne vilkaiset. Mutta tässä hiukan selkeyttämään kuviota. MAteriaalia löytyy kiitettävästi Sepon tekemistä kirjoituksista.

Kosminen planeetta pluto on hierarkisesti voimakkain planeetta ja edustaa sisäistä transformaatiota.
SEuraavana noista on saturnus joka edustaa voimavaroja ja on sosiaalinen planeetta. Yhtyneenä Persoonalliseen planeettaan veenukseen, mikä edustaa sisäistä arvomaailmaa ja rakkauselämää. Yhymähän tarkoittaa sopusointua ja sulla on tässäelämässa suuri valmius oppia käyttämään näiden planeettojen energiaa.
Merkurius on myös persoonallinen planeetta, samoin kuin seuraavana tuleva aurinko. Merkurius edustaa  kommunikaatiota ja aurinko ilon ja rakkauden energiaa.

Oppositio merkitsee kysesten planeettoje välistä sisäistä ja voimakasta ristiriitaa joka ilmenee ihmissuhteissa.

Kvinkunssit ovat voimakkaita alitajunnan kautta vaikuttavia kulmia.  Sinulla on voimakas alitajuinen tarve ellei suorastaan sisäinen vaatimus tehdä tässä elämässä muutamia hyvin merkittäviä ratkaisuja ilman että pystyt antamaan päätöksillesi mitään järjellistä selitystä. Elämäsi kulkee vääjäämättä johonkin tiettyyn suuntaan, josta voit tulla hiukan enemmän tietoiseksi lukemalla tulkinnat Jodin muodostavista yksittäisistä aspekteista.

Ja kuten Seppo osuvasti kirjoittaa Jodista astrokartalla:Itse pidän tätä kuviota arvokkaana kunniatehtävänä, jonka toteuttamisesta jokainen tulee saamaan runsaan korvauksen. Rohkeutta tässä kyllä kysytään runsain mitoin samoin kuin henkistä kypsyyttäkin.
Ei pidä tehdä hätiköityjä päätösiä varsinkin kun syntymäkartta on kokonaisuus, vaikka jotkut kuviot korostuvat erivaiheessa elämää.

Ja muista miettiä myös tuota sekstiili aspektia. Se kertoo alitajuista valmiutta yhdistää planeettojen energiat keskenään. Eli ei mikään huono juttu.

Ja anteeksi tuo ensimmäisen rivin karkeus. Mutta luulen että ymmärrätte suorasukaisuuteni. Tässä kun on kyse haasteista ja valmiuksista ei syistä ja ratkaisuista.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #2 : 05.06.2007 22:44:46 »

Nii... No tietoisesti en ainakaan pyri mihinkään synkkiin aivoituksiin, mutta jos ajattelee sitä lapsesta asti riivannutta kuolemanpelkoa jolle en yksinkertaisesti mahda mitään, niin sikäli tietysti synkkä särmä löytyy - mutta ei niin että synkistelisin tieten tahtoen sen minkä ehtisin. Noin muutoin en kyllä ole järin innostunut kaikenlaisista "katso peiliin" -höpinöistä koska niitä töksäytellään ihmisille tietämättä yhtään millainen ihminen on kyseessä ja millainen hänen elämänsä on. Jos esim. joku olisi joutunut toistuvasti seksuaalisen väkivallan uhriksi (>Pluto), niin ei kai hänelle voi sanoa että katso peiliin. (Tuo nyt sitten oli vaan esimerkki.)

 coolsmiley

Ehkä tämä yod tulee jossain vaiheessa oleellisemmaksi elämässäni, kun ei ole vielä tullut eteen tilanteita että olisin joutunut tekemään jotain mihin ei löydy järjellistä selitystä. Ellei sitten (taas) lapsesta asti vallinnut halu tulla kirjailijaksi ole järjetöntä, mutta viime aikoina olen ollut niin tympiintynyt koko haaveeseen että olen jotakuinkin luopunut siitä. En nimittäin halua tulla paskakirjailijaksi eli kirjoittaa tusinatavaraa, enkä tiedä kykenenkö muuhun.

 Tongue
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Mecce
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #3 : 05.06.2007 22:57:25 »

Ellei sitten (taas) lapsesta asti vallinnut halu tulla kirjailijaksi ole järjetöntä

Hmm, onkohan kaikilla jumalansormilaisilla tuo sama haave, itsekin nimittäin samanlaista lapsesta asti suunnitellut.. Shocked
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 05.06.2007 23:26:49 »

eikun se on merkurius,
sinulla  mecce kärki kaksosissa,jonka hallitsija on merkurius,
toimittaja,tiedottaja,sanansaattaja marsin voimalla ja uudella innolla,
vilkas ja samalla myös unelias?

tuosta yodin avautumisesta,
en tiedä avautuuko se edes isälleni,74 v. ja  saturnus yodin kärkenä,
minun ymmärryksellä hyvinkin osoittamassa yksinäistä vanhuutta,
jolloin on aikaa ajatella henkisiäkin juttuja,
 merkurius 0 astetta  neitsyt yhtenä tekijänä,
vaikka hän on  aurinko leijona niin tuo yod osoittaa luovuuden puutetta,ihan käytännössäkin,
elämän tarkkailija,
luonnon tarkkailija,
vastuunotto sanomisistaan,sitä hältä peräänkuulutan,
opetan itseäni..
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #5 : 06.06.2007 10:48:44 »

??

Minulla on Pluto kvinkunssi Merkurius kuutio Venus/Saturnus kvinkunssi Pluto, niin kai se Pluto silloin on kärki. Merkuriukseni on Vesimiehessä.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 06.06.2007 11:15:47 »

mecellä oli tuo,
ja kun tuumaili tuota yhteistä kirjailijan haavetta..
sinulla merkurius selvemmin näkyvissä,
aikaansa edellä olevia ajatuksia vesimieheltä?
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #7 : 07.06.2007 16:44:10 »

mecellä oli tuo,
ja kun tuumaili tuota yhteistä kirjailijan haavetta..
sinulla merkurius selvemmin näkyvissä,
aikaansa edellä olevia ajatuksia vesimieheltä?

Jeps, menin sekaisin tuossa kun en huomannut että Mecce oli nikki, luulin että se oli lyhenne Merkuriukselle...

 Grin

Voi minulla olla aika modernit ajatukset, kun suurimmalle osalle ihmiskuntaa nuo uskon- ja seksiasiat tuntuvat olevan kovin vaikeita. Minulle se on itsestäänselvyys että katsomuksen pitää olla oma henkilökohtainen valinta ja päätös, ja siinä ei ole mitään hämmentävää että jotkut ihmisistä ovat homoseksuaaleja, toiset bissejä ja kolmannet transihmisiä, ja mitä näitä onkaan. Nämä kaksi asiaahan ne yleensä ihmisiä eniten pännivät: uskonasiat ja se että joku kehtaa olla seksuaalisesti erilainen kuin hän itse. Tietysti on monia muitakin asioita joissa en taida kulkea ihan hitaimman valtavirran mukana, mutta tässä lämmössä taas jaksa pohtia että mitä ne on...

 crazy2
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #8 : 16.08.2007 15:02:27 »


en nyt laittanut uutta aihetta vaikka ei koskekaan pluto-kärkeä...

Voisiko joku kertoa onko minulla Yod vai ei ? ja mitkä planeetat /muut sen muodostavat? Tanhuan pikatulkintojen mukaan minulla on Yod, mutta en saa kartasta selvaa muodostavatko sen  pluto skorpionissa ja  aurinko kauriissa , vai   vesta vaa'assa (ei planeetta?) ja  jupiter  kauriissa ?  Kärki on jokatapauksessa Chironissa  kaksoset (miten tulkitaan) ?

kun kuulin täsätä "jumalan sormesta" se tuntui kyllä sopivan kuvaan. mutta kiinnostaisi tietää kuinka se kartallani muodostuu jos muodostuu. Jos joku  auttaisi katsomaan kertoisin syntymäaikani.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: