Sivuja: 1 ... 233 234 [235] 236 237 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2112310 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
fairytiger
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #3510 : 03.03.2015 16:02:36 »

Näin viime yönä kaksi laivoihin liittyvää unta. Ensimmäisessä lähdin Saimaalle veneilemään. Vene oli sellainen vähän vanhempi, hytillinen moottorivene. Käynnistin veneen hytissä, enkä nähnyt sieltä silloin ulos. Ja lähdin aluksi aivan liian kovaa vauhtia enkä nähnyt hytistä mihin auuntaan. Pyysin apumiestä (en muista kuka oli) hidastamaan vähän vauhtia, kun itse keskityin ohjaamaan venettä edes jotenkin. Hidastettiinkin, mutta valittu reitti oli huono. Ensin laskettiin vauhdilla kivikkoista koskea kareja väistellen ja sen jälkeen jouduin vesiputoukseen. En ajanut kiville ja vesiputouksessa ajattelin vaan, että "Jos päätän päästä tästä kunnialla alas, niin se onnistuu" Ja onnistuihan se. Lopulta päädyin Lappeenrannan satamaan. Harkitsin jättäväni veneen sinne ja palaavani muilla keinoilla. En tiedä, mihin ratkaisuun päädyin, koska heräsin.

Kävin uudestaan nukkumaan ja näin tämän toisen unen. Löysin unessa vanhan kouluvihkon, missä oli teiniaikainen kirje silloiselta ystävättäreltäni. Sisältöä en muista, jotain siitä, että olen merkityksellinen ystävä. Toisella sivulla oli nykyisen mieheni kirjoittama rakkauskirje. Selasin vihkoa eteenpäin ja sivuilla oli upeita kuvia kuutamosta yms. Kaikki olivat sinisävyisiä. Nyt vihko oli paljon suurempi. Selasin vihkoa nyt yhdessä siskoni kanssa. Yhdellä sivulla oli öinen kuva laivasta ja huomasimme, että se on Titanic. Elokuva alkoi pyöriä vihkon sivulla ja jäimme katsomaan. Yritin kääntää suurta ikkunaa ikään kuin valkokankaaksi. Ikkunasta puuttui säppi, jolla sen saa pysymään auki ja tuskailin kiinnityksen kanssa. Sitten olinkin jo itse laivassa matkustajana ja mukana elokuvassa. Yritin edelleen Saada ikkunaa säppiin. Nyt ikkuna oli laivan ikkuna. Joku epäili, että säppi on pudonnut, kun laiva on satamassa törmännyt johonkin. Heitin hansikkaani pois, jotta työ sujuisi helpommin. Samassa pitkään tummaan takkiin pukeutunut mies sieppasi hansikkaat ja lähti juoksuun. Huusin pysäyttämään varkaan, mutta kukaan ei tainnut saada häntä kiinni. Tämän jälkeen muistan unesta vain sen, että olin henkilökuntaan kuuluvan naisen kanssa laivan alemmilla kansilla jostain syystä ja huomasimme, että nyt laiva on jo törmännyt johonkin ja vettä suihkuaa jostain sisälle. Olimme kapeassa porraskuilussa, jossa oli valkeat metalliset tikkaat/portaat. Lähdimme kiipeämään nopeasti ylöspäin ja pääsimme käytävään. Juoksimme hytteihin hakemaan tärkeitä tavaroita ja matkalla huusimme ihmisille, että nyt täytyy pukeutua lämpimästi ja pyrkiä ylimmille kansille. Pääsin omaan hyttiini. Tässä vaiheessa olin miespuolinen ja pukeutunut vanhahtavaan tyyliin. Laitoin matkaliput pitkän takin povitaskuun ja puin lämpimämmät sukat. Päätin vielä vaihtaa paremmat kengät (jostain syystä jalassani oli sandaalit). Tähän kohtaan taisin herätä.
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #3511 : 04.03.2015 15:04:45 »

Unessa seurustelin Urho Kekkosen kanssa. Urkki sitten kuoli ja hän makasi sängylläni kuolleena ja pidin häntä huoneessani (jossa asui 3 muutakin naista) sängyllä pitkään kuoleman jälkeen. Olin hankkinut ruumisarkun, se oli vuoteen vieressä. Siirtelin Urkkia sängyllä, oli jotenkin hankalaa. Sitten päätin, että haudatahan tuo pitää, kun on ollut kuolleena jo jonkin aikaa ja ne muut naisetkin voivat pitää minua outona, kun kuollutta pidän vuoteessani. Vein Urkin tuhkia suitsutusastian näköisessä uurnassa johonkin toimistoon ja jätin sinne. Tuhkia tippui vähän kadulle kulkiessani. Toimistossa kysyttiin, kenen tuhkista on kysymys. Kerroin, että Urho Kekkosen. He sanoivat, että olivatkin ihmetelleen, että miksei ollut näkyvämpiä hautajaisia presidentille järjestetty. Tuhkat jäivät toimistoon ja minunkin tietojani siellä oli arkistossa, jota kävin selailemassa. Sitten yritin päästä eroon tyhjästä arkusta. Kuljetin sitä kaupungin läpi johonkin julkiseen rakennukseen ja etsin siellä sille paikkaa ja kyselin ihmisiltä. Alakerrassa oli kuulemma tila ja voisin pyytää lapsia viemään arkun sinne.
Herätessäni olin kerrassaan hämmentynyt, mistä moinen uni alitajunnassani johtui. Osaisiko joku selittää? Olisin kiitollinen  idiot2 crazy2
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3512 : 04.03.2015 15:20:34 »

Tuo uni kuulostaa jotenkin herttaiselta, en tiedä miksi.  Smiley

Ehkä olennaisin kysymys unen tulkitsemisessa on se, mitä juuri sinulle Urho Kekkonen edustaa. Esimerkiksi itselleni hän edustaa/symboloi vahvaa ja pitkään jatkunutta johtajuutta, vanhan maailman meininkiä kylmän sodan ajalta, eräänlaista kansakunnan isähahmoa jne.

Yleensäkin ihmiset unessa useinmiten symboloivat juuri niitä asioita joita ko. ihmiset unennäkijälle merkitsevät ja ihan sama UKK voi vaikka edustaa kahdelle ihmiselle aivan eri asioita, unen tulkinnan tulee tästä syystä lähteä sitä kautta.

Yksi mahdollinen tulkinta mikä tulee mieleen jos Kekkonen nyt edustaisi vaikkapa jo mennyttä maailmaa joka eroaa nykyyisestä, on sellainen että olet itse siirtymässä tavalla tai toisella vanhoista toimintatavoista tai tottumuksista johonkin uudempaan (tai välitilaan vanhan loppumisen ja uuden ilmestymisen välillä, joskus sellainenkin voi olla hyödyllinen!) ja siitä vanhasta irti pääseminen sitten näyttäisikin vaativan kaikenlaista säätöä (mihin tuhkat, mihin arkku jne), eikä ole ihan niin helppoakaan tehdä lopullisesti.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
fairytiger
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #3513 : 05.03.2015 05:57:56 »

Kukaan ei osaa tulkita mun mielipuolisia unia?   Huh
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #3514 : 06.03.2015 14:36:49 »

No sitähän se tietysti on, siirtymistä vanhasta uuteen. Hyvin tulkitsit. Oivalsin tuossa, että Urkin pitäminen kuoleman jälkeen huoneessa oli sitä vanhasta irti päästämisen vaikeutta. Jaahas, että taas ollaan menossa kohti jotakin uutta ja vanhasta on päästettävä irti. Näinhän tama elämä menee. Kiitos tulkinnastasi  smitten

t. Lemmikki

Tuo uni kuulostaa jotenkin herttaiselta, en tiedä miksi.  Smiley

Ehkä olennaisin kysymys unen tulkitsemisessa on se, mitä juuri sinulle Urho Kekkonen edustaa. Esimerkiksi itselleni hän edustaa/symboloi vahvaa ja pitkään jatkunutta johtajuutta, vanhan maailman meininkiä kylmän sodan ajalta, eräänlaista kansakunnan isähahmoa jne.

Yleensäkin ihmiset unessa useinmiten symboloivat juuri niitä asioita joita ko. ihmiset unennäkijälle merkitsevät ja ihan sama UKK voi vaikka edustaa kahdelle ihmiselle aivan eri asioita, unen tulkinnan tulee tästä syystä lähteä sitä kautta.

Yksi mahdollinen tulkinta mikä tulee mieleen jos Kekkonen nyt edustaisi vaikkapa jo mennyttä maailmaa joka eroaa nykyyisestä, on sellainen että olet itse siirtymässä tavalla tai toisella vanhoista toimintatavoista tai tottumuksista johonkin uudempaan (tai välitilaan vanhan loppumisen ja uuden ilmestymisen välillä, joskus sellainenkin voi olla hyödyllinen!) ja siitä vanhasta irti pääseminen sitten näyttäisikin vaativan kaikenlaista säätöä (mihin tuhkat, mihin arkku jne), eikä ole ihan niin helppoakaan tehdä lopullisesti.
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1334



Profiili
« Vastaus #3515 : 07.03.2015 15:59:46 »

FairyNight!
Mieshenkilö, sitä kauempaa sukua, kuin on etäisyys etuhampaista. Ylä- vai alahammas? Jotenkin tulkitsen alahampaaksi kertomuksestasi.
Hänen merkityksensä elämässäsi kasvaa, vaikka poistuisi elämästä. Älä sure, unessa sinulle ollaan siirtämässä hänen osaamisiaan ja voimiaan.
 Cool
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1334



Profiili
« Vastaus #3516 : 07.03.2015 16:02:59 »

fairytiger!

Unissasi tietoisuuttasi syvennetään - myös itsetuntemustasi. Toimeenpanokykysi asioissa vahvistuu.
Käytä pienissä määrin oranssia vaatetuksessasi. Vaikka vain oranssin/punaista tai -ruskeaa,
sen mukaan mikä sinua eniten viehättää / sopii muuhun vaatetukseesi tai mielialaasi.
 Tongue
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
fairytiger
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #3517 : 15.03.2015 02:32:07 »

 smitten
fairytiger!

Unissasi tietoisuuttasi syvennetään - myös itsetuntemustasi. Toimeenpanokykysi asioissa vahvistuu.
Käytä pienissä määrin oranssia vaatetuksessasi. Vaikka vain oranssin/punaista tai -ruskeaa,
sen mukaan mikä sinua eniten viehättää / sopii muuhun vaatetukseesi tai mielialaasi.
 Tongue
tallennettu
siskonimun
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3518 : 17.03.2015 15:34:55 »

Näin unta, että minulta oli poistettu yksi hammas takaa alaleuvasta ja sain sen vuoksi hampaiden päälle laitettavat tekohampaat. Pidin hamaita, kun tyttäreni sanoi, että ei nuo ole yhtään sinun hampaiden näköiset. Unessa mietin että miksi minulla on tekohampaat omien hampaiden päällä ja onko niitä pakko pitää. Peilailin hampaita ja tulin siihen tulokseen että omat on paremmat vaikka yksi puuttuu ja eivät kerää niin kauheasti töhnää itseensä. Mitä tälläinen uni voi tarkoittaa???
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #3519 : 20.03.2015 20:20:16 »

Näin yks yö unta, jossa tuijotin kahta jingjang -muotoista tumman sinistä syvää lampea sinne syvyyksiin. Sen jälkeen hautasin pienen eläimen pellon laitaan, ja kasasin haudalle kiviä. <3
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3520 : 28.03.2015 00:14:32 »

Taas näitä taloihin liittyviä unia....

Olin aluksi vanhassa, sotkuisessa talossa. Olohuoneeseen oli saatu mahtumaan vanha jenkkiauto!! Oli tunne että olen luvatta siellä, ulkoa alkoi kuulua ääntä ja lähdin talosta äkkiä. Ulkona oli tie mitä pitkin tuli traktori puukuorman kanssa. Ja perässä tuli toinenkin. Menin metsikköön äkkiä piiloon. Kummallista oli että kun katsoin traktoria se oli sininen (Ford) ja kun se meni puun ohi ja katsoin toiselta puolelta se oli vaihtunut Massey-Fergusoniksi joka on punaharmaa.

Tiesin että se tie mistä ne tulivat vie kotiinpäin. Lähdin, henkilöautokin tuli vastaan. Yhtäkkiä tunsin tönäisyn selkään, mies skootterilla pysähtyi. Muistutti ulkonäöltään enoani joka on kuollut. Oli vähän vihaisen ja uhkaavan oloinen ja vaati että nousen kyytiin. Menin ja lähdettiin, yhtäkkiä skootteri piti jättää.

Aloimme nousta jyrkkiä, kapeita kierreportaita. Niitä noustiin kauan, portaat ja seinät olivat valkoisia, sellaista 60-70-luvulla maalatun tyylisiä. Tuli tasanne ja umpikuja. Tämä skootterimies vaikutti vieläkin huonotuulisemmalta. Äkkiä muistin että olen ollut täällä unessa ennemminkin ja avasin seinässä olevaa reikää joka vei jonkun vanhan talon vaatekomeroon ja sieltä vaatteiden läpi pääsi sulloutumaan sisään!

Se talo oli hämärähkö sisältä ja sokkeloinenkin. Valkoisuus kuitenkin korostui kaikkialla. Skootterimies vaikutti vastentahtoiselta ja seurasi hetken matkan päästä. Monien ovien läpi kuljettua, jotkut olivat lukittuja, tulimme eteiseen. Eteinen oli tosi pimeä ja uhkaavankin oloinen, oven laseista tuli hiukan himmeästi valoa. Olin kuitenkin iloinen, pääsisin vapauteen oven avaamalla!! Tiesin että ovi on auki.

Huomasin että skootterimies oli jäänyt kauemmaksi, lähes sulautunut eteisen pimeyteen. Äänikin oli muuttunut tuskin kuuluvaksi, vaikutti vihaiselta, jotenkin tajusin että se ei voi tulla tuosta ovesta mistä nyt pääsen pois. Tuntui että se ei voi minulle mitään ja sitä harmitti. Koitin puhua ystävällisesti sille mutta se vain jupisi jotain katkeruuksia takaisin.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3521 : 29.03.2015 12:13:03 »

Talounta täälläkin  Cheesy tai ehkä elämää talossa-unta  Wink

Olimme muuttaneet takaisin nukkumalähiöön entisen naapurini/ihastukseni kanssa omakotitaloon. Olin itse taiteilija, vuorokausirytmit kadonneet ja kun mies teki lähtöä töihin, hän muistutti jostain, ehkä treenaamisesta. Haahuilin talossa jääkaapille ja katsoin lasten lukujärjestyksiä, tajuten että he ovat myöhässä koulusta ja minä esiinnyn muutaman viikon kuluttua euroviisuissa  2funny Lähdin patistelemaan muksuja liikkeelle, he olivat jo useita tunteja myöhässä ja läksyt tekemättä ja tunnelma oli kaoottinen. Ryhdyin tekemään itselleni aamupalaa, sulattamaan mikrossa marjoja, kun koko mikrohylly tipahti pöytätasolle ja sen takaa paljastui joku sähkötaulu ja hassut koukut, joilla hylly muka oli ollut paikoillaan. Katselin kummissani työtason alla risteileviä johtoja, ne tulivat sähkötaulusta, mutteivät olleet missään kiinni, liittimet olivat erikoisia. Menin ikkunalle katselemaan ulos, jossa näkyi kivikkoista mäkeä ja metsää, lapset laskivat talojen katoilta pulkalla etc  Huh Ja jotenkin olin kaiken sen kanssa rauhassa, hyväksyen sen osaksi untani  angel
tallennettu
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #3522 : 30.03.2015 14:05:39 »

Näin viime öisessä unessani naisen nousevan savupiipusta ulos nenällään pieni haikaranpoikanen Grin
Näitä poikasia tuli perässä sitten useampia.

Mielenkiintoista Smiley
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #3523 : 30.03.2015 15:19:30 »

Osaisiko joku ystävällinen sielu tulkita tämän ihanan unen? Olisin kiitollinen  angel

Unessa lensin itsekseni ilman siipiä, leijuin eteenpäin omalla tahdollani. Tiesin unessa olevani unessa. Menin leijuen läpi pienehkön kaupungin ja kävin jossakin rakennuksessa, jossa leijuin portaita yläkerroksiin ja takaisin alas. Kukaan ei nähnyt minua. Välillä tuntui, että ihmisiä oli edessäni estämässä leijumistani eteenpäin mutta ohitin heidät yläpuolelta. Sitten ajattelin unessa, että haluan mennä uimaan johonkin pieneen lampeen, jossa vesi tulee lähteestä. Kuvittelin lammen mielessäni ja halusin uida siinä kuin kala. Yhtäkkiä sitten olinkin lammessa, oli melkein pimeää, kelluin selälläni ja nautin, kun aallot heittelivät minua kohti toista rantaa, se olikin korkea pystysuora kallio ja törmäsiin siihen ilman vahinkoja, sitten kelluin kohti toista rantaa ja sekin oli korkea pystysuora kallio. Sitten yritin ryhtyä kalaksi ja käännyin vatsalleni ja yritin hengittää kalan lailla. Siitä ei kuitenkaan tullut mitään, joten luovuin yrityksestä. Koko ajan tiesin olevani unessa. Sitten herätyskello soi…Tunnelma unessa oli ihana, jotenkin lempeä.  Smiley smitten
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1334



Profiili
« Vastaus #3524 : 02.04.2015 15:27:28 »

Näin viime öisessä unessani naisen nousevan savupiipusta ulos nenällään pieni haikaranpoikanen Grin
Näitä poikasia tuli perässä sitten useampia.

Mielenkiintoista Smiley

Uusi alku luvassa Sinulle sekä paljon varastoitua, käyttöösi tulee aiemmin käyttämätöntä voimaa, joka kantaa eteenpäin. Eli kuin RitariÄssän auton -Kitt'in- turboboosti tulossa. Älä pelästy, kun osaamista ilmenee, vaikka et tiennyt ennen tiettyjä asioita osaavasi. Siis ihan todellisuudessa käy jatkossa näin.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015 15:29:35 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 ... 233 234 [235] 236 237 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: