Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Omia havaintoja värähtelyjen nousun vaikutuksista  (Luettu 36003 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« : 22.09.2014 16:36:53 »

... tai ehkä omasta tasapainottumisesta tai sitten molempien yhdistelmästä?

Tämän kirvoitti kokemukseni siitä rauhanmeditaatiosta nyt eilen 21.9.2014 ja sitä edeltänyt Om-meditaatio (kuvaus jäljempänä) jonka tein keväällä 2013, siis puolisentoista vuotta sitten. Hämmentävää on se miltä ne tuntuivat verrattuna kahteen paljon meditaatiota sisältäneeseen kurssiin vuosina 2001 ja 2002, joissa molemmissa vietettiin myös 2 vuorokautta hiljaisuudessa.

Nuo kaksi kurssia olivat siis 13 ja 12  vuotta sitten, jolloin olin omassa tasapainottumisessani myös vielä aika keskeneräinen enkä ollut vielä ruvennut tekemään energiahoitoja tms. Neljän ja viiden päivän kurssit olivat siis täynnänsä harjoitteita, erilaisia meditaatioita ja molemmissa vietettiin pari vuorokautta hiljaisuudessa. (Kyseessä olivat Art of Living jatkokurssit.) Sen lisäksi että sain niistä työkaluja omaan arkipäivääni, panin myös merkille miten upea olo niistä tuli ja etenkin sen miten minun kinesteettisesti suuntautuneen oli kerrankin helppoa istua liikkumatta paikallaan. Huomionarvoista oli myös se, että kun parin vuorokauden hiljaisuus olisi pitänyt päättää sanomalla vaikka joku yksi sana, niin minä moottoriturpa olisin halunnut vain jatkaa  hiljaa oloa ja mielikin oli aivan hiljainen ja tyyni. Koin ensi kertaa elämässäni tilan, joka oli yhtä aikaa iloinen mutta rauhallinen - aiemmin iloisuus oli ollut jollain tasoin hermostuneen sävyistä, vaikka olisi aitoa ollutkin. Tämä tila kesti useita päiviä.

Noh, nyt päästään sitten itse asiaan:
Kevään 2013 Om-meditaatiossa (joka ei ole perinteinen meditaatio ollenkaan, vaan fyysistä liikettä, tunnepurkua ja sensellaista sisältänyt) jätti vähintään yhtä voimakkaan  hiljaisuuden ja rauhallisen ilon tunteen parin tunnin kestonsa jäljiltä, kuin yli 10 vuotta aiemmin tehty monen päivän kurssi parin vuorokauden hiljaisuuksineen. Olipas voimakas tekniikka, ajattelin silloin, siis puolitoista vuotta sitten. Mutta eipäs ehkä ollutkaan kyse siitä tekniikasta ollenkaan, sillä:

Eilen kävin siis siellä rauhanmeditaatiossa, jonka kuvaus tuolla tapahtumat-alueella. Lyhyt bhastrika-hengitysharjoitus ja  yksinkertaisin mahdollinen noin vartin erittäinkin ensikertalaisille meditaatiosta mitään tietämättömille tarkoitettu alusta loppuun sanallisesti ohjattu meditaatio jättivät jälkeensä yhtä voimakkaan hiljaisuuden ja rauhallisen ilon tuntemuksen, kuin Om-meditaatio puolitoista vuotta sitten ja myöskin nuo pitkät kurssit hiljaisuuksineen yli 10 vuotta sitten!  Shocked

Tulinkin siihen tulokseen, että homma ei ole kiinni niinkään siitä mitä tehtiin ja miten pitkään tehtiin, vaan siitä että olen itse tasapainottunut, mutta ennen kaikkea siitä että värähtelyt ovat kovasti nousussa. Voisi toki olla, että tämä on 50/50 omaa kehitystä/tasapainottumista ja värähtelyjen nousua, mutta koska tuosta Om-meditaatiosta on vain puolitoista vuotta ja olen ollut melkoisen hyvin tasapainossa jo silloin, niin pistäisi kyllä ihan vain värähtelyjen nousun ansioksi sen että nyt eilen vartin pikku meditaatio toi saman olon kuin puolitoista vuotta sitten parin tunnin sekä fyysisesti että henkisesti aika rankka harjoite.

Sitähän minä olen täällä kirjoitellutkin välillä, että värähtelyjen nousu tekee sen, että tavalliset pulliaiset voivat puolivahingossa tehdä asioita joita varten ennen piti kiivetä selibaatissa paastoamaan  vuorenhuipulle vuosikymmeneksi.  Grin  

Mutta tämä oli kyllä aika hurjan voimakas kokemus ja innostaa tekemään asioita myös itsekseni: Kinesteettisenä en ole mikään istumameditaatioihminen (vaikka sellaisestakin kävin erikseen kurssin tuon 2002 jutun yhteydessä) enkä ole sitä tehnyt oikeastaan ollenkaan, vaan minun meditaationi on ollut fyysisen liikunnan yhteydessä tapahtuvaa. Nyt tulee kuitenkin semmoinen tunne että ehkä kannattaisi taas sitä istuskeluakin tehdä aina välillä, kun värähtelyjen nousu on tuonut siihen tuommoiset tehot, joita siinä ei ollenkaan ollut silloin aiemmin.  

Että tämmöisiä kokemuksia. Toki olen huomannut myös energiahoitoja antaessani hoitojen kulkevan jotenkin voimakkaammin ja synkronismin vasteajat ovat lyhentyneet koko ajan, mutta ne eivät ole olleet ilmiöinä yhtään näin hyvin havaittavia. Olo oli eilisen jälkeen semmoinen 'VAU!' ja hyvä olo jatkuu vielä tänäänkin. Tässä olen nyt vähän hämmentynyt mutta onnellinen.  Smiley smitten

Onko teillä muilla omakohtaisia kokemuksia siitä miten värähtelyjen nousu on vaikuttanut omaan elämäänne tai energeettisiin tms. asioihin mitä teette?

« Viimeksi muokattu: 22.09.2014 16:38:49 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #1 : 22.09.2014 17:27:04 »


Samaa mieltä olen näistä energioista, Ekle. Tosin omalla kohdallani en osaa sanoa käytännön esimerkkejä tällä hetkellä. Jonkun verran tuo tehojen nousu aiheuttaa hämmennystä omalla kohdallani.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Solnishko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #2 : 22.09.2014 18:36:39 »

Lainaus
Toki olen huomannut myös energiahoitoja antaessani hoitojen kulkevan jotenkin voimakkaammin ja synkronismin vasteajat ovat lyhentyneet koko ajan,

Nämä ainakin. Ja se että täällä nyt on tää sun aloitus kun juuri iltapäivällä mietin että onpas onpas ja olenkos ainoa joka ihmettelee. Itse olen ihmetellyt enemmänkin tätä kun tuntuu että ei ehdi ajatusta loppuun viedä kun 'tilaus' on perillä..  Smiley

Perjantaina iltapäivällä neljän aikaan yhden jutskan nettikaupasta tilasin ja harmitti siinä vähän kun meinasin ensin että se ei ehdi mitenkään perille ennen kuin ti-ke tällä viikolla ja omat työt viivästyy sitä odotellessa. Sitten siinä vaan päätin että kyllähän se nyt maanantaina tulee ja kiitos siitä. Tänään iltapäivällä tosiaan tuli tekstiviestillä postin ilmoitus että lähetys on noudettavissa.  Shocked On meinaan saanut joku panna tosissaan hösseliksi siellä toisessa päässä että se tilaukseni on perjantaina neljän jälkeen vielä pakattu ja saatu ehtimään postin matkaan.

Eilen mietin ihan ohimennen itsekseni aamupäivällä että mihinkähän veisin noita kirppistavaroita ja lasten vaatteita kiertoon/myyntiin. Parin tunnin päästä soi puhelin ja ihminen kertoi siellä tosi kivasta tapahtumasta ja tarjosi sinne myyntipöytää ilmaiseksi kun joku toinen oli aamupäivällä perunut tulonsa.

Näin nyt vaan pari esimerkkiä viime päiviltä.  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 22.09.2014 23:45:39 »

Olo oli eilisen jälkeen semmoinen 'VAU!' ja hyvä olo jatkuu vielä tänäänkin. Tässä olen nyt vähän hämmentynyt mutta onnellinen.  Smiley smitten
smitten Tuli jotenkin tosi miellyttävä olo, kun luin tän.. Toi om-meditaatio kuulostaa mielenkiintoiselta, vois olla just mun juttu. Uskon, että yhteyden kokemiseen tarvitaan kokonaisvaltaista kokemusta pelkän analyyttisen ja mielellä tehtävän keskittymisen lisäksi. Ihmisen keho on suurempi kokonaisuus kuin pelkkä mieli. Ja nää Freudilaiset vatvomiset ja vellomiset muutenkin kyllästyttää tällä hetkellä..  :Smiley

Mutta noin aiheesta. En tiedä mikä on yleistä energiatasoa ja mikä ei, ja millainen se taso on, en oikein koskaan ota näihin kantaa. Sellaista olen tullut viime aikoina miettineeksi, että kun oman kehittymisen kautta saavutan jonkinlaisen rauhallisen ymmärtämisen tason jossakin asiassa, niin jollain tapaa automaattisesti koen, että muutkin ymmärtävät tämän asian. Vaikka todellisuudessahan osa on ymmärtänyt jo kauan, osa ei ymmärrä, osa ymmärtää eri tavalla ja osa taas ajattelee itse asiasta ihan eri tavalla. Se on silti todella voimakas se oma linssi, mitä kautta maailmaa katsoo, se miten se värittää sitä. Tavallaan ajattelen, että maailma on sellainen minulle, miten se näen. Eli se oma luominen on hyvinkin merkityksellistä, ja siten oma kehittyminen nostaa sitä mun oman maailmani värähtelytasoa.

Noitakin on tässä ihan tämän vuoden aikana kyllä tullut, missä on jotakin miettinyt ja heti melkein perään siitä samasta puhutaan useammassakin paikassa, tai nousee esille. Viime vuonna ei vielä niinkään paljon kuin tänä vuonna..
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 23.09.2014 14:34:32 »

Tuli vielä semmoinen mieleen, että niiden asioiden suhteen joita teen ihan päivittäin (energiahoidon lähettäminen yms), on tätä värähtelyjen nousun vaikutusta ollut tavallaan vaikeampi huomata, koska päivittäinen muutos on tietysti aina pieni.

Sen takia varmaan huomaan niin selvästi vaikutuksen  nimenomaan meditaatioiden yms. harjoitteiden tuottaman olon suhteen, että niitä on tullut tehtyä niin kovin harvakseltaan viime aikoina, kun ei ole tuntunut samaa sisäistä tarvetta kuin silloin vuosituhannen alussa muutaman vuoden ajan.

Mutta kovasti tämä kokemus kyllä innostaa esim. siihen istumameditaatioon, jonka en aiemmin silloin 2002-2003 tienoilla kokenut tekevän mitään tai edes olevan itselleni kovin sopiva meditaation muoto. Nyt olivat sunnuntaina tehot sitä luokkaa, että varmaan rupean istuskelemaan edes kerran-pari viikossa.

Solnishko: Johan oli synkronismikokemus sinulla tämän ketjun suhteen.  Cheesy

Ave: Jos haluat tietää om-meditaatiosta niin voin laittaa yksityisviestinä tietoa. Niitä vetää eräs kaverini ja olen edelleen hänen postituslistallaan niiden suhteen (vaikken toista kertaa ole kaivannutkaan käydä siitä huolimatta että oli voimallinen kokemus), joten voin laittaa sinulle yhteystiedot/kopsun viimeisimmästä viestistä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 25.09.2014 20:47:27 »

Laita vain. Vaikka tällä hetkellä en kovin kauas pääse lähtemään niiden vuoksi, mutta kuitenkin.  Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #6 : 27.09.2014 21:31:45 »

... tai ehkä omasta tasapainottumisesta tai sitten molempien yhdistelmästä?

Noh, nyt päästään sitten itse asiaan:
Kevään 2013 Om-meditaatiossa (joka ei ole perinteinen meditaatio ollenkaan, vaan fyysistä liikettä, tunnepurkua ja sensellaista sisältänyt) jätti vähintään yhtä voimakkaan  hiljaisuuden ja rauhallisen ilon tunteen parin tunnin kestonsa jäljiltä, kuin yli 10 vuotta aiemmin tehty monen päivän kurssi parin vuorokauden hiljaisuuksineen. Olipas voimakas tekniikka, ajattelin silloin, siis puolitoista vuotta sitten. Mutta eipäs ehkä ollutkaan kyse siitä tekniikasta ollenkaan, sillä:


FWIW, MMY'n mukaan householderin ei kande käyttää om-mantraa ainakaan syvämeditaation
biija-mantrana, koska se on tavallaan liian tehokas siinä mielessä, että se voi tyrehdyttää totaalisesti
mielenkiinnon esim. omaisuuteen (artha). Jonkinasteinen kiinnostus omistamiseen tai ainakin rahan
ansaitsemiseen on eduksi sille, joka haluaa pärjätä omin avuin varsinkin markkinatalouden puitteissa.

Ilmeisesti mainitsemasi om-meditaatio ei kuitenkaan ole TM-tyyppinen puhtaan (pelkän, itseensä viittaavan)
 tietoisuuden kokemukseen tähtäävä funtsimistekniikka...

tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #7 : 11.10.2014 00:14:00 »

Huomaan aivan selvästi intuition vahvistuneen, samoin unet.
Lihas- ja nivelkipuja ympäri kehoa. Ihottumaa ja muitakin kummallisia iho-oireita myös ympäri kehoa. Sähköiskumaisia tunteita raajoissa varsinkin makuuasennossa ja tunne että jotain kiertää veressä ts tunnen verenkierron. (erittäin häiritsevää)
Aistien herkistyminen: kuuloaisti vaihtuu välillä niin tarkaksi etten voi käydä edes kaupassa koska normaali puheääni sattuu korviin.
Onneksi tätä ei ole koko ajan.
Mielialat vaihtelevat vielä enemmän kuin tavallisesti.
Väsymys ja suuri unentarve päivittäin
Superkuut ovat valvottaneet enemmän kuin ns normaalissa kuuhulluudessa

Tosi herkkä kun olen, näitä oireita on ollut jo kauan.
Muistan lukeneeni 2000-luvun alussa jo kanavointeja joissa mainittiin "ylösnousemusoireita"
2012 alkoi nää mun jutut ja ovat vaan voimistuneet.

Lisäys vielä. Puuttellisen/huonon maadoituksen huomaa nykyisin huimauksesta.
Tämä on erityisesti voimistunut.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014 11:13:33 kirjoittanut pikkari » tallennettu
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Elämä kantaa


Profiili
« Vastaus #8 : 14.10.2014 19:50:07 »

Pitkään on mennyt suht hyvässä tasapainossa värähtelyjen nousun suhteen, mutta nyt on pari viikkoa tuntunut taas selvä aistien herkistyminen ja kova väsymys. Jopa kahvin tuoksu lyö otsaan kuin metrinen halko. Näen lamppujen valon "heilumista" jota muut huoneessaolijat ei näe (johtuu kai jostain jännitevaihtelusta) ja tulee ihan sellainen fyysisesti oksettava olo kun työssä joutuu asioimaan ihmisten kanssa jotka on tietävinään asioita, joista eivät oikeasti ymmärrä mitään. Tuntuu ympärillä olevan paljon negatiivista ja hämmentynyttä energiaa ja tunnen saavani osakseni paljon sanatonta paheksuntaa kun yritän pitää järjen päässä pysytellä konkreettisissa faktoissa sen sijaan, että lähtisin mukaan tuohon muiden hulinointiin ja pahaan oloon.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #9 : 24.10.2014 19:27:13 »

Mulle on ihan lähipäivinä tapahtunut ihan kummallista...
kauhee voima, ja tuntuu ihan oudolle,
puskee läpi ihan huikeeta positiivista energiaa, powerful,
ja jotenkin tunnistaa sen energian muissakin, ei kaikissa, vaan joissain.
ne ihan "säteilee", ja tulee yhdessä ihan kauheen ihana ja voimakas valoisa tunne.
ja tuntuu että mikään ei pelota. vaan yhdessä se positiivisuus ja energia yhdistää ja on sellainen
että kaikki on linkitettynä toisiinsa.
niin kummallinen energia, että en oikein osaa melkein handlata sitä.
mutta aiemmin oon tietoisesti harjoitellut energian valjastamista,
koska on tuntunut, että sitä täytyy jarrutella, koska ei vielä ole aika.
ja vasta nyt tuntuu, että se osuu oikeisiin paikkoihin, oikeeseen aikaan.
tiedän tarkalleen, mitä täytyy tehdä ja missä. ihan kun mut olisi siirretty ajoituksessa
samalle kanavalle, joidenkin muiden kanssa. nyt tuntuu että olen oikeassa ajassa.
ihan kun olis jossain oikeessa aika syklissä, ja pursuan energiaa kaikkialle...
joskus jopa heikottaa...

ja taas näitä sähköilmiöitä, varsinkin nyt...


muoks: nyt tiedän, mitä pilvipössyttelijät havittelee sillä tilalla,
and I LOVE THAT FEELING
kaikki on niin selkeetä...

kaikki alkoi sisaruksista, ja niiden kautta se voima alkoi
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014 20:58:24 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #10 : 24.10.2014 19:56:38 »

Downtempo ihanaa! Mulla on kanssa ollut viime päivät itseäni hämmästyttäneen energinen ja positiivinen ole. Ei oikein pysy paikallaan ja laulattaa koko ajan Cheesy Energiaa piisaa!
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 27.10.2014 15:13:33 »

Kuulostaa tosi upealta, Downtempo.

Ja tuo minulle mieleen sen miten nyt kaikki valotyöntekijät uudelleenkalibroidaan, jolloin heidän täytyy ikään kuin virittyä uudelle taajuudelle jolloin kaikki kyvyt tulevat uudelleen käyttöön entistä voimakkaampina. (juu, Kryoniltahan tuo on)

Tuo kuulostaa tosin myös melko lailla siltä mitä kuvaillaan juuri viimeisimmässä Astrosepon blogikirjoituksessa:
http://www.astro.fi/blog/readBlog/user_name/astroseppo

Ote siitä:
"VOIMA tuntuu selkeänä pyörteenä sydänalassa tai rintakehän alueella ja sinusta heijastuu täydellinen itseluottamus asiaasi kohtaan. Tulet löytämään oikeat tahot ja oikeat ihmiset, joiden kanssa pääset parhaalla mahdollisella tavalla eteenpäin. Samalla pystyt rajaamaan kehitystäsi häiritsevät tekijät kokonaan ulkopuolelle. Siitä ei taatusti pidetä, mutta eipä ole tarkoituskaan."

Mutta olipa sitten kumpi vaan, niin onnittelut!  smitten
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Downtempo
Vieras
« Vastaus #12 : 27.10.2014 21:12:06 »

JEP Smiley
Jotain tuon tapaista... samaa...

Sisarusten kanssa jo pidemmän aikaa jaettu voimaa toisillemme,
ja nyt huomaa todella selkeästi, että kuinka sitä voimaa ja tukea tulee toisilta.
ihan tosi nopealla reaktiolla... ja sitä voimaa tuntuu pystyvän sitten valjastamaan omiin juttuihin...
sellainen pyhä "kolminaisuus"  Cheesy kolme meitä on...

tallennettu
miix
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #13 : 28.10.2014 19:33:23 »

Kiitos näistä kirjoituksista, ne antoivat ajatuksia itselleni.

Olen miettinyt omaa olotilaani ja mistä se kumpuaa. Jonkun aikaa ollut ihan mieletön tarve pakata pois käyttämättömiä tavaroita, astioita, vaatteita...kaikkea. Siivota kaapeista kaikki turha pois. Tällainen ei ole mulle ollenkaan normaalia ollut. Alkaa olla kaapeissa hyvin tilaa  Smiley Toivottavasti tämä jatkuu niin, että saan vielä loputkin siivoukset tehtyä.

Olen myös enenevässä määrin nähnyt ja kuullut asioita, joiden uskon - tai sanoisinko tiedän - olevan merkkejä, vielä kun osaisi niitä tulkitakin. Tämäkin päivä on ollut merkkejä tulvillaan, eipä sitä ole voinut kuin hymyillä ja kiittää  Grin
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #14 : 29.10.2014 10:26:53 »


Hintsusti mahdollinen, joskin melko epätodennäköinen osaselitys hyville fiilareille
voisi olla se, että Oy Nokia Ab:n osakkeen kurssi ns. raketoi esim. loppuvuoden aikana.

Kyllä Suomen shamanistinen kansa (ennakolta) tietää, kuten kai jo Veikko Vennamo  aikoinaan sloganinomaisesti
jankutti?

Tietääkseni Suomessa yli 200 000 taloutta omistaa NOK1V:eetä, joskin useimmat luultavasti
melko merkityksettömiä nippuja, ainakin talouden kannalta.

Oli miten oli, tuolla ei voine olla olematta vaikutusta Suomen kansan kollektiiviseen tietoisuuteen,
siis sillä, mikä on Nokian pörssikurssin kehityksen suunta: enämpi koilliseen vai kaakkoon.

Muistaakseni ainakin jo vuosi sitten pähkäilin, että Noksun proge-kartalla (s. 12.5.1865 Mansessa)
proge Mars'in konjunktio rx. Saturnuksen* kaa voisi jämäyttää kurssin n.  kuuden seitsemän eeron
välimaastoon. Noh, osapuilleen siinähän kurssi on sahannut nyt kai jo kuukausikaupalla, vaikka esim. Kuppalehen
Noksufriikit nimim. Jurbon johdolla ovat jo ties kuinka pitkään povailleet, että kurssi pompsahtaa
jopa yli 10 erkin alta aikayksikön.

Sillä siunaamalla hetkellä, jos/kun Nokian kurssi pompsahtaa jopa yli 10 prossaa, värähtelyt Suomessa
noussevat vähintään samassa suhteessa, tai jopa warremaisen moninkertaisesti??

 :Smiley   Grin

* Tuon kartan rx.  saturnus on 25 Lib 11, ja proge  mars tällä hetkellä 25 Lib 50...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: