Kiitos body electric vinkeistä
enää en halua tosiaan noita kauppojen myrkkyjä käyttää, seuraavaksi kokeilenkin tuota palahennaa. Tuosta Elumen-väristä en ole kuullutkaan, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hienoa, että löytyy yhä enemmän ja enemmän näitä luonnollisempia vaihtoehtoja hiusten värjäykseen.
Henna ja indigo + ne amlat sun muut on tosiaan sinänsä ihania vaihtoehtoja niille jotka haluaa värjätä hiuksiaan. Hennalle ja indigollekin voi olla allerginen, mut yleensä varsinainen henna-allergia on hyvin, hyvin harvinainen, henna on lähes neutraali ominaisuuksiltaan - Indigo saattaa alkaalisuudestaan johtuen aiheuttaa päänahassa lievää tai jopa selkeetä kutinaa; kaikkein dramaattisimmillaan, ja kutina kyllä häipyy muutaman päivän tai viikon sisään, mitään dramaattisia ppd-myrkytysallergian kaltasia oireita en oo koskaan kuullu indigon aiheuttaneen.
Näiden hennajuttujen laittaminen onkin sitten oma draamansa ja sotkunsa, mut kyl niihin tottuu ja oppii, hyviä vinkkejä esim sivustolla juurikasvu.org.
Henna ja myös ingokin, on sitte sellasia värejä et ku niitä on muutaman kerran hiuksiinsa kunnolla saanu kiinnitettyä, niin ne on ja pysyy päässä eli jos haluu takasin esim vaaleemmaks,se voi olla tosi vaikeeta.
------
Elumen on loistava kestoväri, sen lisäks että siinä ei ole ppd:tä, ei myöskään juuri mitään muita myrkkyjä mutta mikään luontaistuote se ei ole, onpahan vain hyvä sakemannien keksintö - paras teknokemian hiusväri ever.
Sen laittaminen hiuksiin on sekin vähän työlästä, se sotkee tehokkaasti kylpyhuonekalusteet, ehkä ikuisiksi ajoiksi, ja väri jämähtää helposti myös päänahkaan mutta tarrautunu väri lähtee irti kyllä viikossa.
Väriä joutuu myös usein laittamaan hiuksiin parikin kertaa, kyseessä on poikkeuksellinen suoraväri, toisaalta ei heti imeydy välttämättä hiuksiin kun sen yhteydessä ei käytetä peroksidia eikä PPD:tä lainkaan, mutta sitten ku se tarttuu niin sekin tosiaan tarttuu.
Monet kehuu Elumenia yli kaiken, itse en oo kokeillu - Jos noi hennat ei skulaa mulla, niin tilaan sitte esim syksyllä Elumenit Saksasta; laskin että perusaloitus ois 1 pullo, ehkä 2 + clear-puhistusaine ja post kulut, se ois tollanen 40-50 eguu, mutta kun kampaaja ottaa yhdestä Elumen -värjäyskerrasta 85-100 e, ja tolla itse tilatulla saa 2 -3 värjäyskertaa, niin tosi halvemmaks tulee.