Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 24
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unisymboleiden pieni ABC  (Luettu 1511433 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #195 : 05.07.2008 05:55:44 »

Huomenta..
kas kummaa kello vasta viisi,ja heräsin tosi pirteänä..ei tullut uni enää..
kirjoitan eräästä unesta jonka näin menneellä viikolla, ja koskaan ei ole käynyt minulle niin että vaikka heräsin unen puolessa välissä, ja kieriskelin hetken ennen uudelleen nukahtamista,niin uni jatkui mihin jäi ennen heräämistä..

Unessa olin täysin tuntemattomien ihmisten häissä.
Siinä huomasin kuitenkin että eräs tuttu mies 10v takaa kummallisesti rimpuili hääpaikan pihalla olevassa mattotelineessä,ja putosi loukaten kyynärpäänsä.

menin siihen häntä tervehtimään kysyen kävikö kuinka pahasti.
hän näytti kuinka kyynärpää on sijoiltaan, ja minä häntä patistin lääkäriin lähtemään,voisin viedä autollani.
Ei hän halunnut lähteä ennen kuin olisi syönyt, sillä melkoinen herkkupöytä oli noissa hääjuhlissa.

Jäimme sitten syömään, ja alkutarjoilut oli runsaita...kokoajan mitä parempia ruokia..ja jossakin vaiheessa tarjoilija keräsi lautaseni pois,vaikken ollut vielä kuin muutaman lusikallisen syönyt.
Sanoinkin etten ole vielä syönyt,jolloin hän osoitti selkänsätaakse tulevaa tarjoilijaa,jolla oli vieläkin herkullisempaa tuotavaa..

Sitten tuon hääjuhlan sulhanen tuli luokseni, ja antoi minulle kaksi lukkoa (sellaisia kuin päiväkirjassa)
Nuo lukot oli toisissa kiinni, ja huomasin hänen antaessa nuo lukot,että pienet kultaiset avaimet putosi.Ajattelinkin että täytyy muistaa ottaa ne avaimet sieltä maasta,ennen kuin ne häviää.
Sulhanen kertoi antaessaan lukot minulle, että on seuraavaksi minun vuoroni vihkiytyä...sen kyynärpään loukanneen kanssa.(ja nimen omaan hän puhui vihkiytymisestä)
Ihmettelin tuota vihkiytymistä ,sillä en todellakaan edes kunnolla tuntenut sitä miestä jonka kanssa pitäisi muka seuraavaksi vihille mennä..

tässä vaiheessa heräsin..
mietin sitä lukkojuttua, ja ajattelin että mun olisi siinä unessa pitänyt avata se oma lukkoni,jättää se avoimeksi..irrottaa se siitä toisesta..

uudelleen nukahdettuani olin häähumun jälkeisessä päivässä, ja joku kertoi, että niiden ruokailujen pääruoka se vasta olikin hyvää..
Olin lähtenyt viemään sitä kaveria lääkäriin, ja niin missannut sen pääruuan.
Ensin vähän harmitti mutta sitten ajattelin,että söin jo alkuruokaa mahan täyteen.
Sitten tää kaveri tuli jostakin siihen, ja kysyin miten kyynärpää jaksaa? Ihan hyvin, ei siinä ollut enää mitään.
Silloin sanoin hänelle, että avasin sen oman lukkoni(vaikka vain valveilla ollessa ajattelin että se pitää avata..mutta tää sekoittui uneen, joskin unessakin tiesin sen että valveilla avasin).
Hän otti taskustaan sen oman lukkonsa,ja katsoi sitä sanoen että ehkäpä hänkin sen avaa.
Sitten aloin taas syödä...karkkeja joita olin saanut sieltä hääjuhlista..
Siihen herätyskello herätti..

Näitä syömisjuhlaunia mulla on ollut paljon, aikaisemmin en päässyt syömään...nykyisin syön ja paljon,muttei maha täyty..

niin se syöminen mitäkö tarkoittanee..

Ei ihme että kiloja kertyy tähän fyysiseen kroppaan , kun yötkin syön..
 smitten
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #196 : 06.07.2008 16:10:36 »

Lainaanpa suoraa tietoa, mitä Jung kirjoitti viimeisessä kirjassaan. Jung, vaikka olikin monessa eri mieltä Freudin kanssa ja riitoihin tuli, pitää kuitenkin Freudia piilotajunnan pioneerina. Eli häntä saamme kiittää mm. unimaailman arvoon nostamisesta ja yleensä alitajunnan ilmitulosta, vaikka eihän sitä vieläkään kaikki hyväksy olemassaolevaksi.

Toinen maailma oli sitten tuo seksuaalinen maailma, jota vain jonkun täytyi ottaa esille. Ja se oli rohkea Freud. Kyllä hän vapautti siinä seksuaalisen naisen olemassaoloon yhtä lailla kuin ihmisen piilotajunnankin.

Siis kiitos hänelle. Jung vain jätti seksuaalisuuden vähän syrjemmäs ja toi esille kollektiivisen tajunnan, jota esoteerinenkin psykologia näillä topikeilla kanavoinneissa on paljon tuonut esille. Ja tietenkin nuo unet symboleineen. Hän jopa meni piilotajunnan maailmassa niin syvälle yhdistäen siihen myös idän tietoa, että meneitti tiedemaailmassa arvoa tiedemiehenä. Toisaalta tavallisen kansan silmissä hän on saanut sitäkin kirkaampaa arvostusta.

Jos vielä saan vähän....

Monet unikirjat perustuvatkin juuri Jungin pohjatietoon, mitä hän keräsi unimaailman symboleista juuri tuolta kollektiiviselta alueelta. Eli hän tutkiessaan huomasi, että monilla kansoilla ja kulttuureilla toisistaan tietämättä oli samanlaisia merkityksiä unien symboleille.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #197 : 09.07.2008 19:30:02 »

Tulipas tälläinen mieleen, että kuinka pitkälle tulevaisuuteen uni ennustaa? Ennustaako tänään näkemäni uni esimerkiksi huomisen tapahtumia, vai tapahtumia esim.puolen vuoden sisällä? Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #198 : 10.07.2008 21:11:37 »

Eiköhän uni "ennusta" yhtä kauas kuin sinun intuitiosikin... Eli kyse voi olla välähdyksenomaisesta oivalluksesta yössä siitä mikä on juuri nyt olennaista, tai unessa voit ennakoida kaukana tulevaisuudessa tapahtuviakin asioita.

Itse olen nähnyt unta että pisimpään tuntemani  lapsuudenystäväni voitti tietyn kultaisen lehden (olisiko ollut kotivinkki tai menaiset) juhlanumeron ja että olin hänelle vihainen siitä että hän sen sai, koska "minulla oli ollut tilaus vetämässä paljon kauemmin" - kaksi päivää myöhemmin hän soitti, että on menossa naimisiin.. Minulla ei ole vieläkään perhettä, heille on tulossa toinen lapsi.

Toisella kertaa kävi niin että näin tämän samaisen ystäväni äidistä jotain unta, en muista enää mitä, mutta tämänkin unen jälkeen pari päivää myöhemmin ystäväni soitti ja kertoi olevansa raskaana.. Tuota ilmoitusta osasin jo odottaa, kun arvasin että sellaisesta on kyse kun hänen äidistään (eli mummosta) näin unta.

Olen myös nähnyt unessa kuoleman, myöhemmin selvisi että kyseessä oli enoni, mutta tuon unen jälkeen ei  mitään tapahtunut kuukauteen. Mutta kuten sanottu, uni valmisti tulevaan tapahtumaan.

Itse uskoisin että meillä on yleensä tässä hetkessä tuntosarvet pystyssä ja unissa selvittelemme lähietäisyydellä olevia asioita, voimme unissa kollektiivisen tajunnan kautta vastaanottaa viestejä jo siinä vaiheessa kun niiden kertomista meille vasta ajatellaan , onkin sitten eri asia ilmeneekö tuo asia ja paljastetaanko se meille heti huomenna vai vasta puolen vuoden kuluttua.

Lisäksi uskon että meillä kaikilla on voimakas intuitio liittyen asioihin, jotka liittyvät juuri meihin itseemme - mutta on eri asia haluammeko uskoa intuitiotamme, jos se kertoo ikäviä asioita. 

Intuitiivisuus ilmenee myös muutoin kuin vain unissa, jos olet vastaanottava. Ja  joillekin asioille olemme herkempiä kuin toisille tai yhdessä tiettyjen kanssa ja heidän suhteensa olemme herkempiä asioille.
tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #199 : 17.07.2008 17:23:06 »

Rotta
Rotat unessa edustavat epäilyiksen tunteita, syyllisyyttä ja/tai kateutta. Sinulla on ikäviä ajatuksia, jotka pidät sisälläsi ja ne jäytävät sinua. Uni saattaa kertoa myös jostakusta "rottamaisesta" ja luihusta ihmisestä.
Musta rotta unessa edustaa huijausta ja peiteltyä toimintaa.
Valkoinen rotta kertoo, että kun olet ahdingossa tai pulassa, saat apua odottamattomalta taholta.

tallennettu
kultainen jänis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #200 : 04.08.2008 16:31:32 »

 Smiley Katselin itse viime yönä hiukan erikoista unta ja lähdin kurkkimaan tänne, josko olis jollain ollut jotain sanottavaa asiaan.  Näin sinun unesi ja minulle tuli heti mieleen, että olet ilmeisesti pähkäillyt jotain omia asioitasi paljonkin, ja unessa sitten alitajuntasi päätti hakea vastauksen tämän pienen liikkeen ja odottamattoman asian selvittäjän kanssa.  Sinulla lienee joku voimakas kokemus itsesi tai toisen kautta romanihenkilöstä ennustajana ja siksi ihmettelit toisenlaista viestintuojaa.  Alitajuntasi se varmaan kyseli ennustuksen hintaa, sillä sehän on aina kiinnostava asia.
Sininen väri viestii älyllisyydestä, joten vastausta tiedät etsiväsi edelleen.

Unet on aika upea asia.  Itse olen jättänyt illalla joitain asioita kysymyksen muodossa alitajunnalle ja se on varma vastaaja.  Jos minulta jää hyvä uni kesken heräämisen vuoksi, suljen silmät ja jatkan sen loppuun sellaisena kun haluan - toimii! Kiss

Uskon uniin ja olen kova näkemään enneunia.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2008 16:33:51 kirjoittanut kultainen jänis » tallennettu
liah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #201 : 27.08.2008 20:30:22 »

 crazy2 Mielenkiintoista ja hyödyllistä tietoa. Kiitos
tallennettu
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #202 : 18.09.2008 17:32:16 »

oonko mä jotenki stressaantunu ihminen ku juoksen melkeen joka yö karkuun jotain murhaajia tms..? yritän piilotella joltain pahalta ettei se sais kiinni.. miksi?
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Emisa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« Vastaus #203 : 19.09.2008 08:55:17 »

Olin viime yöna salamatkustajana laivalla. Tutut olivat maksaneet kyllä hytin. Minä olin ylimmääräisenä

Emisa

Mitä mahtanee tarkoittaa ?
tallennettu
anna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #204 : 01.10.2008 12:32:28 »

Hei!
Osaisikohan joku auttaa... Viime yönä näin unen ja herätessä oli sellainen tunne, että juuri tuo uni pitää muistaa, että sillä on jotain erityistä merkitystä.

Eli kävelen kapeahkoa tietä pitkin. Tien kummallakin puolella on meri (vähän niinkuin tie kahden saaren välillä). Vesi on kirkasta ja melko matalaa ja näenki jonkun pienen eläimen uiskentelevan vedessä. Samalla kuitenki aavistelen, että vettä pitää varoa koska siellä on jokin vaara. Kävellessäni mietin, että on päästävä Muonioon, vaikka ympäristö viittaa selkeästi siihen, että olen jossain kaukana ulkomailla. Jalkoihin ja pohkeisiin sattuu kamalasti ja välillä epäilen, että en pysty ottaa enää askeltakaan, mutta pelkään jäädä merien "väliin".
Vihdoin pääsen "maihin" ja tie jatku melko synkän ja tihehkön metsän läpi. Vasemmalla näen suden ja pian koko lauman ja alan paniikissa miettiä mihin pakenisin. Sudet juoksevat kohti ja samalla metsäsästä kävelee nainen jolla on kirkkaan punainen takki päällä. Käy ilmi että sudet ovatkin naisen koiria. Paijailen koiria hetken ja huomaan, että en ollutkaan metsätiellä yksin niinkuin luulin. Edessä näkyy aurinkoista niittyä jossa pari poikaa paimentaa lammaslaumaa ja meitä vastaan tulee kaksi poikaa ratsain.

Mitähän tästä unesta nyt pitäisi ajatella?
Samana yönä näin muitakin unia, mutta tämä jäi jotenkin vaivaamaan.

Anna
tallennettu
Ipeli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #205 : 14.10.2008 21:46:21 »

Näin viime yönä omituista unta, jossa oli  Norjan talviolympialaisissa. Olin jotenkin joutunut Suomen joukkueen mukaan, joskin vain vieraana. Opettelin laskettemaan todella jyrkällä rinteellä ja menestys oli vaihtelevaa. Tämän jälkeen lähdimme ajamaan tuntemattoman miehen kanssa Norjan jyrkille vuoristoteille, ilma oli huono ja lunta pyrytti. Unessa minua pelotti, mutta tiesin ettei pelolla siitä ainakaan selvitä. Mutkittelimme pikkuruisia teitä ja meinasimme ajaa rotkoon: mies ei katsonut tietä ja ajoi vahingossa suljetulle tielle. Unessa itse huomasin virheen ja tajusin, ettemme kääntyneet oikealle tielle vuoren sisälle menevästä tunnellista. Heräsin juuri kun mies peruutti autoa jäisellä tiellä ja minä annoin ulkona ohjeita mihin suuntaan peruutta.

Paljon symboleita mutta osaisiko joku tulkita?
tallennettu
Emisa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« Vastaus #206 : 20.10.2008 08:12:59 »

Hei
Mitäköhän AIKAKONE unessa tarkoittaa ?

Aikakoneena toimi ns. kaappi. Saman tyyppinen mikä on uimahallissa..sinne sisään ja avaimella ovi kiinni ja kun olet perillä otat avaimen ja avaat oven  :Smiley  Grin

Emisa
tallennettu
Thickskin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Hymy, jonka annat, palaa aina luoksesi


Profiili
« Vastaus #207 : 07.11.2008 12:55:29 »

KUOLLA
Jos kuolet unessasi, se merkitsee sisäisiä muutoksia, transformaatiota, itsensä löytämistä ja positiivista kehitystä elämässäsi. Vaikka tällaiset unet saattavat nostaa pintaan pelkoa ja ahdistusta, ovat ne yleensä merkitykseltään hyvin positiivisia. Varsnkin jos itse kuolet unessa sinua odottavat suuret mahdollisuudet. Suuntaat kohti uutta jättäen menneisyytesi taaksesi. Tällaiset tapahtumat eivät välttämättä sisällä mitään negatiivisia seikkoja. Metaforisesti kuolema voidaan nähdä loppuna vanhoille tavoillesi ja ajatuksillesi. Kuolema ei siis aina merkitse kirjaimellisesti fyysistä kuolemaa, vaan loppua jollekin ajanjaksolle/tavalle/tunteelle/ajatuksille jne.
Pahassa tapauksessa oma kuolema unessa voi kertoa siitä, että sinulla on kivuilaita ihmissuhteita tai käytöksesi on tuhoavaa ja epäterveellistä. Saatat tuntea olosi masentuneeksi tai tukahdetuksi, joko itsesi tai toisen henkilön toimesta elämässäsi.
Saatat myös yrittää paeta vastuuta ja epämukavia tilanteita.
Jos joku muu kuolee unessasi, se kertoo, että tunteesi tuota henkilö kohtaan ovat kuolleet tai suhteesi tuohon ihmieen saattaa loppua.

Minkälainen merkitys tavalla jolla kuolee on? Jokaisessa unessa jossa kuolen joko lähisukulainen tai ystävä ajaa minua takaa jonkin terävän esineen, useimmiten kirveen kanssa, takaa-ajo päättyy lähes poikkeuksetta minun kaatumiseeni ja takaa-ajaja saa minut tapetuksi. Ympäristö jossa kaikki tapahtuu on sekoitus tuttua ja vierasta ympäristöä.
tallennettu

Tekonsa voi harkita, sanansa voi valita,
tunteet kulkevat omia teitään.
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #208 : 08.12.2008 15:41:03 »

 Wink Aika mielenkiintoista  Cheesy Mitä tarkottaa kun unessa harrastaa villiä seksiä sellasen ihmisen kanssa jonka kaa ei tosielämäs harrastais ??

Tai jos näkee uneesa olevan vastakkainen sukupuoli ??

Aika outoo  ... Kiitos vastauksesta  angel
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #209 : 07.02.2009 22:23:05 »

Olen n. 2viikon ajan ruvennut nakemaan ihan alyttoman todellisia uneja,, aikasemmin oon nahnyt myos, mutta viime aikana ne on pahentunut todellisemmaks,, Tapasin toissayona jonkun mystisen naispuolisen,, naytti silta,, ja hanella oli tosi pahat, ilkeat, mystiset silmat joita sitten tuijotin kauaa,, en pystynyt lopettamaan tuijottamista vaikka kuinka se tuntui epamiellyttavalta ja vahan pelottavalta katsoa niin tummiin ja pahanomaisiin silmiin,, yritin voittaa hanet ns.tuijotuskilpailussa,, se jatkui ja jatkui ja sit han sanoi "sinulla on monta eri persoonaa" sekunnin ajan hammastyin, mutta sitten kasvoilleni ilmestyi virne ja tulkitsin tietavani sen,, (tosi outoa) sitten katsoin taas hanta silmiin ja han kaytti voimiaan minuun ja nosti minut ilmaan,, se oli siis ihan todellista lentamista,, oon aikasemmin nahnyt samanlaisia siis lentounia ja tiedan vahvuudet siina,, han nosti minut mystisille voimillaan,, pelottavaa,, ja ilmestyin yhtakkia huoneeseeni missa sitten joku henkimaailmasta,, aaveen kaltainen tyydytti minua taydellisesti,, tajusin etta olen unessa mutta himokkaana en lopettanut,, myohemmin juoksin yhen jaban luo joka asuu mun kaa samas talos ja yritin saada hanet kanssani,,
Herasin ja jain ihmettelemaan,, mita oikein tapahtui,, oveni oli jatetty auki ja han oli koko ajan viereisessa huoneessa,, pelottavan outoa,, en siis vaita etta mittan todellisuudessa tapahtui,, mutta valilla luulen oikeasti elavani kahta maailmaa,, yhta tass atodellisuudessa ja yhta uni maailmaa,, harvat pystyvat tekemaan oman paan mukaan asioita unessa ja ma pystyn seuraamaan ja paattamaan tapahtumakulkua,,, mika tama on,, pitaisko olla peloissaa,, onko vakavaa,,, pelkaan etta oon vahingossa sekaantunut mystisiin asioihin....
JOTKA TIETAA VAHASENKAAN UNISTA NIIN KIRJOTTAKAA KOMMENTTIA, TARVITSEN TULKINTOJA,, YRITAN ETSIA NETISTA MUTTEI LOYDY,, "!!
 
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 24
  Tulostusversio  
 
Siirry: