Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sydän muljuu  (Luettu 14893 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 29.11.2007 15:42:51 »

Tuolta astrologia osiosta nappasin pienen tiedon jyväsen Salomilta... sydän vaivat (rytmihäiriöt) voivat saada aikaan huonot ruokalutottumukset ja stressi  :Smiley
Minulla on todettu pientä sivuääntä pumpussa aikoinaan ja se mokoma muljahtelee aika-ajoin ja nyt viimisen kk.n aikana päivittäin ja monastikin vielä... ts. lyö pari kertaa nopsaan ja sitten pitää pienen tauon ja tahdistaa käynnin sillä tavalla  buck2
Kyllähän tässä kaikkea on ja tuo ruokapuoli on aina matalasuhdanteessa talviaikaan... tykkään, että maistuvat omituisille keinovalolla tuotetut tai kesken kasvukauden kerätyt rehut. Mutta kaiken kaikkiaan en koe olevani stressaantunut... tai sitten en huomaa  :Smiley
MIkä ihme tuota muljaamista aiheuttaa? Onko muilla vastaavaa?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 29.11.2007 18:51:20 »

Joo, täällä yksi rytmihäiriöistä kärsivä! Stressi saa oireita aikaan, mutta myös PMS sekä jumiutuneet rintakehän tai selän lihakset pistävät pumpun sekaisin.

Sain ystävältäni hyvän neuvon, joka on toiminut rytmihäiriön iskiessä: yskäise kovaa! Yskäisi ikään kuin "säikäyttää" sydämen takaisin rytmiin ja niin hassulta kuin tuo ohje kuulostaakin, niin se todellakin toimii! Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 30.11.2007 10:31:00 »

Tuolta astrologia osiosta nappasin pienen tiedon jyväsen Salomilta... sydän vaivat (rytmihäiriöt) voivat saada aikaan huonot ruokalutottumukset ja stressi  :Smiley
Minulla on todettu pientä sivuääntä pumpussa aikoinaan ja se mokoma muljahtelee aika-ajoin ja nyt viimisen kk.n aikana päivittäin ja monastikin vielä... ts. lyö pari kertaa nopsaan ja sitten pitää pienen tauon ja tahdistaa käynnin sillä tavalla  buck2
Kyllähän tässä kaikkea on ja tuo ruokapuoli on aina matalasuhdanteessa talviaikaan... tykkään, että maistuvat omituisille keinovalolla tuotetut tai kesken kasvukauden kerätyt rehut. Mutta kaiken kaikkiaan en koe olevani stressaantunut... tai sitten en huomaa  :Smiley
MIkä ihme tuota muljaamista aiheuttaa? Onko muilla vastaavaa?

Tiedän mistä puhut!
Itse kärsin tuosta aika ajoin. Sydän muljahtelee, jättää väliin lyöntejä ja tykyttää oudosti.
Minulla sen aiheuttaa hormonit, stressi ja väsymys.
Se menee ohi kun nuo edellämainitut helpottaa. Vaaratonta yleensä.
Sydämeni reagoi muutenkin kaikkeen, jännitykseen ja sellaiseen.
Se on ikävä tunne mutta pitäisi rentoutua  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 30.11.2007 10:31:40 »

Hei, ollaanko me kaikki rytmihäiriöiset oinaita  Shocked
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #4 : 30.11.2007 16:39:46 »

Tähän mennessä joo´o, eikö?!  Shocked  Ovatko sarvipäät hermopusseja  2funny
Tuo stressi saattaa olla aiheuttajanakin, vaikka en tunnista oireita  :Smiley Tuppaa tuo stressi olemaan vaan itikka korvassa, joka huitaistaan mäkeen kun ON HOMMA KESKEN ja sen minkä aloitin, teen vaikka pää irtoaisi  crazy2
Ja tuo hyvä ruokapuoli on niin ja näin...
Tuo yskäisy konsti täytyy testata het ens kerralla, kiitos  smitten
Tietty nyt käy vaan niin, että kun odotan mitään ei tahdu  2funny
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #5 : 02.12.2007 13:00:03 »

Mullakin muljuu sydän sillon kun mulla on jotain rakkauselämään liittyvää stressiä.. Ja arvatkaa vaan onko mulla  venus oinasGrin Wink

Sellasta hirveetä tykytystä ja muljahduksia..
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 02.12.2007 15:02:12 »

Onko Ardith helpottanut jo?  smitten
Pohdin tuossa ajellessani, että mahtaisko rintaliiveillä ja niiden istuvuudella jotakin tekoa asiaan myös. Kun sydän saattaa reagoida rintakehän alueen lihasten jumituksiinkin ja jos "luut" oikein painaa niin...?  idiot2
Ajatus lähti siitä kun tajusin heti kotia päästyäni, kuorituvani moisesta vaateparresta  Grin Eivät oikein istu  Sad
Täytyisköön ostaa itse itselleni pikkujoulu pakettina uudet kannattimet  2funny
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 02.12.2007 15:25:26 »

Lainaus
Mullakin muljuu sydän sillon kun mulla on jotain rakkauselämään liittyvää stressiä.

Sydämen muljuminen tunnekuohuissa liittyy sydänchakran toimintaan, joka on mennyt jollain tapaa sekaisin. Se joko pyärii liian vähän tai liian nopeaan tai sinne on joutunut muuta "sontaa", joka himmentää chakran luonnolisen puhtaan vihreän värin joksikin toiseksi. Maallisissa huolissa olen huomannut, että omaan sydänchakraan on sekoittunut esimerkiksi keltaista soler plexus chakrasta.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1334



Profiili
« Vastaus #8 : 03.12.2007 13:21:58 »

No heh!

Täälläkin yksi sarvipää, jolla tosin rytmihäiriöt on ohi. Tai no. Aina ne saa loppumaan, kun ottaa rauhallisesti.

-oikaise ryhti, kuin olisit ylpeä itsestäsi, ei kuitenkaan 'nokka pystyssä'
-pitää muistaa hengittää rauhallisesti, anna rintakehän laajeta luonnollisesti
-älä 'pakota' hengitystä äärimmilleen

Jos istut
-istu reilusti koko pepulla
-jalat lievässä A-asennossa
-selkä suorana (ei tikkus...), jolloin paino tuntuu vain peppulihaksissa
-hengitä rauhallisesti, keho kyllä osaa kun sille antaa mahdollisuuden
-ajattele vain kehoasi
-lakkaa huolestumasta

Jos olet makuulla
-laita tyyny kalloluun pohjasta alaspäin normaalisti poikittain olevan tyynyn päälle ja käy makuulle rennosti mutta huolellisesti yläkroppasi tyynyille asetellen. (Helpoiten tämä onnistuu, kun keinutat yläkroppaasi kevyesti sivulta toiselle. Kun huomaat kinnaamista lihaksissa, nosta ensin toinen olkapää reilusti ylös tyynyltä ja laske rentona takaisin alas ja sama tietysti toisella olkapäällä tehden. Selällä maatessasi kannattaa pitää polvet hiukan koukussa ja rennosti toisiaan vasten nojallaan, jalkaterät hiukan leveämmällä kuin lantio. Hiukan myöhemmin, kun olo on rentoutunut,  voit asettaa tyynyn poikittain polvitaipeitten alle. Olo on jo takuulla rötkörento.)
 *tällöin rintaranka oikenee luonnolliseen hyväryhtiseen asentoon*
 *lihaksissa varmasti tuntuu kaikenlaista kolotusta, koska nykyään ihmiset  istuvat olkapäät edessä ja koholla, se taas johtaa selkärangasta tulevien hermojen (menevät kukin eri elimiin vatsaontelossa) toimintarajoituksiin, tästä taas seuraa monia ongelmia (närästys, hengenahdistus, suoliston toimintavaje -paksusuolen poikittainen osahan kulkee pallean alapuolella ja siihen jumittuu yhtä sun toista- toksiinit haittaavat kaikkea elimistön toimintaa takuuvarmasti), maksan ja haiman toiminnan hidastuminen jne.. Pallea ei pysty toimimaan niin laajasti kuin pitäisi - tätä sydän kompensoi ottamalla vähän väliä muutamia
'laukka-askeleita', koska liian kevyt hengitys ei tuota riittävästi happea verenkiertoon ja sitä kautta kehon eri kudoksille. Vähäinen happi pitää saada kiertoon tehokkaasti.*

Kokonaisuudessaan
-lakkaa ryntäämästä sinne tänne mielesi tai kehosi voimalla, sillä keskittymällä olennaiseen itse elämäkin vastaa leppoisiin energioihisi soljuvasti, aivan kuin antaisi lahjoja sinulle
-rytmihäiriöt saattavat johtua myös maksoittuneesta (hyytymäisestä) verestä, joka ei mahdu kulkemaan eri kanavissaan ilman tahdosta riippumattoman hermoston avulla silloin tällöin nopeasti nostettavaa painetta suonistoissa, eli keho organisoi normaalia vahvempia sydämenlyöntejä
  *veren koostumukseen voi vaikuttaa esim asperiinilla tai disperiinillä - 50mg/pvä riittää hajottamaan hyytymiä verestä -keskustele kuitenkin lääkärisi kanssa tästä, varsinkin jos tarve pitkäaikaiskäyttöön ja muista juoda riittävästi puhdasta nestettä minkä tahansa tabletin ottamisen yhteydessä, jotta tabletit eivät syövytä ruoantsulatuskanavaa, varsinkin magnesiumin ja muiden syövyttäviä alkuaineita sisältävien tablettien kanssa
  *magnesiumia poistuu stressaantuneelta ihmiseltä huomattavan nopeasti kehon aineenvaihdunnasta
    -magnesium tarpeellinen kaliumin (saamme ylitarjontaa normaaliravinnosta) kanssa solutason aineenvaihdunnassa, pitävät huolta solun sisäisestä ja ulkoisesta nestepaineesta ja niitten tasapainosta
    -magnesium alentaa verenpainetta imemällä kehossa nestettä verenkiertoon
joka ohjautuu hikenä, virtsana ja ulostetta löysentäen ulos kehosta eli kudosten puristusvoima solunestekanaviin, verisuoniin ja hermostoon vähenee, jolloin ihminen kokee olonsa rennommaksi

Tämän ohella tarpeellinen määrä unta, rento elämänasenne, riittävä liikunta ja monet monet muut terveelliset tavat mm. alkoholin tai muitten huumavien aineitten hallusinogeenien) käytön vähentäminen vaikuttaa yleiseen hyvinvointiin ja kehon toimintojen normalisointiin.
On toki sairauksia, jotka pitävät veren liian paksuna tai verenpaineen koholla ilman lääkityksiä, mutta itse voi auttaa itseään paljon, kun vain huomioi, että maailmakaan ei valmistunut yhdessä päivässä eikä vieläkään ole valmis tai toimi tarpeeksi hyvin.

Smiley tai Wink
« Viimeksi muokattu: 03.12.2007 21:17:15 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #9 : 03.12.2007 16:58:33 »

t.touhulalle kiitos tiedoista ja vinkeistä  smitten

*muljahtelee, tykyttelee ja lumpsahtelee miten huvittaa*
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #10 : 04.12.2007 00:00:43 »

Hassua. mulla on aika usein rytmihäiriöitä myös. Joko hyppii hullua vauhtia, tai sitte jättää välistä lyöntejä..

Olen kauris  coolsmiley tulin oinaiden rytmihäiriöiden väliin  Grin
 uglystupid2
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 04.12.2007 10:47:14 »

Mullakin muljuu sydän sillon kun mulla on jotain rakkauselämään liittyvää stressiä.. Ja arvatkaa vaan onko mulla  venus oinasGrin Wink

Sellasta hirveetä tykytystä ja muljahduksia..


No minulla on myös vielä tuo venuskin oinaassa ja ihastuminen saa pulssin kohoamaan todella kiivaaksi. Tuntuu kuin sydän tulisi ulos rinnasta ja valtimot räjähtäisi. Toinen sellainen tilanne on kun suutun, ja marskin on oinaassa  Grin
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #12 : 04.12.2007 11:55:41 »

Tule vaan sininengalaktinenkotka  Kiss sarvet ne sinullakin on  Wink Grin
Tuo  venus minulta löytyy  harka no, sarvia edelleen  uglystupid2
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #13 : 14.08.2008 18:41:46 »

Stressi, huolet, unihäiriöt, väsymys ja paineet erilaisista asioista ovat ne tekijät mitkä mullekkin ovat aiheuttaneet sydämmenrytmihäiriöitä. Pahimmillaan paukutti menenään monta tuntia putkeen, jopa yöllä saattoi muljahtaa. Välillä tuntui, ettei mukamas sydän lyö ollenkaan, ja sitten taas alkoi paukkumaan. Ne olivat onneksi hyvänlaatuisia kammiolisälyöntejä.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #14 : 12.09.2008 12:36:05 »

Tuolta astrologia osiosta nappasin pienen tiedon jyväsen Salomilta... sydän vaivat (rytmihäiriöt) voivat saada aikaan huonot ruokalutottumukset ja stressi  :Smiley
Minulla on todettu pientä sivuääntä pumpussa aikoinaan ja se mokoma muljahtelee aika-ajoin ja nyt viimisen kk.n aikana päivittäin ja monastikin vielä... ts. lyö pari kertaa nopsaan ja sitten pitää pienen tauon ja tahdistaa käynnin sillä tavalla  buck2
Kyllähän tässä kaikkea on ja tuo ruokapuoli on aina matalasuhdanteessa talviaikaan... tykkään, että maistuvat omituisille keinovalolla tuotetut tai kesken kasvukauden kerätyt rehut. Mutta kaiken kaikkiaan en koe olevani stressaantunut... tai sitten en huomaa  :Smiley
MIkä ihme tuota muljaamista aiheuttaa? Onko muilla vastaavaa?

Minusta tuntuu ainakin, että kaiken kofeiinipitoisen ja varsinkin kahvin välttäminen
auttaa. Jopa kofeiiniton kahvi tuntuu lisäävän taipumusta rytmihäiriöihin, koska
tulee kuitenkin usein juotua myös vihreätä teetä, joka sekin kai sisältää jonnin
verran trimetyyliksantiinia eli kofeiinia (teiinia).
Lisäys: voipi olla, että myös suklaan metyyliksantiini, teobromiini
saattaa provosoida muljahteluja henkilöillä, joilla niihin taipumusta.

 Ilmeisesti kahvissa on jotain mikä jonkinmoisen synergiaefektin tai jonkun
 kautta vahvistaa kofeiinin vaikutusta vaikka joisikin etupäässä kofeiinitonta.

Kokeilemisen arvoinen jutska saattaisi olla esim. magnesiumtablettien
imeskely illalla siten, että ne ovat voittopuolisesti kielen alla. Kaikki
eivät tuohon ehkä kykene, koska tabletit maistuvat aika ärtsyltä, mutta
jos sekaan heittää jonkin kurkkupastillin, se helpottaa jossain määrin
makuelämyksen ärtsyyttä.

 askendentti  vaaka tahi  skorpioni
 aurinko  skorpioni
 kuu  jousimies

« Viimeksi muokattu: 12.09.2008 13:20:25 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: