Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua närästykseen!  (Luettu 46999 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cleo
Vieras
« Vastaus #15 : 24.10.2005 19:52:51 »

Hei, jaksatko vielä laittaa tuollaisen selostuksen myös 0-veriryhmästä? smitten

Tiedän jotain juttuja kyllä, mutta lisä ei ole koskaan pahaksi! Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #16 : 25.10.2005 11:17:40 »

Ohhoh!

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta veriryhmään liittyvästä ruokaherkkyydestä. Ilmeisesti asiaa käsiteltiin vanhalla forumilla paljon ennen kuin liityin mukaan.

Ehtisitkö, Elektra, laittaa B- tyypille samanlaisen ruokaohjeistuksen (tai linkin mistä löydän tietoa aiheesta).

Kiitos!  smitten
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #17 : 25.10.2005 17:23:58 »

Kiitos Elektra!

Mutta voi apua- tuossa kiellettyjen listalla oli niin paljon sellaista mistä pidän ja joka on HALPAA, pienituloinen kun olen, kuten linssit ja kidney-pavut! Ja purjo! Ja oliivit! Nyyh!

Ja liha puolestaan ei juuri maita, vaikken varsinaisesti kasvissyöjä olekaan. Kalaa ja pinaattia siis kehiin.. idiot2

Pyöräily tai muu tehokkaampi ulkoilu kyllä tasapainottaa, sen olen huomannut. Olinkin joskus varsinainen ulkoilmafriikki, täällä Berliinissä se ei aina niin houkuta kun ei ole niitä metsiä.  aurinko mars 9-huonevaikutusta varmaan..
tallennettu
peggy
Vieras
« Vastaus #18 : 26.10.2005 11:35:16 »

Minua ei onneksi ole närästänyt kuin yhden ainoan kerran elämässäni Cheesy  Ensin en ollut varma, onko sydämeni sanomassa sopimustaan irti, vai mitä se oli.. Sad  Silloin ostin Gaviscon-purutabletteja, joita närästyksestä kärsivä ystäväni suositteli, ja ne auttoivatkin nopeasti. Närästykseni ei johtunut mistään ruuasta, vaan ihan yksinkertaisesti stressistä. Ja oireet katosivat, kun stressaava tilanne meni ohi. Smiley
tallennettu
peggy
Vieras
« Vastaus #19 : 26.10.2005 11:53:36 »

Cheesy voisiko Härällä olla sopivampi veriryhmä  Grin
Oletteko muuten huomanneet yhtäläisyyksiä horoskooppimerkin ja veriryhmän mukaisessa "luonneanalyysissä"? Itse olen huomannut, että horoskooppimerkissäni ja veriryhmässäni toistetaan samoja luonteenpiirteitä.. hmm.. siitä en vielä ole päässyt yhteisymmärrykseen, että pitävätkö ne paikkaansa! 2funny  (kun löytyy niin hemmetisti negatiivisia asioita, että ihan heikompaa hirvittää  Sad Cry)
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 26.10.2005 15:33:42 »

Ja kas,
 Cheesy voisiko Härällä olla sopivampi veriryhmä  Grin

No oletpas saanut varsinaisen lottovoiton Elektra! Rauhoittavaa toimintaa ja rauhallista liikuntaa hyvän ruoan lisäksi! Kyl käyp katteeks teitä A-ryhmän Härkiä! 

Itse olen AB (ja siis Härkä myöskin) ja periaatteessa suuri osa herkuistani löytyy sieltä haitallisten puolelta.. Kenties "pieni" ruokavalion muutoksen paikka.....  Undecided
tallennettu

Outolintu
Vieras
« Vastaus #21 : 26.10.2005 23:27:27 »

Jippii, jo monta päivää ilman närästyslääkkeitä!  smitten Piimä sen sitten teki.  smitten Ja on vielä hyvänmakuistakin.  smitten

Annaz: Olen tai lähinnä olin kova Vichyn lipittäjä (muut juovat iltakaljan, minä iltavichyn  Smiley )mutta jouduin hylkäämään sen koska se lisäsi närästystä.  Shocked Nyt on tilanne normaali, tässä istun konetta naputtamassa, vichy pullo vierellä.  Cheesy

Kiitos Elektra AB-ohjeistuksesta.  smitten Noudatatko itse veriryhmän mukaista ruokavaliota? Olisi tosi mielenkiintoista tietää toimiiko se todella.

  knuppel2 Haitalliset:
kana, broileri, kinkku, naudanliha, kirjolohi, katkaravut, brie, jäätelö, sinihomejuusto, auringonkukkaöljy, seesamiöljy, auringonkukansiemenet, kahviherneet, tattari, maissi, siitake, vehnä, lima- ja kidney-pavut

Siinähän se: viime viikon ruokalista.  Smiley Kaikki muut herkkuja paitsi pavut.   buck2 Ja siellä suositelluissa oli paljon sellaista josta en pidä. Vaatisi aikamoista sopeutumista ruveta tuolle ruokavaliolle. Taidan passata ainakin siihen asti kun saan lisää tietoa asiasta.  Cheesy
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #22 : 27.10.2005 11:46:59 »

Heipparallaa!

Kyllähän se niin on että tämä nykyinen elämän tahti ei juurikaan jätä vaihtoehtoja ruokailulle. Kiireessä syö sitä mitä sattuu löytymään ja mikä pahinta välillä ei meinaa ehtiä syödä ollenkaan. Verensokerit pompottelee ylös, alas, miten sattuu ja lääkärin mukaan se tietää myöhemmällä iällä diabetesta.  Sad Nyt olen kuitenkin tuon närästyksen kanssa joutunut kiinnittämään huomiota siihen mitä suuhunsa pistää eikä se vaadi kuin hiukan kärsivällisyyttä ja hetken aikaa miettiä asiaa.  Smiley

Embarrassed Ikävä kyllä en ole saanut laitettua omaa ruokavaliotani kuntoon. Aihetta kyllä olisi, mutta kun astuu aina valmiiseen pöytään, niin ei viitsi olla ronkeli, vaan tulee helposti syötyä hyvällä ruokahalulla herkullisia ruokia, vaikkeivat ne niin keholleni soveltuisikaan.

Kuinka totta tuo onkaan! Itselläni on ruoka-aine allergioita ja siksi meillä harvoin harrastetaan valmisruokia, ravintolassa ja kylässä syömistä. Harmittaa aina kysellä mistä ruoka on valmistettu ja sanoa sen jälkeen ettei voi syödä kun siinä on jotain sopimatonta.  Sad Tai syödä sillä uhallakin että kroppa räjähtää kun ei kehtaa olla syömättä.  Angry Embarrassed

Lisäksi käännyn  äärettömän helposti suklaan ja makeiden herkkujen puoleen, enkä juustostakaan luopuisi... Itsehillinnästähän siinä tietysti on kysymys, mutta ...  Embarrassed

Suklaa on nyt hyllytetty, valitettavasti. Itsehillintää se on vaatinut mutta eipä ole ollut muita vaihtoehtoja. Optimistina tietysti toivon että suklaan saa palautettua herkkuosastoon kunhan hapot tästä nyt tokenee.  Cheesy

Olemmehan sitä mitä syömme! Ja voihan tällainen huono esimerkki antaa silti hyviä neuvoja Wink Smiley

Itse siis koostun lähinnä kahvista, pizzasta ja pastasta, kalalla ja lihalla höystettynä.  Cheesy Ja kuinka se vanha sanonta menikään..? Jotain sellaista että: Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon.  Smiley
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #23 : 10.12.2010 22:46:14 »

Mä oon saanu närästyksen ja ruokatorven poltteen/tulehduksen ihan minimiin jättämällä ruokavaliostani pois 80 % viljahiilihydraateista eli leipä (sekä tumma että valkonen), pastat, riisi, perunat, pikkuleivät, keksit, pizzat (joskus on pakko  Cheesy), pasteijat ja kaikki leivoinnaiset; luonnollisesti myös roskaruoka, se on vähän makuasia mitä ne on mut siis lähinnä: valmiit hampurilaiset, einespizzet, ranskalaiset, limonaadit, suklaa, jäätelö -

rasvoista epäterveellinen transrasva mutta aamulla paistan kyllä usein kananmunan voissa ja salaatteihin laitan reilusti oliiviöljyä, kohtalaisesti sitrusmehua-

en nyt suosittele närästyksestä kärsivälle kuitenkaan kauhean happamia hedelmiä, juomia enkä säännöllisesti hirveen tulisia tai voimakkaita kastikkeita; chili on sinänsä terveellistä ja jopa parantaa erilaisia tulehduksia mutta ruokatorven täytyy olla kunnossa ennen kun chiliä voi hyödyntää, moni ruokatolven tulehduksesta tai närästyksestä kärsivä joutuu sen kyllä kokonaan unohtamaan.

Kahvin en ole havainnu pahemmin närästävän kunhan kahvin kanssa ei syö paljon leipää eikä pullaa; aterioiden tulis olla pienehköjä.

Alkoholia ei kannata juoda.
tallennettu

.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #24 : 11.12.2010 14:28:56 »

Hei!

Minua on jo pitkään närästänyt ja olen nyt kyllästynyt syömään närästyslääkkeitä ja juomaan pussi tolkulla samariinia. Ruokavalio on jo tarkkailun alla ja kahvin juontiakin olen vähentänyt vaikka se onkin ollut vaikeaa.  Cry  Tohtori-setä määrää lääkkeitä kuuri toisensa jälkeen ja käskee pysymään erossa närästävästä sapuskasta. Nyt näyttää siltä joudun lopettamaan syömisen kokonaan kun kaikki tökkii mahahappoja. Olisiko kellään kotikonstia jolla pääsisi närästyksestä eroon?

Minulla on kaksi pääasiallista kikkaa: makeat omenat (Roya Galal, Red Delicious) ja/tai
sekoitus, jonka teen AB-piimästä, Gefilus-valmisteesta sekä Lidl'in Bifidus - maitohappo-
bakteeri-tuotteesta. Ensinmainittu on toiminut jo vuosikausia mitä luotettavimpana
lievän/keskivaikean happovaivan "lääkityksenä".

Ei luultavasti tosin kovin paljon auta,  jos ruokatorvi on tulehtunut(?) refluxin takii...

Närästyslääkkeiden (protonipumpun salpaajien, vai mitä lie) pitkäaikainen käyttö luultavasti vain provosoi vatsalaukun protonipumppuja tuottamaan happoa entistä enemmän kun lääkeannos lakkaa vaikuttamasta, vähän samaan tapaan kuin esim. aspiriinin jatkuva käyttö voi lopulta olla päänsäryn syy!

 Shocked
« Viimeksi muokattu: 11.12.2010 14:34:35 kirjoittanut sideman » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #25 : 12.12.2010 20:38:14 »

Hei, minulla närästi jatkuvasti ja maha toimi muutenkin oudosti. Aloin syömään joka aamu maitohappobakteeri pillerin ja syön niitä nytkin joka aamu, taukoamatta ja närästystä ei enää juurikaan ole. Lisäksi vähensin kahvin juonnin kahteen kuppiin, yksi aamulla AAMIAISEN JÄLKEEN ja toinen iltapäivällä. Lisäksi aamiaiseksi puuroa, se tekee omalle vatsalleni hyvää Smiley

Toivottavasti olosi helpottaa!
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #26 : 12.12.2010 23:02:24 »

Mulle neljänviljan puuro on myös vuoskaudet ollu kohtalaisen hyvä närästyslääke, puhukoot mitä puhuvat hiilihydraattien vaarallisuudesta. Tosin nyt en ole pitkään aikaan säännöllisesti sitä syöny.

Maitoa tulee juotua joskus litrakin päivässä  smitten
tallennettu

.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: