Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen parantaminen - menetelmät ja reunaehdot  (Luettu 3645 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
HPH
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« : 16.04.2015 14:18:25 »




Onko kenelläkään kokemuksia henkisten tai energisten parannusmuotojen käytöstä?

Minkälaisia menetelmiä tähän olette käyttäneet?

Aiheesta varmaan löytyisi laajempia keskusteluja aiemmin, mutta oma mielenkiintoni on vähän monimutkaisemmissa kuvioissa.

Mietin että missä määrin jotakin tällaista parannusmetodia voisi käyttää, jos on esimerkiksi tahattomasti tai tiedostamattaan (esim. silkalla naiiviudellaan tai muuten vaan hölmöyksillään) aiheuttanut turhia ongelmia jollekin ja haluaisi parantaa hänen olosuhteitaan tai yleisvointiaan? Satuin tuossa lueskelemaan ylös sattumoisin nostettua keskustelua henkisistä sidoksista, jotka jäävät rasittamaan energiakenttään ja mietin, että voiko tällaista parannustyötä häiritä se, jos kahden henkilön välillä on ollut kitkaa aiemmin. Pitäisikö silloin olla joku välikäsi, joka hoitaisi tilannetta? Voiko puhtaasti energian tasolla sovitella tällaisia ristiriitoja?

Itse ainakin koen, että tällainen parannustyö olisi mielekkäin tapa hoitaa tilanteita, joiden suora sovittelu ei ole mahdollista, mutta epäilen että toisen energia voi luultavasti sitä voimakkaasti vastustaa. Ehkä myös oma parannustyö voi olla vaikeampaa, koska vaikka toiseen suhtautuisikin etäisyydessä suopeasti, voivat jotkin vanhat muistot palata pintaan. Miksei myös edellisten elämien muistot, jotka voivat hiertää.

Koen että varsinkin nuorempana olen tiedostamattani voinut tehdä tällaista paljonkin, koska monesti rauhoittuessani / meditoidessani tms. olen spontaanisti miettinyt, että haluaisin parantaa tiettyjen ihmisten olosuhteita / tilannetta tai yleisesti ihmisten tilannetta. Toisaalta niihin aikoihin mitään suoria konflikteja ei elämässäni ollut, kun taas nyt koen että oma toimintani on, vaikkakin usein tahattomasti, voinut aiheuttaa ihmisille paljon lisäongelmia. Huomaan että välillä olen päässyt samanlaiseen raukeuden tilaan, jossa olen konkreettisesti kokenut, että jollain tasolla se hyvinvointi muuttuu kollektiiviseksi, mutta kovin toistuva kokemus tämä ei ole. Olen huono myös seuraamaan tarkasti rajattuja metodeja, koska se helposti vie jotain noiden mielikuvien elävyydestä. Jonkinlaiset puitteet tietysti kaikelle toiminnalle on pakko olla, mutta en halua rajata asioita liian tiukasti johonkin malleihin.

Toinen juttu liittyy siihen, missä määrin negatiivista energiaa voi tiedostamattaankin yrittää siirtää toisesta pois niin, että ottaa tavallaan sen omaan energiakenttäänsä… Miten välttää tällainen tavallaan toisen negatiivisten tilojen valtaan joutuminen? Entä miten välttää se, ettei tahtomattaan tuota toiselle negatiivista? Tarvitaanko äärimmäistä sisäistä tasapainoa? Rauhoittuminen ja oikeat olosuhteet varmasti auttavat tässä, mutta mielelläni kuulisin muilta juttuja, että miten tämä tapahtuu.

Itselläni ei ole mitään ennakkokokemusta asioista noita omia mielikuvajuttuja lukuunottamatta.
tallennettu
HPH
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #1 : 16.04.2015 20:26:46 »

Itse asiassa mietin asiaa ja tajusin, että voin aivan hyvin pyytää jotakuta ammattilaista tekemään tätä korvausta vastaan jolloin
minun energian kautta mahdollisesti tulevat ylimääräiset jutut eivät nouse esteeksi ja asia toteutuu vilpittömämmin. Oikeastaan mielenkiintoista, etten edes ajatellut tällaista mahdollisuutta aiemmin. Koen että näin tehtynä tämä voi olla jopa hyvinkin positiivinen mahdollisuus ja parantaa ainakin joitakin ristiriitoja.
tallennettu
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #2 : 17.04.2015 17:00:54 »

Olipas mielenkiintoinen pohdinta! Itse olen joku aika sitten lukenut pari kirjaa, viimeisin: Joe Vitale - Nollatilassa. Ajatuksena on, että kaikki mitä näemme ympärillämme, myös kaikkien toisten kokemukset, ovat oman mielemme (tai kollektiivisen mielen) tuotoksia. Siispä voimme itse omaa mieltämme puhdistamalla parantaa myös muiden elämää/kokemuksia. Tuossa kirjassa oli mainio ja helppo "ohjelma" oman mielen puhdistamiseen. Siinä toistetaan neljää lausetta - Olen pahoillani - Anna anteeksi - Kiitos - Rakastan Sinua. Itse olen kokenut näiden lauseiden mantramaisen toistelun mieltä puhdistavana ja meditatiivisena. Onhan se totta, että jos mielen täyttää näillä lauseilla, ei sinne mahdu samanaikaisesti oma mieli tarinoimaan syitä ja selityksiä. Samalla tavalla olen sitten kokenut, että suhtautumiseni joihinkin vanhoihin juttuihin on ihan kuin itsestään muuttunut toisenlaiseksi. Tässä ei siis ole kyse siitä, että itse määrittelisi haluamansa lopputuloksen, vaan ikäänkuin vapauttaa asioihin kiinni jääneen energian jälleen virtaamaan. Näin sen itse koen. Suosittelen kirjaa lämpimästi.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: