Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä  (Luettu 4032 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
unelmassa
Vieras
« : 13.06.2012 17:02:39 »

Laitampa minäkin nyt tämmösen ajatuksen tänne, kun raamatussakin puhutaan  kahesta kalasta ja yhestä leivästä.
Et mitä ne niinkun meinaa, minä oon aatellu näin et Jeesus on kalat horoskoopissa ja hän ite on se leipä,elikkä polttoaine.
Elikkä RAKKAUS   smitten

Mua on pohdituttanu tämä ajatus jo kauvemmin..ja nyt uskallin laittaa sen tänne.  idiot2   Huh    Grin      smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 13.06.2012 17:08:16 »

Mielenkiintoinen ajatus, niin paljon symboliikkaa opuksesta löytyy, että tuossakin sitä voisi ehkä olla.
(Se on muuten viisi leipää eikä yksi niiden kahden kalan seurana. Pohditko myös noita lukumääriä tässä? Yhteensä 7 asiaa...)

Toisaalta tarinassa on kyllä myös vähän sellainen maku - nehän on kaikki kirjoitettu vasta paljon Jessen kuoleman jälkeen - että on mennyt vähän överiksi seuraajilla tekojen suurentelu: Ei siinä vielä mitään, että tuolla 5 leipää + 2 kalaa satsilla ruokittiin olikossenyt 5000 tms. ihmistä, vaan vielä on pitänyt lisätä että murujakin jäi 15 korillista... Siinä kohtaa viimeistään on tarina kyllä varmaan vähän suurentunut, niinkuin tarinoilla on tapana.

Pakana toki olen, mutta silti kävin uskonnontunnit ja kiitettäviä sieltä vetelin koko kouluajan. Muistan nauraneeni tuota 15:sta korillista (vai olikohan se 13?) muruja jo silloin aikoinaan. Joku raja liiottelullekin...  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2 : 13.06.2012 17:15:51 »

Ai niikö se oliki.. Cheesy no mut kuiteski. Joo en minäkää usko mihinkään lahkoihin..Jeesukseen/mestariin uskon ja enkeleihin..
Niinhän sitä sanotaan et jokainen tullee uskollaan autuaaksi..se suotakoon kaikille.. smitten

On mulla ollu tuo luku 7 ja 5 monesti mielessä..ollu. Grin
Asun semmosessa os. jossa on num 9 ja 27 mitähän noi meinais.  coolsmiley
Tunsin kyllä kun muutin tänne, olevani ns.kotona.. Grin    smitten
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012 17:22:15 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #3 : 13.06.2012 18:56:41 »

Minä oon törmänny semmoseenkin versioon, että Jeesus on huumannu jollain psykedeelisellä kasvilla kuulijakuntansa, ja sitten kylväelly joukkohallusinaatioita mieliin, saarnaten samalla asiaansa  :Smiley
Ei olisi minusta ollenkaan mahdottomuus tuollainenkaan.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #4 : 13.06.2012 19:01:30 »

Minä oon törmänny semmoseenkin versioon, että Jeesus on huumannu jollain psykedeelisellä kasvilla kuulijakuntansa, ja sitten kylväelly joukkohallusinaatioita mieliin, saarnaten samalla asiaansa  :Smiley
Ei olisi minusta ollenkaan mahdottomuus tuollainenkaan.


Ohoh, mä en usko tommosiin.. coolsmiley    Wink     smitten
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #5 : 13.06.2012 19:04:41 »

Minä oon törmänny semmoseenkin versioon, että Jeesus on huumannu jollain psykedeelisellä kasvilla kuulijakuntansa, ja sitten kylväelly joukkohallusinaatioita mieliin, saarnaten samalla asiaansa  :Smiley
Ei olisi minusta ollenkaan mahdottomuus tuollainenkaan.


Ohoh, mä en usko tommosiin.. coolsmiley    Wink     smitten

Eiku nytten mä vasta hokasin.. Huh Tongue  Wink     Cheesy Mut parempi myöhään, ku ei sillonkaan.. uglystupid2 2funny
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #6 : 13.06.2012 20:34:49 »

Eiks tuostakin ole vaikka miten monta eri versiota, että mikäs se syntymäkartta sitten oliskaan?
Miks just tuo on Evea sun mielestä se joka on eniten totuudenmukainen?  Smiley
Essealaisten kirja? Onko se siis eriksen joku kirja, vai osa raamattua?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: