Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selvänäkijä tavattavissa Helsingissä  (Luettu 29972 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jentzy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #15 : 04.12.2008 16:41:40 »

Kaikella kunnioituksella ketjuun kirjoittaneita kohtaan... Tämä keskustelu ei mielestäni liity enää varsinaisesti ko. selvänäkijään, joten aiheen käsittelyä varten kannattaisi varmaan aloittaa oma ketju. Menee muuten kohta mustamaalaamisen puolelle eikä se käsittääkseni ole tämänkään foorumin hengen mukaista.  Smiley

Kyllä tämä keskustelu ja kokemukseni liittyy nimenomaan kyseiseen näkijään. Ja miksi ei saisi kertoa mielipidettää ja kokemuksiaan vaikkakin ne ovat negatiivisia?
Toki mielipiteistä ja kokemuksista saa keskustella. Mielestäni keskustelu on kuitenkin siirtynyt ko. selvänäkijästä siihen, että onko oikein ennustaa negatiivisia ja surullisia asioita kuten läheisen poismeno. Muillakin saattaisi olla aiheeseen jotain sanottavaa muuten kuin Tuire Häkkistä koskevassa ketjussa. Ja tämä nimimerkillä "erään toisen selvänäkijän mukaan isälläni on enää tämä talvi aikaa".
tallennettu
MuruMaikki
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #16 : 12.12.2008 19:37:45 »

En tiiä, mutta tämä romahdus mikä minulle tuli, ei ollut kovin rakkaudellista... Koskaan aiemmin ei ole näin käynyt, ja voihan se olla monen asian summa... se että näkijä teki aika hektisessa olotilassa ennustuksensa, töidensä ohella ja kiireessä... Ehkä tarkoitus oli vilpittömän rakkaudellinen mutta se kyllä epäonnistui täysin.
Perusturvallisuuteni sai pahan kolauksen ja pikkuhiljaa olen sitä haalinut kasaan tällä viikolla... Mutta kuten jo totesin, opettavaista se oli, enkä koskaan, en koskaan aio enää urkkia tulevaa vaan elää tässä hetkessä!

Näyt projisoivan omaa henkistä epätasapainoasi näkijään. Silloin ei kokemuksesi ole näkijän vika, eikä ole aika soittaa näkijälle, vaan kiskoa pillereitä ja juosta psykiatrilla. Ehkä sitten joskus pystyt olemaan aidosti yhteydessä näkijöihin.

Kysyjän on luullakseni syytä olla tasapainossa, jotta hän kestää sen mitä näkyy.  Mutta enhän minä ole näkijä, joten tämä on vain oma mietelmäni siitä, kenen ylipäätään tulisi ottaa yhteys näkijään. Muulloin on ehkä syytä olla yhteiskunnan järjestelmien talutusnuorassa ja 'pilleriuskossa'. Ehkä joskus tulee sekin päivä että tasapaino astuu pirttiisi ja tekee peräkammariisi pesän.

Mene - tiedä.

Anteeksi suora puheeni. Jollet itse ole kykenevä rehtiin ja realistiseen asenteeseen, miksi näkijän pitäisi sellainen puoli sinusta esille kaivaa?

Kysyn vaan...      Huh smitten
tallennettu
MuruMaikki
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #17 : 12.12.2008 19:42:34 »

En tarkoita, etteikö näkijöillä pitäisi olla auttamismoraalia, mutta yksi asia usein unohdetaan: Näkemisen lahjan omaavat ihmiset ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin, inhimillisine heikkouksineen. New age -piireissä uskontokunnissa profetoimisen lahjan omaaviin aletaan kuitenkin lähes poikkeuksetta suhtautua kuin yli-ihmisiin, puolijumaliin, gutuihin. Ja mikä inta: monet näkijät vastaavat tähän huutoon ja alkavat ITSE pitää itseään parempina ihmisinä.
.-,-,..,-,.,-,.,-,.-.,-
Otin tämän esimerkin, koska kyseessä on ihminen, jota monet 'palvovat' ja jonka edessä he ovat äärimmäisen haavoittuvaisia ja avoimia, koska uskovat hänet jumalallisen tiedon haltijaksi (kaikki me hallitsemme tuota tietoa). Minun näkökulmani tähän henkilöön on siis täysin erilainen, ja hänen raadollisen inhimillisyytensä näkevät myös ns. ei-henkiset ihmiset, joilla ei ole päässään palvovia hallelujaa silmälaseja angel

Olemme siis kaikki ihmisiä eikä KUKAAN meistä ole lopulta jumalallisempi kuin toinen.

Puhut asiaa. Mukavia huomioita. Ja ah: niin totta.
tallennettu
Mimosa-
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


~Sadetanssissa tärkeintä on ajoitus~


Profiili
« Vastaus #18 : 15.12.2008 17:44:27 »

Nyt sitten just soittelin Tuirelle, aikas persoona oli Cheesy
Unohdin vielä puhelun aluksi mainita etten haluaisi mitään läheisten sairauksia/kuolemia kuulla, muttei hän sitten niistä mitään kertonutkaan.
Ohjasi tosiaan hyvin pysymään omassa kehossa eikä haahuilemaan haaveissa..

Saapa nyt sitten nähdä miten hyvin pitivät tiedot paikkaansa. Tapaan kuulemma nimittäin muutaman kuukauden sisällä pitkätukkaisen luonnossa viihtyvän mieheni ja pyöräytän poikavauvankin jo parin vuoden päästä  Grin :Smiley
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #19 : 15.12.2008 18:09:08 »

Onko numero se  jossa on osoitteena postilokero, Helsingissä?
En haluaisi järkyttää kummallisilla kysymyksilläni vaikkapa Mikahäkkisen tätiä Vantaalta  Grin Grin Grin Grin
tallennettu
Mimosa-
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


~Sadetanssissa tärkeintä on ajoitus~


Profiili
« Vastaus #20 : 15.12.2008 23:16:08 »

Saturnalia,

Eikai sullekin kerrottu pitkätukkaisesta luonnossaliikkujasta?Huh  Cheesy Cheesy Grin Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #21 : 16.12.2008 14:06:07 »

Kävin eräällä ennustajalla pari vuotta sitten ja hän oli oikein taitava. Puhui silloin isovanhemmistani ja kertoi heidän lähtevän henkimaailmaan muutamien vuosien sisällä. Ja niin kävi, tai siis toinen on mennyt tänä vuonna sinne.
Minulle se ei ollut kauhistus koska he ovat iäkkäitä ja sairaita. Jotenkin olen suhtautunut siihen jo sillä lailla että se saattaa olla edessä.

Saturnaliaa ymmärrän kyllä, eihän kukaan tahdo kuulla rakkaan isänsä menettämisestä nuorella iällä. En tunne tuota ennustajaa.
tallennettu
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #22 : 16.12.2008 14:43:14 »

pitäisiköhän sittenkin soittaa tälle Tuirelle?

Soitin yhdelle toiselle 0700:selle ja se kyllä kans puhui epäselviä ja ennusti vain lyhyellä tähtäimellä. Aika hurjaa kun hän sanoi että tätini 60-vuotisjuhlissa olen mieheni kanssa. Meinasin vaan ettei mun millään tädillä ole mitkään juhlat...

Puhelun jälkeen muistin että tätini järjestää 60v -bileet toukokuussa!!!

Smiley
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #23 : 16.12.2008 19:47:06 »

Taisi mennä kaikilta ohi, mutta kyselin tuossa aiemmin että onko tämän näkijän osoite siis tuo stadin postilokero, etten soita vahingossa mikahäkkisen mutsille?  Cool
Onko ollut luotettava?

Tähän näkijään en tällä viittaa, mutta kolmisen kertaa on mulle aiemmin käynyt, että näkijä ottaa rahat mutta ei sitten vastaakaan. Tällaisia näkijöitä on edelleen myös Auttajalistalla. Erittäin vaikea ymmärtää, miksi eivät vaivaudu sepustamaan edes JOTAKIN, vaikka olisivat huijareitakin  crazy2 crazy2 crazy2
Näkijäähän eivät koske kuluttajasuojalait, joten maine kannattaa säilyttää bisnesten takaamiseksi jatkossa vaikka olisi pelkkä pelle  Grin
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #24 : 18.12.2008 16:19:24 »

Ymmärrän erittäin hyvin Saturnalian näkökannan ja viittaan aiemmin kirjoittamaani: näkijät ovat ihmisiä, eivät jumalia, eivät useimmiten edes guruja/poikkeuksellisen henkisesti kehittyneitä - vaan KANAVIA. Ja henkimaailman asiat kuten kaikki uskonton ja uskomuksiin liittyvät ilmiöt ovat alue, jonka kanssa täytyy yrittää olla hyvin  varovainen. Kun nimittäin ihminen on valmis USKOMAAN jotakin -etenkin jos on kipeästi avun tarpeessa- hän on hyvin avoin ja herkkä, altis, ja suistuu myös pois tasapainosta hyvin helposti.

Itse olen siis törmännyt pelottavan usein huijareihin ja huurupäihin näkijän palveluita tarvitessani, joko laskelmoiviin rahastajiin tai tavalla tai toisella syyntakeettomiin, mieleltään häiriintyneisiin tai harhaisiin. Jäkimmäisessä tapauksessa 'näkijä' ei välttämättä edes itse tajua että ei näe mitään, mikä tekee toiminnasta erityisen vaarallista. Tällaisia 'näkijöitä' on myös ns. ammattimaisten ennustajien parissa. Heidän toimintansa saa jatkua, koska löytyy aina joku, joka HALUAA USKOA että kanavointia oikeasti tapahtui.

Kyseessä on rooli, johon näkijä itsekin uskoo, eli omastatunnostakaan ei ole apua. On myös mahdollista että näkijä on joskus aidosti nähnyt/kanavoinut, mutta näkökyky on myöhemmin otettu pois. Toiminta kuitenkin jatkuu, koska näkijän ROOLI on kasvanut osaksi henkilön identiteettiä. Ja mikä tärkeintä: henkilö saa näkemisestä toimeentulonsa. Vaatii suurta rohkeutta ja rehellisyyttä myöntää, että lahja on otettu pois ja entinen näkijä onkin enää vain 'tavallinen ihminen'.

Toki ihan kaikilla meillä on teoriassa mahdollisuus kanavointiin, mutta jos kykyä käyttää väärin saatetaan henkilö ohjata henkimaailman taholta vaihteeksi ns. muihin hommiin, oppimaan ihmisenä olemista ja egon kontrollointia Smiley

Itselläni on hyvä ja tasapainoinen kokemus ainakin Mika Peltolasta, joka on energiahoitaja, mutta samalla hyvin herkkä ja selvänäköinen (monia muitakin toki on). Ja mikä tärkeintä: palvelee autettaviaan, ei tuo omaa egoaan keskiöön. Jos nimittäin näkijän voimakkaan oman persoonan kanssa joutuu kovasti painiman muutenkin vaikeassa elämäntilanteessa, niin luvalla sanoen: sellainen on ihan kohtuutonta heikoilla olevaa ihmistä kohtaan!  uglystupid2
tallennettu
pirjoha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 75



Profiili
« Vastaus #25 : 18.12.2008 21:25:13 »

Todella hyvin sanottu! Joistakin asioista vaan tietää, muttei ikinä omistaan Embarrassed
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #26 : 18.12.2008 22:56:21 »

En siis tietenkään väitä, etteikö vahvasti persoonallinen/inhimillinen henkilö, siis vaikkapa oikukas diiva tai höyrypää huru-ukko VOISI luonteestaan huolimatta olla erittäin hyvä näkijä. Mutta jos asiakas on hauraassa ja havoittuvaisessa tilassa muutenkin, niin ei taatusti paranna tilannetta, jos kanava on -suoraan sanoen-  itse sekaisin kuin entinen pulsaattoripesukone (muistatttehan, se joka lopetti hyppimisen pitkin pihaa vain äkäisesti potkaisemalla), ärjyy ja äyskii ja oikuttelee  Cheesy Cheesy Cheesy

...Apua, älkää vain sanoko että olen ainoa joka on joskus muinaisina kesinä pessyt pyykkiä pihamaalla pomppivalla pulsaattorilla...  Embarrassed buck2 angel idiot2
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #27 : 19.12.2008 09:58:44 »

Hih. Kun on aika lailla kaikenlaista elämässä tapahtunut, niin olen tosiaan itsekin joskus ollut tilanteessa, että minä kainosti esitän mitä dramaattista minulle on tapahtunut ja näkijä yrittää koko ajan pistää paremmaksi, kuin kyseessä olisi sadan metrin aidat: "KYLLÄ MINÄKIN OLEN KUULE (TYTTÖ) KÄRSINYT!!!"

Sitä juuri tarkoitin egon nostamisella framille, joka hoito- ja auttamistilanteessa ei ole kauhean hyvä juttu. Siis että potilas auttaakin tohtoria  Grin
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #28 : 19.12.2008 11:31:25 »

Luen ihan mielenkiinnolla tätäkin keskustelua, koska en ole koskaan selvänäkijällä käynyt ja ihmisten kokemukset kiinnostavat. Josko joskus itsekin tulisi mentyä.

Voihan olla, että selvänäkijöillä itsellään on hyvin vähän ihmisiä, joille "avautua" - siis kertoa ongelmistaan. Olen ymmärtänyt, että he usein kokevat itsensä jollain tapaa erilaisiksi kuin muut, tai ainakin muut ihmiset suhtautuvat heihin siten. Sinänsä ei kai ihme, että joskus "sortuvat" tilittämään elämäänsä asiakkaillekin. Ymmärrettävää siis tavallaan, mutta ei toki mitenkään hyväksi asiakassuhteelle, kuten rubiinitarkin totesi. Tietyt rooliasetelmat tarvitaan, kun on kyse ammatillisesta kohtaamisesta eikä esimerkiksi kahden ystävän tapaamisesta.

Tuo rubiinittaren identiteettihuomautus oli minusta erittäin hyvä. Kaikilla meillä esim. pitkäaikainen ammatti muodostuu enemmän tai vähemmän osaksi identiteettiä ja selvänäkijöidenkin kohdalla se on syytä tiedostaa. Pienet sosiaalipsykologian alkeet eivät ole haitaksi elämässä. Smiley

(Minä muuten en ole koskaan pessyt pyykkiä pomppivalla pulsaattorilla, mutta tiedän kyllä millainen värkki se on! Grin)
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #29 : 19.12.2008 12:27:43 »

Luulen että se on ennustajan kanssa vähän niin kuin kaikessa muussakin, ettei heti voi löytää sitä sopivaa. Ja voi joutua maksaamaan satasenkin huijarista tai siitä että näkijä ei sinä päivänä näe tai saa sanoja suustaan.

Mietin sitä kun olen vähän erilainen (niinhän me kaikki olemme ja niin paljon nähneitä että...) ja selvännäkijät kuitenkin jahkaavat sitä samaa virttä kaikille. Esim näin rakastut ensi silmäyksellä tummaan hyvinkoulutettuun mieheen, juristiin. Ahaa, jokin tässä nyt kuvaa vettä, lähdet risteilylle ja siellä on säpinää. Tapaat netistä jonkun jne jne. Kohta on pikkujoulut kyllä sieltä jotain kivaa on tulossa. Se yksi ennustaja ennusti että seksiä kyllä saa. Mutta enhän minä sitä halua (joten en ole saanutkaan).

Hmm. Siksi minä soitan ennustajalle koska minä en ole ollut kiinnostunut yhdenillan jutuista, dokausristeilyistä ja pikkujoulupokista ikinä. Tummat juristit saattoivat viedä minulta jalat alta vielä 15 v sitten ihan älyllisessä mielessä. Nettideittailu aiheutti tuskaa miulle muutaman vuoden, sitten päätin lopettaa kokonaan.

Olisiko tämä TH sellainen joka jättäisi maalliset löpinät vähemmälle? Naiset kai haluavat kuulla löytävänsä rikkaan ja komean miehen vähän jännissä olosuhteissa. Mut ei se mua kiinnosta. Joten ei se tule vastaankaan vaik mitä ennustais. Voihan se olla että ennustukset ovat tavallaan minunkin kohdalla menneet oikein, jos erottaisi ihmiset maallisista. Eli jättäis yleistämättä puhumalla risteilyistä, pikkujouluista ja netistä. Koska siellä 99 % väestöstä pokaa niin paras (ennustajan mielestä) sanoa koska suurella todennäköisyydellä soittaja kuuluu siihen valtaväestöön.  Näköjään ihmiset soittavat ja kyselevät että koska seuraavan kerran sais.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: